asunto Brasiliasta

kuuma on

Olen harkitsemassa asunnon ostoa Brasiliasta, onko jotain ajatuksia hintatasosta, hintojen kehityksestä ja myös ns. kiinteistö kuluista asunnon osalta. Budjetti on noin 200-300ke x 3.17 BRL joten luulisi tolla nyt jotain järkevää irtoavan. Kaupunkeina kuulisin mielelläni hieman ajatuksia eri kaupungeista tyyliin Sao Paolo, Rio de Janeiro, Meceio, Recife

6

1365

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raaka Watson

      No eipä tuolla kovin isoa kämppää saa. Toki riippuu siitä mistä ostaa. Jos haluaa asua vähänkään paremmalla asuinalueella niin alle miljoonan realin ei löydy mitään. Ainakin täällä Riossa on kiinteistöjen hinnat nousseet älyttömästi ja nousee vielä ainakin olympialaisiin asti.
      Jos on kieli hallussa niin voi etsiä jostain kauempaa jolloin hinnat ovat halvemmat.
      Ostamisessa pitää olla tarkkana että kiinteistö on velaton ja että kaikki paperit ovat kunnossa. Ulkomaalaiselle ainoa vaihtoehto on että käyttää lakimiestä. Jos Riosta ostaa niin tiedän luotettavan henkilön.
      Vielä sen verran että asuminen ei sitten ole omassakaan halpaa, varsinkin jos asuu asunnossa. Yhtiövastike on 1000 - 4000 realia kuussa ja siihen vielä vesi ja sähkö niin 2-6 tuhatta ei ole mikään ihme. Näin siis paremmilla alueilla Riossa.
      Kannattaa ottaa asioista selvää hyvin etukäteen ettei mene ostamaan jotain joka on faveloiden ympäröimä, eivät kaikki favelat ole vaarallisia mutta ihmisillä siellä ei ole mitään tapoja. Kuka haluaa asua alueella missä on juhlia kellon ympäri. Nimittäin soittavat sitä funk renkutusta niin kovaa kuin mitä ämyreistä lähtee.

      • Kuuma taas

        Joo, mä juttelin muutaman ihmisen kanssa asiasta ja Rio on aikalailla taputeltu hintojen suhteen. Me haetaan sijoitusasuntoa koska haluan lukita hintatason jollain tasolla ja EURBRL on ottanut sen verran hyvän liikkeen että ajoitus voisi olla jo vähän kiinnostava. Ajatuksella että jossain välissä muutetaan maajan. Sain about seuraavia hintoja, Recife 10krbl praia do paiva ja 50kbrl cobacabana neliö, oletko samoilla huudeilla asiassa?

        Minulla on siinä mielessä onni että suvussa on lakimiehiä tarpeeksi joten noiden suhteen mulla on avut valmiina.

        Olisko sinulla heittää jotain linkkejä mistä voisin hämmästellä hintojen kehitystä alueittain ja saada muutenkin parempaa käsitystä alueiden bkt kehityksestä. Kieli ei ole ongelma koska google translator toimii ja puoliso hoitaa loput.

        Me haetaan näin aluksi tyyliin kolmiota jota vuokrataan eteenpäin eli omaan käyttöön sitä ei ole tarkoitus ottaa. Ja sukulaiset hoitaa perusasiat paikanpäällä.


      • Raaka Watson
        Kuuma taas kirjoitti:

        Joo, mä juttelin muutaman ihmisen kanssa asiasta ja Rio on aikalailla taputeltu hintojen suhteen. Me haetaan sijoitusasuntoa koska haluan lukita hintatason jollain tasolla ja EURBRL on ottanut sen verran hyvän liikkeen että ajoitus voisi olla jo vähän kiinnostava. Ajatuksella että jossain välissä muutetaan maajan. Sain about seuraavia hintoja, Recife 10krbl praia do paiva ja 50kbrl cobacabana neliö, oletko samoilla huudeilla asiassa?

        Minulla on siinä mielessä onni että suvussa on lakimiehiä tarpeeksi joten noiden suhteen mulla on avut valmiina.

        Olisko sinulla heittää jotain linkkejä mistä voisin hämmästellä hintojen kehitystä alueittain ja saada muutenkin parempaa käsitystä alueiden bkt kehityksestä. Kieli ei ole ongelma koska google translator toimii ja puoliso hoitaa loput.

        Me haetaan näin aluksi tyyliin kolmiota jota vuokrataan eteenpäin eli omaan käyttöön sitä ei ole tarkoitus ottaa. Ja sukulaiset hoitaa perusasiat paikanpäällä.

        Juu ei.
        En ole kiinnostunut aiheesta joten en tiedä mistä noita tietoja saa.
        Vuokraamisesta tiedän vain sen että brassille en vuokraisi.


    • BTCinvestments

      Terve!

      otappa yhteyttä asuskelen Curitibassa Brasiliassa ja pystyn selvittämään asioita pienellä vaivanpalkalla, jos tarvitset apua.

      mutta sinuna rakennuttaisin talon ja säästäisin 50%
      mutta jos rahasta ei pula niin helpointa on ostaminen.

      jos kesämökkiä vaan ajattelet niin Flecheiras beach taikka Natal:sta saa halvalla tontteja rannalta ja Suomalaisen yhteistyön kautta onistuu rakentaminen eikä tule kalliiksi eli mennään alle 50 000€:n.

      Kuitenkin ennen ostoa taikka rakentamista kannattaa käydä paikanpäällä.

      yhteyttä voi ottaa : [email protected]

      • kuuma edelleen

        laitoin meilin, onhan toi meiliosoite oikein, mail.com?


      • BTCinvestments
        kuuma edelleen kirjoitti:

        laitoin meilin, onhan toi meiliosoite oikein, mail.com?

        emailisi tuli perille. Toivottavasti pystyn tarjoamaan apua asiassa.

        kiitoksia mielenkiinnosta!

        [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe