Osastonsihteeri (sairaala)

nanna

Osaisiko joku kertoa sairaalassa työskentelevien osastonsihteerien palkkauksesta? Millainen on alkupalkka, ilman mitään ikälisiä? Kannattaako asuntovelallisen edes harkita =)

51

36336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-osastosihteeri

      Olin töissä 3 v sitten Tays:issä osastosihteerinä. Palkkani oli tuolloin noin 2200 e/kk, sisältäen kokemuslisiä. Vaihdoin k.o. työstä yksityissektorille johdon assistentiksi, palkka kohosi kerralla liki 3000 e/kk:ssa. Nuo julkishallinnon työt lääkäreitä lukuunottamatta ovat siis surkeasti palkattuja...

      • vau!

        Mistä tuollaisia johdon assarin töitä saa? Ei ainakaan pääkaupunkiseudulta.


      • pilkun- sellainen

        Osastosihteeri ja osastoNsihteeri ovat kaksi eri asiaa!


      • sihteerikkö

        TAYSissa työskentelevä tiedän vaikka osastonsihteerin työtä teenkin, että PSHP:ssa hyvä kun johdon sihteerit mahd. saava 2000 euron palkkaa, että minään osastosihteerinä et kyllä ole saanut ko. palkkaa. Eikä tässä talossa taida olla edes osastonsihteereitä. Yleensä ovat johdonsihteereitä tai toimistosihteereitä.

        Ja voihan olla, että yksityisellä puolella palkka hyvä, mutta meilläpä vakituinen tienesti! Ei pelkoja potkuista tai konkista.


      • Täältä tullaan

        Kiva. Haen sitten sille osastolle työhön. Vitsi vitsi.

        Yleisellä tasolla palkka on osastonsihteereillä huono, olen ollut TAYS:ssa. Lääkärit arvostavat hyvää osastonsihteeriä, mutta ongelmia on hoitohenkilökunnan suhteen. Osastonsihteereiksi ei juuri saada nuoria vaan noin 50 v naisia, jotka eivät saa muuta työtä. Toisaalta sen ikäinen jo jotenkin pystyy käsittelemään sairaalamaailman yhteenottoja ollessaan ns. moniammatillisessa yhteistyössä.


      • dfgdfgfghgfhgh
        Täältä tullaan kirjoitti:

        Kiva. Haen sitten sille osastolle työhön. Vitsi vitsi.

        Yleisellä tasolla palkka on osastonsihteereillä huono, olen ollut TAYS:ssa. Lääkärit arvostavat hyvää osastonsihteeriä, mutta ongelmia on hoitohenkilökunnan suhteen. Osastonsihteereiksi ei juuri saada nuoria vaan noin 50 v naisia, jotka eivät saa muuta työtä. Toisaalta sen ikäinen jo jotenkin pystyy käsittelemään sairaalamaailman yhteenottoja ollessaan ns. moniammatillisessa yhteistyössä.

        ei ole, ei vuonna 2004 eikä nytkään, siis vuonna 2010.

        Mitä, ei muka saada nuoria, kyllä ne ovat nuoria nättejä tyttöjä kun osastonsihteereiksi pääsevät. Jopa ilman osastonsihteerikoulutusta kuulemma.

        Itse olen viimeksi ollut terveyskeskuksen vuodeosastolla osastonsihteerinä - ja niin oli mälsä paikka että, ainakin sellaiselle joka ei kehtaa toimetta istua. Siellä ei ollut siis mitään tekemistä. Jotain pientä tilaston pitämistä, muuten ihan tyhjän panttina. Hoitsut tuppasivat niin tykkäämään tietokoneella leikkimisestä, että tekivät itse sen mitä ennen osastonsihteeri teki, samaten tosin inhottava lääk.kand. joka siellä oli lääkärinä, teki itte ja sitten se joskus kehtasi vielä ikään kuin valittaa että hän saa itse tehdä - no, ittehän ei osannut antaa tehtäväksi. Typerä lunttu koko nainen - mutta ikä selittää - ikää kun on 28 v niin ei sitä paljon voi odottaa vielä - terveisin vanha luuska. P.s. en ollut ainoa, jota tuo nuori ylen katsoi, yllä sen huomasivat muutamat ambulanssiporukatkin, että joo kukas täällä on stara ja muut ei oo mitään. No joo.
        Tuollainen kroonikko-osasto, no se nyt ei paljon työllistä, ja siinäkin kuntayhtymässä tulee muutoksia varmaan, saattavat yhdistää tehtäviä.

        Muuten nauratti sekin, kun sitten piti jotain taulukkoa ja tilastoa tehdä ylihoitajille, niin nuoremmat kollegat olivat että joo tuskin sä mitään exceliäkään osaat - juuh, niinpä, olin jo itte sen veivannut, kun ilmoittivat ja tiedustelivat että haluuks että "mä täytän sun puolesta sen pohjan!"

        Hehe, viiskymppinen, pääsiskö taysiin osastonsihteeriks tai edes kaupungille?

        miten muuten tays taitaa ostaa sanelunpurkupalvelut ulkopuolisilta vai - onko vuokratyövoimaa vai talon omia työntekijöitä, entäs kaupungilla?


      • noin noin
        dfgdfgfghgfhgh kirjoitti:

        ei ole, ei vuonna 2004 eikä nytkään, siis vuonna 2010.

        Mitä, ei muka saada nuoria, kyllä ne ovat nuoria nättejä tyttöjä kun osastonsihteereiksi pääsevät. Jopa ilman osastonsihteerikoulutusta kuulemma.

        Itse olen viimeksi ollut terveyskeskuksen vuodeosastolla osastonsihteerinä - ja niin oli mälsä paikka että, ainakin sellaiselle joka ei kehtaa toimetta istua. Siellä ei ollut siis mitään tekemistä. Jotain pientä tilaston pitämistä, muuten ihan tyhjän panttina. Hoitsut tuppasivat niin tykkäämään tietokoneella leikkimisestä, että tekivät itse sen mitä ennen osastonsihteeri teki, samaten tosin inhottava lääk.kand. joka siellä oli lääkärinä, teki itte ja sitten se joskus kehtasi vielä ikään kuin valittaa että hän saa itse tehdä - no, ittehän ei osannut antaa tehtäväksi. Typerä lunttu koko nainen - mutta ikä selittää - ikää kun on 28 v niin ei sitä paljon voi odottaa vielä - terveisin vanha luuska. P.s. en ollut ainoa, jota tuo nuori ylen katsoi, yllä sen huomasivat muutamat ambulanssiporukatkin, että joo kukas täällä on stara ja muut ei oo mitään. No joo.
        Tuollainen kroonikko-osasto, no se nyt ei paljon työllistä, ja siinäkin kuntayhtymässä tulee muutoksia varmaan, saattavat yhdistää tehtäviä.

        Muuten nauratti sekin, kun sitten piti jotain taulukkoa ja tilastoa tehdä ylihoitajille, niin nuoremmat kollegat olivat että joo tuskin sä mitään exceliäkään osaat - juuh, niinpä, olin jo itte sen veivannut, kun ilmoittivat ja tiedustelivat että haluuks että "mä täytän sun puolesta sen pohjan!"

        Hehe, viiskymppinen, pääsiskö taysiin osastonsihteeriks tai edes kaupungille?

        miten muuten tays taitaa ostaa sanelunpurkupalvelut ulkopuolisilta vai - onko vuokratyövoimaa vai talon omia työntekijöitä, entäs kaupungilla?

        osastonsihteerin peruspalkka noin 1817 e/kk

        edellytetään sosiaali- tai terveydenhuoltoalan tai muun
        alan ammatillista perustutkintoa tai aikaisempaa ammatillista tutkintoa


      • Anonyymi
        dfgdfgfghgfhgh kirjoitti:

        ei ole, ei vuonna 2004 eikä nytkään, siis vuonna 2010.

        Mitä, ei muka saada nuoria, kyllä ne ovat nuoria nättejä tyttöjä kun osastonsihteereiksi pääsevät. Jopa ilman osastonsihteerikoulutusta kuulemma.

        Itse olen viimeksi ollut terveyskeskuksen vuodeosastolla osastonsihteerinä - ja niin oli mälsä paikka että, ainakin sellaiselle joka ei kehtaa toimetta istua. Siellä ei ollut siis mitään tekemistä. Jotain pientä tilaston pitämistä, muuten ihan tyhjän panttina. Hoitsut tuppasivat niin tykkäämään tietokoneella leikkimisestä, että tekivät itse sen mitä ennen osastonsihteeri teki, samaten tosin inhottava lääk.kand. joka siellä oli lääkärinä, teki itte ja sitten se joskus kehtasi vielä ikään kuin valittaa että hän saa itse tehdä - no, ittehän ei osannut antaa tehtäväksi. Typerä lunttu koko nainen - mutta ikä selittää - ikää kun on 28 v niin ei sitä paljon voi odottaa vielä - terveisin vanha luuska. P.s. en ollut ainoa, jota tuo nuori ylen katsoi, yllä sen huomasivat muutamat ambulanssiporukatkin, että joo kukas täällä on stara ja muut ei oo mitään. No joo.
        Tuollainen kroonikko-osasto, no se nyt ei paljon työllistä, ja siinäkin kuntayhtymässä tulee muutoksia varmaan, saattavat yhdistää tehtäviä.

        Muuten nauratti sekin, kun sitten piti jotain taulukkoa ja tilastoa tehdä ylihoitajille, niin nuoremmat kollegat olivat että joo tuskin sä mitään exceliäkään osaat - juuh, niinpä, olin jo itte sen veivannut, kun ilmoittivat ja tiedustelivat että haluuks että "mä täytän sun puolesta sen pohjan!"

        Hehe, viiskymppinen, pääsiskö taysiin osastonsihteeriks tai edes kaupungille?

        miten muuten tays taitaa ostaa sanelunpurkupalvelut ulkopuolisilta vai - onko vuokratyövoimaa vai talon omia työntekijöitä, entäs kaupungilla?

        Enpä muista hetkeen yhtä katkeraa kirjotusta lukeneeni ; D ; D. Itse osastonsihteerinä terveyskeskuksessa ja ylpeä työstäni. Osana moniammatillista tiimiä jossa kaikilla on oma osaamisalueensa. Palkka n. 2200 e, työ vähän liian kiireistä ajoittain mutta mielenkiintoista. Koulutustaso vähintään terveydenhuollon sihteeri tai lähihoitaja.


    • läheltä seurannut

      Esim. HUS maksaa 1500-1600 euroa/kk.

      Tuo TAYS:in juttu on silkkaa kusetusta, tuollaisia palkkoja ei makseta missään.

    • nenne

      TYKS:ssä osastonsihteerin peruspalkka on noin 1600 euroa/kk.

      • Tartsi

        ...eli 3 vuotta sitten osastosihteerien peruspalkka n. 1600 euroa TYKS:ssä, kertokaa mitä se on nykypäivänä (helsingissä tänä päivänä 1610 euroa) eli todella heikosti menee!!


      • sihteeriggö
        Tartsi kirjoitti:

        ...eli 3 vuotta sitten osastosihteerien peruspalkka n. 1600 euroa TYKS:ssä, kertokaa mitä se on nykypäivänä (helsingissä tänä päivänä 1610 euroa) eli todella heikosti menee!!

        No mie voin sanoo ihan faktana koska oon useemman HUS:n osaston/polin kolunnu eli palkkahaitari ollu bruttona n. 1640-1672e. Että ei ihmeellinen..


    • Sihteeri

      Kymenlaakson keskussairaalassa, koksissa alin palkka ilman mitään lisiä on n.1641e.

      • Oona

        Onko teillä 20h/vk työskenteleviä osastonsihteereitä? Koskeeko heitä eri lait kuin kokopäiväisiä? Ihmettelen ettei 20h/vk tekevälle muka kuuluisi iltalisät eikä sunnuntaikorvaus! Onko näin ja mistä voi asian tarkistaa. Eihän tuo kuulosta edes lailliselta...


    • tämä on tieto.

      1860€ nyt vuonna 2011

      • gdfgdfdgdf

        Oliko tarpeen päivittää? Kysyikö joku?


      • Alalle aikova
        gdfgdfdgdf kirjoitti:

        Oliko tarpeen päivittää? Kysyikö joku?

        Oli tarpeen. Etsin just tätä tietoa. Kiitos!


      • muutoksia.
        Alalle aikova kirjoitti:

        Oli tarpeen. Etsin just tätä tietoa. Kiitos!

        Oletteko muuten huomanneet, että pätevyysvaatimukset ovat hiukan muuttuneet, tässä eräästä ilmoituksesta (ja samoilla pätevyysvaatimuksilla on ollut muitakin):

        "...soveltuva terveydenhuollon perustutkinto tai aikaisempi terveydenhuoltoalan kouluasteinen tutkinto tai muu soveltuva ammatillinen perustutkinto tai soveltuva ammattitutkinto."

        Eli minun mielestäni alkavat vaatimaan lähi- tai perushoitajan tutkintoa. Ennenhän oli edellytyksenä vaikkapa vain toimistotyökokemus tai kaupallinen/hallinnon alan tutkinto, osastonsihteeri koulutus tms. Ja vielä huomatkaa ammattitutkinto - eli ei nyt kannata sitten vanhoilla papereilla hakea!

        Ja osastonsihteerikurssin ilmoitustekstistä:

        Pääsyvaatimukset
        Toimistoalan työkokemus sekä ruotsin ja englannin kielen taito helpottavat sinua tutkinnon suorittamisessa. Perushoitajan tai lähihoitajan tutkinto ja hyvä näppäilytaito katsotaan eduksi.

        Kohderyhmä
        Kaupallisen alan ammatillisen peruskoulutuksen tai alan muutaman vuoden työkokemuksen omaavat työnhakijat, jotka soveltuvat koulutuksen tavoiteammatissa toimimiseen.

        __________

        Sinänsä kohderyhmä- ja pääsyvaatimustekstit hieman ristiriitaiset, kun ei kerran kohderyhmässä sitten puhutakaan esim. perushoitajista tai lähihoitajista.

        Mutta onnea sinulle, toivottavasti saat paikan.
        Niin, kummatkin kopioidut osat ovat tietyn sairaanhoitopiirin alueelta, en viitsi sanoa mikä. Ja sinänsä kyllä erikoista, että alueella esim. on joka vuosi ollut ainakin parin kouluttajan ammattikurssit osastonsihteerin töihin, ja tähän asti ei kyllä ole näitä hoitoalan peruskoulutusvaatimuksia ollut. Mutta eipä tuo ole ihmekään, että näin menee. Pyrkimyshän on, että sairaaloissa ja muissa hoitolaitoksissa toimii vain terveydenhuollon rekisteröidyn ammatin omaavia. Ja tällä alueella on ilmeisesti sitten aina ollut myös se meininki, että kaikki sijaisuudet on jaettu juurikin näille kurssilaisille harjoittelupaikoiksi, koulutushan sijoittuu niin, että loppuu kesällä eli harjoittelu osuu juuri sopivasti siihen vilkkaimpaan loma-aikaan. Mutta toisaalta, eihän kaksi kurssia/vuosi tahdilla tokikaan pystytä kaikkia työllistämään lopullisesti. joopa joo....

        Kyllä muuttuu maailma.


    • kääk

      OIen aloittamassa osastonsihteerinä ja koulutukseni on yo-merkonomi. Kuinka palkkaus menee kun ei ole tuota sosiaali- ja terveysalan sihteerin tutkintoa? Huh, vastaiskohan joku pian! Kiitos :)

    • ollut joskus

      Aloittavalla osastonsihteerillä Hus:ssa on palkka jotain noin 2000. Ei sillä väliä oletko lähihoitaja vai merkonomi kun aloitat, sama palkka. Ikälisät karttuu hitaasti.

    • tyjtyjhtyj

      Minulla ei ole mitään koulutusta, olen osastonsihteerinä ja palkka 2050e. Ei edes työkokemusta siltä alalta

    • Ihmettelen vain..

      Olen kesätöissä osastonsihteerinä. Onkohan oikein, että minulta vähennetään palkasta 10% epäpätevyyden vuoksi, sillä koulutukseltani olen vain datanomi? Toinenkin ammatillinen tutkinto on, muttei sosiaali- ja terveysalan sihteerin koulutusta. Mietityttää vain.

    • Omanalantyötä

      Miten olette saaneet os.sihteerin työtä? Suhteilla vai? Minä valmistuin muutama vuosi sitten asiakaspalvelu ja tietohallinta-suuntautuneena lähihoitajaksi. Hain pääkaupunkiseudulta paikkoja ja soittelin myös sanelunpurkutyötä kysellen. Ei mitään, vaikka oli juuri soveltuva koulutus. Olen nyt tehnyt muita töitä, mutta kiinnostusta olisi ensisijaisesti sanelunpurkuun. Antakaa vinkkiä missä olisi tarvetta!

      • Ilman suhteita!

        Katso mol.fi. Siellä ainakin esim. HUS:aan haetaan osastonsihteereitä. Minä ainakin sain heti töitä, kun valmistuin juuri samaisesta koulusta kuin sinäkin eli olen asiakaspalveluun ja tietohallintaan suuntautunut lähihoitaja. Heti pyydettiin kesäsijaiseksi, kun harjoitusjakso päättyi ja nyt on tehty määräaikainen sopimus vuoden loppuun, mutta jatkoa kuulemma luvassa keväällä - kaiketi taas vuodeksi eteenpäin. :)

        Etkö sinä ole siis MITÄÄN töitä saanut harjoittelujaksojen päätteeksi? Se kyllä pitää paikkansa, että työ on todella vastuullista ja haastavaa ja pitää vähän niinkuin omaksua asiat heti - eli onko kyse sinusta itsestä? Kyllä minunkin kouluryhmästäni osa on edelleen työttömänä (ei mitään töitä harjoittelujakson jälkeen) ja se on kyllä ainakin minun kuulemani mukaan ollut ihan heistä itsestään johtuva juttu... Ei vaan homma toiminut...

        Toki myös suhteilla varmaankin pääsee, kuten vähän mihin tahansa!


      • Omanalantöitä
        Ilman suhteita! kirjoitti:

        Katso mol.fi. Siellä ainakin esim. HUS:aan haetaan osastonsihteereitä. Minä ainakin sain heti töitä, kun valmistuin juuri samaisesta koulusta kuin sinäkin eli olen asiakaspalveluun ja tietohallintaan suuntautunut lähihoitaja. Heti pyydettiin kesäsijaiseksi, kun harjoitusjakso päättyi ja nyt on tehty määräaikainen sopimus vuoden loppuun, mutta jatkoa kuulemma luvassa keväällä - kaiketi taas vuodeksi eteenpäin. :)

        Etkö sinä ole siis MITÄÄN töitä saanut harjoittelujaksojen päätteeksi? Se kyllä pitää paikkansa, että työ on todella vastuullista ja haastavaa ja pitää vähän niinkuin omaksua asiat heti - eli onko kyse sinusta itsestä? Kyllä minunkin kouluryhmästäni osa on edelleen työttömänä (ei mitään töitä harjoittelujakson jälkeen) ja se on kyllä ainakin minun kuulemani mukaan ollut ihan heistä itsestään johtuva juttu... Ei vaan homma toiminut...

        Toki myös suhteilla varmaankin pääsee, kuten vähän mihin tahansa!

        Olen toki mol.fi-sivuilta katsonut paikkoja. Sain opiskeluaikaisesta harjoittelupaikasta kesätyötä ja muutaman keikkapäivän syksyllä. Kun hain vakipaikkaa joka avautui myöhemmin syksyllä, se annettiin jollekin kokeneemmalle, vaikka olin oppinut työt mielestäni ihan hyvin. En nyt ihan tumpelo kuitenkaan voinut olla, kun kesätyötä sain ja keikallekin pyydettiin.

        Voi olla siis, että kyse oli persoonastani. Olen ehkä liian sisäänpäinkääntynyt tai ujo. Minulle sanottiin jotain sen tyylistä, että osastonsihteeri on osaston "mamma", jonka pitää tietää ja osata kaikki. Olin ilmeisesti liian nuori.

        Mutta kuinka voin saada työkokemusta? Tuosta työkokemuksen puutteesta siis aina sanotaan olevan kiinni, en tiedä sitten onko minussa jokin kauhea vika. Jännitän kyllä työhaastatteluissa aika paljon. Tiedän itsekin, että minulle sopisi varmasti paremmin sellainen hieman rauhallisempi paikka, jossa olisi vähemmän asiakaspalvelua ja enemmän tallennus yms. tietokonehommaa.

        Täytyy myöntää, että oli aika stressaavaa olla ilmoittautumiskopissa töissä, piti hoitaa paperihommat, tietokonehommat, puhelinpalvelu, asiakkaat, juosta ympäriinsä, sata asiaa kesken ja joku keskeytti koko ajan. Työpinkka kasaantui iltapäivällä pöydälle, labrat ja ajanvaraukset, käyntitiedot, konsultaatioiden kirjaamiset... muut teki kotiinlähtöä ja minä vaan naputin.

        Olen hakenut myös muita toimistohommia, mutta tällä koulutuksella ei oikein pääse, kun on aina kymmeniä tai satoja merkonomeja tulossa. Olisin kuitenkin tunnollinen ja ahkera työntekijä.


      • Omanalantyötä
        Omanalantöitä kirjoitti:

        Olen toki mol.fi-sivuilta katsonut paikkoja. Sain opiskeluaikaisesta harjoittelupaikasta kesätyötä ja muutaman keikkapäivän syksyllä. Kun hain vakipaikkaa joka avautui myöhemmin syksyllä, se annettiin jollekin kokeneemmalle, vaikka olin oppinut työt mielestäni ihan hyvin. En nyt ihan tumpelo kuitenkaan voinut olla, kun kesätyötä sain ja keikallekin pyydettiin.

        Voi olla siis, että kyse oli persoonastani. Olen ehkä liian sisäänpäinkääntynyt tai ujo. Minulle sanottiin jotain sen tyylistä, että osastonsihteeri on osaston "mamma", jonka pitää tietää ja osata kaikki. Olin ilmeisesti liian nuori.

        Mutta kuinka voin saada työkokemusta? Tuosta työkokemuksen puutteesta siis aina sanotaan olevan kiinni, en tiedä sitten onko minussa jokin kauhea vika. Jännitän kyllä työhaastatteluissa aika paljon. Tiedän itsekin, että minulle sopisi varmasti paremmin sellainen hieman rauhallisempi paikka, jossa olisi vähemmän asiakaspalvelua ja enemmän tallennus yms. tietokonehommaa.

        Täytyy myöntää, että oli aika stressaavaa olla ilmoittautumiskopissa töissä, piti hoitaa paperihommat, tietokonehommat, puhelinpalvelu, asiakkaat, juosta ympäriinsä, sata asiaa kesken ja joku keskeytti koko ajan. Työpinkka kasaantui iltapäivällä pöydälle, labrat ja ajanvaraukset, käyntitiedot, konsultaatioiden kirjaamiset... muut teki kotiinlähtöä ja minä vaan naputin.

        Olen hakenut myös muita toimistohommia, mutta tällä koulutuksella ei oikein pääse, kun on aina kymmeniä tai satoja merkonomeja tulossa. Olisin kuitenkin tunnollinen ja ahkera työntekijä.

        Piti vielä kirjoittaa, että valmistumisen ja kesätyön jälkeen olin 3 kk työttömänä, hain vapaita paikkoja sinä aikana, mutta menin sitten muihin töihin, kun en sihteerin työtä tai sanelunpurku hommaa saanut. Muutaman vuoden olin ihan tyytyväinen, enkä juuri hakenut sihteerin paikkoja, mutta nyt kaipaisin toimistohommiin.


    • Untuvikko2

      Ei tod kannata. Minimipalkka ja töitä niin että tukehtuu :)

    • Ijvun

      Vuosi 2016 ja palkka 2100 HUS:illa ilman lisiä. Silti tää on mun mielestä ihana työ. Erikoissairaanhoidossa polilla, työaika arkisin 7-15, hyvät lomat, kivat työkaverit! Ja vakituinen virka

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä.

    • Mielipiteeni

      Palkka HUS:lla 2136€ eli tuntipalkka 13.10€/h.

      Työ muuten ihan ok, mutta potilaspuhelimen jatkuva soiminen on rasittavaa.
      Sihteerin työ ilman puhelinpalvelua olisi hyvä

    • Sihteerikkö

      Olen lähihoitaja, suuntautunut asiakaspalveluun ja tiedonhallintaan. Teen osastonsihteerin töitä osastolla, itä-suomalaisessa keskussairaalassa nyt toista vuotta. Palkkaa saan 2156€/kk bruttona, mikä on vähintäänkin kohtuullinen korvaus työn vaativuustasoon nähden. Kuulun muuten siihen 1,5% osuuteen miespuolisista osastonsihteereistä Suomessa.

      Työ sinänsä on ihan mukavaa, joskin rauhallista. Kohtuullisen paljon saa vastuuta, ja kaikilta osapuolilta työyksikköä. Pikkujouluissa on tuon aiemman prosenttilukeman puolestakin oikein mukavaa olla :)

      Kyllähän tämä työnkuva vaatii tietynlaista persoonaa, eikä varmasti sovi kaikille. Uskoisin kuitenkin, ettei ole lähihoitajakoulutuksen suuntautumisvaihtoehdoista missään tapauksessa se huonoin.

    • Anonyymi

      Palkka Taysissa 2019 on 2168

    • Anonyymi

      Nykyään ainakin helsingissä osastonsihteeri saa joku 2270€ uutena työntekijänä.
      Itsellä on 2350€ ekalla 5v kokemuslisällä joka on sen 3,5% eli aika surkea korotus :D

    • Anonyymi

      En voi suositella kenellekään. Sihteerit ovat sairaalassa alinta kastia. Hierarkia on kova ja palkka huono työn vaativuuteen ja tahtiin nähden. Yleensä 50 wee tätejä poliklinikat täynnä.

      • Anonyymi

        Muista hei, että sinäkin tulet olemaan joskus 50 wee ja vielä on 15 vuotta työikää jäljellä!


      • Anonyymi

        No meillä osastonsihteereiltä ainakin lääkärit ja hoitsut käyvät kyselemässä ja soittavat eri asiosta, kun ME olemme ne, jotka tietävät "kaiken"


    • Anonyymi

      Itselläni yli 10 v työkokemus, 2650 e on kk palkka sisältäen sisältäen henk. koht. lisän ja 8 % ikälisät ja työnvaativuuden korotuksen. Peruspalkka ilman lisiä 2250 e/kk. En valita. Ihanat työkaverit, toimiva tiimi niin hoitajien kuin lääkäreiden kanssa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe