Uskonto ja huumorintaju?

Atte Ateisti

77

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Idis

      Hyvä että mainitsit tuon "lyhyen". Sellaiseksi sellainen essee väkisinkin jää. Hyvin lyhyeksi.

    • fda

      Kun nämäkin pässit tajuaisivat että jumalaa ei ole olemassa niin maailmassa olisi parempi paikka.

      • R. Akas

        " Kun nämäkin pässit tajuaisivat että jumalaa ei ole olemassa niin maailmassa olisi parempi paikka. "

        - Kun nämäkin pässit tajuaisivat että Jumala on olemassa niin maailmassa olisi parempi paikka.

        Jumala on Rakkaus, Jeesus on Rakkaus ja Pyhä Henki on rakkaus, jos kaikki ihmiset olisivat Rakkauden valtaamia, maailma olisi hyvä paikka, tulevaisuu vielä parempi kaikille rakastaville.


      • fda
        R. Akas kirjoitti:

        " Kun nämäkin pässit tajuaisivat että jumalaa ei ole olemassa niin maailmassa olisi parempi paikka. "

        - Kun nämäkin pässit tajuaisivat että Jumala on olemassa niin maailmassa olisi parempi paikka.

        Jumala on Rakkaus, Jeesus on Rakkaus ja Pyhä Henki on rakkaus, jos kaikki ihmiset olisivat Rakkauden valtaamia, maailma olisi hyvä paikka, tulevaisuu vielä parempi kaikille rakastaville.

        Sellainen rakkaus ei löydy Koraanista tai Raamatusta. Oletko koskaan lukenut kumpaakaan?


      • R. Akas kirjoitti:

        " Kun nämäkin pässit tajuaisivat että jumalaa ei ole olemassa niin maailmassa olisi parempi paikka. "

        - Kun nämäkin pässit tajuaisivat että Jumala on olemassa niin maailmassa olisi parempi paikka.

        Jumala on Rakkaus, Jeesus on Rakkaus ja Pyhä Henki on rakkaus, jos kaikki ihmiset olisivat Rakkauden valtaamia, maailma olisi hyvä paikka, tulevaisuu vielä parempi kaikille rakastaville.

        Rakkautta on...kuristaa noitanainen ennen polttamistaa roviolla.


      • todellinen usko
        fda kirjoitti:

        Sellainen rakkaus ei löydy Koraanista tai Raamatusta. Oletko koskaan lukenut kumpaakaan?

        Kuten Herramme Jeesus Kristus opetti: rakkaus ei ole kirjanoppineisuutta vaan käytännön tekoja, pieniä tai suuria.

        Sen enempää ei Raamattua ole pakko lukea, jos ei sen sanomaa halua oikein ymmärtää.


      • fda
        todellinen usko kirjoitti:

        Kuten Herramme Jeesus Kristus opetti: rakkaus ei ole kirjanoppineisuutta vaan käytännön tekoja, pieniä tai suuria.

        Sen enempää ei Raamattua ole pakko lukea, jos ei sen sanomaa halua oikein ymmärtää.

        Sen sanoman voi ymmärtää monin tavoin.


      • taas järkeä mukaan
        R. Akas kirjoitti:

        " Kun nämäkin pässit tajuaisivat että jumalaa ei ole olemassa niin maailmassa olisi parempi paikka. "

        - Kun nämäkin pässit tajuaisivat että Jumala on olemassa niin maailmassa olisi parempi paikka.

        Jumala on Rakkaus, Jeesus on Rakkaus ja Pyhä Henki on rakkaus, jos kaikki ihmiset olisivat Rakkauden valtaamia, maailma olisi hyvä paikka, tulevaisuu vielä parempi kaikille rakastaville.

        Kukaan ei huomaa panna mitään saa-t-a-nan tilille koskaan .
        Jenkkilässä nuoret murhaajat sanovat kuulleensa ääniä päänsä sisällä,joka vaatii heitä tappamaan ,eikä edes uhrien nimi ole tarpeellista kunhan vain tekee sen .Huumeissa rönsyvä narkis on jo huumeidensa kanssa demonien vallassa ,eihän hän muuten käyttäisi huumeita .Sitten tyyppi passitetaan psykoloogille ,joka rahastaa hyvät summat ,ja toteaa ,ihan kunnon amerikkalainen nuorimies on vapautettava .Jos Jumala olisi ollut paikalla ,mitään rikollista ei olisi voinut tapahtua .Järkeä on lupa käyttää .


      • Reddington
        taas järkeä mukaan kirjoitti:

        Kukaan ei huomaa panna mitään saa-t-a-nan tilille koskaan .
        Jenkkilässä nuoret murhaajat sanovat kuulleensa ääniä päänsä sisällä,joka vaatii heitä tappamaan ,eikä edes uhrien nimi ole tarpeellista kunhan vain tekee sen .Huumeissa rönsyvä narkis on jo huumeidensa kanssa demonien vallassa ,eihän hän muuten käyttäisi huumeita .Sitten tyyppi passitetaan psykoloogille ,joka rahastaa hyvät summat ,ja toteaa ,ihan kunnon amerikkalainen nuorimies on vapautettava .Jos Jumala olisi ollut paikalla ,mitään rikollista ei olisi voinut tapahtua .Järkeä on lupa käyttää .

        Tai sitten he toteuttivat sitä jumalasi tahtoa. Mietipäs sitä. Ei olisi nimittäin eka kerta kun se raamatun jumala tällaista harrastaa...


      • fda kirjoitti:

        Sellainen rakkaus ei löydy Koraanista tai Raamatusta. Oletko koskaan lukenut kumpaakaan?

        Luepa esim. Johanneksen evankeliumia niin löydät Jumalan rakkauden.


    • Uskiksena ollessani minulla oli kaveri, joka oli ennen uskoontuloaan ehtinyt "nähdä elämää". Häntä ärsytti se, että uskovat kertoivat "vitsejä", jotka eivät olleet vitsejä.
      Olen tavannut kyllä huumorintajuisiakin kristittyjä, jopa sellaisia jotka heittivät läppää omasta uskostaan. Melko harvassa nuo kuitenkin ovat olleet.

      • islam + huumori

        Muslimitkin heittävät läppää omasta uskostaan.

        Olen esim. kuullut tällaisen vitsin: Muslimi meni Mekkaan, mutta eksyi matkalla.


      • fda
        islam + huumori kirjoitti:

        Muslimitkin heittävät läppää omasta uskostaan.

        Olen esim. kuullut tällaisen vitsin: Muslimi meni Mekkaan, mutta eksyi matkalla.

        Eräs muslimi kysyi minulta luulenko että hän aikoo lentää lentokoneella asuntooni kun välttelin hänen käännytysyrityksiään. Minusta se oli hauska.


    • Ongelmallinen juttu on se, että uskonnolliset ja muut fanaatikot ovat ottaneet "itselleen" seuraavat perustuslailliset oikeudet.

      He "säätävät ja tulkitsevat raamattua tai koraania. Sen jälkeen syntyy tuomiovalta ja vielä se kaikkein murhaavin - eli toimeenpanovalta.

      Miksi he eivät luota jumaliinsa joka tietysti tuomitsee nämä pilkkaajat alinpaan ja kuuminpaan helevettii.

    • kuunlapsi

      Jos uskoo puhuviin käärmeisiin, 6000 vuotta vanhaan maapalloon, jakautuvaan mereen, jätkään joka otti miljoonia eläimiä laivaan jne. niin kyllä minun mielestä ainakin sillo on huumorintajua.

      Ateisteillä sen sijaan ei vaikuta olevan paljon huumorintajua. He ovat aina vakavia ja pittää aina yrittää olla niin looginen ja näyttää kuinka uskovaiset on väärässä.

      • ha ha ha ha

      • ---

        "Jos uskoo puhuviin käärmeisiin, 6000 vuotta vanhaan maapalloon, jakautuvaan mereen, jätkään joka otti miljoonia eläimiä laivaan jne. niin kyllä minun mielestä ainakin sillo on huumorintajua."

        Lähinnä kai tuollaiseen uskominen kertoo sivistymättömyydestä kuin huumorintajusta.


      • kuunlapsi
        --- kirjoitti:

        "Jos uskoo puhuviin käärmeisiin, 6000 vuotta vanhaan maapalloon, jakautuvaan mereen, jätkään joka otti miljoonia eläimiä laivaan jne. niin kyllä minun mielestä ainakin sillo on huumorintajua."

        Lähinnä kai tuollaiseen uskominen kertoo sivistymättömyydestä kuin huumorintajusta.

        Minun mielestä se kertoo että ihminen on luultavasti äärettömän viisas, jos uskoo esimerkiksi puhuviin käärmeisiin sun muihin, koska vähemmän viisaat ihmiset, kuten ateistit, ei voi niin helposti uskoo noihin, koska se kuullostaa niin uskomattomalta.

        Mutta viisas ihminen voi saada uskomattoman kuulostamaan uskottavalle ja viisalle, koska heillä on parempi ajattelukyky, ja pystyvät ajattelemaan syvemmin. Vähemmän viisaat ihmiset sanovat vaan että se on roskaa ja satuja, koska se voi ensisilmäyksellä kuullostaa siltä, jos ei osaa katso syvemmälle.


      • kuunlapsi kirjoitti:

        Minun mielestä se kertoo että ihminen on luultavasti äärettömän viisas, jos uskoo esimerkiksi puhuviin käärmeisiin sun muihin, koska vähemmän viisaat ihmiset, kuten ateistit, ei voi niin helposti uskoo noihin, koska se kuullostaa niin uskomattomalta.

        Mutta viisas ihminen voi saada uskomattoman kuulostamaan uskottavalle ja viisalle, koska heillä on parempi ajattelukyky, ja pystyvät ajattelemaan syvemmin. Vähemmän viisaat ihmiset sanovat vaan että se on roskaa ja satuja, koska se voi ensisilmäyksellä kuullostaa siltä, jos ei osaa katso syvemmälle.

        Tuosta asiasta olen kanssasi täysin eri mieltä....kuten monesta muustakin asiasta.


      • ---
        kuunlapsi kirjoitti:

        Minun mielestä se kertoo että ihminen on luultavasti äärettömän viisas, jos uskoo esimerkiksi puhuviin käärmeisiin sun muihin, koska vähemmän viisaat ihmiset, kuten ateistit, ei voi niin helposti uskoo noihin, koska se kuullostaa niin uskomattomalta.

        Mutta viisas ihminen voi saada uskomattoman kuulostamaan uskottavalle ja viisalle, koska heillä on parempi ajattelukyky, ja pystyvät ajattelemaan syvemmin. Vähemmän viisaat ihmiset sanovat vaan että se on roskaa ja satuja, koska se voi ensisilmäyksellä kuullostaa siltä, jos ei osaa katso syvemmälle.

        Jos uskottavan asian pääkriteeri on sen uskomattomuus, voidaan koko homma lyödä täysin läskiksi. Minun mielestäni maata kiertävä, vihreä ja kolmionmuotoinen galaktinen peräruiske on täysin uskomaton ajatus, joten sinun logiikkasi mukaan se on suunnilleen uskottavinta mitä olla voi.


      • taksin katolla
        --- kirjoitti:

        Jos uskottavan asian pääkriteeri on sen uskomattomuus, voidaan koko homma lyödä täysin läskiksi. Minun mielestäni maata kiertävä, vihreä ja kolmionmuotoinen galaktinen peräruiske on täysin uskomaton ajatus, joten sinun logiikkasi mukaan se on suunnilleen uskottavinta mitä olla voi.

        Itse asiassahan se onkin sininen.


      • ---
        taksin katolla kirjoitti:

        Itse asiassahan se onkin sininen.

        Vääräuskoinen koira. Julistan sinulle fatwan.


    • allahin ylläh

      Islamistien elo on kuin heinää,
      koneet lentävät päin seinää.
      Islamistit osaavat vain tappaa,
      mikään muu ei heille nappaa.
      Islamistit taitavat kylläkin hommia,
      kun rakentelevat taas pommia.
      Islamistit haluavat Allahia nuolla,
      jotta hyvin moni saisi kuolla.

    • kristitty *

      Kovin totisia torvensoittajia nämä nettiateistitkin näyttävät olevan. Suhteellisuudentaju puuttuu täysin esimerkiksi heidän kommentoinnistaan kristinuskosta, ja suhteellisuudentajun puute on merkki huumorintajun puutteesta. Ei tosin kaikki; pitää panna aina tämä lisähuomautus.
      Nettikeskustelu asettaa kyllä omat rajoituksensa huumorin viljelylle. Lukijat kun näkevät vain tekstin ruudulla, ja vaikka kirjoittaja on tarkoittanut sen huumoriksi, se ei välity tekstistä. Aina heitä kuitenkin riittää, jotka ovat itse tykönään naureskelleet kirjoittaessaan "huumoria" ja sitten haukkuvat lukijat, kun nämä ovat ottaneet tekstin tosissaan.

      Kertokaapa yksi ateistivitsi. Siis vitsi ateisteista.

      • että silleen

        "Kertokaapa yksi ateistivitsi. Siis vitsi ateisteista."

        Ok, ateisti sanoi pystyvänsä kävelemään vetten päällä, mutta hän joutui kuitenkin uimaan. Sitten tuli Jeesus ja hän käveli muina miehinä vetten päällä, koska ei osannut uida.


      • A the ist

        -Millainen on lähetystyötä tekevä ateisti?
        -Kulkee ovelta ovelle tyrkyttämässä kirjaa, jossa on vain tyhjiä sivuja.


      • Ateisti: Mitä tuo kärpänen tekee keitossani?
        Tarjoilija: Rukoilee.
        Ateisti: Olipa hauskaa. Viekää keitto pois, en voi syödä sitä.
        Tarjoilija: Nähkää nyt, rukoilu kannatti.


      • kristitty *

        Keksinpä tässä nyt yhtäkkiä ateistivitsin. Ateisti istui puun oksalla. Puu sanoi ateistille, että oksa on laho ja katkeaa altasi, jos et siirry siltä heti pois. Ateisti sanoi puulle, että en usko sinua, koska puut eivät osaa puhua, eikä tämä oksa mikään laho ole. Silloin oksa katkesi ja ateisti mäiskähti maahan loukaten jalkansa. Maassa maaten hän pui nyrkkiä puulle raivoissaan ja huusi, että senkin roisto, mikset kieltänyt minua menemästä oksalle. Heehhehee...

        Okei okei, lähden täältä heti höpöttämästä.


      • Ateisti päätti mennä herätyskokoukseen, mutta hänet käännytettiin jo ovella.
        (Lainaus Fingerporista)


      • kristitty * kirjoitti:

        Keksinpä tässä nyt yhtäkkiä ateistivitsin. Ateisti istui puun oksalla. Puu sanoi ateistille, että oksa on laho ja katkeaa altasi, jos et siirry siltä heti pois. Ateisti sanoi puulle, että en usko sinua, koska puut eivät osaa puhua, eikä tämä oksa mikään laho ole. Silloin oksa katkesi ja ateisti mäiskähti maahan loukaten jalkansa. Maassa maaten hän pui nyrkkiä puulle raivoissaan ja huusi, että senkin roisto, mikset kieltänyt minua menemästä oksalle. Heehhehee...

        Okei okei, lähden täältä heti höpöttämästä.

        Kuten kaverini muinoin sanoi, kristityt kertovat vitsejä, jotka eivät ole vitsejä.


      • kristitty *
        agnoskepo kirjoitti:

        Kuten kaverini muinoin sanoi, kristityt kertovat vitsejä, jotka eivät ole vitsejä.

        Sinä et ymmärtänyt tuon vitsin syvällistä sanomaa. ;)


      • ---
        kristitty * kirjoitti:

        Sinä et ymmärtänyt tuon vitsin syvällistä sanomaa. ;)

        Ei siinä ollut sellaista.


      • kuunlapsi
        agnoskepo kirjoitti:

        Kuten kaverini muinoin sanoi, kristityt kertovat vitsejä, jotka eivät ole vitsejä.

        Kyllä se on vitsi, mutta se ongelma vitseissä on että pitää olla tarpeeksi viisas että ymmärtää vitsin.


      • kristitty * kirjoitti:

        Sinä et ymmärtänyt tuon vitsin syvällistä sanomaa. ;)

        No täytyy myöntää, että en. Minäkö muka tyhmä?


      • kristitty *
        agnoskepo kirjoitti:

        No täytyy myöntää, että en. Minäkö muka tyhmä?

        Joo, hyvin tyhmä. (Tämä oli vitsi.) Älä nyt piittaa, kun mua höpötyttää.

        Tieteellisesti jos tuota mun vitsiä analysoidaan, siitä voidaan löytää ainakin kaksi tasoa. Ensimmäinen on se, että se on puujalkavitsi ja siis irvailua puujalkavitseille. Toinen taso on se, että mulla oli mielessä ateistit, jotka julistavat ettei Jumalaa ole ja suunnilleen seuraavassa lauseessaan vaahtoavat, että Jumala on moraaliton sadisti kun heittää viattomia ihmisiä helvettiin.


      • kristitty * kirjoitti:

        Joo, hyvin tyhmä. (Tämä oli vitsi.) Älä nyt piittaa, kun mua höpötyttää.

        Tieteellisesti jos tuota mun vitsiä analysoidaan, siitä voidaan löytää ainakin kaksi tasoa. Ensimmäinen on se, että se on puujalkavitsi ja siis irvailua puujalkavitseille. Toinen taso on se, että mulla oli mielessä ateistit, jotka julistavat ettei Jumalaa ole ja suunnilleen seuraavassa lauseessaan vaahtoavat, että Jumala on moraaliton sadisti kun heittää viattomia ihmisiä helvettiin.

        Perustelusi on ihan hyvä. Siitä bojot. En kuitenkaan pidä analysointiasi järin tieteellisenä, melko pätevänä kyllä.

        Hyvää tai edes huonompaa vitsiä ei vaan tarvitse selitellä.


      • kristitty *
        agnoskepo kirjoitti:

        Perustelusi on ihan hyvä. Siitä bojot. En kuitenkaan pidä analysointiasi järin tieteellisenä, melko pätevänä kyllä.

        Hyvää tai edes huonompaa vitsiä ei vaan tarvitse selitellä.

        Sana "tieteellinen"kin oli vitsi. :)

        "Hyvää tai edes huonompaa vitsiä ei vaan tarvitse selitellä."
        -Riippuu kuulijasta. ;)

        Joskus ammoin mua nauratti mahdottomasti tällainen vitsi.
        Bussipysäkillä seisoi raskaana oleva nainen. Siihen tuli joku joka kysyi, että bussiako odotat. Nainen vastasi, että en vaan lasta. Hetken päästä tuli katua pitkin kontaten lapsi naisen luo, ja he lähtivät yhdessä kulkemaan poispäin.

        Että mikäkö tuossa niin nauratti? Sen älyttömyys. Se, että se oli epävitsi.


      • Tässäpä vitsi

        Ateisti kuoli ja lensi taivaisiin. Siellä Pyhä Pietari otti tämän vastaan ja lupasi esitellä paikkoja. "Enpä olisi uskonut", sanoi ateisti. Pietari näytti, miten buddhalaiset meditoivat niityillä taivaassa. Hindut pitivät äänekkäitä karkeloita ja ateistifilosofit väittelivät toisaalla maailmankaikkeuden viisaudesta. Yhtäkkiä ateisti näki muurilla eristetyn alueen. Hän kysyi, mitä sen takana on. Pietari vastasi: "Siellä on lahkolaisia kristittyjä. Ei pahoiteta niiden mieltä. He luulevat, että ovat ainoita täällä."


      • kristitty * kirjoitti:

        Sana "tieteellinen"kin oli vitsi. :)

        "Hyvää tai edes huonompaa vitsiä ei vaan tarvitse selitellä."
        -Riippuu kuulijasta. ;)

        Joskus ammoin mua nauratti mahdottomasti tällainen vitsi.
        Bussipysäkillä seisoi raskaana oleva nainen. Siihen tuli joku joka kysyi, että bussiako odotat. Nainen vastasi, että en vaan lasta. Hetken päästä tuli katua pitkin kontaten lapsi naisen luo, ja he lähtivät yhdessä kulkemaan poispäin.

        Että mikäkö tuossa niin nauratti? Sen älyttömyys. Se, että se oli epävitsi.

        Joskus tuli telkkarista teekkarien kehittämiä sketsejä. Yksi varsin korni jäi mieleen.

        Nainen ja mies seisoivat bussipysäkillä. Kuva näkyi vain vyötäröstä ylöspäin. Naisella oli talustusremmi kädessä ja miehellä keppi.
        Mies sohi kepillään naisen jalkojen suuntaan. Videolta kuului koiran räksytystä ja vingahduksia.
        Nainen kääntyi vihaisena miestä kohti ja huusi: "Lopeta se!".
        Mies kaivoi julmetun ison revolverin takkinsa alta ja lasautti sillä alaspäin. Räksytys ja vinkuna loppui.
        Nainen kääntyi miehen puoleen, nyökkäsi ja sanoi: "Kiitos"
        Videona tiiviimpi ja parempi kuin kirjoitettuna.


      • kristitty * kirjoitti:

        Sana "tieteellinen"kin oli vitsi. :)

        "Hyvää tai edes huonompaa vitsiä ei vaan tarvitse selitellä."
        -Riippuu kuulijasta. ;)

        Joskus ammoin mua nauratti mahdottomasti tällainen vitsi.
        Bussipysäkillä seisoi raskaana oleva nainen. Siihen tuli joku joka kysyi, että bussiako odotat. Nainen vastasi, että en vaan lasta. Hetken päästä tuli katua pitkin kontaten lapsi naisen luo, ja he lähtivät yhdessä kulkemaan poispäin.

        Että mikäkö tuossa niin nauratti? Sen älyttömyys. Se, että se oli epävitsi.

        Uskovaisen kertoma vitsi, joka oli vitsi. Ei sliipattu.

        Eläkkeelle jäävältä palopäälliköltä kysyttiin, mikä oli hänen uransa huvittavin juttu.
        Päällikkö kertoi:
        Talo paloi komeasti ja viidennen kerroksen parvekkeella seisoi akka.
        Minä huusin: Hyppää akka, meil on ressu.
        Ei se uskaltanut hypätä.
        Huusin uudestaan: HYPPÄÄ akka, meil on ressu.
        Ei uskaltanut vieläkään.
        Kun liekit löivät parvekkeen ovesta huusin vielä kerran. HYPPÄÄ AKKA, meil on ressu.
        Ja akka hyppäsi.
        Eikä meil ollu ressua.

        Tämä siis tiukan linjan uskiksen kertoma kuin myös häneltä ensimäisen kerran kuulemani jo puhki kulunut haudankaivajajuttu, joka päättyy: "Jalotella saa, mut alueelt ei saa poistuu"


      • kristitty *
        agnoskepo kirjoitti:

        Uskovaisen kertoma vitsi, joka oli vitsi. Ei sliipattu.

        Eläkkeelle jäävältä palopäälliköltä kysyttiin, mikä oli hänen uransa huvittavin juttu.
        Päällikkö kertoi:
        Talo paloi komeasti ja viidennen kerroksen parvekkeella seisoi akka.
        Minä huusin: Hyppää akka, meil on ressu.
        Ei se uskaltanut hypätä.
        Huusin uudestaan: HYPPÄÄ akka, meil on ressu.
        Ei uskaltanut vieläkään.
        Kun liekit löivät parvekkeen ovesta huusin vielä kerran. HYPPÄÄ AKKA, meil on ressu.
        Ja akka hyppäsi.
        Eikä meil ollu ressua.

        Tämä siis tiukan linjan uskiksen kertoma kuin myös häneltä ensimäisen kerran kuulemani jo puhki kulunut haudankaivajajuttu, joka päättyy: "Jalotella saa, mut alueelt ei saa poistuu"

        No jaa. Minä en ole edes tullut ajatelleeksi tuollaista, että uskovaisten ja ei-uskovaisten kertomissa vitseissä olisi se laatuero, että edelliset ovat sliipattuja ja jälkimmäiset ei. Olikohan ne viidesläisten vitsit sitten erityisen sliipattuja, vai enkö vain ole kiinnittänyt huomiota asiaan. Saattaa tietysti johtua siitäkin, että olen nainen, ja miesseurassa kerrotaan kai ne rujoimmat vitsit, vaikka sen tietyn alueen vitsejä ei otettaisikaan huomioon.


      • kristitty * kirjoitti:

        No jaa. Minä en ole edes tullut ajatelleeksi tuollaista, että uskovaisten ja ei-uskovaisten kertomissa vitseissä olisi se laatuero, että edelliset ovat sliipattuja ja jälkimmäiset ei. Olikohan ne viidesläisten vitsit sitten erityisen sliipattuja, vai enkö vain ole kiinnittänyt huomiota asiaan. Saattaa tietysti johtua siitäkin, että olen nainen, ja miesseurassa kerrotaan kai ne rujoimmat vitsit, vaikka sen tietyn alueen vitsejä ei otettaisikaan huomioon.

        Simo Salminen, pornolaulu:

        Meikäläinen kyllä tietää rasvasimmat vitsit,
        heikommat ne pyörtyy ja kirjoittelee lehtiin,
        ne on musta naiivia ihmisiä.

        Porukoissa, joissa itse vaikutin, ei "rasvaisia vitsejä" sopinut kertoa. Vitsi tarvitsee jonkinlaista särmää ollakseen uskottava. Kukkahattutätien vitsit eivät vaan tahdo naurattaa.

        Vanha mummo turistibussissa Reeperbaahnilla, oppaan kertoessa alueen kuuluisista prostutioiduista, korjaili klasejaan ja totesi:
        "Ettei vaan olis joku huarakin eksyny joukkoon"

        Ei täälaista olisi voinut kertoa. "Hyppää akka, meil on ressu" meni jo selvästi yli sopivuuden.

        Nämä olivat sattumalta myös naisiin kohdistuvia. En kuitenkaan pidä itseäni sovinistina.


      • kristitty *
        agnoskepo kirjoitti:

        Simo Salminen, pornolaulu:

        Meikäläinen kyllä tietää rasvasimmat vitsit,
        heikommat ne pyörtyy ja kirjoittelee lehtiin,
        ne on musta naiivia ihmisiä.

        Porukoissa, joissa itse vaikutin, ei "rasvaisia vitsejä" sopinut kertoa. Vitsi tarvitsee jonkinlaista särmää ollakseen uskottava. Kukkahattutätien vitsit eivät vaan tahdo naurattaa.

        Vanha mummo turistibussissa Reeperbaahnilla, oppaan kertoessa alueen kuuluisista prostutioiduista, korjaili klasejaan ja totesi:
        "Ettei vaan olis joku huarakin eksyny joukkoon"

        Ei täälaista olisi voinut kertoa. "Hyppää akka, meil on ressu" meni jo selvästi yli sopivuuden.

        Nämä olivat sattumalta myös naisiin kohdistuvia. En kuitenkaan pidä itseäni sovinistina.

        Vitsi tarvitsee ripauksen älyä ollakseen uskottava. Tuosta "hyppää akka"-vitsistä en löytänyt sellaista, mikä voi olla omaa rajoittuneisuuttani.

        Luulen kyllä, että juuri sukupuolesi takia huomasit tuon eron uskisten ja ei-uskisten välillä niin selvänä. Lisäksi olitte käsittääkseni korostuneen tosiuskovaisia, koska olitte kai enimmäkseen käännynnäisiä ja liikkeessänne usko oli "tuoretta".
        Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että perinteisesti eri puolilla Suomea huumori on erilaista. Esimerkiksi itäsuomalainen ja länsisuomalainen poikkeavat selvästi toisistaan.

        Minusta parhaita ovat hyväntahtoiset vitsit, jotka kiepauttavat asioita jotenkin päälaelleen. Mutta nää on makuasioita.
        Olen huono muistamaan vitsejä. Kuultuani unohdan ne yleensä melkein saman tien.


      • Kylä pahaseen isku tulva ja ateisti joutui pakenemaan nousevia vesimassoja talonsa katolle.

        Katolla hän mietti "Nyt olisi loistava hetki testata jumalaa." Ateisti sanoi ääneen "Jos olet olemassa, niin päästä minut tästä pulasta."

        Hetken päästä talon ohitse kulki tyyppi soutuveneessä. Tyyppi huusi ateistille "Hei, hyppää kyytiin niin mennään turvaan!". Ateisti kieltäytyi, koska odotti jumalallista väliintuloa.

        Vesimassat ehtivät nousta ateistille nilkkoihin asti, kun toinen vene ilmestyi paikalle. Ateisti taas kieltäytyi.

        Vesimassat nousivat rinnan korkeudelle, kun pelastushelikopteri ilmestyi paikalle. Ateisti kieltäytyi kyydistä. Vesimassat nousivat ja ateisti hukkui.

        Ateisti heräsi Taivaan porteilla ja huomasi jumalan. Ateisti tokaisi: "Pyysin sinulta apua ja jätit minut hukkumaan. Mitä helvettiä?". Jumala vastasi: "Kenen kuvittelet lähettäneen ne kaksi venettä ja helikopterin?"


      • prospector
        kristitty * kirjoitti:

        Vitsi tarvitsee ripauksen älyä ollakseen uskottava. Tuosta "hyppää akka"-vitsistä en löytänyt sellaista, mikä voi olla omaa rajoittuneisuuttani.

        Luulen kyllä, että juuri sukupuolesi takia huomasit tuon eron uskisten ja ei-uskisten välillä niin selvänä. Lisäksi olitte käsittääkseni korostuneen tosiuskovaisia, koska olitte kai enimmäkseen käännynnäisiä ja liikkeessänne usko oli "tuoretta".
        Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että perinteisesti eri puolilla Suomea huumori on erilaista. Esimerkiksi itäsuomalainen ja länsisuomalainen poikkeavat selvästi toisistaan.

        Minusta parhaita ovat hyväntahtoiset vitsit, jotka kiepauttavat asioita jotenkin päälaelleen. Mutta nää on makuasioita.
        Olen huono muistamaan vitsejä. Kuultuani unohdan ne yleensä melkein saman tien.

        "Esimerkiksi itäsuomalainen ja länsisuomalainen poikkeavat selvästi toisistaan"

        Jaa, vain niin. En minä vaan ole huomannut.


        Että Länsi-Suomessa olisi huumoria. Käytössä. Julkisesti.

        Saattaahan ne kyllä sielläkin joskus salaa saunannurkalla ja eukolta piilossa jonkun pienen jutun laukausta ja sitten eukko ihmettelee, että mikä niitä koko illan niin tuppaa naurattamaan, kun naamat punoittaen hihittävät.


      • myötähäpeä
        jason_dax kirjoitti:

        Kylä pahaseen isku tulva ja ateisti joutui pakenemaan nousevia vesimassoja talonsa katolle.

        Katolla hän mietti "Nyt olisi loistava hetki testata jumalaa." Ateisti sanoi ääneen "Jos olet olemassa, niin päästä minut tästä pulasta."

        Hetken päästä talon ohitse kulki tyyppi soutuveneessä. Tyyppi huusi ateistille "Hei, hyppää kyytiin niin mennään turvaan!". Ateisti kieltäytyi, koska odotti jumalallista väliintuloa.

        Vesimassat ehtivät nousta ateistille nilkkoihin asti, kun toinen vene ilmestyi paikalle. Ateisti taas kieltäytyi.

        Vesimassat nousivat rinnan korkeudelle, kun pelastushelikopteri ilmestyi paikalle. Ateisti kieltäytyi kyydistä. Vesimassat nousivat ja ateisti hukkui.

        Ateisti heräsi Taivaan porteilla ja huomasi jumalan. Ateisti tokaisi: "Pyysin sinulta apua ja jätit minut hukkumaan. Mitä helvettiä?". Jumala vastasi: "Kenen kuvittelet lähettäneen ne kaksi venettä ja helikopterin?"

        Eikö noita kerrota uskovien kokouksissa enemmän opettavaisina kuin hauskoina juttuina?


      • kristitty * kirjoitti:

        Vitsi tarvitsee ripauksen älyä ollakseen uskottava. Tuosta "hyppää akka"-vitsistä en löytänyt sellaista, mikä voi olla omaa rajoittuneisuuttani.

        Luulen kyllä, että juuri sukupuolesi takia huomasit tuon eron uskisten ja ei-uskisten välillä niin selvänä. Lisäksi olitte käsittääkseni korostuneen tosiuskovaisia, koska olitte kai enimmäkseen käännynnäisiä ja liikkeessänne usko oli "tuoretta".
        Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että perinteisesti eri puolilla Suomea huumori on erilaista. Esimerkiksi itäsuomalainen ja länsisuomalainen poikkeavat selvästi toisistaan.

        Minusta parhaita ovat hyväntahtoiset vitsit, jotka kiepauttavat asioita jotenkin päälaelleen. Mutta nää on makuasioita.
        Olen huono muistamaan vitsejä. Kuultuani unohdan ne yleensä melkein saman tien.

        Totaalinen tuho!

        "- Tiedätkö missä taistelussa neljäsosa ihmiskunnasta tuhoutui?
        - ???
        - Silloin kun Kain tappoi Abelin"


      • kristitty *
        prospector kirjoitti:

        "Esimerkiksi itäsuomalainen ja länsisuomalainen poikkeavat selvästi toisistaan"

        Jaa, vain niin. En minä vaan ole huomannut.


        Että Länsi-Suomessa olisi huumoria. Käytössä. Julkisesti.

        Saattaahan ne kyllä sielläkin joskus salaa saunannurkalla ja eukolta piilossa jonkun pienen jutun laukausta ja sitten eukko ihmettelee, että mikä niitä koko illan niin tuppaa naurattamaan, kun naamat punoittaen hihittävät.

        Ainakin eteläpohjalainen huumori on mehevää ja tunnettua. Perustuu lähinnä liioitteluun ja isotteluun. Kilpailee ykköspaikasta savolaishuumorin kanssa.


      • kristitty *
        epikuros kirjoitti:

        Totaalinen tuho!

        "- Tiedätkö missä taistelussa neljäsosa ihmiskunnasta tuhoutui?
        - ???
        - Silloin kun Kain tappoi Abelin"

        Heh. Tiedätkö missä aurinko ja kuu paistavat ristiin?

        - Hautausmaalla.


      • niinhän se onkin :)
        kristitty * kirjoitti:

        Ainakin eteläpohjalainen huumori on mehevää ja tunnettua. Perustuu lähinnä liioitteluun ja isotteluun. Kilpailee ykköspaikasta savolaishuumorin kanssa.

        Ehkä edellinenkin viesti oli vain huumoria, sisältäen huvittavan liioiteltua vähättelyä.

        Huumoria lienee kaikkialla, jopa tosikkojen virallisissa pikkujouluissa.


      • Texas Long
        agnoskepo kirjoitti:

        Perustelusi on ihan hyvä. Siitä bojot. En kuitenkaan pidä analysointiasi järin tieteellisenä, melko pätevänä kyllä.

        Hyvää tai edes huonompaa vitsiä ei vaan tarvitse selitellä.

        Ateisti löysi ajelehtivan pullon rannalta ,ja aukaisi korkin ,josta puristui ulos pullon henki ,suuri, ja mahtavalla äänellä julisti ateistille,
        täytän yhden toivomuksesi .Ateisti innostui ja hosui sanoen ,anna penikseni koskettaa maata ,Boom,ukkosen pauhua ja jyrinää , pullon henki lyhensi ateistin jalat ??? Mitä me opimme ?
        Ole varovainen mitä toivot .heheheh.


      • että silleen
        Tässäpä vitsi kirjoitti:

        Ateisti kuoli ja lensi taivaisiin. Siellä Pyhä Pietari otti tämän vastaan ja lupasi esitellä paikkoja. "Enpä olisi uskonut", sanoi ateisti. Pietari näytti, miten buddhalaiset meditoivat niityillä taivaassa. Hindut pitivät äänekkäitä karkeloita ja ateistifilosofit väittelivät toisaalla maailmankaikkeuden viisaudesta. Yhtäkkiä ateisti näki muurilla eristetyn alueen. Hän kysyi, mitä sen takana on. Pietari vastasi: "Siellä on lahkolaisia kristittyjä. Ei pahoiteta niiden mieltä. He luulevat, että ovat ainoita täällä."

        Ateisti joutui pirun kammariin jossa oli kuuma olla.Piru sanoi älä pelkää, täällä on hyviä päiviä olla .M-T päivinä ryypätään,K-P narrataan nuoria tyttöjä .Piru kysyi oletkos sä homo ,en sanoi ateisti,
        Sitten sinä et tykkää lauantaista ,sanoi Piru .


      • ate misti
        jason_dax kirjoitti:

        Kylä pahaseen isku tulva ja ateisti joutui pakenemaan nousevia vesimassoja talonsa katolle.

        Katolla hän mietti "Nyt olisi loistava hetki testata jumalaa." Ateisti sanoi ääneen "Jos olet olemassa, niin päästä minut tästä pulasta."

        Hetken päästä talon ohitse kulki tyyppi soutuveneessä. Tyyppi huusi ateistille "Hei, hyppää kyytiin niin mennään turvaan!". Ateisti kieltäytyi, koska odotti jumalallista väliintuloa.

        Vesimassat ehtivät nousta ateistille nilkkoihin asti, kun toinen vene ilmestyi paikalle. Ateisti taas kieltäytyi.

        Vesimassat nousivat rinnan korkeudelle, kun pelastushelikopteri ilmestyi paikalle. Ateisti kieltäytyi kyydistä. Vesimassat nousivat ja ateisti hukkui.

        Ateisti heräsi Taivaan porteilla ja huomasi jumalan. Ateisti tokaisi: "Pyysin sinulta apua ja jätit minut hukkumaan. Mitä helvettiä?". Jumala vastasi: "Kenen kuvittelet lähettäneen ne kaksi venettä ja helikopterin?"

        Tuo oli paras vitsi,hahahhaaa.Ja vieläpä tosi .


    • miekkä & usko

      Ei tule sekoittaa mielivaltaisesti humoria ja halvetavaa herjaamista ja pilkka.

      On hyvin kevytmielistä ja suorastaan mielipuolista yhdistää pelkkä "huumori" linkittämäsi väkivallan provosoijana ja osana vakavaa geopoliittistakin kokonaisuutta.

      Toistan toisaalla oleen kannanotoni: http://keskustelu.suomi24.fi/node/13262568

      Sannavapaus on kaikineen paljon sisältävä asia. Kuitenkin kaikkiin vapauksiin liittyy myös vastuu ja tarve käyttää aivojaan vastuuntuntoisesti, moraalisesti ja harkita sananvapautensa käytön seuraamuksia.

      Ei sanoja tule viskellä ympäriinsä kuin mielipuoli puukkoja ihmisjoukossa.

      Sananvapaus, jonka perään ja nimiin osa median edustajistakin voimakkaasti kuuluttaa, ei voi olla absoluuttinen, sillä sekin johtaisi lajissaan anargiaan ja usein kääntyy itseäänkin vastaan kaikkine sen hyvin vakavinekin seurauksineen.

      Kannaltani katsottuna monikin journalisti todellisuudessa raiskaa ja pervertisoi sananvapauden.

      Aivan ensiksi tulisi analysoida millaisilla tavoiteilla ja sen arvioitavilla rekatiovaikutuksilla sananvapauttaan haluaa käyttää. Mikä on todelinen ja pohjimmainen motiivi.

      Sannavapaudella voi saada hyvää ja rakentavaa edistystä aikaan, mutta sitä voi myös käyttää kuin tappavia viruksia sairaana aseena.

      Esimerkki: http://fi.wikipedia.org/wiki/Muhammad-pilapiirrosjupakka

      Ellen aivan väärin muista, niin Muhammedin pilakuvista seuranneen länsimaisiin kohdistuneiden tappouhkauksien lisäksi se johti todellisiin asiaan kuulumattomien länsimaisten kuolemiin, kotimaissaan ja islamilaisissa maissa toimipisteissään.

      Miten voidaan perustella jonkin journalistin oman ylisuureksi paisuneen egon sanelamana toteuttama "sananvapaus" jolla hän saattaa täysin viattomien kanssaihmistensäkin ja asiaan kuulumattomien terveyden ja hengen vaaran alaiseksi?

      Sellainen henkilöhän on kuin mielipuoli konepisoolin kansa ihmisjoukossa.

      Tokihan tapon tekijä on vastuussa teostaan, mutta millä oikeudella pilapiirtäjä nostaa oman sananvapautensa toisten terveyden ja hengen yläpuolelle?

      Älykkäänä henkilönä pilapiirtäjä (-jät) hyvin edeltä tiesi millaisiin täysin viattomiin kohdistuviin riskeihin henkilökohtaisen "sanavapautensa" käyttäminen todennäköisesti johtaa.

      Sannavapaus väärin käytettynä on kuin konetuliase mielipuolen käsissä.

      • ---

        Ei tuo pamfletti niin hyvä ole että sitä kannattaa kopioida ketjusta toiseen.

        Yksi tapetuista pilapiirtäjistä on vuosia piirrellyt pilakuvia ihan kaikesta, ei vain islamista tai uskonnoista. Kaikesta. Minun ymmärrykseeni ei mitenkään mahdu se että ilmaisuaan (oltiin sen tasosta sitten mitä mieltä tahansa) pitäisi alkaa rajoittamaan muutaman hullun vuoksi.


      • miekkä & usko

        >> Kaheleimmille uskoville riittää, että uskoo eri tavalla kuin heidän Jumalansa haluaa.

        Rakennat ko. vakavasta asiasta erikoisen karikatyyrin. Juuri ulkolaisella kanavalla kuulu karikatyristi sanoi, ettei tule alentua provosointiin ja alkaa leimata kaikkia islamilaisia, sillä sellainen on juurikin extremistien tavoita, jakaa maailma.

        Toinen sanoin, että ko. karikatyritit tulivat tapetuiksi uskonnon karikatyrien taholta.

        Tällä hän tarkoitti etteivät nuo tappaja-extremistiti ja terrorostiti edusta islamia.

        >> Pitäisikö siis alkaa leikkimään hullua ettei joutuisi hullujen rovioon.

        Jälleen. Miksi tuo ajatuksenkulun ja reaktion extremistisyys?


      • miekkä & usko
        --- kirjoitti:

        Ei tuo pamfletti niin hyvä ole että sitä kannattaa kopioida ketjusta toiseen.

        Yksi tapetuista pilapiirtäjistä on vuosia piirrellyt pilakuvia ihan kaikesta, ei vain islamista tai uskonnoista. Kaikesta. Minun ymmärrykseeni ei mitenkään mahdu se että ilmaisuaan (oltiin sen tasosta sitten mitä mieltä tahansa) pitäisi alkaa rajoittamaan muutaman hullun vuoksi.

        >> Ei tuo pamfletti niin hyvä ole että sitä kannattaa kopioida ketjusta toiseen.

        En ole sen erinomaisuudesta tai ei erinoamisuudesta maininnut sanallakaan. Olet vapaa kritiikissäsi.

        Kirjoitin tuon viestin toiseen ketjuun sananavapaudesta keskusteluun muutamaa päivää ennen tämän päivän järkyttävää terroritekoa. Myönnän sen olevan heman jyrkkä sävyltään ja se voi siksi häiritä.

        >> Yksi tapetuista pilapiirtäjistä on vuosia piirrellyt pilakuvia ihan kaikesta, ei vain islamista tai uskonnoista. Kaikesta.

        Kyllä näin, he kaikki olivat erityisen taitavan monitahoisia käsitelleen laajasti kaikkea taivaan ja maan väliltä laidasta laitaan ja lisäksi useinkin erityisen osuvia.

        Nyt valitettavasti myös leikittiin tulella, rajoilla ja niiden ylityksillä. Nykymaailman realiteetti on se mikä se on.

        Miksi tietoisesti provosoida tappaja-extremistejä ja katsoa miten pitkälle on mahdollista mennä, mitä sillä saavutetaan?

        Nuo tapetut karikatyristit olivat alallaan kuin jalkapallon tunnetuimpia kansainvälisiä pelaajia, Zidan, Zlatan, Messi & Co. Karikatyristien piirissä se on valtaisa menetys.

        Vaikka olen näkökulmiani sananvapauden käytöstä ilmaisuut, niin mikään, ei mikään oikeuta tuota terrorismia, ei edes ko. pilakuvat.

        >> Minun ymmärrykseeni ei mitenkään mahdu se että ilmaisuaan (oltiin sen tasosta sitten mitä mieltä tahansa) pitäisi alkaa rajoittamaan muutaman hullun vuoksi.

        Nyt oli kyse hyvin loukkaavan pilan kohteen valinnasta. Miten sanavapauttaan on hyvä käyttää jos vastapäätä on vaikkapa tappaja-mafiosi?

        Eräs karikatyristi juuri uutisissa ulkolaiselal kanavalla manitsikin, että alan luonne on muuttunut netin vuoksi. Ennen karikatyyrit olivat enempi kapeammalle alueelle ulottuvia ja luettavissa.

        Nyt netin ansiosta ja vuoksi ne ovat näkyvillä hetkessä kautta maailman. Hän totesikin, että vaikka ei olekaan vaikenemisesta kyse, niin on täysin tarpeetonta turhaan loukata kennekään uskonnollisia tunteita.

        Ps. Charlie Hebdo oli uutisissa haastatellun mukaan saanut vain muutamia uhkauksia islamilaisilta tahoilta. Kuitenkin yli viisi kertaa enempi ääri-katoliselta siiveltä. Tämä muistaaksen niiden tanskalaisten pilakuvien aikaan.


      • Takaisin_Keskiajalle

        Jos minö olisin nyt hullu ja sekoaisin tästä kirjoituksestasi, jäljittäisin osoitteesi ja murhaisin sinut sänkyysi, niin kumpi on syyllinen, sinä vai minä? (Siis ihan hypoteettisesti)

        Maailmassa on 7miljardia, joukkoon mahtuu monta sekopäätäkin. Fanaatikkojen ja hullujen ehdoilla ei tätä maailmaa voida hallita tai suunnitella. Pitäisikö Pakistanin sulkea koulunsa (ainakin tytöiltä) koska talibanit ampuivat sata lasta?


      • .-.-.-.
        miekkä & usko kirjoitti:

        >> Ei tuo pamfletti niin hyvä ole että sitä kannattaa kopioida ketjusta toiseen.

        En ole sen erinomaisuudesta tai ei erinoamisuudesta maininnut sanallakaan. Olet vapaa kritiikissäsi.

        Kirjoitin tuon viestin toiseen ketjuun sananavapaudesta keskusteluun muutamaa päivää ennen tämän päivän järkyttävää terroritekoa. Myönnän sen olevan heman jyrkkä sävyltään ja se voi siksi häiritä.

        >> Yksi tapetuista pilapiirtäjistä on vuosia piirrellyt pilakuvia ihan kaikesta, ei vain islamista tai uskonnoista. Kaikesta.

        Kyllä näin, he kaikki olivat erityisen taitavan monitahoisia käsitelleen laajasti kaikkea taivaan ja maan väliltä laidasta laitaan ja lisäksi useinkin erityisen osuvia.

        Nyt valitettavasti myös leikittiin tulella, rajoilla ja niiden ylityksillä. Nykymaailman realiteetti on se mikä se on.

        Miksi tietoisesti provosoida tappaja-extremistejä ja katsoa miten pitkälle on mahdollista mennä, mitä sillä saavutetaan?

        Nuo tapetut karikatyristit olivat alallaan kuin jalkapallon tunnetuimpia kansainvälisiä pelaajia, Zidan, Zlatan, Messi & Co. Karikatyristien piirissä se on valtaisa menetys.

        Vaikka olen näkökulmiani sananvapauden käytöstä ilmaisuut, niin mikään, ei mikään oikeuta tuota terrorismia, ei edes ko. pilakuvat.

        >> Minun ymmärrykseeni ei mitenkään mahdu se että ilmaisuaan (oltiin sen tasosta sitten mitä mieltä tahansa) pitäisi alkaa rajoittamaan muutaman hullun vuoksi.

        Nyt oli kyse hyvin loukkaavan pilan kohteen valinnasta. Miten sanavapauttaan on hyvä käyttää jos vastapäätä on vaikkapa tappaja-mafiosi?

        Eräs karikatyristi juuri uutisissa ulkolaiselal kanavalla manitsikin, että alan luonne on muuttunut netin vuoksi. Ennen karikatyyrit olivat enempi kapeammalle alueelle ulottuvia ja luettavissa.

        Nyt netin ansiosta ja vuoksi ne ovat näkyvillä hetkessä kautta maailman. Hän totesikin, että vaikka ei olekaan vaikenemisesta kyse, niin on täysin tarpeetonta turhaan loukata kennekään uskonnollisia tunteita.

        Ps. Charlie Hebdo oli uutisissa haastatellun mukaan saanut vain muutamia uhkauksia islamilaisilta tahoilta. Kuitenkin yli viisi kertaa enempi ääri-katoliselta siiveltä. Tämä muistaaksen niiden tanskalaisten pilakuvien aikaan.

        >>>Nyt valitettavasti myös leikittiin tulella, rajoilla ja niiden ylityksillä. >Miksi tietoisesti provosoida tappaja-extremistejä ja katsoa miten pitkälle on mahdollista mennä, mitä sillä saavutetaan?>Nyt oli kyse hyvin loukkaavan pilan kohteen valinnasta. Miten sanavapauttaan on hyvä käyttää jos vastapäätä on vaikkapa tappaja-mafiosi?>niin on täysin tarpeetonta turhaan loukata kennekään uskonnollisia tunteita.>Ps. Charlie Hebdo oli uutisissa haastatellun mukaan saanut vain muutamia uhkauksia islamilaisilta tahoilta. Kuitenkin yli viisi kertaa enempi ääri-katoliselta siiveltä. Tämä muistaaksen niiden tanskalaisten pilakuvien aikaan.


      • jorma koo

        >>>Sannavapaus on kaikineen paljon sisältävä asia. Kuitenkin kaikkiin vapauksiin liittyy myös vastuu ja tarve käyttää aivojaan vastuuntuntoisesti, moraalisesti ja harkita sananvapautensa käytön seuraamuksia.>Ei sanoja tule viskellä ympäriinsä kuin mielipuoli puukkoja ihmisjoukossa.>Miten voidaan perustella jonkin journalistin oman ylisuureksi paisuneen egon sanelamana toteuttama "sananvapaus" jolla hän saattaa täysin viattomien kanssaihmistensäkin ja asiaan kuulumattomien terveyden ja hengen vaaran alaiseksi?>Tokihan tapon tekijä on vastuussa teostaan, mutta millä oikeudella pilapiirtäjä nostaa oman sananvapautensa toisten terveyden ja hengen yläpuolelle?


      • .-.-.-.
        miekkä & usko kirjoitti:

        >> Ei tuo pamfletti niin hyvä ole että sitä kannattaa kopioida ketjusta toiseen.

        En ole sen erinomaisuudesta tai ei erinoamisuudesta maininnut sanallakaan. Olet vapaa kritiikissäsi.

        Kirjoitin tuon viestin toiseen ketjuun sananavapaudesta keskusteluun muutamaa päivää ennen tämän päivän järkyttävää terroritekoa. Myönnän sen olevan heman jyrkkä sävyltään ja se voi siksi häiritä.

        >> Yksi tapetuista pilapiirtäjistä on vuosia piirrellyt pilakuvia ihan kaikesta, ei vain islamista tai uskonnoista. Kaikesta.

        Kyllä näin, he kaikki olivat erityisen taitavan monitahoisia käsitelleen laajasti kaikkea taivaan ja maan väliltä laidasta laitaan ja lisäksi useinkin erityisen osuvia.

        Nyt valitettavasti myös leikittiin tulella, rajoilla ja niiden ylityksillä. Nykymaailman realiteetti on se mikä se on.

        Miksi tietoisesti provosoida tappaja-extremistejä ja katsoa miten pitkälle on mahdollista mennä, mitä sillä saavutetaan?

        Nuo tapetut karikatyristit olivat alallaan kuin jalkapallon tunnetuimpia kansainvälisiä pelaajia, Zidan, Zlatan, Messi & Co. Karikatyristien piirissä se on valtaisa menetys.

        Vaikka olen näkökulmiani sananvapauden käytöstä ilmaisuut, niin mikään, ei mikään oikeuta tuota terrorismia, ei edes ko. pilakuvat.

        >> Minun ymmärrykseeni ei mitenkään mahdu se että ilmaisuaan (oltiin sen tasosta sitten mitä mieltä tahansa) pitäisi alkaa rajoittamaan muutaman hullun vuoksi.

        Nyt oli kyse hyvin loukkaavan pilan kohteen valinnasta. Miten sanavapauttaan on hyvä käyttää jos vastapäätä on vaikkapa tappaja-mafiosi?

        Eräs karikatyristi juuri uutisissa ulkolaiselal kanavalla manitsikin, että alan luonne on muuttunut netin vuoksi. Ennen karikatyyrit olivat enempi kapeammalle alueelle ulottuvia ja luettavissa.

        Nyt netin ansiosta ja vuoksi ne ovat näkyvillä hetkessä kautta maailman. Hän totesikin, että vaikka ei olekaan vaikenemisesta kyse, niin on täysin tarpeetonta turhaan loukata kennekään uskonnollisia tunteita.

        Ps. Charlie Hebdo oli uutisissa haastatellun mukaan saanut vain muutamia uhkauksia islamilaisilta tahoilta. Kuitenkin yli viisi kertaa enempi ääri-katoliselta siiveltä. Tämä muistaaksen niiden tanskalaisten pilakuvien aikaan.

        Pitäisikö meidän oppia varomaan mitä mediassa julkaisemme vs Pitäisikö heidän oppia olemaan tappamatta ihmisiä - täytyypä oikein yön yli nukkua tämän pähkinän kanssa.


      • meitsikkä
        .-.-.-. kirjoitti:

        Pitäisikö meidän oppia varomaan mitä mediassa julkaisemme vs Pitäisikö heidän oppia olemaan tappamatta ihmisiä - täytyypä oikein yön yli nukkua tämän pähkinän kanssa.

        Meidän? Minä ainakaan en tee kumpaakaan. Enkä aio tehdä vastakaan.

        Ellen sitten jossain vaiheessa armomurhaa itselleni, mutta sekään ei nyt ihan vielä ole ajankohtainen.


      • Elian tuli

        Löysennä pipoa hivenen verran,ei nyt ollut kysymys elämästä tai kuolemasta . Kirkkouskovaisetkin osaavat vitsejä.Luulen telttailijoiden olevan tosi tiukkaa porukkaa .Eräs raamatunhenkilökin ,joka oli korkeasti arvostettu profeetta ,piti hauskaa Baalin palvojien kustannuksella ,koska Baal ei tullutkaan alttarille polttamaan uhria ,niin profeetta Elia sanoi heille huutakaa kovempaa ,taikka jos Baal onkin matkoilla . Sitten Elia rukoili YAHWEa joka lähetti tulen salamana taivaasta polttaen kaiken uhrin,ja vieläpä nuoli vedenkin uurnasta .Hyvä esimerkki jumalattomille .heheh.


    • Toisaalla on toisin

      Tuttu ateisti heitti kovasti vitsiä natsien murhaamien juutalaisten kohtalosta.

      Ei hän tietenkään kaikkia ateisteja siinä edustanut, mutta tuonkaltainen huumori on kyllä täysin vierasta niiden uskovien joukossa, joita olen tavannut. Ja sekin on kuitenkin aika vajavainen porukka.

      • fda

        Tuollainen vitsailu on täysin vierasta missään piireissä joissa olen itse ollut uskovaisten tai ateistien parissa. Muuta vastaavaa olen kyllä kuullut enemmän uskovaisilta, muunmuassa sellaista "läppää" jonka mukaan minulla ei ole ihmisarvoa jos en usko.


      • Adolfus pluritus

        Mutta kukaan ei heitä huumoria natsien murhista ?


    • Putte Ateisti

      Ateistipariskunnalla alkoi tehdä jointtia mieli mutta sätkäpaperi olikin loppu. Punaisesta kirjasta ei tohtinut sivua repäistä mutta ei hätää, hyllyssä lojui vielä yksi pornoon vaihdettu raamattu. Reiska repäisi sivun ja alkoi käärinnän ja odotellessa Late selaili pipliaa. - Ei jumalauta, täällä kerrotaan puhuvasta käärmeestä, sanoi Late epäuskoinen sävy äänessään. Reiskalta helähti hillitön nauru: - Mitähän seuraavaksi? Puhuva papukaija varmaan?

    • Aada@

      Atte Ateisti

      Kirjoitan nyt kuitenkin aiheesta "ateismi ja huumorintaju".

      Heitän huumoria nyt tästä pisimpään tuntemastani täysateistista avokistani sekä itsestäni.
      Joskus tuntuu että mieheltäni onnistuu parhaiten vi*tuilu ja vedonlyönti.Edellä mainitussa järjestyksessä.
      Joulun alla hän voitti pitkävedosta 4000 euroa, kasinolta myös voittanut joskus isoja summia. Hänen kanssaan väittelemme tomaateista, tikapuiden kantamisesta........ ym. "tärkeistä" asioista. Kivi kiveä hioo, ehkä.
      Kaikista isoista asioista olemme kyllä yksimielisiä.
      Uskonnolliseen taustaani ja ateismiini nähden hän on täysin neutraali, mitä vaikea välillä käsittää, kun kaikkiin muihin asioihin tuntuu kovin olevan eriäviä mielipiteitä. Tässä asiassa sitten ollaan kuin "Herran enkeli".
      Lapset saavat kuulua kirkkoon tai erota, kaikki käy??? Täysin oikea asenne omalta kannaltani. Hän on niin täysin 100% ateisti, että tuskin on koskaan tullut yhtäkään uskonnollista ajatusta mieleen.

    • Huhhahheijaaa

      Ranskalaisen satiirilehden huumoria ja pilapiirroksia pitäisi nyt saada suomalaiseen mediaan. Riittäkö kantti?

      • 5+7

        On niitä näkynyt siellä täällä jo ennen tätä tapausta. Ei mitenkään tulvimalla, mutta kyllä sarjakuvia harrastavat Charlien tietävät.


      • Hieman höpö höpö sanomaa......

        Lehti painaa koko sivun mustaksi ja alle teksti: Uskonnollinen sananvapaus.


      • usko mihin haluat

        Ajatella jos helsingin sanomissa aikoinaan esiintynyt kuuluisa pilapiirtäjä " KARI " olisi joutunut maalaistalon isännän vihan kohteeksi .Ei olis tullut kuuloonkaan .Toleranssit ovat menneet minimaalliseksi nykypäivinä .Uskonnon varjolla tehdään nyt enemmän rikoksia kuin ennen .Inkvisiittion luvutkin jäävät varjoon.Hermostuneisuus ,ja väkivalta lisääntyvät ,niinkuin on ennustettu .


    • Mukautettu islam-vitsi:

      What is the difference between a joke and a camel penis?
      - Prophet Mohammed cannot take a joke.

    • Aada@

      Tää nyt menee taas vähän ohi aiheen, mutta itseäni nauratti:


      Mummo ja pappa lukivat kuolinilmoituksia. Pappa kertoi että Niemisen Manta on kuollut. Mummo kysyi että mihinkä se on kuollut?
      Pappa vastasi: ei ole pantu.
      Mummo kysyi: voiko siihenkin kuolla?
      ja lisäsi ettei taida olla kauaa elinaikaa minullakaan sitten jäljellä.

      • Ohi tämäkin

        Mummu luki sanomalehdestä: "Nainen tapettu Tyrväällä"
        Huonokuuloinen pappa: "Millä se oli tapettu"


    • Inhimillisyyttäenemmän

      "Jos uskontosi tekee sinut synkäksi, sinulla saattaa olla vatsakatarri, mutta uskontoa sinulla ei ole." (Amerikkalainen pastori Tubby Clayton)

      Elämänusko; 'tieto' vaikka ei tiedäkään, luottamus, toivo, sisäiseensä uskominen ... ovat oikeaa uskoa / uskomista. Kaikki ihmisten luomat ja keksimät uskonnot sen sijaan ovat luultavammin suoraan sieltä syvältä, pohjalta saakka.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      59
      4444
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      48
      2982
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      137
      2263
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1926
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      71
      1479
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1187
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1090
    8. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1068
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1052
    Aihe