herpes, mutta diagnosoitu virtsatientulehdukseksi?

elämäpilalla

Heippa!
Olen nuori nainen ja mä en tiedä oikein missä tästä asiasta avautuisin ja kun mulla ei ole oikein ketään jolle tästä asiasta kertoisin.

Mulla on nyt ollut pari päivää alavatsa ja alaselkä tosi kipeet ja pissatessa kovaa kirvelyä. Päätin mennä päivystykseen, jossa virtsanäyte otettiin. Takaisin tuli sitten vastaus, että kyllä selkee tulehdus siellä on päällä. Sain antibiootit ja lähdin kotiin. Kotona rupesin etsimään lisää tietoa tästä virtsatietulehduksesta ja päädyin tähän herpeksestä kertovaan artikkeliin. Kaikki samat oireet kun mullakin, mutta kipeitä herkästi puhkeavia rakkuloita. Kelasin että mulla on ollu alapää tosi herkkä viimeaikoina. Ulkopuolella eli oikeestaan siinä välilihassa on 2 näppylää jotka molemmat on vaikuttanut enemmänkin ihon alaisilta niin en ole niistä huolestunut. Kävin kyllä läpi kaikki sukupuolitaudit ja missään ei ole ns. herneen oloisia paiseita alapäässä. No nyt tutkisin nää yhtäkkiä kipeeksi tulleet paiseet tarkasti käsipeilin kanssa ja ne näyttää olevan nyt ihon ulkopuolella ja toinen on rikki ja vuotaa.
Sitten mulle iski paniikki. Onko mulla sittenkin herpes? Jos on mitä mä teen? keltä sen oon saanu ja joudunko nyt soittaan eksälle ja nykyiselle kumppanille että teillä voipi olla tää. Mut entäs jos tartuttaja oon ollutkin minä koko tän ajan? Eli kun esim vaikka 5 vuotta sitten harrastettuani suijaamatonta seksiä silloisen poikaystäväni kanssa olisin jo voinu saada tartunnan. Sehän voi olla piilevänä? Pitääkö mun käydä ihan sieltä asti varmistamassa asia? Hirvee stressi miten mut tullaan hyväksymään jos mulla nyt sattuiskin olemaan herpes. Oon just tutustunut yhteen ihanaan mieheen ja kun asiat alkaa näyttää hyvältä niin vi*** tulee tällänen pommi! En uskalla mennä takas päivystykseen, koska pelkään kuulla totuutta. Jos pitkitän asiaa sen verran, että jos tulee seksuaalista kanssakäymistä niin käytän vaan kondomia, jos oireet palaa niin sitten menen testeihin? Enhän oikeestaan voi mennä nyt tarkastuttaa onko tämä oikeesti nyt herpes, koska rakkulat on jo puhjenneet ja varma varmuus tartunnasta saadaan tuoreesta ouhkeemattomasta rakkulasta? Mut tarttuuko se kumppaniin suuseksissä? Jos kumppani siis antaa minulle suuseksiä?
Tarkoittaako tartunta siis sitä etten saa harrastaa IKINÄ suuseksiä kumppanin kanssa tartuttamatta sitä häneen?.
Oon paniikissa ja mua itkettää. Kumppaneilta olen aina varmistanut, että ovat puhtaita, joten en voi itseänikään syyttää periatteessa. Ja kun eihän herpes näy perus sukupuolitautitesteissä? Joten kuka vaan voi olla tietämättään kantaja. Jopa minä ja nyt se sitten vasta oireilee kun oon päälle 20. Seksielämäni alkoi teinivuosina. Voiko se olla niiltä ajoilta ja vasta nyt oireilla? Mutta voiko olla mahdollista että virtsatientulehdus testi näyttää positiivista mutta samalla olla se herpes? eli aiheuttaako herpes virtsatientulehdusta vai samanlaisia oireita? Se jäi vielä epäselväksi. Toivon vastauksia. Mua pelottaa. En tiedä mitä teen ja miten saan rohkeutta mennä lääkärille.. Miksei ne edes tarkistanut alapään tilannetta? Tyhm,ä en tajunnu ees kysyä.

1

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viruksenkantaja

      Ne ei tarkistanut, koska oireesi ensisijaisesti kuulostavat tulehdukselta. Mutta voihan tuo olla herpeskin. Marssit nyt vaan sinne lääkärille rakkuloita näyttämään, aika paljon osaa jo katsomalla sanoa ja mahdollisesti pystyy vielä näytteenkin ottamaan.
      Herpes ei kuitenkaan ole hiv, joskin ärsyttävä ja kivuliaskin vaiva osaa olla. Se ei kuitenkaan elämääsi pilaa. Itsellä ollut se jo vuosia ja alun hankaluuden jälkeen se on rauhoittunut eikä näyttäydy kuin hyvin lievänä todella harvoin. Toki sitä aina mietti, mitenpäin kertoa senhetkiselle kumppanille, mutta kukaan ei ole ajatellut minusta etteikö kanssani voisi olla. Olen siis harrastanut seksiä kolmen ihmisen kanssa tartuntani jälkeen. Mieheni suhtautui alussa asiaan hieman ehkä pelästyen ja käytimme ehkäisyä todella pitkään ja suuseksiä en häneltä saanut, enkä edes halunnut kun tiesin häntä tartunnan mietityttävän. Nyt tämäkin tilanne on muuttunut, mies on rentoutunut ja ajattelee nykyään että sehän on vain herpes. Valtaosalla väestöstä on herpes simplex 1, joka yleensä aiheuttaa huuliherpeksen, mutta voi esiintyä myös sukuelinalueella. Osalla on sitten simplex 2, joka on yleisin sukuelinalueella, mutta voi tarttua esim. suun alueelle. Eli herpes tarttuu ristiin.
      Ymmärrän kauhuntunteesi hyvin, suhtauduin itsekin alussa itseeni inhoten, mutta tämän kanssa oppii kyllä elämään, kun muistaa olla vastuullinen. Minut tartutettiin niin, että mies kertoi jälkeenpäin herpeksestään, joka oli vielä aktiivinen siinä hetkessä. Käytimme kondomia, mutta tartunta tuli silti. Siksi pidän tärkeänä jokaisen sänkykumppanin saada itse valita ottaako riskin. Tähän mennessä kaikki kolme ovat ottaneet kanssani riskin, eivätkä ole saaneet oireita, mutta ymmärsivät kyllä olevansa silti mahdollisia kantajia. Kyllä sinä opit hyväksymään herpeksen, jos sinulla sellainen on. Nyt ensin lääkäriin niin tiedät mitä sinun pitää kertoa sille miehelle, jos mitään ☺

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe