Eli itselläni päättyi sopimus omavara-rahastossa. Voittoa tuli noin 2500 euroa, kun alunperin sijoitettiin 17500. Nyt pankki haluaa tilin mihin rahat laitetaan. Kysyin, onko mahdollista sijoittaa tämä veronalainen 2500 euroa toiseen rahastoon suoraan ilman, että nostaisin sitä välillä ja joutuisin maksamaan verot. Nostaisin siis pelkästän sijoittamani rahan, jolloin ei lähtisi veroja? Sanoivat epäröiden, että ei ole. Haluisinkin kysyä, että onko siis totta, ettei näin voi tehdä? Eivätkö he voi antaa tililleni tätä 17500 ja sijoittaa 2500 euroa toiseen rahastoon? Säästyisin veroilta. Kai?
Vastaukset 3
- gsdf
Verot maksetaan, kun rahat otetaan ulos rahastosta. Se on ihan sama, tuleeko ne rahat sinulle asti vai onko ne tuon välin jossain rahastoyhtiön hallussa.
http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Sijoitukset/Sijoitusrahastoosuudet(9739)
"Saman sijoitusrahaston tuotto-osuuksien vaihto kasvuosuuksiksi ja päinvastoin on verotonta. Sen sijaan rahasto-osuuden vaihto toisen rahaston rahasto-osuudeksi rinnastetaan osuuden myyntiin."
Rahastoja voi vaihtaa ilman veroja vain sopivan vakuutuskuoren sisällä. Mutta siinä tapauksessa yleensä se vakuutuskuoren tarjoaja vie ne rahat hallinnointi- ja palvelumaksuina...- inhottava realisti
> Rahastoja voi vaihtaa ilman veroja vain sopivan vakuutuskuoren sisällä. Mutta siinä tapauksessa yleensä se vakuutuskuoren tarjoaja vie ne rahat hallinnointi- ja palvelumaksuina...
Ja lopuksi valtio verottaa kuitenkin vakuutussummaa nostettaessa ainakin arvonnoususta, ehkä koko pääomastakin. - Tietämätön
inhottava realisti kirjoitti:
> Rahastoja voi vaihtaa ilman veroja vain sopivan vakuutuskuoren sisällä. Mutta siinä tapauksessa yleensä se vakuutuskuoren tarjoaja vie ne rahat hallinnointi- ja palvelumaksuina...
Ja lopuksi valtio verottaa kuitenkin vakuutussummaa nostettaessa ainakin arvonnoususta, ehkä koko pääomastakin.Kiitos paljon tiedosta!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3411359Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan77936Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61823Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.69800Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt45702- 120693
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38682- 49648
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45547
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9526- 32521
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 25515
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o32492Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485- 79457
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447- 44425