Onni-bussille töihin?

innobus

Olen suunnitellut meneväni Onni-bussiin töihin lähinnä linjalle Turku-Helsinki.
Minkälainen työpaikka on?minkälaiset työpäivät,entä palkkaus,olen kuullut huhuja että tienaavat jopa 5000e kuussa?!

108

8569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maisteriäoo163

      Huhut on huhuja. Oletpa aika vitsniniekka. Hyvä jos tonnin saat käteesi kuukaudessa.

      • käteenvetelijä

        Tonni Käteen ja Känni Toteen


    • rahastajatyttö

      Joo, eihän sinne tarvi kuin mennä, saa ajaa ihan huvikseen, siitä hyvästä kun saa ajaa uudella korkealla autolla.

      • epistä

        Niin kuinkas se Tampereen paikallisliikentees olleet, työntekiöiden
        kohtelua koskevat asiat menikään onnibussilla?


      • khff
        epistä kirjoitti:

        Niin kuinkas se Tampereen paikallisliikentees olleet, työntekiöiden
        kohtelua koskevat asiat menikään onnibussilla?

        Tekeekö kuskit yks vai kaks hesan reissua päivässä?


      • On se perkele
        khff kirjoitti:

        Tekeekö kuskit yks vai kaks hesan reissua päivässä?

        Vähintään 5 reissua pitää ajaa päivää kohden ja 7 päivänä viikossa.
        Maailma ei laiskoja elätä, ei myöskään onninbus. Jos ei tie maistu niin kilometritehdas kutsuu. Siinä firmassa on kunnon wanhanajan meininki perkele.


      • eli siis
        On se perkele kirjoitti:

        Vähintään 5 reissua pitää ajaa päivää kohden ja 7 päivänä viikossa.
        Maailma ei laiskoja elätä, ei myöskään onninbus. Jos ei tie maistu niin kilometritehdas kutsuu. Siinä firmassa on kunnon wanhanajan meininki perkele.

        Joutuu kilometritehtaalle jos ei tehtaile kilometrejä.


      • liikaa palakkaa
        eli siis kirjoitti:

        Joutuu kilometritehtaalle jos ei tehtaile kilometrejä.

        Juuri niin. Kuskeille voisi alkaa maksamaan suoriteperustaista palkkaa. Vaikka 6cent/km sisältäen päivärahan. Kyllä sillä toimeen tulee hyvin, jopa rekkakuskit elävät tuolla palkalla.


      • Ex-mailihuora
        liikaa palakkaa kirjoitti:

        Juuri niin. Kuskeille voisi alkaa maksamaan suoriteperustaista palkkaa. Vaikka 6cent/km sisältäen päivärahan. Kyllä sillä toimeen tulee hyvin, jopa rekkakuskit elävät tuolla palkalla.

        Ei kukaan rekkakuski tee töitä tollasella palkalla.
        Kilometripalkka on lisäksi laiton sitä ei saa enää maksaa.Jollain jos on vielä kilometripalkka niin ilmoitus työsuojeluun niin ne ottaa kyllä isäntään yhteyttä ja pistää palkan kohdilleen.
        Torpparit eli alihankkijat ajaa kilometripalkalla mutta se koskee vain ja ainoastaan auton kilometrejä.Kuljettajalle pitää maksaa tunti-tai kuukausipalkkaa.
        Aikoinaan jossain maksettiin 20sent/km purku ja lastaus tuntipalkalla mutta asian tultua laittomaksi palkka muutettiin kokonaan tuntipalkaksi.


      • huoramaili
        Ex-mailihuora kirjoitti:

        Ei kukaan rekkakuski tee töitä tollasella palkalla.
        Kilometripalkka on lisäksi laiton sitä ei saa enää maksaa.Jollain jos on vielä kilometripalkka niin ilmoitus työsuojeluun niin ne ottaa kyllä isäntään yhteyttä ja pistää palkan kohdilleen.
        Torpparit eli alihankkijat ajaa kilometripalkalla mutta se koskee vain ja ainoastaan auton kilometrejä.Kuljettajalle pitää maksaa tunti-tai kuukausipalkkaa.
        Aikoinaan jossain maksettiin 20sent/km purku ja lastaus tuntipalkalla mutta asian tultua laittomaksi palkka muutettiin kokonaan tuntipalkaksi.

        Höpöhöpö ei ole mitenkään laitonta ihme tietäjiä täällä notkuu.


      • Onnikka-kuski

        Onnibus on siinä kuten muutkin työnantajat. Tosin siellä (ainankin) on palkka sopimusten mukainen, työajoissa ei ole turhia palkattomia taukoja. Jos työpäivä venyy yli ajan, korvaukset maksetaan mukisematta. Työnantajan asenne on työntekijäystävällinen. (Tietysti työntekijöissä on "joka junaan", kun tuntuu, että joillekin ei kelpaa mikään). Sinällänsä ihan passeli firma. Palkalla elää ja jos vertaa esim. lähihoitajan duuniin, niin huomattavasti lyhyemmällä koulutuksella saa paremman palkan.


    • faktaa2

      Useimpina päivinä kaksi reissua Hesaan. Päivät on siksi pitkiä, vastapainoksi paljon vapaapäiviä. Palkka tessin mukaan

      • Ala Vaihdettu

        Kyllä se 5 tonnia voi olla ihan hatusta vetästyä , vaikka kyllähän senverran vaikkapa siivoojana tienaa , kun 16-18 kin tuntia on työssään kiinni 7 päivää viikossa. Kaikella kunnioituksella siivoojia kohtaan. He sen ovat ansainneet kun liksa on pieni ja oikeesti joutuvatkin tekemään pitkiä päiviä. Voi olla Onnin homma samaa systeemiä että asut ja nukut ja paskannat autossa jossa työskentelet ja muuhun sulla ei aikaa jääkään.


      • pönttö-onni
        Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Kyllä se 5 tonnia voi olla ihan hatusta vetästyä , vaikka kyllähän senverran vaikkapa siivoojana tienaa , kun 16-18 kin tuntia on työssään kiinni 7 päivää viikossa. Kaikella kunnioituksella siivoojia kohtaan. He sen ovat ansainneet kun liksa on pieni ja oikeesti joutuvatkin tekemään pitkiä päiviä. Voi olla Onnin homma samaa systeemiä että asut ja nukut ja paskannat autossa jossa työskentelet ja muuhun sulla ei aikaa jääkään.

        Paitsi että ei niissä onniautoissa voi paskantaa kun pöntöt on jatkuvasti tukossa ja paskakopit käyttökiellossa.


      • kjkjkjkj

        ei pitäis onnistua kahta reissuu/pv, lepoaikasäädökset vastaan..


      • Kakapyllykäs
        pönttö-onni kirjoitti:

        Paitsi että ei niissä onniautoissa voi paskantaa kun pöntöt on jatkuvasti tukossa ja paskakopit käyttökiellossa.

        Linja-autojen wv on tarkoitettu lähinnä kusi hätään. Oli firma mikä tahansa. Niissä on niin pienet säiliöt Käy Paskalla ENNEN lähtö, sekin ripuli pelle. Luulisi olevan mukavampiakin paikkoja paskantaa , kuin ahdas linja-auto?


    • pääkipeä

      ei tartte tehdä kauan töitä ku 2krs bussi kovassa tuulessa mene nurjin heti.

      • Ala Vaihdettu

        Pyöriiköhän se homma pääosin virolaisvoimin ? Ei kukaan vähänkään itseäänkunnioittava suomalainen suostu asumaan työpaikallaan ja jos ei vielä paskallekaan pääse niin huh huh.


      • rosk
        Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Pyöriiköhän se homma pääosin virolaisvoimin ? Ei kukaan vähänkään itseäänkunnioittava suomalainen suostu asumaan työpaikallaan ja jos ei vielä paskallekaan pääse niin huh huh.

        Eiku rahaa tulee niin ettei paskalle taivu.


      • Tamppp
        Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Pyöriiköhän se homma pääosin virolaisvoimin ? Ei kukaan vähänkään itseäänkunnioittava suomalainen suostu asumaan työpaikallaan ja jos ei vielä paskallekaan pääse niin huh huh.

        Jos et tiedä asiasta mitään faktaa niin älä kirjoittele tänne p***** onnibussin työntekijät ovat 99% kantasuomalaisi!!!!!!


      • eiköhän se pystyssä pysyminen ole sen kuljettajan ajotavasta kiinni ja maalais järjestä


    • selvis lesley

      ei kkuullosta pahalta jos vaan kaks hesan matkaa päivässä

    • Onni-Kuski

      Sama palkka meillä on kuin muillakin. Viiden vuoden päästä tuskin montaa muuta firmaa kaukoliikenteessä operoi joten nyt ehkä hyvä tulla firmaan sisään. Varmin palkanmaksaja Suomen surkeassa bussibisneksessä jossa ei muita ammattimaisesti johdettuja firmoja ole.

      Olen nähnyt monenlaista pitkällä ammattikuljettajan urallani mutta en vielä ikinä samanlaista meininkiä kuin Onnibussilla jossa kuljettaja on Ihminen ja kaikki tehdään paremmin. Kovia miehiä on pomot ja ehkä siksi ei tarvitse pomotella vaan antavat olla ja mennä

      • Onni-Kuski

        ja sitten minä heräsin ja huomasin että peitto oli tippunut, olin nähnyt vain unta. Vedin kissan ja päästin herätykellon ulos ja jatkoin uniani


      • obsevarma

        Onnipojat ne jaksaa provota. Olisipa teot yhtä suuria kuin puheet.


    • Toinen kuski

      Kyllä tuo totta on. Alan ylivoimaisesti paras talo olla töissä. Tiesin sen tullessani ja todellisuus on vielä yllättänyt. Pomot ovat kuin efi planeetalta muihin nähden.

      • Totta mooses...

        Monessko talossa olet ollut töissä?

        Ylennsä kansa tuppaa kehumaan sitä taloa jossa työskentelevät.


    • Kehumaan?

      Monet kylläkin haukkuvat sitä taloa missä ovat. Näkyyhän tuo tälläkin palstalla. Mitä tulee Onnibussiin niin. tyytyväisiä kuuluvat olevan ja palkat niin kuin pitää

    • Varmasti hyvä

      En ole kuullut kuskien haukkuvan Onnibussia eikä sitä muualla kuulekaan kuin tällä Suoli24-palstalla.

      Kun katsoi messuillakin Onnibussin nuorekasta ja innokasta porukkaa niin on helppo uskoa että viihtyvät hyvin työssään. Ei muut talot näe edes unta vastaavasta meiningistä.

      • ihquu ja fantsuu

        on se


      • -..-.

        Itse kuulluut taas, ettei kaikki ole ihan tessin mukaista ja verottajakin voisi kiinnostua parista asiasta..


      • tosi 2
        -..-. kirjoitti:

        Itse kuulluut taas, ettei kaikki ole ihan tessin mukaista ja verottajakin voisi kiinnostua parista asiasta..

        Jossakin on henkilökunnan kirjoilla olevaksi henkilökunnan määräksi
        ilmoitettu 150. Nykyistä kuvioo pystyisi hoitamaan 85: llä kokoaikaisella
        160 h tekevällä porukalla. Henkilökunnan suuri määrä kertoo siitä, että
        eläkeläisiä ja sairaseläkkeellä olevia on kirjoilla runsaasti. Eläkeläisille
        ei tarvi maksaa loma-ajan palkkaa, lomaltapaluurahaa, ei kertyviä työ-
        ajanlyhennysvapaita.


      • nuori kuski

        Messuulle ei varmaan yrittäjä halunnut tuoda kaljuuntuneita ,toista jalkaa
        vetävää, ja pullopohja-silmälaseja käyttävää nykyistä henkilökuntaansa,
        eikä hoono suomi puhuvia.
        Tänäpäivänä jokaisessa yrityksessä työnhaussa saa lisäpisteitä siitä
        kun etutukka on vetäytynyt mahdollisimman korkealle otsassa ja on
        yleiskuvaltaan harmaa.


      • epistä
        nuori kuski kirjoitti:

        Messuulle ei varmaan yrittäjä halunnut tuoda kaljuuntuneita ,toista jalkaa
        vetävää, ja pullopohja-silmälaseja käyttävää nykyistä henkilökuntaansa,
        eikä hoono suomi puhuvia.
        Tänäpäivänä jokaisessa yrityksessä työnhaussa saa lisäpisteitä siitä
        kun etutukka on vetäytynyt mahdollisimman korkealle otsassa ja on
        yleiskuvaltaan harmaa.

        Jostakin olen lukenut jo muutenkin syrjinnästä, en vain muista mikä
        kaupungi, mikä yritys, olisko ollu..... no en tiärä!


      • varoen
        epistä kirjoitti:

        Jostakin olen lukenut jo muutenkin syrjinnästä, en vain muista mikä
        kaupungi, mikä yritys, olisko ollu..... no en tiärä!

        Ensinnäkin kun hakee työtä, pitää yrittäjän taustaa tutkiskella, onko
        riitoja työtuomioistuimessa, aluehallintovirastossa. Sitten käydä tulevia
        työtovereita haastattelemas maksetaanko A ylityökorvaukset, B ilta-
        yötyö- sunnuntai lisät, C kertyvätkö työajanlyhennykset, D minkälainen
        työterveyden hoitosopimus yrityksellä on.


      • vanhempi_kuski
        varoen kirjoitti:

        Ensinnäkin kun hakee työtä, pitää yrittäjän taustaa tutkiskella, onko
        riitoja työtuomioistuimessa, aluehallintovirastossa. Sitten käydä tulevia
        työtovereita haastattelemas maksetaanko A ylityökorvaukset, B ilta-
        yötyö- sunnuntai lisät, C kertyvätkö työajanlyhennykset, D minkälainen
        työterveyden hoitosopimus yrityksellä on.

        Nuo ylläolevat asiat ovat Onnibussilla varmaan kaikkein parhaiten hoidettu. Kyselkää kuskeilta ja niin varmasti teettekin. Tällä palstalla talouden asiantuntemusta tunnetusti riittää ja Onnibussilla onkin sopiva paikka auki

        http://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/onnibuscom-finance-specialist-tampere-smsol-1574660


      • näinsevainon

        Kuinka on hoidettu kun kirjanpito sisältäen palkanmaksun on Puolassa..

        Sanoisin että muutama vuosi ja onnibussi lähtee taas..


      • Palkattu
        tosi 2 kirjoitti:

        Jossakin on henkilökunnan kirjoilla olevaksi henkilökunnan määräksi
        ilmoitettu 150. Nykyistä kuvioo pystyisi hoitamaan 85: llä kokoaikaisella
        160 h tekevällä porukalla. Henkilökunnan suuri määrä kertoo siitä, että
        eläkeläisiä ja sairaseläkkeellä olevia on kirjoilla runsaasti. Eläkeläisille
        ei tarvi maksaa loma-ajan palkkaa, lomaltapaluurahaa, ei kertyviä työ-
        ajanlyhennysvapaita.

        Mistä työ nää jutut oikein keksitte??? Kaikki on tasan tessin mukaisesti eikä ole yhtään osa-aikaista kirjoilla!!!!


      • kuskikolme
        tosi 2 kirjoitti:

        Jossakin on henkilökunnan kirjoilla olevaksi henkilökunnan määräksi
        ilmoitettu 150. Nykyistä kuvioo pystyisi hoitamaan 85: llä kokoaikaisella
        160 h tekevällä porukalla. Henkilökunnan suuri määrä kertoo siitä, että
        eläkeläisiä ja sairaseläkkeellä olevia on kirjoilla runsaasti. Eläkeläisille
        ei tarvi maksaa loma-ajan palkkaa, lomaltapaluurahaa, ei kertyviä työ-
        ajanlyhennysvapaita.

        Kolmas Onnibussi kuski
        kaikki nämä paskanpuhujat ,eiköhän teidän olis parempi ensin ottaa selvää asioista .Teillä kun on pelko perseessä omasta työpaikastanne. Esiintykää omalla nimellänne jos olette varmoja asiastanne.Parastalo jossa olen työaikanani ollut ja kuskin hommat aloitin 35 vuotta sitten.


      • Onnikka-kulkee
        tosi 2 kirjoitti:

        Jossakin on henkilökunnan kirjoilla olevaksi henkilökunnan määräksi
        ilmoitettu 150. Nykyistä kuvioo pystyisi hoitamaan 85: llä kokoaikaisella
        160 h tekevällä porukalla. Henkilökunnan suuri määrä kertoo siitä, että
        eläkeläisiä ja sairaseläkkeellä olevia on kirjoilla runsaasti. Eläkeläisille
        ei tarvi maksaa loma-ajan palkkaa, lomaltapaluurahaa, ei kertyviä työ-
        ajanlyhennysvapaita.

        Onnibus Oy on suomalainen firma. Sillä, kuten harvinaisen monella muulla suurella firmalla on myös ulkomaisia osakkeenomistajia. Onnibussin kirjanpito hoidetaan suomessa, kuten kaikki muutkin viranomaisvelvotteita edellyttävät hommat. Puolasta, kuten varmaan monesta muustakin maasta tulee tarvikkeita, niinkuin muihinkin firmoihin. Mutta isot suomalaiset varaosa/huolto tukkurit hoitavat varaosa-huolto tarvikkeiden toimituksen. Viimeisen tilinpäätös oli voitollinen. Käsittääkseni siellä on kuljettajia jo yli 250 ja kasvaa koko ajan. Tuolla reitti- sekä vuoromäärällä on aika ihme, että saavat sen pyörimään. Monessa muussa paikassa työntekijöitä pitäisi olla huomattavasti enempi. Hyvällä autokiertosuunnittelulla on myös merkityksensä työntekijöiden määrään.
        Harva linja-autofirma operoi noin uudella kalustolla. Toki wc on pienehkö, mutta sehän onkin tarkoitettu vain "hätä-tilanteiden" ensiavuksi! Toivoisin, että "tosi2" ottaisi Onnibussiin yhteyttä, niin nuo väärät luulot eivät jäytäisi hänen mieltään.


    • Juokillll

      Onnibus is the best,kaikki kuskit hymyilee eivätkä ole kaljuja.

    • Kolina

      Eräs kuljettaja hieman veti toista jalkaansa,mutta ei se minua liiemmin haitannut,pää asia että pääsin kotiin,ja pullonpohjat saa puolestani olla.

    • Lootuss

      Mitä väliä oikeesti onko kuski kalju ja läski....kunhan osaa ajaa

    • diamondo_o_pössö

      No olis se kiva ettei olisi mikään läski joka saa sydänlaagin heti motarin alussa.
      No ymmärrän kyllä ettei onnipussi muitakaan kuskeja saa.

    • kuljettaja

      Kyllä Onnibussi voi valita kuljettajansa ja apuna käytetään jotain ulkopuolista tahoa. Maine alan parhaana talona on levinnyt

    • Kuskina

      Onnilla tienaa enemmän kuin pölhölällä ja paremmat työolot,eikä aikataulut ole kireät.

      • Tuubaapuhut

        Todisteita peliin, kiitos.


      • varmamerkki

        Nythän ei ole käynnissä yhtään oikeudenkäyntiä missä onnibus on jättänyt palkkoja maksamatta.


      • MPppp

        Muutaman vuoden sisään teillä ei muut liikukaan kuin onni bus,toiset hinnoittelevat itsensä ulos


    • Kuskinamyös

      Onnibussi ottaa jo tänä vuonna komennon pikavuoroliikenteessä ellei ole jo ottanut

      Onni maksaa palkat jämptisti ja luulisi asian olevan jo tiedossa. Nämä monenkirjavat ja osin entiset alihankkijat ovat asia erikseen

      • Mikäkomento

        Montako prosenttia pikavuoroliikenteestä on tällä hetkellä Onnibussin hallinnassa? Tuskin kovinkaan monta ?


    • Kuskinamyös

      Kuulemma kohta menee miljoonan matkustajan raja rikki heinäkuun alusta lukien. En usko että kellään muulla yksittäisellä liikennöitsijällä on edes lähelle tuota määrää. Kohta tulee autoja yli puolet lisää ja ihan rehellisesti mä en näe muilla mitään jakoa tässä skabassa

    • Miljoonamatkustajaa

      Niinpä ja kun jokainen tuottaa tappiota niin on ruusuinen tulevaisuus?

      • fbbkkuuh

        Koivarin palkan maksu on perseeestä,rahtiin laustaus aikaa todella vähän mutta rahdit piyää viedä.oon töissö siinä talossa pakosta.


      • PpKiju

        Ei kai onnilla mitään rahtia kuljeteta??


    • Wanhool

      on se kivaa luettavaa noi kommentit.Taitaa suurimmalla osalla kirjoittajia olla kateus/tietämättömyyttä asioista.Onnibus.com on tähän astisista työnantajista erinomainen.Palkka on työehtosopimuksen mukainen ja tulee ajallaan ja on oikein,kalusto on uutta,työterveyshuolto järjestetty.Eikä tarvi tehdä16h/7pvä töitä,ylitöitäkin saa tehdä jos haluaa ei pakoteta. Yksi asia on pistänyt silmään, että osa matkustajista katsovat että linjaautossa voi vapaasti ryypätä sekä heittää kaikenmailman roskia ympäriinsä.Tässä vastaus eräälle kirjoittajalle joka komentoi et wc:t ovat täynnä.Kerkiäväthän noi täyteen tullakin, kun porukka lipittelee olutta matkalla(alkoholijuomien nauttiminen matkanaikana on kielletty!) ja ravaavat wc:ssä.esim hki-tku ajo aika n.2.t 6kpl seppien ryhmästä jokainen kävi n4-5krt wc:ssä.

    • onnikuski

      Onhan uskomatonta tuubaa Onnista tässä ja muissa ketjuissa. Vain Suoli24-palstalla. Onko niin vaikea myöntää että Onnibus.com on tämän alan psras työnantaja? Kilpailuun Savonlinjan sun muiden kanssa ei viitti edes sanoa mitään. Kannattaa hypätä voittajan kyytiin kuka vielä pääsee

    • onnikuskitku

      Mieti asiaa 2 kertaa ennen kun menet töihin,joo hienot autot ja sillein,mutta varaudu siihen ,että se mitä sopimuksessa lukee työtehtäviesi kohdalla niin on vain hienostelua. Se ei ole vain ajamista vaan se on kaikkea muutakin eli siivoot auton nostelet laukkuja YM YM..... MIETI 2 KERTAA!!!!! itse en menisi.

    • onnikuski23

      Eiköhän sitä laukkujen nostoa ole joka firmassa paitsi ei taida muilla olla siihen palkattuja henkilöitä.

      Onni tarvii nyt 50 kuskia lisää ja kannattaa tulla kuka pääsee

    • Kaupunkiliikenteessä

      Kun ajaa katurilla niin ei tarvitse nostella mitään paitsi joskus sammuneita matkustajia ulos.

    • Mä kuulin vaan hyvää. Lakia noudatetaan kuulemma tosi tarkkaan. Vaihtokuski tulee vastaan jos ajoaika meinaa loppua kesken. Ja jos on kiireinen kuskinvaihto hesassa niin laukkupojat tulee nostelemaan laukut kuljettajien puolesta.

    • onnioohhonni

      ooohhh onniiii ooohhh

    • Poiuyt

      Näin kerran runkkarin runkkaamassa onni bussissa

    • onnikuski23

      Mihinkäs nyt on hävinnyt Onnin jokapäiväinen morkkaaminen ja paskanpuhuminen? Sitä on ihan ikävä!

      Mitä olen seuraillut niin ei taida muiden kampanjat purra

      • akmkdjbfb

        Onnibus on onnistunut markkinoinnissaan todella hyvin ja kilpailijat ovat hieman jäljessä, toistaiseksi.
        Voitte olla varmoja, että Onnibusinkin tilinhaltija ihmettelee huonoja tilityksiä viikon hiljaisimpina päivinä ja miettii kauankohan tänne viitsii rahojaa sijoittaa.
        Ja kilpailu tulee tästä vielä kovenemaan ja katteet tippumaan.


    • onnikuski23

      Kerrankin olen samaa mieltä. Onni on markkinoinnissa ylivertainen ja ihmisten mielissä SE halpabussi. Isot Punaiset liikkuvat paljon ja korostavat mielikuvaa. Mitä he tietävät toisten sekalaisista kampanjoista? Eivät mitään

      On ihan täysin varmaa että toiset eivät kestä kilpailun tästä vielä kovenemista kun eivät kestä nytkään. Satli tämän jo myönsi

      • Epätoivoista

        Mikä pistää noin kehumaan onnibussia Nytkin haussa 50 kuljettan paikkaa. Ei ennen tarvinnut näin paljon kehua että sai kuljettajia. Kaikki hyvät työpaikat meni ennen ilman hakua sisäpiiritietona.


    • onnikuski23

      Ei se ole mitään kehumista kun kertoo tosiasiat. On silmiinpistävää miten paskanpuhuminen on loppunut jopa tällä palstalla. Johtuu kai siitä kun moni kuski on täälläkin kertonut miten asiat oikeasti ovat

      Seuraavaan kierrokseen voi mennä aikaa ja tosiaan nyt on hyvä aika tulla taloon. Mä jotenkin luulen että muut talot paitsi Onni tulevat vähentämään työntekijöitä

    • Näinonkäynyt

      Tosiasioita taloon tullessa mutta karvas totuus paljastuu kun alkaa tekemään töitä. Enpä usko että yhdessäkään kuljetusliikkeessä on kovin hyvät työolosuhteet johtuen kovasta kilpailusta alalla.

    • kuskinamyös

      Mikä karvas totuus? Sellaista työilmapiiriä kuin Onnilla ei ole tällä alalla vielä nähty. Kaikki sanovat samaa

    • onnikuski12

      Kova on onnilla kuskipula kun joutuu näilläkin palstoilla valehtelemaan silmät päästään että saisi jonkun reppanan höynäytettyä ratin taakse punaisiin romuihin. Ei ole onnista jäljellä kuin savuavat rauniot seuraavan viiden vuoden aikana.

    • vai_romujako

      Mistä moinen katkeruus? Etkö päässyt Onnille töihin?

    • tarkemminaatellen

      Ei tulis mieleenkään lähteä halpayhtiöön töihin kun on parempiakin kuljettajan töitä tarjolla.

      • eisyrjitä

        Yks-yhteen, jos on halpayhtiö hinnoittelussa asiakashinnoissa, on
        halpa-työnvoimaa henkilökunnassa. Lentoliikenne-puolelta esimerkkiä
        olemassa. Mansen- Suter, osoitti paikallisliikenteessä toimintaperiaatteensa
        mansessa, ja loppu tuli.!!!!


    • Onnnnniiiiiiuuhhhhh

      Mut onnessa kuski saa runkata ajon aikana firman piikkiin,muilla firmoilla tää ei onnistu.

    • Vanhooli

      En sanoisi puolen miljoonan Hooleja romuiksi eikä sano kukaan muukaan joka on niillä päässyt ajamaan

      Kampissa ei ole nykyistä tungosta vielä nähty ja vaikuttaa että kaikki tulevat Onnin kyytiin. .

    • Rinkrunkrunk

      Muun kokemuksen mukaan Onni-bussissa ei runkkaa vaan pelkästään kuljettaja vaan myös matkustajat tekevät ahkerasti sitä,joka reissulla vähintään yksi matkustaja masturboi äänekkäästi!!

    • Onnikulkee

      Kyllä täällä on SAIRASTA PORUKKAA!!
      Onnibus on EHDOTTOMASTI PARAS talo jossa olen töitä tehnyt. Niintyönjohto kuin isotkin herrat pitävät meitä kuljettajia IHMISINÄ

    • Tottapuhut

      On se kumma kun muut ei usko. Melkein itkettää kun toiset puhuu niin ilkeästi onnibussista.

      • exkuski

        mä vedän suomen lipun puolitankoon,suru tuli niin suuri


    • onni-pönttö

      Onko onnikkaan oikeasti noin vaikea saada henkilökuntaa että pitää täälläkin keikistellä mainostamassa omaa puljuaan. Jännä kun muitten firmojen ei tartte vaan saavat kuskinsa ihan helpolla.

    • onnikuski

      Taitaa se muitten firmojen kuskin tarve olla mieluummin vähentämisen suuntaan. Satli aloitti ja muut tulevat perästä. Onnibussi on ainoa joka voimakkaasti lisää väkeä ja ottaa pikavuorot suvereenisti haltuunsa. Älkää veljet välittäkö näistä paskanpuhujista, he pelkäävät oman työpaikkansa puolesta ja ihan syystä.

      Tällä palstalla on tunnetusti päteviä henkilöitä ja Onnilla on taas yksi paikka tarjolla

      http://nayta.monster.fi/Finance-Analyst-Työpaikka-Tampere-Pirkanmaa-Suomi-148883612.aspx?jobPosition=1

      • Huhujakuullut

        Kuulemani mukaan onnilla olisi 2vuotta aikaa ajaa tappiolla ja sen aikana "tappaa" kilpailu.


    • TES palkalla ajavat n.1800euroa tai enemmän käteen kuukaudessa

    • huonoliksa

      1800 saa jo arki aamusarjoja ajamalla pääkaupunkiseudulla.

    • treonniloinen

      Olen ajanut jo 28 vuotta raskasta liikennettä. Ensin rekkaa ympäri Eurooppa sekä tilausajoja ja nyt bussia oikein ammatikseni. Välissä reilut 2 vuotta pirssiäkin kokeilin. Kokemuksen pohjalta pakko tunnustaa että Onnibussi on yllättänyt kaikki odotukset talona ja myös tilipäivinä. Paras 2 vko jakson tili käteen 2250e toki se sisälsi vähän extraa. Mm. Sunnutaina 200% kun lähtee käväseen Stadissa kamppikahvilla vapaapäivän kunniaksi. Yllättävän stressitöntä ja helppoa työtä. Joka Onnibussia moittii voi itse katsoa peiliin tai höpöttää vasten parempaa tietoa. Kuljettajia tulee tasaiseen tahtiin lisää ja kiinnostus firmaan on kova. Yhteishenki on mainio ja huumori lentää.Talo on hyvä ja palkka asiallinen. Autoina Suomen komeimmat pikavuorot. Runsasas asiakaspalaute mukavista kuljettajistamme kertoo että kansa tykkää, kun oikeasti on hyvää ja halpaa!
      Papereita vaan rekryyn, nopeet syö hitaat.

      • Sinnevaan

        Kyllä kansa varmaan tykkää kun ainoa mitä tuijotetaan on hinta ja sama koskee kuljettajia jotka kyseiseen syöpäläiseen on menneet töihin. Miten vaan helpoiten ja isoimman tilin saa (vaikkei siellä tietenkään yhtään enempää saa kuin tes määrää ja työ täysin hanurista). Kukaan ei näe omaa nokkaansa pitemmälle. Pitäisi ajatella myös isompaa kuvaa. No ei muuta kuin verotulot ja kaikki ulkomaille ja hiljaisemmat välit täysin ilman liikennettä. Voi vain toivoa että tulevaisuus olisi toisenlainen, saadaan ulkomaiset huijarit ajettua pois ja ne ketkä on menneet sinne töihin eivät enää muualle tällä alalla sen jälkeen työllisty. Olisi mukava nähdä vaikka muutaman vuoden päähän miltä alan tilanne näyttää ( no, voi tietenkin olla etten pitäisi näkemästäni)


      • Onnibushmanni

        Siis, onko mielestäsi väärin, että Suomeen sijoitetaan? Ennen Onnia ei ollut matkustajia eikä esteettömiä busseja vammaisille. Olet huolissasi Pihtiputaan mummon julkisestaliikenteestä, mutta pitääkö keskuksien välillä kulkevien maksaa siitä?
        Yhteiskunnantukia pitää maksaa vain siellä missä yrittäjävetoinen palveluiden tuottaminen ei kannata! Ennen Onnia kaukoliikennebussien asiakkaina oli vain Zalandon paketit ja ed. mainittu mummo.
        P.S. Onni on Suomalainen yhtiö ja maksaa veronsa, joten en oikein ymmärrä nillitystäsi.


      • pihtiputaanpappa
        Onnibushmanni kirjoitti:

        Siis, onko mielestäsi väärin, että Suomeen sijoitetaan? Ennen Onnia ei ollut matkustajia eikä esteettömiä busseja vammaisille. Olet huolissasi Pihtiputaan mummon julkisestaliikenteestä, mutta pitääkö keskuksien välillä kulkevien maksaa siitä?
        Yhteiskunnantukia pitää maksaa vain siellä missä yrittäjävetoinen palveluiden tuottaminen ei kannata! Ennen Onnia kaukoliikennebussien asiakkaina oli vain Zalandon paketit ja ed. mainittu mummo.
        P.S. Onni on Suomalainen yhtiö ja maksaa veronsa, joten en oikein ymmärrä nillitystäsi.

        no tästä nousee pihtiputaalta paljon ihmisiä onnibussiin,saako kirjotuksesi laitaa paikallislehden yleisönosastolle,kun noin kunnioitat matkustajienne.


      • hopohöpön

        Siis 2vkon tili ja tuommoinen käteen jäävä osuus. Bussin kuljettajana sanon että valehtelet, kahdessa viikossa tuollaista tiliä ei tehhdä vaikka se sisältäisi enemmänkin extraa. Pysy totuudessa.


    • ertyyttt

      Kertokaa nyt totuus!Paljonko oikeasti onnibussilla tienaa,ja millasia työaikoja?
      Kerkeekö pitämään ruokkikset ja pitämään vessatauot?

    • nkkiii

      Niin..kertokaa...

    • suolipussi

      Kannatta leikkauttaa suolipussi, niin ei paskahätä pääse yllättämään kesken pitkän ajon. Matkustajilla ei ole mitään hätää, he kun pääsevät vessaan koko ajan.

    • Kiiiiiii

      Edelleen tienaavat 5000e kuussa

      • exkuski

        en usko oikein,koska niillä aktn peruspalkka,siis se joka ei koske hesaa,turkua ja tamperetta
        paras palkka hesas bussi alalla


      • exkusk

        selvennyksenä,siis hesassa,tampereella ja turussa maksetaan kans AKTn palkkaa,mutta nämä onnibussit saa sitä tavallista AKTn palkkaa,jonka saa muuala suomessa,heillä ei ole tätä isoen kaupunkien lisiä..


    • exkuski

      En oikein usko,että onnibussilla tienaa sen 5000
      mutta kokeiles hesan yöbusseja...pääset aika helposti melkein 5000 ja jos ajat extraa menee ylikin

    • exkuski

      Jos muuallapäin suomea on liki 2 euroa huonompi tuntipalkka kuin Hesas,,,en usko siihen että onnibussilla tienaa 5000,,, kateellisten panettelua ja jos niin paljn tienaisi,loppuisi kuskit muualta heti

    • Kyytiä

      Onnibus on juuri palkannut kuskikseen Gleb Simanovin,joka taannoin poisti bussista 9-vuotiaan lapsen ja jätti tämän heitteille kaukana kotoa..Lisäksi hän kuvasi liputtomia matkustajia kännykällään ja jakoi videota facessa.Tekohan oli laiton,siis videon levittäminen luvatta.Simanov sai potkut entiseltä firmaltaan, mutta nyt Onnibus on palkannnut hänet.Lakkaan ehdottomasti käyttämästä ONNIBUSSIA jatkossa!Simanov on "maahanmuuttokriittinen" Persujen kuntavaaliehdokas!

      • Partajugi

        Taitaapi olla edellinen kirjoitus itse koirannaama-Kähärän, munattoman marakatin tekosia kun katkeroitunut takavuosien persuista lähdöstä.
        Maahanmuuttokriittisyyttä tulisi olla enemmän. Nimittäin niitä "kotivävyjä", kuten marakatilla itselläänkin on, kurditaustainen, on täällä jo luvattoman paljon liikaa.
        Hyvä kun Simanov sai Onnilta hommia ja toivottavasti saa pidetyksi autot siistinä koksista.


    • Kahdeksa

      80 x 12,50e =1000e kaksiviikko jakso.(Voit jopa ajaa 14h vuorollasi silti saat
      8h palkan päivä.)Iltalisä ja yölisä vähän nostaa.Jos menee yli 80h jakso,12h 50%
      loput sadan %.Arvaa meneekö?Näillä aloilla palkkaukset ovat vähän erit kuin normaali
      työaloilla.Palkan voi toki sopia vaikka 10,000 e/kk.

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä sielläkin on vähän töitä meillä on lomautus käynnissä

    • Anonyymi

      No mahdotontahan se lienee täällä saada aitoa tietoa palkkauksesta, joku oli laittanut palkkavertailusivustolle 3600€/kk 2 vuotta työkokemusta ( muutaman vuoden takainen tilanne )... Jos 40h/vko, niin tällä hetkellä olisi siinä 4000€/kk?!? Mielestäni ihan ok palkka, itse pitkään asiakaspalvelu- ja opetusalalla, nyt kaipailisi hieman muuta D-kortti tosin uupuu.

    • Anonyymi

      Onnibussi on siitä hyvä että voi ajon aikana vääntää tortun bussin vessaan ja pistää tuuletuksen päälle ei tarvii pidätellä ja paperikin talon puolesta sekin on säästöä jos ei palkka päätä huimaa

      • Anonyymi

        Mukava se on paskoa, kun bussi seisoo tien laidassa ja asiakkaat odottaa oven takana, että milloin bussi jatkaa matkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukava se on paskoa, kun bussi seisoo tien laidassa ja asiakkaat odottaa oven takana, että milloin bussi jatkaa matkaa.

        Hätä ei lue lakia.


    • Anonyymi

      Mitä olen sivusta seurannut, niin ei herkuimpaa työtä ajaa bunni ossia.

      Just se laukkujen nostelu ja hirvee kiire. Koko ajan pitää paahtaa vasenta kaistaa ja hirvittää törmätä hirveen.

      Ei ole hirveen hyvin ajateltu kuskin turvallisuutta, kun istuu liian matalalla ja keula on liian lähellä ohjaamoa.

      Varpaat on aivan keula pellin tasolla.

      Hirvittää.

    • Anonyymi

      Ei tienaa😂🤔

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      67
      4057
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3055
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      2990
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      2074
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1186
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1173
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1004
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      59
      986
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      110
      954
    Aihe