Paras tapa lopettaa hevonen?

Hevosystävä

Mikä on paras tapa lopettaa hevonen? Lienee ravolverilla silmien väliin, mutta tuleeko paha sotku? Kivääri löytyisi myös...

8

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasiro

      Minun tammani ammuttiin, mielestäni se oli nopein ja armeliain keino. Eli nappi silmien väliin niin se oli kerrasta poikki. Mutta se täytyy osata.
      Sotkua tulee, verta tulee nenästä aika paljon kun suonet päässä ratkeaa joten kannattaa tehdä se paikassa jossa siitä ei ole haittaa. Helpointa on jos se tehdään valmiiksi kaivetun kuopan pohjalla jolloin hautauskin tulee toimitettua samalla.

      Eläinlääkärit tietysti myös lopettaa hevosia, piikillä, mutta se kuulemma vie aikaa ja maksaa, isoon eläimeen menee paljon ainetta.

      Muita tapoja en tiedä joten makuasia...

    • Ampumalla paras. Ja jos mikään, lääkitys tai vastaava, ei estä teurastusta niin lihat ehdottomasti talteen. Siinä on monta sataa kiloa hyvää lihaa, montun pohjalla se menee hukkaan.

    • Kasiro

      Tosiaan, teurastamo on myös yksi vaihtoehto jos ei ole mahdollista tai halua hautaamiseen.

    • Hyihelvettieiampumalla

      Todellakin piikillä! Ampuessa hevonen vain kärsii!

      • ahessa

        Ei kärsi. Kun luoti lävistää aivot niin se ei edes tiedä että siihen on jotain osunut. Se on sekunnissa selvä.


    • järkevä.tyyppi

      Mitäs teet sillä hevosen ruumilla kun se sinulle jää. Sitä paitsi teurastaminen on järkevin vaihtoehto koska siinä et menetä rahaa vaan saat rahaa ja hevosen ruumis ei jää talliisi homehtumaan. Hevosia ei saa myöskään haudata maahan.

    • ahessa

      Ruumiin hävittäminen on selvitettävä etukäteen. Mutta järkevä tyyppi on oikeassa, teurastaminen on hyvä vaihtoehto. Jos hevonen on ollut lääkekuurilla sitä ei huolita teurastamoon.

    • coryki

      Hevosen saa haudata kunhan ei pohjavesialueelle ja eläinlääkärin on muistaakseni hyväksyttävä hautauspaikka.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe