Miten saan naapurin tekemään lumityöt?

tonttiorja

Tästä on nyt alkanut muodostua pikku ongelma.

Asun alueella jossa talot on rakennettu aivan vieri viereen.Monet pikkutalot on rakennettu vielä tontteja jakamalla.Vanha talo on edessä ja uusi takana.
Omalla kohdallani on sellainen tilanne että tonttini etupiha on naapurin etupihana vaikka onkin tonttiani.Siihen mahtuu juuri tie ja parkkipaikka.Itselläni ei ole autoa mutta naapurilla on.Varsinaisesti omaa pihaa on minulla vain pikkuruinen takapiha.

Eli naapuri ei tee lumitöitä koska tie ja parkkipaikka on tontillani.Minulla on tässä tierasite joka tarkoittaa että naapurin pitäisi huolehtia lumet,mutta eivät sitä tee.

Eilen tein juuri 2h lumitöitä ja tänään tunnin.Alkaa pikkasen rasittaa kun menen kävellen töihin.Naapurista toinen on työtön ja voisi lumityöt tehdä.Asuvat vuokralla.

Minun on pakko periaatteessa tehdä ne lumityöt koska talo on ulkoapäin hiukan huonossa hapessa ja jos lumityöt eivät ole tehty,niin vaikuttaa että talo on joku juoppokämppä.

Miten nämä saisi auttamaan tässä lumiasiassa sillä tavalla nätisti tai ovelasti?

En kehtaa mennä sanomaan asiasta kun tuntuvat olevan aika herkästi loukkaantuvia.Edellinen vuokralainen oli lainannut minulta lapion jonka jätti palauttamatta.Otin sen takaisin ja toinen naapureista tulee valittamaan että heidän lapionsa on nyt ollut jo liian kauan lainassa.Annon sen takaisin ja en sanonut mitään.Kympillä tai alle saa kaupasta uuden lapion.

Olin joulun tekemättä lumitöitä ja vaikuttaa että pääsevät pois tontilta aikamoisen kinoksenkin läpi.Nämä eivät siis lumikolaan koske vaikka tulisi metri lunta.Korkeintaan työntävät tieliittymästä 50% auran lumikokkareista sivuun.

4

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • barrikadi

      En käsitä mikset voi vaan luoda käytävää talollesi, jos kerran et itse autoa käytä..Toinen vaihtoehto on että rakennat pergolan, varaston, aidan juuri heidän parkkipaikkana viereen. Näin saa kinokset jäädä näkyvästi myös heidän puolelleen.

      Jos oikeasti haluat muutosta keksit varmasti jotain..

    • weqdcxweqwqq

      Koskaan ymmärtänyt tälläistä kommuuniasumista, puolet halvemmalla saa yhtä laadukasta asumista kerrostalosta.

      • Heddy

        Totta. Enemmän yksityisyyttä ja rauhaa tuntuu olevan kerrostaloissa. Pahimpia on juuri nää nykyajan kittanat tontit, missä eletään kuin tapetilla naapuriin.

        Onko ok-asuminen enään keskiluokan pulliaisen varoin luksusta? Ei minusta, siksi asun kerrostalossa, rauhallisessa taloyhtiössä. Lumityöt hoitaa hyvä kiinteistöhuolto.


    • Valita

      Jos ei asiaa voi puhua, ei asiaa voi ratkaista sovinnolla. Aikamoisia käytöstapoja naapureilla. Yhteiset asiat ovat yhteisiä vaikka olisi kuinka laiska.
      Loukkaantuvat herkästi? Vai vittuilevat päin naamaa? Joka tapauksessa raukkamaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      70
      1362
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      957
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      712
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      369
      703
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe