Talleista kyselen....

Suvi

Kertokaa kokemuksia KAIKISTA issikkatalleista, joissa ootte käyny!! Ainaki Snettans, Jaakkola ja Kuuma! :) Kertokaa sit se tallin nimi kans, mis ootte ollu... Jippiihin, ku laitoin saman jutun, nii kukaan ei kertonu tallin nimee... :(

28

5252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jansku

      Mä käyn yhel issikkatallil jos on kuus issikkaa mut tallin omistajalla on vaa kolme.Siel hepat on tooosi kilttei ja rauhallisii.Tuntikäytös on vaa neljä issikkaa.Se on Herusissa.Sen nimi on korvenojan talli.Jos tahdot lisätietoo tallist,käy sen nettisivuil.Ne on www.korvenojantalli.net. Siel on kartta jos et tiiä mis Herunen on.Se tallin omistaja on tosi mukava.;)

    • leluponi

      Niemenpellon talli, Mikkeli
      ihanat hevoset ja ponit (issikoita, shettiksiä ja 2 suomenpienhevosta). kasvattaan shettiksiä ja issikoita. todella hyvä ja osaava opetus, kivat maastot. ostin sieltä kaverini kanssa omat issikkamme.

      Sahalan kartano, Rautalampi
      tutumpi nimitys Elämysten ja Ystävyyden Kartano oy. ihanat vaellukset. 40 suloista issikkaa ja 3 muuta hevosta. myyntitoimintaa (myynnissä hevoseni varsa!). mailman parhaimmat maastot! ystävällinen ja asiallinen henkilökunta.

      • Girl in Mikkeli

        Heips :D

        Ostitte siis Niemenpellosta issikat? Saako kysyy minkä nimiset, ku käyn ite aina kerran kuukaudessa niemenpellolla ridaamassa (:

        Joo ja sitte aiheesee.

        Eli siis Niemenpellon talli on paras issikkatalli missä on ikinä käyny. Siellä on erittäin hyvä ja selkeä opetus. Itse menen siellä pääasiassa issikoilla ja lähes joka kerta luen tuntilistasta eri issikan. Pitkän ajan jälkeen on tosi kivaa mennä esmes E.E Ofeig pollella :)


    • Minttu

      Olen käynyt paimen tuvan issikka tallilla joka on pohjois-karjalassa, Kolilla.
      Siellä on paljon issikoita ja muutamia muitakin hevosia. Oon käynyt siellä pari kertaa ratsastamassa. Siellä on vaelluksia,leirejä ja kentällä ratsastamistakin voi kokeilla.

    • <33

      Ite oon käyny Sahalassa, Rautalammilla (Elämysten ja Ystävyyden kartano).

      • ...

        sahala on ihana paikka. kaikille kyllä suosittelen!!
        mulla oli sieltä viime kesänä kaverin kanssa issikat vuokralla viikon ja ihania olivat!!


    • toppur

      Onkos kokemuksia Laukaalla olevasta Retkiratsuista?Siellä on kuulemma leireille tilaa vielä tänä kesänä..

    • Saaga-talli

      Täällä Joutsassa n.70km Jyväskylästä etelään on Saaga-talli, siellä oli minun muistaakaseni 7 issikkaa, joilla käydään maastoretkillä, se on ihana paikka, kannattaa kokeilla, on sillä nettisivutkin, joten voit katsoa netistä. :)

    • Tuulensillantallilla yli 20 issikkaa. Ne on kilttei ja ystävällisiä, (niin kuin issikat aina!) tutustu nettareihin: Tuulensillantalli.fi

    • Janskis

      Itse käyn Islanninhevostalli Baldur:illa( www.tallibaldur.com ) tunneilla ja minulla on oma heppa siellä :)) Baldurilla on todella hyvä opetus ja hevoset ovat kilttejä, eivät heitä ketään selästään ym... Maastotkin ovat hyvät :D

      • baldurinvihaaja

        Minä olin siellä leirillä 2014 ja oli niin huonot puitteet että ei ollut edes SRL:än hyväksymä paikka. Nukuttiin mökeissä missä ei ollut edes ovet lukossa. Aamulla herättiin seitsemältä ruokkimaan hevoset, mutta aamupala oli vasta yhdeksän jälkeen. Ja iltapala oli myös vasta yhdeksältä ja nukkumaan mentiin klo 23.00. Niin ehti siinähän jo nälkä tulla. Sitten kun netissä luki että ei tarvitse olla issikoista kokemusta, ja kun ei minulla sitä ollut niin en osannut oikein sitä pistää tölttiin kun ei kunnolla neuvottu. Ja sitten haukuttiin huonoksi ratsastajaksi. Ja leipälaatikon päältä noustiin hevosen selkään. Sitten ku mentiin leipälaatikolta selkään niin jalka meni liian reunaan sitä laatikkoa ja kun ponnisti selkään niin lähti koko laatikko jalkojen alta. Ja siinä sitten kaaduin käteni päälle ja murtui. Netissä luki että tapaturma vakuutus mutta ei siellä mitään sellaista ollut. Piti sitten lähteä kesken leirin. Eikä tallin pitäjä antanut yhtään leirimaksusta takaisin. Ja hevosetkin oli ihan huonoissa oloissa. Yötäpäivää olivat siellä rekkalavoissa. En suosittele tuota Balduria


    • leirille menijä

      minkä laista siellä saaga-tallilla on ketkä on menossa kesä kuussa sinne leirille

      • lykkä

        moi.mä käyn saaga tallilla siellä on hyvät maastot ja yms ja siellä on kuus issikkaa


    • baldurinvihaaja

      Vierumäellä on hyvä issikka talli. Mukavat hevoset ja kiva opetus. Kannattaa mennä. En muista nimeä mutta löytyy kyllä Vierumäen urheiluopiston sivuilta.

    • Miumauuu

      Kirjoniemen tilalla Hamulassa tullut käytyä. Kaikki hepat on kilttejä ja ihan erilaisia ratsastaa, joten sieltä löytyy jokaiselle varmasti lemppari. Hinnat on kohtuulliset ja retkien lisäksi voi perehtyä askellajiratsastukseen. Ohjaaja mukava ja neuvoo hyvin.:)

    • 1ssu

      olen käyny mintzulla.oli aika monta hevosta.ihania. näillä menin:
      Alfa.
      Huugo.
      Kahvi.
      Aera.
      Muru.
      Litla.
      Fengur.
      Arabella.
      Meidur.
      lisäksi menin vielä issikkavaelluksella toresonilla. tällä menin:
      Loki.

    • 1ssu

      mut en tiedä onko mintzun talli enää toiminnassa kun facekaan ei ole päivittynyt.

    • 1ssu

      siis kävin Mintzulla vuonna 2010.

    • Miumauuuu

      Aika monta issikkatallia on tullut testattua ja joka paikasta on löytynyt jotain negatiivista ja missään paikassa ei ole tullut fiilistä, että hei haluan tänne uudelleen. Lähinnä asiakaspalveluun ei ole panostettu oikein missään paikassa. Olen siis vain kerran käynyt seuraavilla talleilla, mutta se kertahan riittää siihen että haluaako asiakas tulla uudelleen vai ei. Hevosten olot ovat minulle aina pääasia kun tallia valitsen ja kaikissa käymissäni paikoissa ne olivat vähintään kohtuulliset. Kaikki retket ovat olleet 2h pitkiä. Sen verran kerron omasta ratsastustaustastani että olen ratsastanut nelisen vuotta ja aina issikoilla, joten kokemusta on jonkin verran ratsastuksesta. Kerron nyt siis omista kokemuksistani. Monesti näihin keskusteluihin tulee inttämistä onko paikka hyvä vai ei, mutta tosissaan nämä ovat vain minun mielipiteitä. En enää kaiksita paikoista muista kaikkea mutta tässä se minkä muistan. :)

      KINAHMIN HEVOSTILA: Retken vetäjä oli mukava ja ystävällinen. Hevoset asuivat pihatoissa laumoissa, tarhat olivat ihan ok:n kokoiset ja hevoset vaikuttivat ystävällisiltä ja luotettavilta (en voi tarkasti arvoida sillä retkellä ei tapahtunut mitään erityistä jossa hevosen hermot olisi punnittu). Paikkana tämä oli mukava, mutta itse retkestä en niinkään pitänyt, sillä kävimme Tahkovuorella. Olisihan sieltä ollut ihanat näkymät (jos ei olisi ollut kamalan sumuista), mutta sieltä alastuleminen oli jotain järkyttävää. Pelotti kokoajan että eihän hevonen kompastu kun niin jyrkästi tullaan alas. Alas päästyä laukkasimme pari pätkää ja todella lujaa. Tämän olen huomannut monella tallilla että kun laukataan niin silloin mennään niin lujaa kuin hevosista lähtee ja kaikki eivät siitä tykkää. En ainakaan minä. Minusta ensimmäinen laukkapätkä pitäisi mennä melko rauhallisesti ja sitten retken vetäjä voisi kysyä että haluatteko mennä lujempaa ja sitten jos kaikki ovat samaa mieltä niin sitten nostetaan vauhtia pikkuhiljaa. Siitä pidin retkestä että ratsastimme pääasiassa maastossa eikä teidenvarsilla.
      Kävin myös yhdellä kenttätunnilla. Tästä kokemukseta pidin enemmän. Ohjaaja oli mukava, hevonen oli mukava ja tunti melko monipuolinen.
      TIIVISTETTYNÄ: Vetäjä mukava, hevosten olot hyvät, retki ei niin mukava, hevoset ok.

      VORONA TALLI: Täältä on ehkä negatiivisin kokemus. Osalla hevosista oli todellapienet tarhat ja olivat niissä ilman tarhakavereita enkä ole varma joutuiko osa hevosista asumaan karsinoissa. Muuten tilat olivat hyvät ja osalla hevosista oli mukavat oltavat isoilla laitumilla laumoissa. Ennen retkeä jouduin odottamaan itsekseni tallin pihassa että tuleeko joku toivottamaan tervetulleeksi. (tämäkin asia on talleilla lähes poikkeuksetta ongelmana. Siis se miten ihmiset otetaan vastaan. Sillä jos olet tallilla ensimmäistä kertaa ei sinulla ole hajukaan mistä ohjaajan löytää ja missä ohjaaja tavataan. Retkien vetäjien pitäisi odottaa siellä minne autot ajetaan tai nettisivuilla voisi olla "kokoontumispaikalle" ohjeet). Kun vihdoin näin ihmisen niin hän moikkasi minut pikaisesti (ei tullut edes kasvotusten moikkaamaan) ja hävisi saman tien sinne mistä tulikin. Jäin siihen ihmettelemään että mitä ihmettä juuri tapahtui. Sitten tuli toiset ratsastajat ja etsimme ohjaajan käsiimme. Hevoset oli jo valmiiksi meille varustettuja (ei hyvä, sillä varustan itse mieluummin hevoseni jotta näen jo vähän ennalta millainen persoona on kyseessä). Olin varatessani kertonut miten paljon olen ratsastanut ja millaiselle retkelle haluaisin (paljon töltti ja laukkapätkiä). No, retki oli aivan jotain muuta. Ensimmäisen tunnin vain kävelimme ja koko 2h aikana laukkasimme kaksi kertaa ja tölttäsimme 4-5 kertaa... Ihan ymmärrettävää, sillä pari muuta ratsastajaa oli ratsastanut viimeksi 20 vuotta sitten. Ihmettelen miksi retken vetäjä oli minulle ehdottanut tuota retkeä, sillä meidän ratsastustaitomme olivat aivan eri luokkaa joten retken vauhdiltakin toivoimme aivan eri asioita. Sekin oli, jälleen kerran, ikävää että sanoin ennen retkelle lähtöä että en pidä mistään kamalan reippaista laukkapätkistä ja arvatkaa vaan menimmekö niin lujaa laukkapätkillä kuin hevosista lähti.
      TIIVISTETTYNÄ: Vetäjä ei mukava, retki ei mukava, hevoset ok, hevosten olot ok

      Kainuun vaellustalli: Täällä kävin ratsastustunnilla. Täällä oli helppo löytää tunnin vetäjä sillä hän tuli muiden tuntilaisten kanssa yhteistiloista kun saavuin paikalle. En ole varma pidinkö tunnin vetäjästä. Hän oli välillä todella ystävällinen, mutta ajoittain hän puhui melko epäystävällisesti. Hevoset asuivat pihatossa (iso) ja ihan ok:n kokoisissa tarhoissa. Muut tilat olivat hienot. Hevonen jolla menin oli ystävällinen ja melko hyvä tölttinen. Tunti oli monipuolinen, mutta kenttä oli onneton tai siis olematon sillä mitään kenttää ei ollut. Ratsastimme rakennusten väliin jäävällä alueella. Sinänsä ihan ymmärrettävää koska paikka panostaa lähinnä maastoretkiin.
      TIIVISTETTYNÄ: Tunnin pitäjä ok, hevoset ok, tilat melko hyvät, tunti hyvä.

    • Miumauuuu

      Jatkuu....

      REYKHESTAR: Täällä kävin ratsastustunnilla. Kävin tunnilla siksi että tallilla jolla nykyisin käyn myi yhden hevosistaan tänne ja halusin pitkästä aikaa päästä sillä ratsastamaan. Eli toivoin tuota hevosta ja sain mennä sillä. Tunnin pitäjä oli mukava ja ystävällinen, mutta tallitytöt eivät niinkään. Ymmärsin tallityttöjen puheesta että hevoset asuivat pihatoissa, ja että ne vain varustettiin karinoissa (täällä paikassa oli melko monta karsinaa joten mietin että olikohan asian laita niin). Hevosten tarhoja en juurikaan nähnyt, mutta se minkä näin ei ollut mikään kamalan suuri. Tilat muuten olivat hyvät ja siistit. Tunti oli ihan okei, mutta olisin toivonut ohjausta enemmän. Mietin että eikö paikan pitäjä kehdannut neuvoa minua, koska tunsin hevosen ja tiesin miten se reagoi mihinkin. Toisaalta tämä seikka ei pilannut tuntia sillä minulle pää asia oli päästä moikkaamaan pikku heppaa.
      TIIVISTETTYNÄ: Tunnin pitäjä mukava, hevoset/hevonen ihana(olen puolueellinen tässä asiassa :D), hevosten olot ok, tunti nooo pidin tunnista koska ihana heppa mutta jos sitä ei lasketa niin ei hyvä

      ISLANNINHEVOSTALLI SYDÄNKAVIO: Täällä kävin kahden ala-aste ikäisen serkkunikanssa kolmestaa kahden tunnin retkellä. Vetäjä tuli melkein samantien esittäytymään ja hän oli ystävällinen. En ole ihan sata varma asuiko kaikki hevoset pihatoissa, mutta karsinoita ei mielestäni ollut kuin pari, joten ajattelin että ne ovat varustamista ja sairaita hevosia varten. Melkein kaikki hevoset asustelivat metsätarhoissa (tämä on minusta mukavaa sillä siellä on hevosille tekemistä), mutta parilla hepoista oli vähän pienemmät tarhat. Tilat olivat hyvät ja siistit. Hevoset olivat ystävällisiä, mutta eivät pomminvarmoja. Meillä kävi pieni läheltäpiti tilanne kun ratsastimme tietäpitkin sillä auto ajoi melko lujaa ohi ja hevoset säikähtivät. Eivät ne mitenkään kamalan isosti onneksi reagoineet. Retki oli ihan ok tempoinen, tosin olisin toivonut että olisimme päässeet laukkaamaanuseammin. Sekin oli ikävää että menimme koko ajan teiden varsilla. Tämä on mielestäni tylsää ja hiukan pelottavaa, sillä jos autoja ajaa ohi ei ikinä tiedä miten vieras hevonen siihen reagoi.
      TIIVISTETTYNÄ: Retken vetäjä mukava, hevoset ok, hevosten olot hyvät, retki ihan ok

      HEPOVAARA: Tämä paikka panostaa kaikista eniten hevosten hyvinvointiin (nettisivuilta saa hyvän kuvan kun käy lukemassa). Hevoset asuvat pihatoissa metsätarhoissa. Tilat olivat hyvät ja siistit. Olin retkellä ainut asiakas ja vetäjänä ei ollut paikan omistaja. Retken vetäjä oli ystävällinen ja juttelimme hänen kanssaan koko retken ajan. Hevonen jolla menin oli kiltti ja melko hyvä tölttinen. Retki oli melko hidastempoinen, mutta toisaalta vetäjä kuunteli toiveitani (ehkä vähän turhankin hyvin, mutta pääasia että kuunteli). Sillä kun jälleen kerran toivoin että ei mitään tykkilaukkaa kiitos, niin täällä minua kuunneltiin. Tosin laukkasimme vain pari kertaa ja lyhyesti ja tölttiäkään emme kamalan usein menneet.
      TIIVISTETTYNÄ: Retken vetäjä mukava, hevonen mukava, hevosten olot hyvät, retki ok

      Kaikilla talleilla hevoset ovat vaikuttaneet hyvinvoivilta ja niitä on kohdeltu oikeudenmukaisesti (ainakin silloin kun olen paikalla ollut), että en lähde torppaamaan mitään tallia täysin. Jokaisesta käymästäni paikasta löytyy varmasti jotani hyvää! Ja korostan vielä että nämä ovat MINUN kokemuksiani. Olen melko vaativa asiakas tai ehkä paremminkin kiinnitän moneen asiaan huomiota ja toivon ystävällistä kohtelua niin hevosia kuin itseänikin kohtaan. Olen myös melko turvallisuuden hakuinen ihminen, joten sekin asia vaikuttaa mielipiteisiini.

    • Miumauuuu

      Jatkuu....

      Sitten on tietysti talli jolla itse käyn ja jolla hevoseni asuu (ja mistä se on ostettu), joten tämän tallin "arvostelussa" olen hyvinkin puolueellinen, mutta olen yrittänyt netistä etsiä onko muut olleet samaa mieltä kanssani ja onnistuinkin löytämään kaksi arvostelua tallista ja ne olivat kanssani samaa mieltä. Eli...
      KIRJONIEMEN TILA: Tilat ovat melko pienet/vaatimattomat, mutta itse pidän pienistä ja idyllisistä talleista joten tämä sopii minulle paremmin kuin hyvin. Hevoset asuvat pihatoissa isoissa/melko isoissa tarhoissa joista osa on metsää. Kesäisin hevoset pääsevät laitumelle. Hevosia ei ole paljon ja ne asuvat kahdessa laumassa : tammat ja ruunat. Lauman jäsenet tulevat hyvin toimeen keskenään, joten jokaisella hevosella on kaveri jonka kanssa hengata. Mielestäni on hyvä ettei hevosia ole paljon, jotta niistä jokaiseen on aikaa panostaa. Hevosia kohdellaan hyvin ja ne ovat hyvinvoivia.

      Toiminta on nykyisin melko pientä, retkiä pidetään lähinnä viikonloppuisin ja joskus arki iltaisin.
      Lisäksi hevosilla on vakkari vuokraajat jotka ovat osaavia ja tilalla askelajitunneilla säännöllisesti käyneitä ihmisiä. Tästä minulta iso plussa, sillä yleensä talleille käy paljon osaamattomia ihmisiä, joten hevoset eivät ole niin "laadukkaita" ja ne joutuvat kokemaan jos minkälaista ratsastajaa. Niin nytten hevosilla ratsastaa pääasiassa osaavat/melko osaavat ihmiset, mikä on varmasti hevosten mielestä mukavampaa.

      Kaikki hevoset ovat todella ystävällisiä ja osa niistä tulisi varmasti syliin jos syliin mahtuisivat. Ratsastettavuudeltaan ne ovat kaikki aivan erilaisia joten jokaiselle löytyy varmasti se lemppari kun jaksaa käydä jokaisen testaamassa ;) On pomminvarmoja puksuttajia, helppotölttisiä, vaikeatölttisiä, reippaita, ei niin reippaita, aloittelijoille sopivia, osaavammille sopivia, herkempiä, ei niin herkkiä.

      Retket sovitetaan ratsastajan taidon mukaan ja hevoset osaavat myös sen hitaamman laukan. Teitä pitkin ei tarvitse mennä ollenkaan tai jos tietä pitkin mennään on se syrjäinen hiekkatie jossa kulkee todella harvoin autoja. On polkuja joilla puksuttaa käyntiä ja iso pelto jolla voi antaa hevosten mennä niin lujaa kuin niistä lähtee. Maastot ovat hyvät ja monipuoliset. Retkillä ei ole montaa ihmistä, mikä tekee niistä turvallisempia. Toki retkillä joskus sattuu jotain pientä, sillä ollaanhan tekemissä eläinten kanssa, mutta todella harvoin kukaan selästä alas tulee. Paikan pitäjä on mukava ja ystävällinen ja neuvoo ratsastajia retken aikana mm. miten juuri sinun hevostasi ratsastetaan.
      Lisäksi paikan pitäjä on kouluttautunut askelajiopettaja, ja tilalla voikin käydä askelajitunnilla harjoittelemassa vaikka tölttiä, jotta siitä pystyisi nauttimaan retkillä käydessään täysin siemauksin.
      Minun hevoseni siis on tosissaan ostettu Kirjoniementilalta ja asustaa siellä edelleen. Olen ollut todella tyytyväinen paikkaan ja en voi kiittää paikan pitäjää tarpeaksi siitä että pikkuisen meille pari vuotta sitten myi. Sillä olen siitä saanut rakkaan pienen perheenjäsenen itselleni, joka saa viettää loppuelämänsä kanssamme.
      Joten tiivistettynä: Aivan ihana paikka! <3

    • Suosittelen

      Voin lämpimästi suositella islanninhevostalli sydänkaviot. Siellä on kiltit hevoset hyvät opettajat. Maastotkin ovat todella monipuolisia ja kenttäkin sopivan kokoinen. Esimerkiksi tuntikoot ovat pieniä joten opettaja ehtii opettaa kaikkia tasapuolisesti. Talli on muutenkin siisti. Kannattaa käydä kokeilemassa. :)

    • Anonyymi

      mintzun issikkatallilla ja vaellustalli toresonilla.hevoset joilla ratsastin oli Alfa, Kahvi, Huugo, Fengur, Muru, Litla, Meidur, Arabella; Aera ja Loki.alfa oli se jolla menin ekana.Kahvi eli Gjöf oli sitten.Kahvi oli pian sen jälkeen myyty.Murun oikeeta nimeä en tiedä.Fengur oli jo vanha.kuulemma Fengur on jo kuollut.Huugo eli Hugljuf oli oikeasti tamma.Litla oli myös ihan ekoja.Meidur oli kiva.harmikseni Meidur kumminkin myytiin.Arabellan oikeeta nimeä en tiedä. Loki eli Ormur oli jo vanha.Loki voi olla jo kuollutkin.Aera Eli Aira on jo iäkäs rouva.
      näillä siis ratsastin.niitten lisäksi oli Bliki, Koru, Simmi, Jumbo, Sebu, Varjo, Snadi, Hela,Blesi ja Moldi.Irish connemara on poni ja toi rotu on hevonen.
      nimim.Euphoria.

    • Anonyymi

      Jà jà issikatalli, aivan ihana

    • Anonyymi

      Ratsastan Sydänkavion Issikkatallilla ja kaikki hepat on aivan ihania ja henkilökunta. Avustajat on ihania ja kaikki on ihanaa. Maneesia ei ole mutta se ei haittaa sillä rakastan ratsastaa ulkona. Maastot on ja kaunis järvi heti tallin vieressä. Hepat asuu pihatossa.

      • Anonyymi

        Sydänkaviota ei voi suositella. Ratsastustunnit eivät ole tasokkaita ja paikka on talvisin voimakkaan alamäen vuoksi (sijaitsee laaksossa) erittäin liukas. Hevoset vaikuttavat sairailta ja ovat joko säikkyjä tai muuten vaikeasti hallittavia. Ihmetyttää täällä olevat positiiviset kommentit ovatko ihan oikeiden kokemusten perusteella kirjoitettu.


    • Anonyymi

      Sydänkavion omistaja lainaa jostain muutaman lisähepan jos on tarvis. Voisi joku terveystarkastaja käydä paikalla?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe