kivien keräily

koru-askartelua

Se alkoi siitä kun aloin nähdä kauneutta kivissä ja keräsin niigä muutaman kilon. Sitten heitin ne pois. Vain parhaimmat jätin. Siirryin keräilemään puolijalokiviä. Helminauhoja. Siitä ölen innostunut ja viimeksi oston turkoosinauhan. Aidon sellaisen. Maksaa muuten maltaita kultasepänliikkeessä mutta vähemmän helmiliikkeissä. Kun etsii niin löytää. Muutaman rubiini-zoisiitti-nauhan olen ostanut ja keräily ja itselle korujen teko on innostavaa. Puolijalokivi-nauhoja myy helmiliikkeet ympäri maata. Siitä vain kokeolemaa. Sieltä saa myös muuta mitä erilaisimpia tuotteita jopa kultaa ja valmiita koruja. Kristallihelmiä, keramiikkahelmiä, ja paljon muuta. Kannattaa kokeilla ja tehdä voi miehille ja naisille. Myös maksan veden helmet kuuluu myytäviin tuotyeisiin. Teko-ohjeita ja solmintaohjeita saa liikkeestä yleensä ilmaiseksi.

4

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tylsaelama

mahtaa olla tylsä elämä.

• kiviseppä

Hei nim.koru-askartelu . Yritä suosia kotimaisia kivien ei tarvitse olla välttämättä mitään jalokivi luokkaa olevia ja yhdistä niihin puu elementti.Aina kannattaa kokeila jotakin ei arkipäiväistä ideaa. Vain sillä lailla kehittyy harrastuksessaan. Ei muuta kuin tekemisen iloa ja Ahaa suuria elämyksiä sinulle.

• hieno kohde

Myös kauniin pyöreitä tai soikeita ja symmetrisiä kiviä voi kerätä. Itse aloitin harrastuksen, kun sattumalta löysin Norjan ja Tanskan rannikoilta niitä meriveden hiomia valioyksilöitä. Joskus löytyy jokunen paikallisistakin santakuopista ja Lapista ainakin.

• kiviharrastusta
        hieno kohde kirjoitti:

Myös kauniin pyöreitä tai soikeita ja symmetrisiä kiviä voi kerätä. Itse aloitin harrastuksen, kun sattumalta löysin Norjan ja Tanskan rannikoilta niitä meriveden hiomia valioyksilöitä. Joskus löytyy jokunen paikallisistakin santakuopista ja Lapista ainakin.

Lapin erämaasta löytyy granaatteja kun etsii ja merivesien rannikoilta löytyy pieniä paloja meripihkaa. Näin olen kuullut. Minä olen löytänyt joensuusta hioutunutta kaunista lasia joen rannasta ja viinin punaisen ja vihreän kiven maastosta kaupungin reunamailta. Ne olen säilyttänyt ja eräs naapurikadulta löysi maastosta metallia sisältävän kiven hosta sai rahaa. Muistelen. Jatketaan harrastusta. Olen juuri ostanut turkoosia ja malakiittia helminä. Aitoa sellaista. Eikä maksa maltaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2007
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1688
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1367
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      232
      1313
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1179
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      80
      1135
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      317
      1085
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      342
      1082
    Aihe