Voisko joku kertoo, onko normaalia, että mahaan koskee monta päivää gastron jälkeen ? Ensimmäisen päivän maha oli niin hellänä, etten voinu syödä melkein mitään ja nyt on sattunu / nipistelly mahaan väliajoin.
Joittenkin koepalojen otto sattu myös ihan pirusti, vaikka koetin olla mahdollisimman rentona. Yleensä ton toimenpiteen ei kai pitäis tuntua juuri miltään ?
Ihmettelin vaan, kun yleensä mulla on korkee kipukynnys...
Gastroskopian jälkeen
2
1405
Vastaukset
- Kymmenisen kertaa kokenut
Itsellä on tosiaan tuo tehty n. 10 kertaa vuosien aikana ja eriasteiset mahan kipuilut ainakin parilla ensimmäisellä kertaa olivat todella kovat. Oikeastaan itsellä ruokatorven ja mahalaukun yhtymäkohta oli se pahin kipuilija. Onhan se täysin vieras ja mahaankuulumaton esine mikä sinne tungetaan ja isokin vielä eli tottakai vatsat ovat yksilöllisiä.
Itselläkään ei mitään erikoisia löydöksiä eriasteisia katareita ja joskus pieniä haavaumia lukuunottamatta ole ollut mutta tosiaan kyllä tuntuu. Turtuu tosin kyllä jotenkin myöhemmin, eli tottuu jos usein joudutaan tekemään. Itselläkin on pari kertaa koepalojen otto vihlonut niin riivatusti, itseasiassa toisella ja olisiko ollut 7 tai 8 kerta...muilla kerroilla ei mitään tuntemuksia. Eli kertakohtaistakin taitaa olla.
Siinä ei tosiaan mitään kummoista. Lähinnä nyt tietysti jokaisella on oma syynsä miksi tähystys tehdään eli jos kummoisia ongelmia on niin tietysti ne aina vaikuttavat omalla tavallaan. Onhan se eriasia onko joku hajoamispisteessä oleva vatsahaava tai kasvain, vaiko terve vatsa kun tähystys tehdään. Mutta tosiaan itse toimenpiteen jäkeistä kipua ei kannata säikähtää. Jos nyt pitkä ärsytys jatkuu niin voithan soittaa ja kysyä jos antaisivat jotain troppia. Tod. näk kyllä sanovat että odottele vain.- Magen hurts
Eli on ihan normaalia. Minä jo ehdin säikähtää, että mitä ne on tehneet mun mahalle xD
Ihmettelin vaan sitä, kun nuo kipuilut kesti niin pitkään ja useimmat sanoo, että tosta jutusta ei tuu mitään jälkioireita.
Mutta nyt on maha jo alkanu rauhottua onneks =)
Kiitti rauhottavasta kommentista =D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1662120Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3111803- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois821258Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001220- 671170
- 251091
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei24972