Kysymys, joka on nyt vailla vastausta:

kuin uudestisyntynyt

Sataako Phuketissa yleensä helmi-maaliskuun taitteessa tai ukkostaako? Jollei syystä tai toisesta halua vaateshoppailla perillä, niin mitä pakata matkalaukkuun? Onko öisinkin kuuma vai viilenevätkö illat auringonlaskun aikaan? Saako hotellien altailla yl. uida iltaisinkin vai suljetaanko altaat uinnilta illoiksi, kuten usein tehdään. Onko joku tietty kellonaika, kun hyönteiset ovat innokkaimmillaan vai vaivaatko hyttyset joka ilta? Kannattaako illoiksi varata kevyitä housuja ja pitkähihaisia paitoja vai riittävätkö shortsit ja lyhythihaiset paidat iltaisin. Asiallisia vastauksia - tack.

14

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohta taas

      Olen ollut Thaimaassa 8 kertaa tammi-helmikuussa. kertaakaan ei ole tarvinnut pitkähihaista kaivaa. suuremmaksi osaksi reissuilla ei ole satanut kertaakaan. Helmi-maaliskuu pitäisi olla vielä kuivempaa aikaa.

    • Pili pili pom

      Jos nyt sitten sataakin niin kuuroluontoisia ne sateet on. Eli et saa niiden takia lomaasi pilattua.
      Moskiittoja on pimeällä liikkeellä, riippuen paikasta missä oleilet, enemmän tai vähemmän. Nöyrtyvät kohtuudella paikallisella suoja aineella... Pirullisia vaan kun eivät pidä minkäänlaista ääntä, kuten suomalaiset kollegat, joten ei kuule jos huoneeseen on päässyt:(
      Jos sen perus pariviikkoisen olet niin luultavasti pärjäät lyhyillä housuilla ja paidoilla koko reissun ihan hyvin. Joku fiksu kertoi koulussa ilmiöstä nimeltä aklimaatio mikä lyhykäisyydessään tarkoittaa elimistön sopeutumista uuteen ilmastoon. Samassa yhteydessä kerrottiin että siihen sopeutumiseen menee juurikin se 2viikkoa... Pitänee paikkansa. Olin nimittäin itse kerran kuukauden pätkän siellä lomalla ja viimeisen viikon aamumopoilut vaativat jo pitkää hihaa päälle, kun veti nahka kylmästä tunteesta kanikselle vaikka oli yli 20astetta lämpöistä:)
      Pakkaa kevyesti ja käytä tarvittaessa pesulapalveluja, pääset helpoimmalla. Tahtoo edelleenkin itsellä ainakin tulla turhan paljon roudattua tavaraa mukana vaikka joka kerta reissusta tultaessa olen siunaillut mukana olleen liikaa vaatteita:) Pitäis joskus toteuttaa sellainen passi ja hammasharja tempaus:D

    • kuin uudestisyntynyt

      Mukavia vastauksia, joten jännityksellä odottelenkin nyt kaikessa rauhassa koululaisten hiihtolomaa ja viikon 8 sunnuntaita. . Em. vastaukset riittänevät minulle nyt. Niin mukavaa kuin seurassanne on ollut ollakin ja aion jäädä nyt maltillisesti odottamaan em. lomanaikaa. Siispä tvsti nähdään kauniissa Phuketissa.

      • kale11

        Me olemme käyttäneet saman oppaan palveluja jo
        useammilla Thaimaan matkoilla. Hän on järjestänyt meille
        taksimatkoja, retkiä saarille ja Khao Sokin luonnonpuistoon.
        Retket puolta halvemmalla kuin matkatoimistot.Suosittelemme tätä
        luotettavaa, englantia taitavaa opasta.
        Yhteystiedot: Rainy mobile: 66843073993 tai 66887541237
        email: [email protected]
        Jos haluat keskustella aiheesta niin osoitteeni on : [email protected]
        Kale


    • jassu2

      Mitä laukkuusi pakkaatkaan, niin vielä on puolet liikaa. Käytä tarvittaessa pesuloita.

    • Phuketiin myös

      Thaimaassa on kuuma! Päivällä auringossa on tukalaa ja jopa t-paita tuntuu liialliselta, hihaton toppi on parempi. Mahdollisimman kevyttä vaatetta mukaan. Mitään "lämmintä illaksi" ei tosiaankaan tarvita, sillä illalla lämpö on sellainen meikäläisittäin sopiva eli 23-25 astetta. Lähes joka kerta kumminkin pakkaan sen pitkähihaisen varmuuden vuoksi ja yhtä varmasti sitä ei tarvita (paitsi lentokoneessa). Kevyet mekot, sandaalit, shortsit yms toimii parhaiten. Ne asut, joihin Suomen kesä voi olla liian viileä ovat tuolla just oikeat :)

    • kuin uudestisyntynyt

      Matkakuume nousee. Löytyy täältä meitä samanhenkisiäkin onneksi. Koetan pakata kevyesti. Pitäneen miettiä, että mitä jätän vanhoista koltuista kotiin ja mitkä otan mukaan. Sen tiedän, etten villapaitaa perillä tarvitse. Sitte yks jännänhauska kysymys vielä. Eli, jos haluan silloin tällöin vähän kaunistaa hiuksiani huoneessani, niin toimivatko Suomesta ostetut 220 volttiset kähertimet Phuketissa? Viime reissulla muualla ei toiminut ja kutrit olikin sitte koko reissun ajan kuin pesusieni. :) Hyvää matkaa kaikille!

      • Bangtao Sunwing

        Meillä ainaski viimeksi toimi ihan normi sähkövempaimet. Muutama viikko vielä ja saa tuntea sen ihanan lämmön


      • Tukka rullalle
        Bangtao Sunwing kirjoitti:

        Meillä ainaski viimeksi toimi ihan normi sähkövempaimet. Muutama viikko vielä ja saa tuntea sen ihanan lämmön

        Pitäisi toimia. Phuket, khao lak sekä hua hin käytynä eikä koskaan ongelmia...


      • kuin uudestisyntynyt
        Bangtao Sunwing kirjoitti:

        Meillä ainaski viimeksi toimi ihan normi sähkövempaimet. Muutama viikko vielä ja saa tuntea sen ihanan lämmön

        Tack. Eli tukan saa kuntoon, jos haluaa. Onneksi, vaikka probleema oli viime reissulla pieni, niin probleema silti. Ehkäpä Sanvingsissä nähdään - alle 4 viikkoa vielä.


    • Thaimaan Tietäjä

      maaliskuu hyvä aika matkustaa, turistmäärä vähentynyt huomattavasti. lämmintä riittää useamman kerran olen käynyt maaliskuussa. Myöskään satanut ei ole kuin silloin tällllöin noita lyhkäsiä iltapäivä kuuroja . Useissa hotelleissa putsataan ja kloorataan ilalla en menisi uimaan ainakaan hämärän aikaan. Vielä tuosta ajankohdasta matkustaa usita kertoja käyneenä Marras/ joulukuu vaihde seä maaliskuu on parsta aikaa matkustaa Thaimaahan ,siitä syystä että on humattavast rauhallisempaa kuin korkeasesongin aikaan.

    • muusa10

      itse kyllä olen laittanut offia ja paikallista ötökkä ainetta niin ei ole tullut mitään ötökän puremia,

    • sinivilla

      Hei "kuin uudestisyntynyt". Olen viettänyt helmikuun Karonilla jo vuosien ajan. Kyllä juuri siellä sataa toisinaan,kunnon ukkosta joka olisi ihan päällä,ei ole osunut meidän vuosien aikana. Sade on vain kuuro,kestää 15-30 min. Lämmintä vettä tulee hetken aikaa taivaalta. Hyvin usein vuorien ylle kerääntyy tosi tummia pilviä,mutta sadetta ei tulekaan. On parina vuonna käynyt niinkin,että on täysin harmaan pilvistä 2-3 päivää. Lämpötila on silloin 26-30C,aurinkoisina päivinä tuntuu kuin olisi 35-38,riippuen tuulesta.Pärjäät hyvin hihattomilla topeilla ja shortseilla,pikku hameilla. Jos kuitenkin keksit lähteä päivällä kävelemään pidemmäksi ajaksi,niin olkapäät-niska-rinta-nenä-otsa-päälaki-aurinkolasien reunat-jalkaterät kannattaa suojata vaatteella sekä voimakkaalla kertoimella. Patsi jos olet jo valmiiksi paahtuneen ruskea.Aurinko paistaa kuumasti suoraan yläpuolellasi,iho palaa ennenkuin edes tajuat. Korvalehdet myös suojattava.Lähinnä hihallisia ja reidet peittäviä vaatteita voit tarvita,jos vierailet temppelissä,tai Buddhan patsaalla.Ainakin patsaalla tarjoavat lainaksi huivimaisen kankaan.Toki jonkinasteista sivistystä kuvastaa,että aamiaisella,tai muuten ruokaillessa ei kainaloista hiki tipu suoraan tarjoiltaviin ruokiin:). Normi sähköpistokkeet on,kaikki käpertimet toimii.Itikoita on jopa iltaisin ulkona missä vaan,niitä on myös huoneissa. Kun menet illalla syömään,niin vältä ravintoloissa reunapaikkoja,ja pöytiä joiden vieressä on jotain kasvillisuutta...siellä ne itikat pesii.Suojaa itsesi Autan-nimisellä itikkakarkotteella,sitä saa joka kaupasta.Jos olet vähänkään allergisuuteen taipuvainen,otä lääkettä mukaan jo Suomesta. Karonilla on useampi apteekki,niistäkin saat voiteita ja pillereitä pistoksiin. On myös hyvä lääkäriasema,jossa hoidetaan allergiat,haavat,flunssat ym.Oman kokemukseni perusteella uskallan suositella Karonia. Ihania ruokapaikkoja riittää. Rannan suuntaisesti olevalla takatiellä,pienillä poikkikaduilla myös,niistä löytyy kivoja pieniä ravintoloita. Vältän itse hotellien illallisia,koska makuelämykset ja kontaktit paikallisiin ovat ainakin meille matkan hot pepper..Katan ravintolat ja kaupat myös lähellä,sinnekin voi poiketa.Kutkuttavaa reisun odotusta. Lähtekää matkaan avoimin silmin ja mielin. Niin tosiaan tuli vielä mieleen,siellä on eräillä kaduilla esim. hotelli Phuket Island Wiewin lähellä alue,jossa on hierontapaikkoja,osteltavaa ja niitä TYTTÖBAAREJA. Ilalla musiikki soi,myöhemmin soi jo tosi kovaa. Tytöt vinkkaa ja kutsuu drinkille,tanssia hetkuttavat siinä potailla. Jos sinulle on vaikeaa kohdata heitä,hymyile ja kävele muina miehinä. Jos olet humaani avarasydäminen tyyppi,istahda drinksulle. Meille on vuosien saatossa kertynyt monia "ystäviä" heistä. Likat juoksee ihan simona korkkareissaan vastaan ja huutaa täysillä "oi mama ja papa,ai laavjuu,velkam,hau long taim juu stei nau". Sitten onkin pakko istua pöytään pelaamaan pelejä. Jos vaikka sinulla olisikin ehjä ja kivuton kroppa,niin käy silti muutamassa paikassa kokeilemassa jalkahieronta tai öljyhieronta. Hieronta on siellä tosi halpaa.. Ja tosiaan kivutonkin kroppa, ja jalat saa uuden elämän siellä.Meillä eka asia kämpille päästyä on hieronta,ja sitä otetaan harva se päivä koko loman ajan.Kutkuttavaa loman ja Karonin odotusta :)

    • kuin uudestisyntynyt

      Kiitos. Kirjoituksestasi oli paljon hyötyä. Hyviä reissuja myös teille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      130
      9962
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2901
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      178
      2690
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1518
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe