Olen aikeissa hakea yo-merkonomin kuolutukseen kun tuo yo-todistus (huono sellainen) on jo tullut hankittua. Aiheesta tietoa etsinyt, mutta tieto jäänyt kovin pintapuoliseksi.
Millaista merkonomiksi opiskelu siis tarkkaallen ottaen on? Olen aivan surkea matematiikassa, joten onko merkonomipuolella paljonkin matikkaa ja jos on, onko vaikeaa? Onko opiskelu lisäksi jotenkin kauhean yhteisöllistä ja sosiaalista, itse olen aika sisäänpäin kääntynyt ja ujokin enkä pidä ryhmätöistä yms. Olen aina oppinut paremmin itsenäisen opiskelun kautta.
Ja nyt on kyse enemmän tuosta yo-puolesta, koulutukseen ilmeisesti ei liity mitään ylimääräistä kun ne on jo lukiossa valmiiksi käytyä.
Kannaatako mennä merkonomikoulutukseen
3
146
Vastaukset
- Mietiskelevä
Hei!
Se riippuu ihan siitä minkä polun valitset. Itse olen käynnyt merkonomi tutkinnon ja olen asiakaspalvelu ja myynnin polulla. Tältä polulta löytyy budjetointia ja tuotteen hinnoittelua, koska valitsin ne vapaasti valittavista aineista. :) Ensimmäisenä vuonna kävimme yrityksen katelaskelmaa, jotka oli kaikille pakollisia, mutta ne ovat todella helppoja.
Opoltani olen moneen kertaan kuullut, kun olemme olleet esittelemässä merkonomi tutkintoa peruskouluille, että taloushallinnon puolella ei tarvitse olla hyvä matikassa, mutta siitä täytyy tykätä! Koska siellä puolella pyöritellään paljon numeroita. Laskutoimet eivät mene plus-, miinus-, kerto- ja jakolaskua vaikeammaksi, mutta tehtävät vaativat sen, että niitä harjoitellaan. - ....
Onko vaikea päästä yo-merkonomiksi? Jos on huono yo-todistus...
- lissuleena
Men vain merkonomi koulutukseen, kun saat 2 vuoden koulutuksella ammatin ja kun suoritat tutkinnon hyvin arvosanoin niin väylä ammattikorkeakouluun ja yliopistoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla
Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk18910294Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä
Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi229687Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava
Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta1678280Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä
HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html2957754Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös
seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.1756651Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?
Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k886070Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro
Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j665901Stubb jo paljon tunnetumpi ja arvostetumpi maailmalla, kuin Marin koskaan
Stubb tekee sitä työtä mitä pitää, hän ei koreile vaatteilla eikä ole baareissa räkäposkella kuten Marin. Marininhan pit1034957Oikeistohallitusten aikaan saannokset.
Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja274031Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html1372635