Yle: Jyväskylässäkin erosi tuhansia

melkoinen määrä

12

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä, Jkl!

Eronneita on Jyväskylässä hieman koko Suomen keskiarvoa enemmän. Nopean laskutoimituksen mukaan Jyväskylässä kuuluu kirkkoon enää rahtusen yli 70 prosenttia asukkaista. Jyväskylä taitaa jo tänä vuonna siirtyä 70 prosentin alittavien isojen kaupunkien joukkoon.

http://www.jyvaskyla.fi/info/tietoja_jyvaskylasta/vaestotilastoja

• Hmm, miltäköhän ajalta tuo uutisessa esiintyvä 2112 jäsentä on? Eroakirkosta.fi:n tietojen mukaan Jyväskylässä olisi 2300 eronnut evl kirkosta. Eiköhän tilasto tarkennu vielä hieman yli tuon luvun.

• Kirkko valehtelee

Nämä ovat näitä kuuluisia kirkon lukuja, jotka ovat aina kallellaan kirkon omaksi eduksi. Oikeat luvut julkaistaan vaivihkaa myöhemmin ja toivotaan, ettei kukaan huomaa.

• 65463

"Suurin kirkosta eroavien ryhmä ovat nuoret aikuiset, ja eroaminen oli viime vuonna kiihtymään päin."

Minulla on ollut jo jonkin aikaa tuntuma että isot eroaallot ja mullistukset on vasta edessä. Tässä on varsin mielenkiintoiset pari vuotta edessä.

Kirkon toiveet oikeastaan yhtään mistään häviää viimeistään siinä vaiheessa kun nuoret hylkää rippileirit. Ja kasteiden väheneminen tulee varmistamaan tämän ennemmin tai myöhemmin.

• 14+15

Millähän tavalla eroakirkosta.fi on valmistautunut isoihin eroaaltoihin? Jos eroajia olisi vaikka 10 000 päivässä parin kuukauden ajan, niin riittääkö työvoima tällaiseen?

• 14+15 kirjoitti:

Millähän tavalla eroakirkosta.fi on valmistautunut isoihin eroaaltoihin? Jos eroajia olisi vaikka 10 000 päivässä parin kuukauden ajan, niin riittääkö työvoima tällaiseen?

Koneethan sen työn tekevät.

Jos kysymyksiin vastaamiseen ei riitä väkeä, voin esim. minä liittyä porukkaan. Yksi hoitaisi kello 00-12 tulleet kysymykset, toinen 12-18 ja kolmas 18-00.

Lisäksi tuossa tilanteessa muu porukka varmaan ymmärtäisi, että muuta va-toimintaa hoitavat tarvittaessa enemmän muut.

• 14+15 kirjoitti:

Tekniikka on säädetty kestämään isoakin kuormaa lokakuussa 2010. Kuten Jori mainitsikin, hän ja jokunen muu voi tulla jeesaamaan kysymysten käsittelyyn. Kyllä eroakirkosta.fi toimii. Sen sijaan voisi kysyä maistraateilta miten he ovat valmistautuneet eroaaltoihin. Siellähän jokainen eroilmoitus käsitellään käsin.

• foo_bar kirjoitti:

Tekniikka on säädetty kestämään isoakin kuormaa lokakuussa 2010. Kuten Jori mainitsikin, hän ja jokunen muu voi tulla jeesaamaan kysymysten käsittelyyn. Kyllä eroakirkosta.fi toimii. Sen sijaan voisi kysyä maistraateilta miten he ovat valmistautuneet eroaaltoihin. Siellähän jokainen eroilmoitus käsitellään käsin.

Totta. Lakia pitäisikin muuttaa niin, että ministeriö voisi määrätä tai aiankin valtuuttaa yhden maistraatin hoitamaan koko maan eroilmoitukset. Jo nyt Pohjois-Pohjanmaan mti hoitaa vihkimisoikeusrekisterin koko maan osalta.

Tämä yksi mti voisi sitten hakea lehti-ilmoituksella kiireapulaista. "Päivi iski. Tule meille töihin pariksi viikoksi."

• Tuolla eronneita on oikeasti ainakin 537. Muuten kuin eroakirkosta.fi:n kautta eronneita on varmaan muutama tuon päälle.

• xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tuo on suhteessa aika hemmetin iso pudotus. Mikähän on Suomen toiseksi suurin seurakunta Jyväskylän jälkeen?

• vihaan uskontoa jo!

Lisää tulee eronneita JUHANI STARCZEWSKIN lausuntojen vuoksi.
        Se on jo päätetty! Olen ev.lut. ollut ikäni mutta nyt riitti!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      91
      8358
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      92
      6455
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6304
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4951
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      45
      3341
    6. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      59
      3310
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3285
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2879
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2826
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      53
      2817
    Aihe