Olen aikeissa hakea yo-merkonomin kuolutukseen kun tuo yo-todistus (huono sellainen) on jo tullut hankittua. Aiheesta tietoa etsinyt, mutta tieto jäänyt kovin pintapuoliseksi.
Millaista merkonomiksi opiskelu siis tarkkaallen ottaen on? Olen aivan surkea matematiikassa, joten onko merkonomipuolella paljonkin matikkaa ja jos on, onko vaikeaa? Onko opiskelu lisäksi jotenkin kauhean yhteisöllistä ja sosiaalista, itse olen aika sisäänpäin kääntynyt ja ujokin enkä pidä ryhmätöistä yms. Olen aina oppinut paremmin itsenäisen opiskelun kautta.
Ja nyt on kyse enemmän tuosta yo-puolesta, koulutukseen ilmeisesti ei liity mitään ylimääräistä kun ne on jo lukiossa valmiiksi käytyä.
Kannaatako mennä merkonomikoulutukseen
3
136
Vastaukset
- Mietiskelevä
Hei!
Se riippuu ihan siitä minkä polun valitset. Itse olen käynnyt merkonomi tutkinnon ja olen asiakaspalvelu ja myynnin polulla. Tältä polulta löytyy budjetointia ja tuotteen hinnoittelua, koska valitsin ne vapaasti valittavista aineista. :) Ensimmäisenä vuonna kävimme yrityksen katelaskelmaa, jotka oli kaikille pakollisia, mutta ne ovat todella helppoja.
Opoltani olen moneen kertaan kuullut, kun olemme olleet esittelemässä merkonomi tutkintoa peruskouluille, että taloushallinnon puolella ei tarvitse olla hyvä matikassa, mutta siitä täytyy tykätä! Koska siellä puolella pyöritellään paljon numeroita. Laskutoimet eivät mene plus-, miinus-, kerto- ja jakolaskua vaikeammaksi, mutta tehtävät vaativat sen, että niitä harjoitellaan. - ....
Onko vaikea päästä yo-merkonomiksi? Jos on huono yo-todistus...
- lissuleena
Men vain merkonomi koulutukseen, kun saat 2 vuoden koulutuksella ammatin ja kun suoritat tutkinnon hyvin arvosanoin niin väylä ammattikorkeakouluun ja yliopistoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191712
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991538Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy371003Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29899Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38861Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50826Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43768Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37760Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56758Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37740