Suomen suurin seurakunta on vaikeuksissa: http://yle.fi/uutiset/tuhansia_erosi_jyvaskylan_seurakunnasta/7726067
Yle: Jyväskylässäkin erosi tuhansia
12
198
Vastaukset
- Hyvä, Jkl!
Eronneita on Jyväskylässä hieman koko Suomen keskiarvoa enemmän. Nopean laskutoimituksen mukaan Jyväskylässä kuuluu kirkkoon enää rahtusen yli 70 prosenttia asukkaista. Jyväskylä taitaa jo tänä vuonna siirtyä 70 prosentin alittavien isojen kaupunkien joukkoon.
http://www.jyvaskyla.fi/info/tietoja_jyvaskylasta/vaestotilastoja Hmm, miltäköhän ajalta tuo uutisessa esiintyvä 2112 jäsentä on? Eroakirkosta.fi:n tietojen mukaan Jyväskylässä olisi 2300 eronnut evl kirkosta. Eiköhän tilasto tarkennu vielä hieman yli tuon luvun.
- Kirkko valehtelee
Nämä ovat näitä kuuluisia kirkon lukuja, jotka ovat aina kallellaan kirkon omaksi eduksi. Oikeat luvut julkaistaan vaivihkaa myöhemmin ja toivotaan, ettei kukaan huomaa.
- 65463
"Suurin kirkosta eroavien ryhmä ovat nuoret aikuiset, ja eroaminen oli viime vuonna kiihtymään päin."
Minulla on ollut jo jonkin aikaa tuntuma että isot eroaallot ja mullistukset on vasta edessä. Tässä on varsin mielenkiintoiset pari vuotta edessä.
Kirkon toiveet oikeastaan yhtään mistään häviää viimeistään siinä vaiheessa kun nuoret hylkää rippileirit. Ja kasteiden väheneminen tulee varmistamaan tämän ennemmin tai myöhemmin.- 14+15
Millähän tavalla eroakirkosta.fi on valmistautunut isoihin eroaaltoihin? Jos eroajia olisi vaikka 10 000 päivässä parin kuukauden ajan, niin riittääkö työvoima tällaiseen?
14+15 kirjoitti:
Millähän tavalla eroakirkosta.fi on valmistautunut isoihin eroaaltoihin? Jos eroajia olisi vaikka 10 000 päivässä parin kuukauden ajan, niin riittääkö työvoima tällaiseen?
Koneethan sen työn tekevät.
Jos kysymyksiin vastaamiseen ei riitä väkeä, voin esim. minä liittyä porukkaan. Yksi hoitaisi kello 00-12 tulleet kysymykset, toinen 12-18 ja kolmas 18-00.
Lisäksi tuossa tilanteessa muu porukka varmaan ymmärtäisi, että muuta va-toimintaa hoitavat tarvittaessa enemmän muut.14+15 kirjoitti:
Tekniikka on säädetty kestämään isoakin kuormaa lokakuussa 2010. Kuten Jori mainitsikin, hän ja jokunen muu voi tulla jeesaamaan kysymysten käsittelyyn. Kyllä eroakirkosta.fi toimii. Sen sijaan voisi kysyä maistraateilta miten he ovat valmistautuneet eroaaltoihin. Siellähän jokainen eroilmoitus käsitellään käsin.
foo_bar kirjoitti:
Tekniikka on säädetty kestämään isoakin kuormaa lokakuussa 2010. Kuten Jori mainitsikin, hän ja jokunen muu voi tulla jeesaamaan kysymysten käsittelyyn. Kyllä eroakirkosta.fi toimii. Sen sijaan voisi kysyä maistraateilta miten he ovat valmistautuneet eroaaltoihin. Siellähän jokainen eroilmoitus käsitellään käsin.
Totta. Lakia pitäisikin muuttaa niin, että ministeriö voisi määrätä tai aiankin valtuuttaa yhden maistraatin hoitamaan koko maan eroilmoitukset. Jo nyt Pohjois-Pohjanmaan mti hoitaa vihkimisoikeusrekisterin koko maan osalta.
Tämä yksi mti voisi sitten hakea lehti-ilmoituksella kiireapulaista. "Päivi iski. Tule meille töihin pariksi viikoksi."
Ylä-Savon seurakuntayhtymässä on sen "omien" tietojen mukaan.
-33772 jäsentä (pudotusta 782)
-503 eronnutta
-501 kuollutta jäsentä
-319 kastettua
-98 liittynyttä
Kuolleita jäseniä siis on reippaasti enemmän kuin kastettuja ja liittyneitä yhteensä.
https://www.ylasavonseurakunnat.fi/1505-seurakuntiin-liittyi-ennatysmaara-jasenia-10-vuoteenTuolla eronneita on oikeasti ainakin 537. Muuten kuin eroakirkosta.fi:n kautta eronneita on varmaan muutama tuon päälle.
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Tuo on suhteessa aika hemmetin iso pudotus. Mikähän on Suomen toiseksi suurin seurakunta Jyväskylän jälkeen?
- vihaan uskontoa jo!
Lisää tulee eronneita JUHANI STARCZEWSKIN lausuntojen vuoksi.
Se on jo päätetty! Olen ev.lut. ollut ikäni mutta nyt riitti!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 918358
- 926455
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586304Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344951- 453341
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo593310- 503285
- 442879
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512826- 532817