Ihastuminen - rakastuminen

harmiton ilmaisu

Ystävä sanoi, sinuun on helppo ihastua, mutta rakastuminen sinuun on hyvin vaikeaa.

Onko eka osio hetken huumaa, jälkimmäinen vaatii sitoutumista vai mitä? En todellakaan ymmärrä. Help!

30

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmimummi*

Minunkin mielestä on ihmisiä joihin on helppo ihastua... heillä on kyky saada muut ihastumaan koko persoonaansa...
      Tuli mieleeni eräs kerta kun istuimme pienen porukan kesken.... ja juuri tällainen ihastuttava mieshenkilö kertoili juttuja.....Niin yksi nainen tohkeissaan sanoi... että mä rakastan sua...sitten pelästyi ja lisäsi....siis rakastan virtuaalisesti....oma mies istui vieressä.

• että mää...

Virtuaalisesti onkin helppo ihastua kun näkee vaan ne puolet jotka toinen haluaa näyttää ja esitellä. Tosi elämä on jotain ihan muuta.

• ent. siivoojaparka

Rakkaus ei vaadi mitään toiselta, sitoutumista tai muutakaan. Jos saa vastarakkautta, niin tottakai tuntuu mukavalta, mutta ei sekään ole välttämätöntä.

• rakas läskisoosi

Niin kun sitä rakastetaan jos mitä, elukoita, esineitä, paikkoja, jopa ruokaa.

• rakas läskisoosi kirjoitti:

Rakastan lapsia, kissaani, miehiä, naisia, elämääni.....
        En aina ole niihin kovin ihastunut.

• ent. siivoojaparka
        rakas läskisoosi kirjoitti:

"rakas läskisoosi"

Lisäisin listaasi vielä itsensä rakastamisen. Ehkä ihan ylimmäksi.

• rakas läskisoosi
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

"rakas läskisoosi"

Lisäisin listaasi vielä itsensä rakastamisen. Ehkä ihan ylimmäksi.

Joo ja ainakin voi olla ihastunut vaikka takapuoleensa.

• ent. siivoojaparka

Joo ja ainakin voi olla ihastunut vaikka takapuoleensa.

Nii, vieläkin olen sitä mieltä, että perse minun täydellisyydessäni kauneinta on. Kampaisin edes tukkani.

• rakas läskisoosi

Nii, vieläkin olen sitä mieltä, että perse minun täydellisyydessäni kauneinta on. Kampaisin edes tukkani.

Mää taas rakastan korviani, älyttömän symmetriset ja muutkin näkee.

• ent. siivoojaparka

Mää taas rakastan korviani, älyttömän symmetriset ja muutkin näkee.

Eikö harmita, kun ne joutuu peittämään pakkasella, ettei palellu ja turpoa kukkakaaliksi?

• rakas läskisoosi

Eikö harmita, kun ne joutuu peittämään pakkasella, ettei palellu ja turpoa kukkakaaliksi?

Kyl sen kestää kun Suomessa enää harvoin kovia pakkasia on.

• 60 ei aina ole enää niin järjissään kuin pitäisi.
      Monet taantuvat teini-ikään.
      Ei ole tuo kuitenkaan pahasta.
      Nuorena tyhjyys täyttyy, vanhana tyhjyys tyhjentyy.
      On hyvä että osaa vielä kaivata tynnyriinsä kolistelijaa.
      Kuitenkaan ei pidä uskoa rakkautensa soljuvan yhtä vahvasti kuin teininä.
      Haurastunut Kanootti ei paljoa vaadi.

H.

• ent. siivoojaparka

Teini"rakkaus" oli niin ehdollista; "Jos et sä enää tykkää musta, ni mä en tykkää susta."

• harmiton vastaus

Ihastua voi ties mihin vaikka elottomaan, on muutama naikkonen joita katselen mielellään en kummiskaan tositarkoituksella, ei tarvitse olla välttämättä näyttävä ei pahenna vaikka olisi, jokin piirre saa huomioni.

• Lorena*

Tomma tynrnor buldrar mest = tyhjät tynnyrit kolisevat eniten on vanha sananlasku. Kuten tyynessä vedessä ne parhaat kalat uivat.

Ei kolise neää rakkauden tynnyrit, hiljaa huomaamattomasti saapuu ihastus esiin ja elämä saa uutta hohtoa päiviin - koettu on! Kummasti sitä mieli saa uuden vipinän rintaan. Valitettavasti tunne voi tyhjentyä yhtä nopeasti kun on saapunutkin.

Eläkeläisen rakkaus sisältää liiaksi hoivan huolenpidon elementtejä, ajatusten samoilla aaltopituuksilla oleminen jää toissijaiseksi. Siksi ei kannata ihastumista pidemmälle päästää tunteitaan menemään. Voi vain todeta vielä vanhakin voi ihastua, tunteet ovat tallella, niiden käytössä on vain parasta olla varovainen.

Niinhän se on tunteet kulkevat omia teitään, niitä ei oikein voi järjellä ohjailla.

• Jos et tähän ikään vielä ymmärrä rakkaudesta mitään et opi koskaa ymmärtämäänkään.

• tietoa haluava

Miten sinä käsität rakkauden ymmärtämisen? Mikä on se ikä jolloin ymmärtää rakkauden kutsun saamatta siitä haavoja.
        Kysyy tietoa haluava.

• vilpitön vastaaja
        tietoa haluava kirjoitti:

Miten sinä käsität rakkauden ymmärtämisen? Mikä on se ikä jolloin ymmärtää rakkauden kutsun saamatta siitä haavoja.
        Kysyy tietoa haluava.

Tästä linkistä löytyy vastauksia rakkauden kyssäreihin.

http://www.healingeagle.net/Fin/AdLove.html

• tietoa haluava kirjoitti:

Kysyy tietoa haluava.

Jos tällä ikää vielä joutuu rakkauden haavoja nuolemaan se on jo tyhmyyttä ei rakkautta.

• ent. siivoojaparka
        korpikirjailija kirjoitti:

Jos tällä ikää vielä joutuu rakkauden haavoja nuolemaan se on jo tyhmyyttä ei rakkautta.

Vähän samaa mieltä. En kuitenkaan sanoisi oikeastaan tyhmyydeksi vaan jonkunlaiseksi luonneviaksi haavoittuvalla.
        Ei rakkaus sinänsä tee mitään pahaa, haavoita tai muuta. Se, mistä jotkut haavoituvat, on heissä itsessään kytevä rakastettuna olemisen kaipuu ja sitä ilman jääminen. Usein sellainen rakkaudesta haavoittuva ihminen ei oikeastaan pysty itse "rakastamaan" ketään saamatta vastarakkautta. Mistä päin se vastarakkaus tulee, se on heille yks ja sama kunhan tuntevat olevansa ihailtuja ja rakastettuja.

• ent. siivoojaparka kirjoitti:

Vähän samaa mieltä. En kuitenkaan sanoisi oikeastaan tyhmyydeksi vaan jonkunlaiseksi luonneviaksi haavoittuvalla.
        Ei rakkaus sinänsä tee mitään pahaa, haavoita tai muuta. Se, mistä jotkut haavoituvat, on heissä itsessään kytevä rakastettuna olemisen kaipuu ja sitä ilman jääminen. Usein sellainen rakkaudesta haavoittuva ihminen ei oikeastaan pysty itse "rakastamaan" ketään saamatta vastarakkautta. Mistä päin se vastarakkaus tulee, se on heille yks ja sama kunhan tuntevat olevansa ihailtuja ja rakastettuja.

Selvää pässinlihaa meikäläiselle valistuksesi, mutta nää haikuilijat niille pitää sanoa lyhyesti, että tajuavat ei niillä riitä keskittymiskykyä lukea asiaviestejä. Nyyrikkiä tai mitä niitä muita nyt onkaan kuluu kätösissä..

Sekin on niin tyhmän somaa, että pitää linkittää jollekin sivustolle jotta kysyvä saisi ohjeita rakkausongelmiinsa.

Taidan ottaa Jonas Jonassonin kirjan...kätösiini... Satavuotias joka karkasi ikkunasta ja katosi.

Kirjailija on ruotsalainen Sveitsissä kirjoittava Arto Paasilinan tyylinen kirjoittaja.

Se on moro nyt tältä erää ; ).

• Veikkaan että se kertoo siitä että ihastuttava mutta oikukas - eli kaksonen? :))

• ent. siivoojaparka

Missä tuollainen diagnoosi on kaksosista annettu? Minäkin olen joissakin horoskoopeissa kaksonen mutta joissakin krapu. Joskus olen kuullut, että olisin yllättävä tai arvaamaton tai jotain sellaista. Mutta ihastuttava tai oikukas? Ehei ei.

• ent. siivoojaparka kirjoitti:

Missä tuollainen diagnoosi on kaksosista annettu? Minäkin olen joissakin horoskoopeissa kaksonen mutta joissakin krapu. Joskus olen kuullut, että olisin yllättävä tai arvaamaton tai jotain sellaista. Mutta ihastuttava tai oikukas? Ehei ei.

Vähän ehkä taas vedit röörit suoriksi, et ottanut huomioon että vastasin aloittajalle, ei siis ollut mikään yleispätevä vastaus. Hänelle joku oli sanonut että häneen on helppo ihastua - eli ihastuttava. Mutta häneen on vaikeaa rakastua - niin että jotain ei niin helppoa on luonteessa. Kaksonen on kaiketi noin yleensä hyvin kaksijakoinen.

Kuka sitten näihin luonneanalyyseihin uskoo, mulle ne tuo hupia, mutta ei kannata liian vakavasti ottaa :)

Toisaalta, en sua tunne kuin pintapuolisesti, siis sen puolen minkä haluat muiden näkevän. Mutta onhan sinussa ihastuttavaa huumoria. Ja taas toisaalta ei voi koskaan tietää mistä se tuuli puhaltaa, koska tulee taas turpiin. Sun mielialasi tulee puhtaasti läpi, mikä voi rauhallisemmalle ihmiselle tuntua oikukkaalta.

• :-)

Jos rakastat pieniä tyttöjä,
      pieniä tyttöjä, pieniä poikia,
      koiria, mummoja, vanhojapiikoja,
      salaattia ja sellerinjuurta,
      lampaanpaistia, kevätaamuja,
      kylmien asemien yksinäisiä miehiä,
      minä tulen | sinun kanssasi merenrantaan

ja piirrän, piirrän kuvasi hiekkaan

• Onniton/onneton

Jotkut onnelliset ihastuvat, rakastuvat, solmivat jopa avioliittyjä vielä yli 80-vuotiaina ja rakastavat toisiaan elämänsä loppuun asti. - Minäkin voisin tehdä niin, jos sellainen onni / Onni osuisi kohdalle.

• Just noin se on, ehkä...

Ihastuminen on ihanaa,
      rakastua en enää kehtoo,
      se vie jalat alta
      sielun solmuille,
      suunnitelmat sekaisin
      että ei kiitos
      ihastua kehtoo
      joka päivä uudestaan
      nauttia ja nauttia
      elämästä ihastuneena.

Just niin se on.

• Viaton sivullinen

Minä se vaan uskallan ihastua ja rakastua, niin kauan kun pienikin liekki lepattaa.
      Melkoinen nuotio tuntuu vielä olevan:)

• rakastan, ihastun ja

Määritelkää sana ja niiden ero.
      Mitä eroa on ihastumisella ja rakastumisella?

Rakastaminen on tietysti ihan eri juttu, joka kasvaa ajan myötä, kun on tutustuttu rauhassa ja ajan kanssa.

• eppu2

Rakastuminen kestää korkeintaan 2 vuotta, ihastuminen ei senkään vertaa.
        Rakkaus taas voi kestää koko elämän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      256
      2733
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      87
      2125
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1930
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1383
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1335
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1280
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1128
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1100
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      964
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      953
    Aihe