Mistä jouluseimi?

Hiutale

Haluaisin hankkia kotini kaunistukseksi jouluseimen. Tietääkö kukaan, mistä sellaisen löytäisi? Hahmojen pitäisi olla liikuteltavia ja kauniita. Mitkään Aarikan pallopäät eivät minulle kelpaa :-)

14

13302

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • von Pässinpää

Yleensä seimen hahmoihin ovat kuuluneet myös "tietäjät." Mutta nämä eivät tulleet seimelle, vaan taloon, ja kuukausia jälkeenpäin. Näin historiaa voidaan väärentää, kun uskomuksesta on kysymys...

• todella typerää!

Kuule mikonpoika,älä viitsi käydä täälä noita sun juttujai ja sotkujasi selittelemässä.
        Sinulle on jo monessa kohdassa asiasta sanonu monet henkilöt, mutta sä olet vaan "kovapää" ja haluat heittää herjaa.
        Asia on nyt niin, että ihmiset ovat alkaneet valmistautua joulun valmisteluihin ja joulun odotukseen eivätkä halua että sä käyt sekoilemassa, kun joku haluaa kysyä neuvoa.
        Sun mielipide on nyt tullut ilmi ja anna nyt muiden juhlia jouluaan rauhassa.
        Olkoon tullu ja menny tietäjät sun muut kuinka tahtoo, mutta perinne on nyt nykyinen joulun vietto.
        Juhli sinä jouluasi koska tahdot se ei minulle kuulu koska juhlit ja se ei myöskään kuulu sinulle koska muut juhlii ja kuinka.

• Mikonpoika.
        todella typerää! kirjoitti:

Kuule mikonpoika,älä viitsi käydä täälä noita sun juttujai ja sotkujasi selittelemässä.
        Sinulle on jo monessa kohdassa asiasta sanonu monet henkilöt, mutta sä olet vaan "kovapää" ja haluat heittää herjaa.
        Asia on nyt niin, että ihmiset ovat alkaneet valmistautua joulun valmisteluihin ja joulun odotukseen eivätkä halua että sä käyt sekoilemassa, kun joku haluaa kysyä neuvoa.
        Sun mielipide on nyt tullut ilmi ja anna nyt muiden juhlia jouluaan rauhassa.
        Olkoon tullu ja menny tietäjät sun muut kuinka tahtoo, mutta perinne on nyt nykyinen joulun vietto.
        Juhli sinä jouluasi koska tahdot se ei minulle kuulu koska juhlit ja se ei myöskään kuulu sinulle koska muut juhlii ja kuinka.

Mitä minun nimimerkilläni oli tässä tekemistä? Eikö kellään muulla ole "sananvaltaa?"

• miekäläinen

Tee pipariseimi. Sinne Maria, tietäjät, lampaat... On ainakin hauska puheenaihe ja syömäkelpoinen loppiaisena.
      *Jos satut olemaan kaupunkilainen, voi piparitaikinaa ostaa kaupasta valmiina.

• Mikonpoika

Jouluseimeen sopivat myös Disney-hahmot yhtä hyvin kuin tietäjähörhöt.

• marie

Olen myös etsiskellyt, lopulta sisko löysi mulle Puolasta seimen mutta siinä hahmot eivät ole liikuteltavia. Jos olisi kaikkiin hahmoihin kipsimuotit niin sittenhän sellaisen voisi itsekin tehdä! Tekisi tallin puurimasta.

Tietenkin jostain pahvistakin ym. voisi askarrella mutta ohje olisi silti kiva, en ominpäin kyllä osaisi.

• Posliinitar

Posliinittaresta Hämeenlinnasta löytyy hyvä valikoima Jouluseimiä. Osa myös Nettikaupastamme: www.posliinitar.com/kauppa

• tyty

Hienoja ja kauniita, mutta kalliita jouluseimiä löytyy www.krippenshop.at/ nettikaupasta. Toivottavasti osaat saksaa. Hahmoja voi ostaa yksitellenkin ja voi vaikka joka vuosi täydentää seimeään. Käy ihmeessä edes katsomassa mitä hienouksia sieltä löytyy!

• avulias

esim: www.apilanlehti.fi osoitteesta etsien löydät "Betlehem jouluseimi" nimisen tuotteen. on kaunis.

• wrty

Löysin Suuresta suomalaisesta kirjakerhosta kauniit jouluseimihahmot. Nyt vaan puitteet vielä pitäisi tehdä...

• Tuurista

Kävinne Tuurissa Keskisen lyläkaupassa, ja ostin sieltä pienet (korkein noin4-5 cm) seimifiguurit.
      Kappalehinta oli 50 senttiä!! Ja hahmoja oli 9 eli kaikki löytyy.
      Nyt pistän mieheni nikkaroimaan minulle itse aitan ohuesta MDF-levystä ja maalaan sen sitten.

Hahmot olivat muuten sellaisia "hieman lapsellisiä" eli ei mitään vanhan miehen näköisiä. ELi jos etsit oikein alkuperäisen näköisiä, niin nämä ei käy. Jos taas haluat jotain -ei niin vakavaa -niin nämä oli tosi nättejä:)

• lämpimää tunnelmaa

Itsetehdyt pehmohahmot on ihan suloisia. Pehmoa saa vaikka huovuttamalla käytöstä jääneitä villavaatteita.

• rakentelijako

olen juuri rakentamassa seimeä pajukoriin joka on toiminu kissan kuljetuskoppana tai myyty sellaisena, Meriheinä on jo pohjalla lasten lelueläimet aasi, lammas ja joku nauta, tähti jouluvaöot on pujoteltu kopan kattoon taivaaksi, Pikku nuket aion pukea hahmoiksi, ja vähän muuta rekvisiittaa pikkuhiljaa löytyy täydennykseen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      238
      6720
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      66
      4074
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      131
      3145
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2322
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1860
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1587
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1484
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1451
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1369
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe