Vähän arsyttää!

Onko teillä arkiharmeja, jotka ärsyttävät jatkuvasti?

Minua ärsyttää tämä kännykkäkulttuuri, joka vaatii jokaista kuljettamaan kännyä mukanaan. Vaateteollisuus ei ole siinä asiassa ajan tasalla, sillä naisten vaatteissa ei ole kännykkätaskuja, kuten miltei kaikissa miesten kamppeissa on.

Naisten vaatteissa ei ole sen verran mutkaa missään, että siihen voisi sijoittaa nenäliinan. Niinpä nyt nuhakuumeisena kuljen nenäliina toisessa kädessä ja kännykkä toisessa. Tarvitsen siinä siunaamassa jompaa kumpaa, kun vain vapautan käpäläni niistä.

Nykyisin ei anneta puhelimen soida pitkään, kun ilmeisesti pelätään, että vastaaja on palaverissa tai unten mailla, eikä haluta häiritä. Huonosti liikkuvat eläkeläiset pyyhältävät sitten kankeilla koivillaan huoneesta toiseen, etsien puhelinta, ja kun se vihdoin löytyy, on soittaja sulkenut oman puhelimensa. Tämä ongelma on siis naisten pulma. Mies voi pitää puhelintaan taskussa.

26

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • c c

Kännyköitä kauppaavat liikkeet myyvät myös kantonauhoilla varustettuja pieniä laukkuja. Haja- ja huonomuistisille tarpeellisia tarvikkeita.
      Kännykkä pysyy lämpimänä kun puhelimen saa laitteineen vaatetuksen alle. Remmi on niin pitkä, että koneen saa vaikka kainaloon.

• Makriina ek

Onhan niitä pussukoita, joita voi roikottaa kaulassa. Huoh. Kokemusta on.

Arkielämässä omassa kotona ei jaksa kuljetella laukkua, ja vielä vaatteiden alla. Siinä sitä sitten riehut t-paitaa kiskoen, kun puhelin mahan päällä tai kainalossa soi ja soi.
        Ei kiitos. :) Terv. Ärsyttynyt Makriina

• eivanihuvi
        Makriina ek kirjoitti:

Onhan niitä pussukoita, joita voi roikottaa kaulassa. Huoh. Kokemusta on.

Arkielämässä omassa kotona ei jaksa kuljetella laukkua, ja vielä vaatteiden alla. Siinä sitä sitten riehut t-paitaa kiskoen, kun puhelin mahan päällä tai kainalossa soi ja soi.
        Ei kiitos. :) Terv. Ärsyttynyt Makriina

Tässä iässä alkaa olla yhä tärkeämpää kuljettaa kännykkää mukanaan. Yöllä sen pitää olla yöpöydällä. Kokemusta on siitä, että on voinut nopeasti hälyttää apua aivoverenkiertohäiriön vuoksi.

• mummo 66
        eivanihuvi kirjoitti:

Tässä iässä alkaa olla yhä tärkeämpää kuljettaa kännykkää mukanaan. Yöllä sen pitää olla yöpöydällä. Kokemusta on siitä, että on voinut nopeasti hälyttää apua aivoverenkiertohäiriön vuoksi.

Niin tai
        Asian voi hoitaa toisella puhelimella, ihan omalla liitymällään.
        Minulla on kakospuhelin aina yöpöydällä, sitä en siirrä minnekään. Se toimii myös herätyskellona, siinä on 4 herätys/hälytys mahdollisuutta samalle vuorokaudelle. Eli lääkityksen muistutus, mahtuu hyvin.

http://www.samsung.com/fi/consumer/mobile/mobile-phones/mobile-phones/GT-B2700YKAXEE

Mukana: pidän silmälasi kotelossa - välillä saa tahatonta kyytiä.
        http://www.verkkokauppa.com/fi/product/47452/fdxfh/Doro-PhoneEasy-608-simpukkapuhelin-punainen-valkoinen
        Tämä on numero joka annan yhteystietona.

Puhelin kulut ovat yhteensä 10-30 € /kk

• voileipä

Samoja ärsykkeitä sattuu minunkin kohdalleni.
      Onneksi olen tottunut pitkien housujen käyttäjä, ja niistä löytyy aina taskut---ostosellaisistakin.
      Ja kun olen ommellut itse vaatteeni, niin useammasta mekostakin tasku löytyy.
      Kuitenkin kotioloissa on tuo pulma että kännykkä löytyy suurimmaksi osaksi pöydältä , ja tietysti soidessaan siltä "väärältä"pöydältä.

Olen iän karttuessa huomannut että nuo ärsytysten aiheuttajatkin ovat tulleet pahimmiksi--ennen putosi voileipä lattialle ja tietenkin voi alaspäin, nykyisin kun se putoaa niin ei riitä vain voin väärä puoli, se leipä putoaa pahimpaan mahdolliseen paikkaa pois otettavaksi, vähintään ainakin pöydän alle.

• jakolasku

No ei se siihen lopu jos voileipä pöydän alle tippuu se onkin jo nelijalkaisen lipokielen suussa.

• 001 . 100

Ei ole puhelin orjuuttanut...
      Puhelin on kotona pöydön kulmalla en kanna sitä mukanani, ei lankapuhelimeenkaan vastattu silmänräpäyksessä, eikä vanhoihin jäänyt numeroa, soitettiin kun tuli asiaa.

En tunne itseäni niin ehdottomaksi omaiseksi että on aina oltava partioimassa soittajaa kuka soittaa.
      Itselleen voi tehdä karhunpalveluksen kun ajatukset saavat vallan, olen tärkeä olen tärkein, ilman minua ei maa ole mitään, minun täytyy olla tavoitettavissa minun täytyy olla valppaana.

Ja paskat !
      Pian meitä ketään palstalaisia ei enää ole ja ihmiset jatkavat elämäänsä.

• jakolasku

Samat ajatukset kun sullakin on. Jos otan ulkoilemaan mennessä kännyn mukaan odotan jotain tiedote soittoa. Kännykkä ei meillä vartioi.

• haloo haloo

En kanna minäkään puhelinta mukana. Jos olisin erämaassa tai merellä täysin yksin niin silloin ottaisin puhelimen mukaan, muulloin ei ole välttämätön.

Olen keksinyt tekosyyn ja kävellyt ulos seurasta, jossa puhelin tuntuu kovin tärkeältä.

• Seura-lehden

tilaajalahjana sain kännykän Nokia 108.
      Otin sen käyttöön, latasin ja opettelin perusasiat.

Puheli putosi sovan reunalta lattialle. Sen takakansi lensi irti, akku lensi toiseen suuntaan.

Harmitti, sillä Nokia, jossa on enemmän ominaisuuksia
      (joita en tarvitse, en käytä)
      on pudonnut pari - kolme kertaa,
      mutta ikinä ei ole ollut moksiskaan.

Onko tämä Nokia 108 sen Steven Elopin luomus?

Kenpä tietäis sen?

• L - L

Puhelimen hälytys. En kanna siitä huolta koska meillä on vaimon kanssa soitonsiirto.
      Hän toimii sihteerikkönäni ja vastaa joko minun hälyttävään puhelimeeni joka on tavallisesti olohuoneen pöydällä tai sitten hänen puhelimeensa siirtyneeseen soittoon minun puhelimeni ollessa "jossakin siellä".

Sama koskee tavallaan myös tekstiviestejä. Minun puhelimeni ilmoittaessa saapuneesta viestistä vaimoni tavallisesti huutaa siitä tiedon minulle.
      Minä huudan takaisin "kato nyt hiivatissa keneltä se on"!

Toimii hyvin!

• c c

Hampaiden alaroteesista ensin lohkesi pieni hammas pois näkkileipää sillä lohkoessani. Niitä kun kielellä muljuttaa, niin pohjustusta ne taas kaipaisivat, väljyyttään lotisevat.
        Ei ollut äitillä tietotaitoa pennuilleen opettaa, että niitä hampaita pitäisi illoin aamuin pestä ja vielä puutikuilla hammasvälit rassata. Kyllä nyt harmittaa.

• Todellinen pulma onkin. Jollain naisella oli aikanaan käytössä eräänlainen "pussukka", joka riippu kaulalenkistä.

• Kännykkä sinänsä ei minua harmita, vaan ne soittajat, jotka antavat puhelimen soida niin lyhyen hetken, että siihen ei ehdi vastamaan, jollei känny ole metrin päässä.
      Mikä kiire meillä oikein on?

• Ramoona*

Onhan kaikennnäköistä pussukkaa ja koteloa myynnissä kännyköitä varten, yksi lapsenlapseni on minulle sellaisen virkannutkin. Mutta kukas nyt kotosalla kaulassaan kantelisi tuollaista hankaluutta, ja ulos lähtiessä se minulla solahtaa takin taskuun tai käsveskaan. Kesällä onkin joskus pulma, minne sen laitan, kun pitkikset ovat minulla aika istuvia, ei siihen taskuun mitää pullottavaa kalikkaa halua eikä hameissa taskuja olekaan. Marjametsään on ihan aiheellistakin ottaa kännykkä mukaan, jos vaikka apua tarvitsisi. Joskus olen sujauttanut sen rintaliiveihin, ja hyvin on siellä pysynyt kyykkiessäkin. Onhan se perinteinen pitsinenäliinan säilytyspaikkakin. Mies on parikin puhelinta pudottanut paidan rintataskusta mereen kumartuessaan , mutta siihen taskuun se laite vaan tahtoo aina sujahtaa.

Luin kerran lehdestä, että vyökotelossa kannettavat kännykät aiheuttavat luutiheyden heikkemistä lantion alueella. Tulikohan se todistetuksi, aiheuttaako sen säteily aivoihin vaurioita. En ole huomannut, että meidän nuorempi väki ei malttaisi tarpeeksi montaa hälyytystä antaa kuulua, ja ainahan voi soittaa takaisin, koska nimi ja numero jäävät näkyviin. Kun miehellä oli firman kännykkä ja siitä joutui maksamaan veroa käyttöetuna, opiskelevat lapset säästivät antamalla hälyyttää vain pari kertaa, jotta osattiin soittaa takaisin.

• tutkimustulokset?
        Ramoona* kirjoitti:

Onhan kaikennnäköistä pussukkaa ja koteloa myynnissä kännyköitä varten, yksi lapsenlapseni on minulle sellaisen virkannutkin. Mutta kukas nyt kotosalla kaulassaan kantelisi tuollaista hankaluutta, ja ulos lähtiessä se minulla solahtaa takin taskuun tai käsveskaan. Kesällä onkin joskus pulma, minne sen laitan, kun pitkikset ovat minulla aika istuvia, ei siihen taskuun mitää pullottavaa kalikkaa halua eikä hameissa taskuja olekaan. Marjametsään on ihan aiheellistakin ottaa kännykkä mukaan, jos vaikka apua tarvitsisi. Joskus olen sujauttanut sen rintaliiveihin, ja hyvin on siellä pysynyt kyykkiessäkin. Onhan se perinteinen pitsinenäliinan säilytyspaikkakin. Mies on parikin puhelinta pudottanut paidan rintataskusta mereen kumartuessaan , mutta siihen taskuun se laite vaan tahtoo aina sujahtaa.

Luin kerran lehdestä, että vyökotelossa kannettavat kännykät aiheuttavat luutiheyden heikkemistä lantion alueella. Tulikohan se todistetuksi, aiheuttaako sen säteily aivoihin vaurioita. En ole huomannut, että meidän nuorempi väki ei malttaisi tarpeeksi montaa hälyytystä antaa kuulua, ja ainahan voi soittaa takaisin, koska nimi ja numero jäävät näkyviin. Kun miehellä oli firman kännykkä ja siitä joutui maksamaan veroa käyttöetuna, opiskelevat lapset säästivät antamalla hälyyttää vain pari kertaa, jotta osattiin soittaa takaisin.

Tuo kännyköiden säteily on tietenkin mitattavissa, mutta riittäneekö vaatteiden välissä vaarallisille säteilytasoille.
        Siitä on varoitettu mm. koululaisia, ettei matkapuhelimia pitäisi koko aikaa korvalla pitää. Ehkä vaan varmuuden vuoksi varoitellaan.

• tutkimustulokset? kirjoitti:

Tuo kännyköiden säteily on tietenkin mitattavissa, mutta riittäneekö vaatteiden välissä vaarallisille säteilytasoille.
        Siitä on varoitettu mm. koululaisia, ettei matkapuhelimia pitäisi koko aikaa korvalla pitää. Ehkä vaan varmuuden vuoksi varoitellaan.

Tuo säteily, joka kännyköistä kohdistuu, on olematonta. Sätely ei ole myöskään vaarallista vaan samanlaista kuin muissakin radiolaitteissa.

On vielä muistettava, että aivot ovat pääluun suojassa ja vain luulotautiset ja muut ymmärtämättömät pelkäävät kännyköitä.

• mummo 66
        Ramoona* kirjoitti:

" Mies on parikin puhelinta pudottanut paidan rintataskusta mereen kumartuessaan , mutta siihen taskuun se laite vaan tahtoo aina sujahtaa."

Laitakaapa sopivan kokoiseen http://www.pakkaustukku.fi/tuotteet.html?id=22/63&gclid=CIvD-bjolMMCFYaQcgodsCMALA pussiin ei maksa paljon, jos putoaa avoveteen jää vielä pinnalle kellumaan helppo koppasta takaisin. :)
        Mulla Nokialainen kellui yön teltan taskussa, oli satanut täynnä vettä. Samalla reissulla suupaltti kaveri pudotti rinta taskusta myös mereen oli entinen puhelin.

• harmitux

Hieno Nokia 7110 kone putosi kanavaan. Nappasin koneen ylös, mutta finis mikä finis.

• joten jorinat

Ärsyttää: katuosuutemme aurataan vasta illansuussa

kehut; komerosta löytyi musta Luxor/ Nokia merkkinen radio.
      verkkokäyttöinen, kasettiominaisuus, hyvä laatu, hyvä ääni.

Havainnot; valkoist hevoist vielä n. 3dl littanapullossa, siinä lasisessa jälellä.

• *Kukkahame*

Hieno päivä, aamusta läksin ostoksille pyörin ja hain ''jotain'' , löytyi vapaa-ajan asu
      musta - punainen sopii kuin valettu väreiltään ja malliltaan.
      Kahvileiväksi löydettiin kierreleipä, mitä se tarkoittaneekin mutta hyvää oli, parempaa kuin teollinen kakku, siinä se kahvitellessä meni kokonaan, olihan meitä useampi pöydässä maistamassa.

Kadulla ollut aamuinen jää oli aiva pöperöitynyt ja oli sitä n 20 cm, jäin puoliväliin mäkeä.
      Kun hätä on suuri on apukin lähellä, eräs tutunoloinen mies kiireti kättään heiluttaen autolle, ja vaihdettiin kuski!
      Eipä mennyt kuin punainen minuutti, auto oli jo ruudussa ja minä aidosti kiitollinen tälle naapurille, ja kuins muuten sitä kahvia oli taas keitettävä ja runsaspäällinen voileipä siinä samalla rakentui, hän kun oli menossa työhön takasin.

Ensin oli säikähdys ja sitä seurasi tyytyväisyys, ja auto odottaa huomista kuin minäkin.

• Makriina ek

No tuossa ei ollut harmitusta minkäänlaista! Hyvä kun oli positiivinen päivä.

Minulla meni myös muuten mukavasti, mutta harmitukseni aiheeksi pullahti (taas) piparkakkupussi, jossa on punainen nauha - vedä tästä, niin pakkaus aukeaa siististi.
        Eipä auennut. Nauha on kokonaan pakkauksen sauman sisällä.
        Oi, että niin mieleni pahoitin, kun tämä oli jo vaikka kuinka mones kerta tämän piparkakkupussin kohdalla.
        Piti taas etsiä sakset ja leikata pussi auki.
        On se niin vaikeeta.

• Uudet kujeet
        Makriina ek kirjoitti:

No tuossa ei ollut harmitusta minkäänlaista! Hyvä kun oli positiivinen päivä.

Minulla meni myös muuten mukavasti, mutta harmitukseni aiheeksi pullahti (taas) piparkakkupussi, jossa on punainen nauha - vedä tästä, niin pakkaus aukeaa siististi.
        Eipä auennut. Nauha on kokonaan pakkauksen sauman sisällä.
        Oi, että niin mieleni pahoitin, kun tämä oli jo vaikka kuinka mones kerta tämän piparkakkupussin kohdalla.
        Piti taas etsiä sakset ja leikata pussi auki.
        On se niin vaikeeta.

Olen viimeisen piparkakkuni syönyt joskus viime vuosituhannella. Nykyisin en niitä näe enkä kaipaa. Jasama koskee joulutorttujakin,
        Suuhunpantavienkin osalta voimme uudistua.

• jakolasku

Yhden lajin mielen pahoittaja minäkin oon, kävin ulkona tunti sitten koira mukana ja järkytys miten liukasta oli. No mielessä vaan "kohti kotia" kirjoittanut Hilja Haahti. Hiekkaa ei siis ollut ja henki pihisee edelleen.

• Kiroilin sinkkiämpärille vimmatusti sitä haukkuen. No. Siinä oli sekä pönttöuuneista että takasta lapioimani tuhka. Liukastuin ämpäriä pihajäätiköllä keräyspaikkaan viedessäni.
      Naakat pyrähtivät lehmuspuista lentoon. Väkättivät mennessään...tästä vähän kauemmaksi...
      Lippiksen joudun pesemään kun sen maahan heitin ja sen päällä teutaroin. Helpotti kuiten.

• Makriina ek

Kyllähän niistä pikkuharmeista hetkeksi pääsee, mutta kun ne mokomat tulevat takaisin!
        Otetaan nyt vaikka joku kamala renkutus, jonka vahingossa kuulee radiosta. Se rupeaa soimaan päässä jatkuvasti, niin että hermot on mennä.

Ja kuten kerroin siitä piparkakkupussista, niin eihän se ole ainoa salakavala pakkaus. Suurin osahan niistä on sellaisia, ettei saa auki kynsin ei hampain!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2081
    2. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      156
      1977
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      1926
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      14
      1192
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      987
    6. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      946
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      875
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      834
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      50
      811
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      33
      789
    Aihe