Espanjalaisen filologian opiskelu käytännössä

Filologi?

Olen opiskellut avoimen yliopiston kielikursseja hyvällä menestyksellä, ja sen jälkeen myös kiinnostunut kielen historiasta, kirjallisuudesta, yms. aiheeseen liittyvästä. Olenkin ajatellut että syventyisin aiheeseen yliopistoympäristössä.

Lähinnä kiinnostaa miten hyvin opiskelua voisi käytännössä sovittaa päivätyöhön (jonka työajan voi itse valita), ja mikä on kurssikirjallisuuden osuus käytännön työstä? (Kirjoja luen kyllä mielelläni nytkin...)

En siis kaipaa ammatinvalinta-apua.

2

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähäne

Onnittelut hyvästä menestyksestä espanjan kielikursseilla.

Yliopistossa kielten opiskeluun kuuluu varsinkin alussa aika paljon läsnäolopakollisia kursseja ( kielioppiharjoituksia, ääntämis- ja keskusteluharjoituksia, käännösharjoituksia, kirjoitusharjoituksia ym.), jolloin on tosiaan hyvä, jos työsi joustaa.

Nyt muistutan siitä, että yliopiston tutkinto-opiskelijana sinun pitää opiskella paria muutakin ainetta kuin espanjaa. Et voi siis opiskella vain espanjaa. Ne muut aineet kannattaa valita huolella ottaen huomioon työn ja opiskelun yhdistämisen sekä myöhemmän työllistymisen.

Yliopistossa espanjan opiskelu ei voi olla vain harrastus. Harrastamisen pitää tapahtua muualla.

Mutta suuntaa nyt ensin espanjan pääsykokeeseen ja katso sitten, miten opiskelun järjestät, jos tulet valituksi.

• Filologi?

Kiitos vastauksesta!

Olen tutustunut tuohon HY.n nettisvuilta löytyvään tutkintorakenteeseen, ja katsellut noita pakollisia opintoja. Ajatuksenani olisi että pystyisin opiskelemaan yhden sivuainekokonaisuuden (25op) vuodessa, ja tämän lisäksi sitten esim. tenttiä pääaineen kursseja. Kuulostaisiko tämä mahdolliselta ja järkevältä?

Normin mukaiseen valmistumisaikaan tuolla ei tietenkään pääsisi, mutta esim. 7 vuodessa tuo voisi käsittääkseni onnistuakin.

Toiveenani olisi tietysti että voisin ainakin aluksi yhdistää espanjan kieen ja kulttuurin osaamisen nykyiseen työhöni, tai tehdä sivutoimisesti jotain kieleen liittyvää. Nykyisestä päivätyöstäni en ainakaan toistaiseksi ole ajatellut luopua, jotta taloudellinen tilanne olisi turvattu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      95
      2143
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1350
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1028
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      904
    9. 122
      787
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      776
    Aihe