Unet silloin kauan sitten

Olin iässä 10-13, kun näin usein tällaisia unia. Kävelin jossain julkisella paikalla, ja tajusin yhtä-äkkiä olevani alasti. Alastomuus rupesi hävettämään, ja lähdin juoksemaan kotiin. Vastaavanlainen uni toistui useampaan kertaan. Myöhemmin olen miettinyt, että mitä unet merkitsivät.

4

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erikoisia unia

Itse näin viime yönä vähän vastaavanlaisen unen. Kävelin kotikuntani kirkonkylällä samalla kuin yksi juontaja haastatteli mua eräästä jo kuolleesta muusikosta. Siinä vaiheessa mulla oli vielä vaatteet päällä. Kun seuraavaksi kuljeskelin yksikseni, huomasin juoksentelevani ilman housuja. Läheisen koulun pihalla olleet oppilaat eivät kuitenkaan mua nähneet. Jossain myöhemmässä vaiheessa juoksentelin kylänraitilla täysin alasti. Kummassakin tilanteessa alastomuus nolotti, vaikkei kukaan huomannut. Huomaamattomuuteni oli toisaalta hämmentävää, mutta toisaalta myös onni. Tilanne olisi varmasti nolottanut vielä enemmän, jos joku olisi huomannut.

• erikoisia unia

Alastomuus unessa on kai monimerkityksellistä, mutta jostain luin sen viittaavan myös henkiseen alastomuuteen. Mutta enpä sen enempää osaa sanoa...

• Unissa tärkeintä ovat tunteet, joita koetaan kun unikuvia nähdään.

Olen ollut alasti ihmisten edessä, joskus unissani ja joskus ihan hereilläkin. Vaikeata.

Painopistetunne unessasi on nolous ja häpeä.

Mietipä mitä oikeasti tunnet ja koet jos olet alasti nähtävillä? Mikä siinä pelottaa?

Avuttomuus, läpinäkyvyys, turvattomuus, kyvyttömyys?

Et oikeasti tarvitse mitään lisäpuhtia.

Sen kun annnat mennät.

Tee se kuitenkin taidolla ja anna meidän lukea otsikoita

• Tulkintaa.

Hei,

Unennäkijä kuvailee untaan seuraavasti:

"Olin iässä 10-13, kun näin usein tällaisia unia. Kävelin jossain julkisella paikalla, ja tajusin yhtä-äkkiä olevani alasti. Alastomuus rupesi hävettämään, ja lähdin juoksemaan kotiin. Vastaavanlainen uni toistui useampaan kertaan."

Tulkitsisin tätä unta näin:

Varhaisteini-iässä ihminen kaipaa hyväksyntää, yhteenkuuluvuutta eli olla osana porukkaa, yksi muista, samastumista ikätovereihinsa. Siinä iässä korostuu nuorisomuoti, VAATTEET, trendit, musiikki, sos.median eri käyttömuodot jotka yhdistävät toisiin nuoriin luoden yhteisöllisyyttä, jne.

Unessa alastomuus kuvastaa suojattomuutta, paljastumista, keskeneräisyyttä ja haavoittuvaisuutta - eli kaikkia niitä tunteita joiden kanssa teini kamppailee kohti aikuisuutta.
      Kyseessä on siis sisällöltään varsin yleinen uni.

Hienoa talven jatkoa unennäkijälle ja -- kauniita unia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      429
      3012
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      105
      2176
    3. 172
      1812
    4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1744
    5. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      103
      1642
    6. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      459
      1278
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      148
      1188
    8. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      53
      1134
    9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      44
      1012
    10. Alavuden Ähtärin kylä 1.1.2028

Ketä saamme kiittää tästä?
      Ähtäri
      38
      1009
    Aihe