onko kellään kokemusta letku lämppäristä ostin semmosen autooni ja nyt oon kuullu että uuteen autoon ei kannata laittaa kun ei ole varma että jos hajottaa jotai niin takuu ei korvaa ja auto on citikka c1 2013
moottorin lämmityss
9
231
Vastaukset
- itse asennutin
Jos se on esim. Calix tai Defa ja suunnuteltu asenettavaksi juuri tuohon automalliin ja asennuksen tekee ammattiliike asennusohjeiden mukaan, niin se toimii oikein, eikä auton takuiden kanssa tule ongelmia.
Itse asennuttaisin sen merkkiliikkeessä, niin silloin heillä on vastuu asiassa. muistaakseni lohkolämppärin sai ite laittaa sillä ei oo vaikutusta takuuseen mut rupes vaan toi letku lämppäri mietityttää!!!! vois kyllä käyttöautolta varmistaa varmuuden vuoks :)
- kallista säästöä
Ongelmahan on siinä, että kannattaako se edes asentaa itse ja antaa pienikin mahdollisuus autoliikkeelle laistaa takuuasioissa jos sellainen tulee eteen.
Tyhmää on säästää mutamaa satasta noissa asioissa.
- ---
millanen ahdin?pakokaasu vai mekaaninen?
Aikoinaan asensin ensimmäiseen autooni, Fiat 600 D letkulämppärin, koska siihen blokilämmitin olisi ollut hankalampi asentaa. Letkulämppäri olikin helppo; nesteet pois, puukolla alavesiletku poikki, lämppäri väliin letkunpäiden sisään, klemmarien kiristys ja pistorasia konetilan kylkeen ruuveilla kiinni. Hyvin toimi. Letkulämppäri on vain vähän tehottomampi kuin suoraan blokin sisällä oleva lohkolämmitin.
- paapppa90
Säteilylämmitin on kaikkein tehottomin. Täysin turha edes hankkia.
Letkulämmitin on ihan hyvä jos se asennetaan oikein.
Oikeaa vastuslämmitintä ei voi asentaa jos on alumiinilohko eikä pakkasproppuja ole.
Uudet autot kannattaa varustaa webastolla. - Vanhempi.autoteknikko
paapppa90 kirjoitti:
Säteilylämmitin on kaikkein tehottomin. Täysin turha edes hankkia.
Letkulämmitin on ihan hyvä jos se asennetaan oikein.
Oikeaa vastuslämmitintä ei voi asentaa jos on alumiinilohko eikä pakkasproppuja ole.
Uudet autot kannattaa varustaa webastolla.Mikä on pakkasproppu?
- roppuaroppua
Vanhempi.autoteknikko kirjoitti:
Mikä on pakkasproppu?
Lohkossa sellainen tulppa joka lyödään pois johon saa suoraan jäähdytinnestettä lämmittävän lohkolämmittimen vastuksen.
- keisarinero
Jottei lohko halkee kovalla pakkasella, tulee nääs halvemmaksi!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71627
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33503- 72483