I love this car!

Juujuu

Alla uusi Nubira 1.8 SX. Hyvä peli, hiljainen, suuntavakaa, suorituskykyinen, tilava, ...

Todellinen jälleenmyyntiarvo mitataan muutaman vuoden päästä kun tästä Daewoo/Chevrolet hässäkästä on päästy ohi. Turha spekuloida etukäteen ellei ole vaihtamassa toiseen merkkiin juuri nyt.

Ihmettelen näitä tyyppejä jotka keuhkoavat täällä Daewoon maahantuonnin ja takuun loppumisella. Toivottavasti heillä ei ole ajokorttia ja jos on niin rupesi välittömästi pelottamaan liikenteessä aiempaa enemmän...

8

1126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hukkiss

Muuten voin yhtyä mielipiteeseesi mutta suorituskykyinen ??? Ei todellakaan.

• -ah-

Suorituskyky on tietysti melkoisen suhteellinen käsite. 1.8 Nubira kulkee tehoisekseen mielestäni varsin hyvin, edellinen autoni oli 2 litrainen eikä ollut sen ripeämpi. Luonteeltaan tuo moottori on melkoisen "tasainen", mitään tuntuvia tehopiikkejä tai muuta vastaavaa ei ole, mikä saattaa tehdä autosta hitaamman tuntuisen kuin se onkaan.

• sulla
        -ah- kirjoitti:

Suorituskyky on tietysti melkoisen suhteellinen käsite. 1.8 Nubira kulkee tehoisekseen mielestäni varsin hyvin, edellinen autoni oli 2 litrainen eikä ollut sen ripeämpi. Luonteeltaan tuo moottori on melkoisen "tasainen", mitään tuntuvia tehopiikkejä tai muuta vastaavaa ei ole, mikä saattaa tehdä autosta hitaamman tuntuisen kuin se onkaan.

Nubiran moottori on viime vuosituhannen tekniikkaa. Paljon kuluttava, vähän tehoja.

"kulkee tehoisekseen mielestäni varsin hyvin". Haha, kyllähän se kulkuominaisuus tulee juuri tehoista, joten mitähän yrität tuossa sanoa (hauki on kala kenties).

Ja ketjun aloittajalle: onnea, sitä tarvitset. Täytyy olla hölmö, että ostaa kohta kuolevan automerkin, ellei sitten saanut halvalla. Uudesta nubirasta en maksaisi 10teuria enempää, nimittäin siihen autosi hinta tipahti kun ajoit sen liikkeestä ulos (tai alemmas). Ja vielä onneton tunari ostit cx:n etkä edes ilmastointia, voi voi... Musta pekka sinulla on allasi.

Toivottavasti se on kestävä.

• Perehdy asioihin.
        sulla kirjoitti:

Nubiran moottori on viime vuosituhannen tekniikkaa. Paljon kuluttava, vähän tehoja.

"kulkee tehoisekseen mielestäni varsin hyvin". Haha, kyllähän se kulkuominaisuus tulee juuri tehoista, joten mitähän yrität tuossa sanoa (hauki on kala kenties).

Ja ketjun aloittajalle: onnea, sitä tarvitset. Täytyy olla hölmö, että ostaa kohta kuolevan automerkin, ellei sitten saanut halvalla. Uudesta nubirasta en maksaisi 10teuria enempää, nimittäin siihen autosi hinta tipahti kun ajoit sen liikkeestä ulos (tai alemmas). Ja vielä onneton tunari ostit cx:n etkä edes ilmastointia, voi voi... Musta pekka sinulla on allasi.

Sama konetyyppi löytyy mm. Opelin malleista, 90 kW:n 1,8. EU-yhdistetty 7,5 (vähän tuonkokoluokan autolle).

Automerkki ei kuole, vain nimi vaihtuu ja merkki keulalla (vrt. Datsun -> Nissan). Tuossa SX:ssä on ilmastointi.

• että
        sulla kirjoitti:

minun Lada 110:ssäkin on nykyaikaisempi moottori

• -ah-
        sulla kirjoitti:

Kerrohan vielä minulle missä se niin sanottu vanhanaikaisuus näkyy?

Daewoon 1.8 moottorissa on tehoa 90kw (122hv) ja vääntöä 165nm. Kiihtyy noin 10sek 0-100km/h ja huiput 194km/h. Hieman vertailua muihin uusiin 1.8 koneisiin:

Mazda 6 1.8: 88kw
        Nissan 1.8 (Almera ja Primera): 86kw
        Ford Mondeo 1.8: 81kw tai 92kw
        Renault Laguna 1.8: 88kw
        Citroen C5 1.8: 85kw

Että silleen, ei jää Daewoo huonommaksi. Tosi asiahan on ettei moottori tekniikka ole muuttunut vuosiin oikeastaan yhtään. Lähinnä joitakin pieniä lisäyksiä on tehty kuten nämä joidenkin käyttämät muuttuvat venttiilien ajoitukset. Se on sitten eri asia saadaanko niillä aikaan jotain todellista hyötyä. Perusrakenne on kaikissa sama: 4 sylinteriä, 16 venttiiliä, 2 nokka-akselia ja polttoaineen monipistesuihkutus. Löytyy myös Daewoosta. Tuo Nubiran 1.8 moottorihan on itse asiassa sama GM:n kone jota käytetään ainakin Opel Astrassa ja uudessa Saab 93:ssa (1.8i malli).

Aika säälittävää katsoa kun joku yrittää mollata autoa kaikilla mahdollisilla keinoilla vaikkei selvästikkään tiedä siitä mitään.

• Juujuu
        sulla kirjoitti:

Olen ollut tämän sortin hölmö jo vuosia, eikä parannusta ole näköpiirissä. Takana on lukuisia ns. hölmöjä kauppoja jotka ovat pitkällä juoksulla osoittautuneet erittäin onnistuneiksi. Onpa tullut ajettua Skodallakin vuosia ilman murheita. Niissä oli aito kolmella runkolaakerilla ja työntangoilla varustettu 60-luvun suunnittelun kukkanen moottorina. Ajoin kahdella aidolla (ei VW ajalta) Skodalla 200000 kummallakin ilman remontteja. Hölmöä on sen sijaan juosta viimeisimmän vielä testaamattoman tekniikan perässä, jää usein pää vetäjän käteen.

• kekholm
        sulla kirjoitti:

Onko Nubira niin kipeä asia että täytyy itkeä kun ei itse ole tajunnut ostaa.Suorituskyky on parempi kuin 1.6 primerassa,ja jos bensaa kuluukin niin rahalla siitäkin selviää.Jälleenmyynnistä en sanoisi mitään,kun käytettyjä ei ole tarjolla.Hyvä ja edullinen peli.Suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      112
      5825
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3927
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3332
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2946
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      1997
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1963
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      39
      1685
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1529
    Aihe