Potkunyrkkeilijän ominaisuuksia

sheeta

Eli mitkä teidän mielestänne on hyvän potkunyrkkeilijän vaikka 3-4 tärkeintä ominaisuutta? Kysymykseen millainen on hyvä potkunyrkkeilijä saa jokainen vastata itse ja vastata kyssäriini sen mukaan. =)

18

4315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korsto

      1.Omaa hyvän ottelutaidon taitava ylipäätään, osaa käyttää hyväkseen vahvoja puoliaan.

      2.Hyvä(riittävä) kunto, ja sopivasti voimaa painoluokkaan nähden.

      3.Omaa rautalangan vahvuset "hermot", eli ei hermostu, vaan homma pysyy kasassa koko ajan.

      • pöö

        Mää oon mättättänynnä 4 vuotta ja omasta mielestäni pitää olla vaan voimaa. Kun lyö heti kerralla ja kovaa ei tartte tanhuta koko iltaa..
        Ite penkkaan 175kg ja painan 103kg. Pienet jätkät pelkää mua.


      • Korsto
        pöö kirjoitti:

        Mää oon mättättänynnä 4 vuotta ja omasta mielestäni pitää olla vaan voimaa. Kun lyö heti kerralla ja kovaa ei tartte tanhuta koko iltaa..
        Ite penkkaan 175kg ja painan 103kg. Pienet jätkät pelkää mua.

        Tokihan se olisi ilmiselvästi parempi, kun voisi lopettaa ottelun yhteen lyöntiin..harvemmin vaan niin käy.


      • ad-hd
        pöö kirjoitti:

        Mää oon mättättänynnä 4 vuotta ja omasta mielestäni pitää olla vaan voimaa. Kun lyö heti kerralla ja kovaa ei tartte tanhuta koko iltaa..
        Ite penkkaan 175kg ja painan 103kg. Pienet jätkät pelkää mua.

        Joup, kunnes konttaat sen pienemmän edessä, sit sä et vaan tajuu jotain tapahtu, kun mä näytin viel habaaaaa....Täytyykin lähteä heti punttaan (sillähän se lyöntivoima kasvaa, eikös), että ei tarvi pelätä harmoonihiiriä, jotka LUULEE!! lyövänsä lujaa...hoh,hoijaa..


      • Nck1
        pöö kirjoitti:

        Mää oon mättättänynnä 4 vuotta ja omasta mielestäni pitää olla vaan voimaa. Kun lyö heti kerralla ja kovaa ei tartte tanhuta koko iltaa..
        Ite penkkaan 175kg ja painan 103kg. Pienet jätkät pelkää mua.

        Niinno..
        Varmaa ikinä saanunna..?
        Olet suomeksi ylipainoinen possu..

        koska matsi?


      • Taurus
        pöö kirjoitti:

        Mää oon mättättänynnä 4 vuotta ja omasta mielestäni pitää olla vaan voimaa. Kun lyö heti kerralla ja kovaa ei tartte tanhuta koko iltaa..
        Ite penkkaan 175kg ja painan 103kg. Pienet jätkät pelkää mua.

        ...mistä nää numero ihmiset tulee???
        Ei numeroilla oo lyöty ennenkään.


    • b-kiddo

      1.Voima ja hyvä kunto
      2.Hyvä reaktiokyky
      3.Nopeus ja ketteryys
      4.Hyvä havainnointikyky

      Siinäpä niitä tärkeitä ominaisuuksia, ei välttämättä tuossa järjestyksessä mutta kuitenkin.

    • kbt

      Ominaisuuksia pitää olla paljon enemmän kuin kolme tai neljä ;o)
      Heitetään kuitenkin esim.
      1. Ottelusilmä
      2. Hyvä/loistava kunto
      3. Riittävä voima käsissä ja jaloissa sekä vartalossa
      4. Liikkuminen
      5. Väistöt/plokit hallussa
      6. Kokemus ja kyky omaksua sekä oppia
      7. "Kova" ja periksiantamaton
      8. Pitkäjänteinen
      9. Valmis "uhraamaan" itseään sekä aikaansa kovaan työhön ja ankaraan rääkkiin
      10. Paljon muuta ja hyvä tyyppi ennenkaikkea kaiken sen kus###yyden keskellä

      • Nck1

        tässä oli asiaa.
        Kunto on pääsia että jaksaa vetää toista päihin...
        siis ottelussa!


    • Uiskari

      Heips, olen 45v äijänrahjus ja aloitin syksyllä TAEBON (varjo potkunyrkkeily) kerran viikossa. Se on tosi nastaa. Jotenkin tulee mieleen skidi-ikä ja satunnaiset saliharkat..Nyt kun puolivuotta on takana niin alkaa kaipaamaan sitä kaksikamppailua jo todellisia löyntejä vasten harjoitushanskoja jotta edes hiki tulisi treeneissä...
      Harmi vaan ettei meilläpäin ole siihen ollenkaan kaupallisia tai urheiluseuroissa treenejä ja taitaa jäädä harkat esivuodnna itseoppiskeluksi...
      Kirjasastsata löytyy vain kaksi videota (varjonyrkkeily ja nyrkkeilytekniikka) eikä vidoita tai ja kirjallisuutta potkunyrkkelyistä ei ole lainkaan olemassa...
      Yritä siinäsitten treenata?!!?

      • tomppa

        niin olis helpompaa auttaa jos kertoisit missäpäin...


      • Sucks
        tomppa kirjoitti:

        niin olis helpompaa auttaa jos kertoisit missäpäin...

        Potkunyrkkeily sucks!!!! Mikä tahansa muu laji voittaa potkunyrkkeilyn. Sanokaas edes yks hyvä puoli kickboxingissa verrattuna muihin lajeihin.


      • ad-hd
        Sucks kirjoitti:

        Potkunyrkkeily sucks!!!! Mikä tahansa muu laji voittaa potkunyrkkeilyn. Sanokaas edes yks hyvä puoli kickboxingissa verrattuna muihin lajeihin.

        hih, taidat provosoida... 1. Et ole koskaan lajia kokeillut tai edes nähnyt, jos oot et ikinä sparrannut (et taida tietää mitä se on, ethän? Taidat syödä anabolisia ja elää niiden voimalla luulet olevas kova??)
        Kerro mulle pystylaji joka voittaa kbn tosin älä sano thai ku sit se riippuu aina säännöistä jne.
        Kerro, kerro, kerro....
        Ps. taidat olla mun nimimerkki ihmisiä?


      • Varjo
        ad-hd kirjoitti:

        hih, taidat provosoida... 1. Et ole koskaan lajia kokeillut tai edes nähnyt, jos oot et ikinä sparrannut (et taida tietää mitä se on, ethän? Taidat syödä anabolisia ja elää niiden voimalla luulet olevas kova??)
        Kerro mulle pystylaji joka voittaa kbn tosin älä sano thai ku sit se riippuu aina säännöistä jne.
        Kerro, kerro, kerro....
        Ps. taidat olla mun nimimerkki ihmisiä?

        Mitenkään isommin puuttumatta tuohon sinua edeltäneeseen melko typerään vastaukseen...

        Potkunyrkkeilyhän ei oikeastaan ole laji, vaan kilpailusäännöstö? Siis potkunyrkkeilykisoihin voi tulla kuka tahansa, mm. thainyrkkeilijät, eikös näin ole? Onhan potkunyrkkeilyssä tietenkin vyöarvot jne. mutta silti itse ainakin "väittäisin" potkunyrkkeilyn olevan enemmän kilpailusäännöstö kuin laji; samaan tapaan kuin nyrkkeilykin on "säännöstö". Siis periaatteessa laji mutta kilpalaji..

        Ymmärsitköhän pointin, älä lue kuin piru raamattua ;)


      • ad-hd
        Varjo kirjoitti:

        Mitenkään isommin puuttumatta tuohon sinua edeltäneeseen melko typerään vastaukseen...

        Potkunyrkkeilyhän ei oikeastaan ole laji, vaan kilpailusäännöstö? Siis potkunyrkkeilykisoihin voi tulla kuka tahansa, mm. thainyrkkeilijät, eikös näin ole? Onhan potkunyrkkeilyssä tietenkin vyöarvot jne. mutta silti itse ainakin "väittäisin" potkunyrkkeilyn olevan enemmän kilpailusäännöstö kuin laji; samaan tapaan kuin nyrkkeilykin on "säännöstö". Siis periaatteessa laji mutta kilpalaji..

        Ymmärsitköhän pointin, älä lue kuin piru raamattua ;)

        Hih, nythän tää käy mielenkiintoiseks!
        Ei tietenkään esim. Nyrkkeily ole laji sehän on Olympialaisiin vain heitetty sellaisena, ei lajina ;o) Ja tietty samoin SLUn alle Potkunyrkkeily?
        Potkunyrkkeily ja nyrkkeily ovat aika tarkkaan omia lajejaan (ehkä tää on sit mun mielipide?). Ottelijoita voi tulla molempien kisoihin, kunhan edustaa jotain kyseisen (laji)liiton alaista seuraa, yleensä tällöin myös tietää lajin "säännöstön", mutta ei muuten, koska molemmat "lajit" VAATIVAT ottelulisenssin.
        Tosin en oikein tiedä mihin sinä vetosit eli?


      • oikeassa
        Varjo kirjoitti:

        Mitenkään isommin puuttumatta tuohon sinua edeltäneeseen melko typerään vastaukseen...

        Potkunyrkkeilyhän ei oikeastaan ole laji, vaan kilpailusäännöstö? Siis potkunyrkkeilykisoihin voi tulla kuka tahansa, mm. thainyrkkeilijät, eikös näin ole? Onhan potkunyrkkeilyssä tietenkin vyöarvot jne. mutta silti itse ainakin "väittäisin" potkunyrkkeilyn olevan enemmän kilpailusäännöstö kuin laji; samaan tapaan kuin nyrkkeilykin on "säännöstö". Siis periaatteessa laji mutta kilpalaji..

        Ymmärsitköhän pointin, älä lue kuin piru raamattua ;)

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Ei jousiammuntakaan ole laji, vaan säännöstö, kuten kiekonheittokin.


    • www

      Potku nyrkkeilijän pitää olla hyvä potkaisemaan ja turpaan vetämään ei siinä muuta tarvita. Hakkaa ja potkii vaan vastustajaan siniseksi niin kyllä pärjää. Paha mielenterveys ongelma on myös eduksi.

      • Makeli

        Kannattaisiko opetella kirjoittamaan yhdys sana yhteen, kuten äidin kielen tunneilla on opetettu. Joku saattaisi ottaa provo sointi yrityksenkin vakavammin =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1669
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      26
      1483
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1149
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1111
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1082
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      991
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      960
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      954
    Aihe