Suomen muutettava verosopimuksia muiden maiden kanssa

Vääryys poistettava

Suomen on päivitettävä ja muutettava verosopimukset Portugalin, Espanjan ja Ranskan kanssa. Ne asettavat kansalaiset eri asemaan ja ovat epäoikeudenmukaisia. Yksityiseltä sektorilta saa verottomuuden, mutta julkiselta ei. Tämä on väärin

7

112

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verosopimukset

      Mahtaneeko avaaja olla sama henkilö kuin oheisen ketjun avaaja:

      - http://keskustelu.suomi24.fi/node/13167606

      Toistetaan. Suomi ei ole suinkaan ainoa maa jonka julkisen sektotin eläkkeistä verot maksetaan vain ko. valtioon josta eläke on peräisin. Kyse on varsin yleisestä menettelystä eri maissa.

      Toisekseen julksen sektorin palkansaajat ovat nauttineet eduista joita ei yksityisellä sektorilla ole, kuten aikaisempi eläkkeelle siirtyminen ja taitaapa jopa eläkekertymäkin olla korkeampi.

      Eikö avaajan logiikkaa seuraten tulisi pikemminkin aloittaa laittamalla julkisen sektorin edut ja ehdot linjaan yksityisen sektorin kansa.

      Suomi ei voi muuttaa yksipuolisesti eri maiden kanssa tehtyjä verosopimuksia.

      Miksi kyseiset maat luopuisivat verotusoikeudestaan maassaan verotuksellisesti asuvien suhteen?

      Ps. Mikäli suomalainen perikateus saataisiin veronalaiseksi, niin Suomesta tulisi suorastaan veroparatiisi, sillä muita veroja ei tarvitsisikaan.

    • verosopimukset

      "Portugalin kanssa käydään neuvotteluja verosopimuksen uudistamisesta, kertoo valtiovarainministeri Antti Rinne (sd). Hän pitää nykyistä tilannetta epäkohtana, joka pitää korjata"

      "Näiden maiden intressit ovat vastakkaiset kuin Suomen. Käymme tällä hetkellä verosopimuksen uudistamisneuvotteluja sekä Espanjan että Portugalin kanssa, Toivainen sanoo."

      - http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015010518976801_uu.shtml

      Suomen Valtion eläkerahastolla on miljardeja _veroparatiiseiksi_ luokitelluissa maissa ja samaan aikaan se katsoo muutaman sadan suomalaisen määräaikaisen verovapauden Portugalissa ongelmalliseksi.

      "Valtion eläkerahastolla (VER) on lähes 3 miljardin edestä rahastosijoituksia veroparatiiseina pidetyissä maissa, kuten Luxemburgissa, Cayman-saarilla, Guernseyssä, Jerseyssä, Yhdysvaltain Neitsytsaarilla, Brittiläisillä Neitsytsaarilla ja Hollannissa. Yli puolet summasta on sijoitettu Luxemburgiin."

      - http://fifi.voima.fi/voima-artikkeli/2014/numero-4/valtio-sijoittaa-veroparatiiseihin

      • P. Orvari

        Rinteelle tiedoksi: Minäkin olen huomannut joitakin korjaamisen arvoisia yksityiskohtia verotuksessani. Olen näet töissä kansainvälisessä yrityksessä, ja suuri osa työtehtävistäni on ulkomailla. Asun tällä hetkellä Suomessa, nostan palkkani Suomesta ja maksan veroni Suomeen. Edelliset kolme asiaa ovat kuitenkin muutettavissa käden käänteessä jos niin haluan. Pikku hiljaa alan kypsyä siihen, että jokin toinen yhteiskunta saattaisi tarjota minulle edullisemmat verotusehdot, nyt kun progressiota jälleen kiristetään, kysehän on hieman samanlaisesta vaihdoksesta kuin pankin tai vakuutusyhtiön vaihtaminen kilpailuttamalla. Mitä aikaisemmin teen päätöksen, sitä vähemmän verotettavaa Suomelle jää myöskään eläkkeestäni, sitten kun sen aika joskus koittaa.


      • verosopimukset
        P. Orvari kirjoitti:

        Rinteelle tiedoksi: Minäkin olen huomannut joitakin korjaamisen arvoisia yksityiskohtia verotuksessani. Olen näet töissä kansainvälisessä yrityksessä, ja suuri osa työtehtävistäni on ulkomailla. Asun tällä hetkellä Suomessa, nostan palkkani Suomesta ja maksan veroni Suomeen. Edelliset kolme asiaa ovat kuitenkin muutettavissa käden käänteessä jos niin haluan. Pikku hiljaa alan kypsyä siihen, että jokin toinen yhteiskunta saattaisi tarjota minulle edullisemmat verotusehdot, nyt kun progressiota jälleen kiristetään, kysehän on hieman samanlaisesta vaihdoksesta kuin pankin tai vakuutusyhtiön vaihtaminen kilpailuttamalla. Mitä aikaisemmin teen päätöksen, sitä vähemmän verotettavaa Suomelle jää myöskään eläkkeestäni, sitten kun sen aika joskus koittaa.

        >> Pikku hiljaa alan kypsyä siihen, että jokin toinen yhteiskunta saattaisi tarjota minulle edullisemmat verotusehdot, nyt kun progressiota jälleen kiristetään, kysehän on hieman samanlaisesta vaihdoksesta kuin pankin tai vakuutusyhtiön vaihtaminen kilpailuttamalla.

        Ongelmana on se, että hyvin harvan maan veropolitiikka on stabiilia ja kestävää ja joka riskeeraaa muuttua jo seuraavan halitus-kokoonpanon vasaran alla.

        Jopa verotuksellisesta stabiiliudetaan ja kiinnostavuudestaan perinteisesti tunnetu Andorra on muuttanut ja kiristänyt verotusta, sekä maahanmuuton ehtoja.

        Verotuksellinen epävarmuus ja pelisääntöjen stabiiluden puute, jatkuvat mutokset ja kiristykset ovat myrkkyä niin yritytoiminnalle, sijoittamiselle kuin palkallisillekin.

        Mikäli pääoma, kiinnostus ja kielitaito sallii, niin vaikkapa Monacossa ei jurikaan ole riskiä verotuksellisten pelisääntöjen muutoksille.


    • lokoisat eläkepäivät

      Rinne ja muut demarit haikailevat DDR:n mallia. Siis piikkilanka-aita maan ympärille. Ai niin, olemme EU:ssa, johon he itse halusivat. Mutta suomella pitäisi olla omat säännöt vapaaseen liikkumiseen. Eli liiku, mutta rajojen sisällä. Ei tietenkään koskisi entisiä ministereitä ja kansanedustajia.

      Selkokielellä siis. Olen vi..uuntunut tähän kateuteen ja kieroilun ympärille rakentuneen politiikan touhuun, että pää meinaa räjähtää.

      Vielä muutama vuosi, niin vapaudutaan tästä helvetillisestä paskasta ja muutto Espanjaan on edessä.

      Terveisin pientä eläkettä nauttiva veropakolainen.

    • Itse lähden Suomi p-läpi maasta heti kun eläkeasiat ok. Saatan käydä joskus, kunhan tämän maan kateus on poistunut väestöstä. Eli en varmaan koskaan palaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe