Olin iässä 10-13, kun näin usein tällaisia unia. Kävelin jossain julkisella paikalla, ja tajusin yhtä-äkkiä olevani alasti. Alastomuus rupesi hävettämään, ja lähdin juoksemaan kotiin. Vastaavanlainen uni toistui useampaan kertaan. Myöhemmin olen miettinyt, että mitä unet merkitsivät.
Unet silloin kauan sitten
4
97
Vastaukset
- erikoisia unia
Itse näin viime yönä vähän vastaavanlaisen unen. Kävelin kotikuntani kirkonkylällä samalla kuin yksi juontaja haastatteli mua eräästä jo kuolleesta muusikosta. Siinä vaiheessa mulla oli vielä vaatteet päällä. Kun seuraavaksi kuljeskelin yksikseni, huomasin juoksentelevani ilman housuja. Läheisen koulun pihalla olleet oppilaat eivät kuitenkaan mua nähneet. Jossain myöhemmässä vaiheessa juoksentelin kylänraitilla täysin alasti. Kummassakin tilanteessa alastomuus nolotti, vaikkei kukaan huomannut. Huomaamattomuuteni oli toisaalta hämmentävää, mutta toisaalta myös onni. Tilanne olisi varmasti nolottanut vielä enemmän, jos joku olisi huomannut.
- erikoisia unia
Alastomuus unessa on kai monimerkityksellistä, mutta jostain luin sen viittaavan myös henkiseen alastomuuteen. Mutta enpä sen enempää osaa sanoa...
Unissa tärkeintä ovat tunteet, joita koetaan kun unikuvia nähdään.
Olen ollut alasti ihmisten edessä, joskus unissani ja joskus ihan hereilläkin. Vaikeata.
Painopistetunne unessasi on nolous ja häpeä.
Mietipä mitä oikeasti tunnet ja koet jos olet alasti nähtävillä? Mikä siinä pelottaa?
Avuttomuus, läpinäkyvyys, turvattomuus, kyvyttömyys?
Et oikeasti tarvitse mitään lisäpuhtia.
Sen kun annnat mennät.
Tee se kuitenkin taidolla ja anna meidän lukea otsikoita- Tulkintaa.
Hei,
Unennäkijä kuvailee untaan seuraavasti:
"Olin iässä 10-13, kun näin usein tällaisia unia. Kävelin jossain julkisella paikalla, ja tajusin yhtä-äkkiä olevani alasti. Alastomuus rupesi hävettämään, ja lähdin juoksemaan kotiin. Vastaavanlainen uni toistui useampaan kertaan."
Tulkitsisin tätä unta näin:
Varhaisteini-iässä ihminen kaipaa hyväksyntää, yhteenkuuluvuutta eli olla osana porukkaa, yksi muista, samastumista ikätovereihinsa. Siinä iässä korostuu nuorisomuoti, VAATTEET, trendit, musiikki, sos.median eri käyttömuodot jotka yhdistävät toisiin nuoriin luoden yhteisöllisyyttä, jne.
Unessa alastomuus kuvastaa suojattomuutta, paljastumista, keskeneräisyyttä ja haavoittuvaisuutta - eli kaikkia niitä tunteita joiden kanssa teini kamppailee kohti aikuisuutta.
Kyseessä on siis sisällöltään varsin yleinen uni.
Hienoa talven jatkoa unennäkijälle ja -- kauniita unia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448259Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442244Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262122- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321427
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870