SYDÄMEN KYLLYYDESTÄ

Pilmari

Jo vanha kansa tiesi, että
- Sydämen kyllyydestä suu puuhuu.
Ihmettelen kun edes Raamattu ei ole tullut tutuksi vaikka tänäänkin syyrian arameankielinen Raamattu on luotettavampi tietolähde kuin oma kirkkoraamattumme.
Me kuuntelimme Turusta Joulurauhan julistuksen veisaten virttä "Jumala ompi linnamme.. sotilassoittokunnan säestyksellä ja saimme kuulla sanomaa "joka tämän rauhan rikkoo.."
Kas kun on jäänyt lukematta Daavidin pojan mainitun esi-isän ja hänen lastensa
teot jotka on edelleen luettavissa Daavidin lahjoista apelleen Saulille kun meni pyytämään Prisessaa puolisokseen. Murhautti sotilaan saadakseen naida hänen vaimonsa....oma poika raiskasi sisarensa ja teki itskarin...
Jeesus syntyi seimessä, mutta mitä teki KAIKKIVALTIAS estääkseen "kaikkien alle kaksivuotiaiden poikalasten murhaamisen" vaikka kedolla oli paimenia
ja "..heille enkelit ensin..yhdessä taivaallisen sotajoukon kera...lauloi Teille on tänä päivänä syntynyt vapahtaja..."

27

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satu Daalia

Joulu on tuossa Itänaapurissa nyt kun Pakkasukko jätti sekin meille hyvästit.
      Loppiiainenkin saatiin viettöö ihan vanhaan malliin.
      Vieläkö vietitte Suvun perinteitä noudattaen kuten Roomassa Saturnaaliaa aikoinaan?

• Saturaalia

Saturaalian juhlaa met vietettiin. Selitystä Satu on ihan intona jus raalioihin, Hän nostaa syksyllä raalian juuret ja vie ne kellarihin talveks kuivaan turpeeseen pakattuina. Loppiaisena täytti täysiä vuosia.

• ora et labora

Jumalasta
      kirjoitti Kilttuurivihkot pääkirjituksessaan 6/2013Israelin rauhanliikkeen
      tarvitsevan apua. Kun sukutaulu tuotiin tässä keskustelussa juuri esiin
      niin jatkan näkemyksilläni tuon pääkirjoituksen luettuani.Me emme ole
      vieläkään käyneet perusasin eli miten on mahdollista, että kaikkivktias jumala
      pitää jotain henkilöä, perhettä, sukua, heimoa tai kansaa omaisuuskansanaan,
      joka saa tehdä, toimia vuosikausia, satoja jopa tuhansia miten tahtoo...
      Meille tuntuu omassa historiassamme olevan jotain joka saa meidät raivoon erään elokuvan päähenkilön ihonvärin tuntemaan, että on loukattu joitain meidän pyhiä arvojamme.
      Tuntuu kuin meillä olisi useita rauhanliikkeitä jotka kaipaavat apuamme.
      - Menen uudelleen ristiinnaulittavaksi....

• lopux

Kuinka paljon autuaamaksi tulet noilla turhilla pahkkäilyillä?

• loppujen lopuks

"Menen uudelleen ristiinnaulittavaksi"

Ja missähän todellisuudessa sitä elellään?

• aluksi..?

Sanos muuta!
      Mitä asiallista oli tulla pahkailemaan rurhuuksistasi=
      Minusta tuolle turkulaiselle nyppylällekin kerääntyi tuhansia kuulemaan ja katsomaan yli kaksi vuosituhatta sitten tapahtunutta poikalapsen syntymää, josta vietiin sana myös eräille paimenille. Susista ei tuolloin kerrottu eikä myöskään sanaakaan miten kaikkivaltias esti pikkukaupungin pienten poikalastn murhat.
      Radioitten ja TVn äreenkin tuli tuota vanhaa tapahtumaa seuraamaan kait miljoona kuuulijaa ja katsojaa.
      Paikalla oli Prinkkalanmäellä myös sotilassoittokunta joka LOPUX-nikinkin kuullen soitti rauhanmarssia eikä kukaan moittinut kun julistettiin koko Suomen kansalle:...joka tämän rauhan rikkooo niin..."
      Uhkailuksi saattoi joku tämän kokea.

• lopux

Ajattelisit vähemmän niin saisit ehkä aikaan jotain asiallistakin.
        Mitä väärää on perinteiden kunnioittamisessa?

• sivullinen oon
        lopux kirjoitti:

lopux

Eipä kovin viisaalta vaikuta omakaan puheenvuorosi.
        Täältä sivultakatsoessa näyttää siltä, että haluat vain "hattuilla".

• lopux
        sivullinen oon kirjoitti:

lopux

Eipä kovin viisaalta vaikuta omakaan puheenvuorosi.
        Täältä sivultakatsoessa näyttää siltä, että haluat vain "hattuilla".

Siis samaa sävyä kuin aloittajallakin oman etevyyden ja tärkeyden esilletuomista, ihan korvaanaton epeli oman käsityksensä mukaan. Mikä muuten tekee syyrialaisesta Raamatusta perinteistä luotettavamman?

• sivullisena
        lopux kirjoitti:

Siis samaa sävyä kuin aloittajallakin oman etevyyden ja tärkeyden esilletuomista, ihan korvaanaton epeli oman käsityksensä mukaan. Mikä muuten tekee syyrialaisesta Raamatusta perinteistä luotettavamman?

lopux.

Aloittaja ei kuitenkaan suunnannut Sinua kohtaan mitään tuossa tekstissään.
        Omia mielipiteitään saa jokainen kirjoittaa niin ylimielisenä kuin tahtoo, kun ei suuntaa niitä kenellekään kirjoittajalle. (mainiten esim kuten minä tässä lopux)

Ellei kenekään tyyli miellytä, aloittajan tässä tapauksessa,jätä lukematta, tai älä vastaa.

Sinvullisena minua ainakin häiritsee tuo aloittajan aliarvioiminen.
        Muutoin saat puolestani puhua kuinka ylimielisenä ( samaa sävyä kuin aloittajallakin) haluat.

• lopux
        sivullisena kirjoitti:

lopux.

Aloittaja ei kuitenkaan suunnannut Sinua kohtaan mitään tuossa tekstissään.
        Omia mielipiteitään saa jokainen kirjoittaa niin ylimielisenä kuin tahtoo, kun ei suuntaa niitä kenellekään kirjoittajalle. (mainiten esim kuten minä tässä lopux)

Ellei kenekään tyyli miellytä, aloittajan tässä tapauksessa,jätä lukematta, tai älä vastaa.

Sinvullisena minua ainakin häiritsee tuo aloittajan aliarvioiminen.
        Muutoin saat puolestani puhua kuinka ylimielisenä ( samaa sävyä kuin aloittajallakin) haluat.

Olen katsellut perinteisesti tuota joulurauhan tapahtumaa televisiosta, aloittaja mollasi siinä minut samoin kuin paikallaolijatkin, että silleen.

• kränkkälä
        lopux kirjoitti:

Olen katsellut perinteisesti tuota joulurauhan tapahtumaa televisiosta, aloittaja mollasi siinä minut samoin kuin paikallaolijatkin, että silleen.

Onneksi olin tien päällä. Minäkin olisin ottanut nokkiini joulurauhan julistksesta. Säästyinpä tältäkin harmilta, senkin prinkkalat.

• lopux
        kränkkälä kirjoitti:

Onneksi olin tien päällä. Minäkin olisin ottanut nokkiini joulurauhan julistksesta. Säästyinpä tältäkin harmilta, senkin prinkkalat.

Onneksi et elänyt seremonian alkamisaikoihin!

• juoppo suku
        lopux kirjoitti:

Riippuu vähän perinteistä. Niitäkin on hyvä päivittää. Jos isä ja ukki ovat kohdelleet huonosti naisiaan, tuollanen perinne on hyvä katkaista.

• Joulurauhaa

Kyseessä on hallitsijan tervehdys, ei kirkon. Ajan tavan mukaan käytetty sanontaa "jos Jumala suo", mutta kysymyksessähän on kehotus säälliseen käytökseen ja huomautus, että raskaimman jälkeen tuomitaan, jos jää rikkeestä kiinni pyhäpäivänä.

Kirkollisen Daavidin suvun tarinat julistettiin sitten papin suulla ja ihan muualla kuin Prinkkalan parvekkeella.

• Hiukan tuohtuneena laitoin viestiä framille kd-uskovaaisen naapurini sadistisen painostuksen takia.
      Perustuslain tekstissä sanotaan, että kansalaisella on oikeus kuulua tai olla kuulumatta mihinkään aatteelliseen tai uskonnolliseen järjestöön.
      Hihhuliuskovaiset piut paut tälläisistä oikeuksista valittavat, jos suojelija toiminnalle löytyy ministeritasolta.

Nyt löytyy. Sisäministeri Päivi Räsänen. Hän käsittelee poliisi- pelastus- rajavartio- ja maahanmuuttoasiat ja ministeriön.
      Räsänen, kuten v viitanenkin kuuluvat viidesläisiin, Räsänen kristillisen puolueen puheenjohtaja, viitanen 75v. vain kannattajajäsenenä.

Joku päivä sitten Räsänen sanoi kantavansa huolta ns. vaihtoehtoisia hoitoja antavien ihmisten vastuullisuudesta hoidoissaan.
      "Joidenkin mielestä myös meditaatio kuuluisi ainakin epäillyttäviin itsehoitomuotoihin".
      Tässä on ohut ongelma. Kirkko ei näe meditaatiota, joogaa mitenkään poissuljettuna oikeilta uskovaisilta ihmisiltäkään.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/13233123

Toivo Lång
      Inkeroinen

• ammatimies asialle

Nyt kyllä pitäis jonkun viisaan mennä cc:n kanssa juttelemaan asiallisesti tästä super ihmeellisestä nettimaailmasta.

Toisen koneelle ei voi mennä, ellei itse ole antanut lupaa. Siihenkin on mahdollisuus, mutta vain luvan antaminen hallita omaa konettansa toisesta koneesta.

Kaikkien tietokoneiden asetuksissa on mahdollisuus sallia tai kieltää tietokoneensa hallinta etänä.

Minun konettani hallitsen ainakin omien tieotjeni mukaan minä, vain minä, koska olen suojannut koneen omaan käyttööni.
      Onhan täällä ihmeitä tapahtunut, mutta tuskin kenenkään koneelle seinän läpi päästään. Siihen en usko, ellei koneet ole verkotettu samaan verkkoon, eli ns. kotiverkko on helpompi käsittää. Siihen voi esim. saman reitittimen kautta liittää vaikka kuinka monta konetta, niinhän on toimistoissa yms. paikoissa. Ei joka koneelle omaa yhteyttä. Sama se on langattomien verkkojen kanssa.

Kuka auttaa cc;tä pääsemään tuosta uskostansa eroon.

Jos laittaa omalle koneellensa salasanan, silloin koneen saa auki vain se joka tietää salasanan, koska kone kysyy sen ennen netinkin aukeamista.

• Ammattimies asialle.

Kouvolan nettipoliisimme ei ollut halukas alkaa tutkia rikosilmoitustani.

Taitava hakkeri voi kiertää palomuurit kuten nyt on käynyt. AKT- tekniikkaa ammatikseen päivittäin käyttävä ammattilainen tutki etänä tietoni.
        Olin antanut hänelle koneen kaappaamiseen luvan.

Soneran tekninen osasto sanoo, että sinun omat sivut on kyllä poistettu ja että päiväkin tuossa näkyy, mutta näitä tietoja meidän on lupa antaa vain poliisille.

Eilen naapurissa asuva hakkeri ajoi vastaan. Kun en tervehtinyt sitä sikaa, se poisti suosikeistani musiikkivideon; sydänmeditaation.

Siviilin on ihan turha tulla "auttamaan uskostansa eroon".

Käännän jokaisen kiven ja kannon palakatakseni tosi hakkerin selvittämään tietomurron tekijän kunhan saan tähän rahaa.

• selvän teki
        capt.cöpenick kirjoitti:

Ammattimies asialle.

Kouvolan nettipoliisimme ei ollut halukas alkaa tutkia rikosilmoitustani.

Taitava hakkeri voi kiertää palomuurit kuten nyt on käynyt. AKT- tekniikkaa ammatikseen päivittäin käyttävä ammattilainen tutki etänä tietoni.
        Olin antanut hänelle koneen kaappaamiseen luvan.

Soneran tekninen osasto sanoo, että sinun omat sivut on kyllä poistettu ja että päiväkin tuossa näkyy, mutta näitä tietoja meidän on lupa antaa vain poliisille.

Eilen naapurissa asuva hakkeri ajoi vastaan. Kun en tervehtinyt sitä sikaa, se poisti suosikeistani musiikkivideon; sydänmeditaation.

Siviilin on ihan turha tulla "auttamaan uskostansa eroon".

Käännän jokaisen kiven ja kannon palakatakseni tosi hakkerin selvittämään tietomurron tekijän kunhan saan tähän rahaa.

Tuollahan joku jo pyysikin, että joku tulee auttamaan!

Onko kyse niin vakavasta tietomurrosta että poliisi ottaa tutkiakseen?
        Sanot, ettei nettipoliisi ottanut tutkiakseen, kuinka jos teet rikosilmoituksen?

• yletön

Köpenikki
      on yksi palstan turhakkeista. Eesaun kädet peittää Jaakobin höpinän.
      Missähän lienee Ukkosen jumalan "pitkäinen."
      Neulan heinäsuovasta on helpompi löytää kuin gyvän keskustelijan näiltä palstoilta.
      Ylläpito sefuineen ja luotseineen ovat väistämättä viemässä aluksen karillel
      Minne vie Aallon tie?
      Kyllyydestä sydän puhuu eikä ole Ylekään ollut aikoihin " ajan tasalla!".

• yletön

Oletko sinä tämän ketjun seniili kirjoittaja; varmaan yhdeksättäkymppiä huiteleva haikea harhaillija?
        Kirjoitin moneen kertaan netissä, ettei minulla ole nimim. hajupoikaa vastaan mitään koska olen tullut paljon myöhemmin nettikirjoittajien joukkoon.

• vepsäläläinen?
        capt.cöpenick kirjoitti:

yletön

Oletko sinä tämän ketjun seniili kirjoittaja; varmaan yhdeksättäkymppiä huiteleva haikea harhaillija?
        Kirjoitin moneen kertaan netissä, ettei minulla ole nimim. hajupoikaa vastaan mitään koska olen tullut paljon myöhemmin nettikirjoittajien joukkoon.

Kapteeni Höpenikki
        ei taida edes inkerikkoa enkä ole huomannut ainoatakaan asiallista
        viestiä lun joskus kysyn nokom viittaavan musiikkiin ja se sai aiheen kysyä.
        Sama ääni on kukkahameellakin ja ihmettelen asiatonta sotkeutu,ista keskusteluun kun ei liity aiheeseen.. Miksi tuoda tänne naapurinsa kanssa käymiään kiistojaan.?

• Hengettömät hedelmät

Jos ihminen pitää Raamattua tietokirjanaan, tarkoitan minkä tahansa uskonnon Kirjaa, niin kannattaisi tutkia todella tarkkaan sydämensä lisäksi korvien väliset tapahtumat.

Tämä maailma ja ihmisten elämät olisivat paljon paremmat, oikeudenmukaisemmat ja tasapuolisemmat jos yhteiskunnista poistettaisiin kokonaan sellaiset aiheet kuin uskonto ja politiikka, joilla eriarvoistetaan, sekoitetaan ja sotketaan vähän tietävien ja vielä vähemmän ymmärtävien kiihkoiluun taipuvaisten tavallisten taneleitten pää, sydän ja oletettavasti olemassa oleva sielu.

• lopux

Tämän ketjun nimeksi olisi sopinut paremmin " Sydämen kylmyydestä suu puhuu"

• Sitä ei saa sanoa

Jos "lopux" tarkoittaa "hengettömien hedelmien" kommenttia niin silla laillahan se aina menee: "totuuden puhujalla ei ole yösijaa".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      171
      8441
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      452
      7590
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3880
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      160
      3662
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      118
      3054
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2785
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      43
      2050
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2046
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1883
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1751
    Aihe