mikä on paras?

arwen-89

mikä on paras suomalainen elokuva jonka oot nähny ja miksi?
mun mielestä ehdottomasti paras mitä mää oon nähy on helmiä ja sikoja kun se on niin humoristinen siinä on mahtavat näyttelijät ja siinä on niin paljon kaikkee tosi kivaa juttuu.

20

1855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maalaistollo

      Mika Kaurismäen Arvottomat

    • Misroque

      No, jos omaa DVD-hyllyäni katson niin ainoa suomalainen leffa, joka sieltä löytyy on Emmauksen tiellä. Se on kyllä ehdottomasti katsomisen arvoinen. Päivässä tehty leffa. :D

      • kalvotaiteilija

        En lähde perustelemaan vaan kehoitan katsomaan.


      • Icecube
        kalvotaiteilija kirjoitti:

        En lähde perustelemaan vaan kehoitan katsomaan.

        Tänään DVD:llä julkaistu, katsokaa itse.


      • 878

        VIDEONA


    • Vittulajänkäfani

      Noo, tämä ei tavallaan ole kokonaan kotimainen, mutta osaksi kuitenkin: eli Populäärimusiikkia Vittulajänkältä. Se on ehdottomasti kaikkien aikojen paras "kotimainen" leffa minkä olen ikinä nähnyt! :) Kirja on silti ollut mielestäni aina parempi, mutta leffa oli kyllä ihana.. suosittelen lämpimästi!!

      • batmanq

        Mun mielest Pahat pojat on ihan mukiin menevä elokuva =)


    • Sotilas

      Siis se Edwin Laineen ohjaama.

      Tässä ei ole kyse isänmaallisuuden hehkuttamisesta tai muusta sellaisesta, vaan siitä että se on niin vaikuttava elokuva. Toista Suomalaista elokuvaa en ole löytänyt, jossa näyttelijäntyö olisi niin aitoa. Ei mitään Peter Franzénin keikistelyä.

      En minä osaa enempää sanoa. Aina se vain säväyttää.

    • Seutula Rocks

      Rentun Ruusut.

      Se on ehkä viihdyyttävin ja samalla paras koskaan Suomessa filmattu elokuva.

      Siinä ollaan Venäjälla & Saksassa & Portugalissa.

      Moni ei varmasti tiennyt elokuviin mennessään, että miten Irwin Goodman syntyi ja kuka oli hänen managerinsa.

      • Spear Air

        Muuten hyvin... mutta Keihäsmatkoilla ei ollut koskaan matkoja Portugaliin.

        Tarkempi katsoja huomaa että kyseessä on Espanja, jonne Keihänen vei suomalaisia ennen muita toimistoja.


      • anna.h

        Parhaimpia mielestäni ovat olleet Kivenpyörittäjän kylä ja Rentun ruusu. Vaikka on niitä tosi hyviä kotimaisia leffoja paljon: Badding, Pahat pojat, Sibelius, Keisarikunta...


      • 878
        Spear Air kirjoitti:

        Muuten hyvin... mutta Keihäsmatkoilla ei ollut koskaan matkoja Portugaliin.

        Tarkempi katsoja huomaa että kyseessä on Espanja, jonne Keihänen vei suomalaisia ennen muita toimistoja.

        1.ARVOTTOMAT 1982 < TV,VIDEO
        2.HARJUNPÄÄ JA KIUSANTEKIJÄT 1993 < VIDEO
        3.HARJUNPÄÄ FST 1982-1983 < VIDEO
        4.TUNTEMATON SOTILAS < 1955-1985 < TV
        5.KLIFFAA HEI 1984-1985


    • SynkMaster

      Risto Jarva: Työmiehen päiväkirja
      Yksinkertainen, äärimmäisen niukoilla resursseilla tehty helmi elokuvaksi.

      tai:
      Kaurismäki: Varjoja paratiisissa
      Kassila: Komisario Palmun erehdys

    • kati

      Kaurismäen Mies vailla menneisyyttä.

      ...Mutta sen lisäksi löytyy monen monta hienoa kotimaista, niin uudempaa kuin vanhempaakin elokuvaa. Kyllä suomalaisetkin osaa!

    • Sami79

      Kummelien elokuvat on ylivoimaisesti parhaimmat. Muut suomalaiset elokuvat on paskoja...

    • raven55

      Aki K.mäen elokuva nimeltä arvottomat on akin ns.varhaistuotantoa,mutta se on Akin tyylin tehty ns.road movie.Elokuvan kohtaukset yms.tunnelataus ovat jotakin mitä kenenkään muun ohjaajan on mahdotonta saada visualisoitua ja verbalisoitua edes sinnepäin.Tämä elokuva on enemmän kuin katsomisen arvoinen.

      • lamajii

        Sellanen tarkennus, että elokuvan on ohjannut Mika Kaurismäki ja Aki on taas kirjoittanut dialogin. Yhdessähän pojat on tän leffan duunannu, mutta ohjausvastuu oli kuitenkin Mikalla...että sellasta...


    • olenkoan ainoa täällä joka pitää vanhoista suomalaisista kuvista joissa ansa saa taunonsa...

      • PALMUT JNE

        ONHAN NOITA < OLISI KIVA NÄHDÄ RAMPE JA NAUKKIS DVD


    • poliisin poika
      rikos ja rakkaus
      sutki
      katsastus
      kivenpyörittäjän kylä
      ..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe