Onko tietoa mikä rämisee C5 kojelaudassa, ääni kuullostaa tulevan tuulilasin alareunan keskeltä ? Ääni tulee kun nopeutta on yli 80 km/h, pienisssä nopeuksissa ei ääntele. Pystyykö itse fixaamaan vai pitääkö viedä pajalle ?
Räminää kojelaudassa
13
1983
Vastaukset
- Ceefemakko
mulla resonoi myöskin...kojelaudan keskellä.
Tosin, alhaisissa nopeuksissa, kun vaihtaa isolle vaihteelle.
Mulla on jälkiasennettu puhelimen handsfree/luurisysteemi, olisko jäänyt joku hälpytin rämisemään.- zalamac5
Tarkista ne kojelaudan päällä olevat pikku kaiuttimet. Kajarit oli mulla syy moiseen räminään.
- Ceefemakko
zalamac5 kirjoitti:
Tarkista ne kojelaudan päällä olevat pikku kaiuttimet. Kajarit oli mulla syy moiseen räminään.
otitko pikkukajarit irti, vai mitä teit?
Jos löytyy muita räminän aiheuttajia/tai saatte selville, niin laittakaa tipsi tähän. Kiitos!
- JIH
C5:n räminästä ei ole kokemusta, mutta jossain toisessa autossa räminä, joka vaikutti tulevan kojelaudasta, tulikin taustapeilistä.
- C 5
ei tule peilistä eikä kaiuttimista, onko mahdollista että tulisikin konehuoneen puolelta ?
- zalamac5
C 5 kirjoitti:
ei tule peilistä eikä kaiuttimista, onko mahdollista että tulisikin konehuoneen puolelta ?
Oletko varma ettei tule kajareista ? Kautin on istutettu sinne poteroonsa jonkinlaiseen asennuskehikkoon ja itse löysin särinän aiheuttajan vasta kun kaivoin kaiuttimen kehikoineen pois ja heiluttelin sitä käsissäni. Eli kehikon ja kajarin välissä on klappia, paperia sai sinitarraa väliin.
- molemmissa
Ceevitosissa räminä tuli tuhkakupin luukusta. Fylliä väliin, ja räminä poistui.
- fishgill
Mahdollisia räminäkohteita kojelaudassa: hanskalokeron lukkokoneisto, kojelaudassa olevat johdot (mm. radio), diskanttikaiuttimien ritilät, ja ajotietokoneen näyttö. Itse olen joutunut lisäämään fylliä kaikkien näiden kohteiden liikkuviin osiin, mutta sen jälkeen onkin ollut hiljaista. Tuulilasin alareunan keskeltä tuleva ääni viittaisi ajotietokoneen näyttöön. Paina sitä kevyesti räminän aikana; jos hiljenee niin syy löytyi siitä.
- vielä alempana?
Räminänähän se alkoi, eli vaikea oli aluksi tunnistaa mistä ääni tuli, mutta laakerit ne sitten oli, ja sehän on ollut tunnettu vika C5:ssä.
- C 5
vielä alempana? kirjoitti:
Räminänähän se alkoi, eli vaikea oli aluksi tunnistaa mistä ääni tuli, mutta laakerit ne sitten oli, ja sehän on ollut tunnettu vika C5:ssä.
Risasta laakerista lähtee sen verran kova metakka että sen kyllä erottaa, pitää testata tuo ajotietokoneen näyttö.
- C 5
Äänen lähteeksi paljastui jääpala moottoritilan puolella, sulatus kävi kauppareissulla parkkihallissa :)
- on mahdottomuus.
ei muuta.
- C 5
on mahdottomuus. kirjoitti:
ei muuta.
kun ei ollutkaan vikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1494382Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1953941Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi302653Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102442100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322193Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks51780Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1081498Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491424Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241301Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah361119