Tapan itseni

ckrushw

Olen ollut pitkään kunnallisen mielnterveysneuvolan asikkaanna.Nyt viime käynnillä minulle ehdotettiin työkokeilua.Minulle ehdotettiin työkokeilua koska en nyt kertonutkaan niistä itsemurhaaikeista niin kuin ennen.Jos minut osoitetaan johonklin työkokeiluun niin minulla ei ole muuta mahdollisiitta kuin juosta junan alle.Minun sukulaiseni päätyi itsemurhaan menemäällä junan alle.

14

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • te-virkailija

      Oliko sukulaisesi työkokeilussa?

    • itsemurhaope

      Kannattaa laittaa kaula kiskoille. Ei oo sillä tavalla pelkoo eloonjäämisestä.

      • eipäs vitsailla

        Eipäs vitsailla siellä. Tämäkin voi olla tosissaan. Olet sitten osasyyllinen henkilön itsemurhaan.


    • voihan kokeilla

      Miksi aloittaja et voi mennä työkokeiluun?

    • Wowwow1

      Et uskalla!

      • sandon.

        Työkokeilusta voi aina kieltäytyä. Vaikka tulis karenssi niin sossu maksaa sulle kyllä. Eli ei mitään hätää :)


    • elämänrikkaus

      ckrushw

      Et halua työkokeiluun, mikä merkitsisi sinulle terveiden ominaisuuksiesi käyttöön ottoa. Vastustat omaa kehitystäsi, mikä on ihmiselle tavallista. Sinulle se näyttää olevan voimakasta. Moni ihminen olisi iloinen päästessään työkokeiluun.
      Yritä auttaa itseäsi!24

    • Pärjäile ap

      Sano ettet mene sinne työkokeiluun, ei sinne voi ihmistä pakottaa jos ei halua mennä.

    • harppuuna

      Minkä takia et halua tehdä töitä? Onko henkinen tai fyysinen olosi huono? Oletko saanut apua alkuperäisiin ongelmiisi? Töitähän yhteiskunnassa joutuu tekemään, jos haluaa laskunsa maksaa. Ketään ei voida elättää sen takia, että työt eivät kiinnosta tai jää mielummin kotiin.

      Jos tilanne on taas se, että sinut on "hoidettu" eli tehty työkyvyttömäksi psyykenkamoin psykiatrian toimesta, kuten tuhansille muillekin suomalaisille, on tilanne tietenkin eri. Silloin sinulla on mielestäni moraalinen oikeus olla tekemättä töitä ennen kuin koet siihen pystyväsi, jos koskaan. Monet alta 30-vuotiaat nuoret, elinvoimaiset ja lähtökohtaisesti fyysisesti hyvin terveetkin psyykenlääkitys vie työkyvyttömyyteen, joten ei se ihme ole, jos vanhempien ihmisten kohdalla käy yhtä lailla.

      Jos menet mielummin junan alle, kun teet töitä noin yleensä ajatellen niin siihen sinulla on oikeus. Jos olette psykiatrien kanssa paskoneet aivosi hermostomyrkyillä niin en ihmettele, että pää on sekaisin ja hyvää fiilistä elämään ja siten työhön ja sosialisointiin ei ole. Tietenkin totuuden syistä tiedät sisälläsi vain sinä, onko kyseessä oikea hätä ja huonovointisuus vai ainoastaan haluttomuus tehdä töitä ylipäänsä.

    • Kyllä se siitä

      Suosittelen Tampere - Helsinki väliä. Siinä pendolinot kulkevat noin 200km/h. Loppu tulee varmasti.

    • Hei,

      Keskustelu auttaa monia selventämään pahaa oloa ja elämäntilannetta. Ohessa Suomen Mielenterveysseuran tarjoamat palvelut. Valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää tälläkin hetkellä numerossa 010195202.

      http://www.mielenterveysseura.fi/fi/etusivu/tukea-ja-apua-0

      Ystävällisin terveisin,
      SOS-kriisikeskus

    • 18+14

      Ymmärrän, että on vaikea sanoa vahvasti ei, varsinkin jos tuollaista tuputetaan, koska se vaatisi sinulta sellaista voimaa, mitä sinulla ei tällä hetkellä ole.

      Catch 22. Jos valitat ja sanot ettet halua kokeiluun, olet tarpeeksi vahva puolustamaan itseäsi, joten pärjäät varmasti. Jos et valita ja menet työkokeiluun, et kestä sitä etkä siitä seuraavaa pettymystilaa, joten olet kusessa vaikka mitä tapahtuisikaan.

      Vittu kun voisin äkkiä lukea lääkäriksi, ja lähettää neuvolaasi kirjeen, jossa kieltäisin sinua menemästä mihikään töihin, ennen kuin olet täysin tai edes lähes kunnossa. Tämä pitäisi olla niille peruskauraa, jos ammattitaitoisiksi haluaa itseään kutsua. Et sinä lähetä sairasta ihmistä töihin kokeilemaan.

      Minä ehdottaisin, että jos et pysty kieltäytymään mistä syystä tahansa, niin et vain mene sinne. Sitten ne soittaa perään, ja jos et pysty vastaamaan niin et vataa. Sitten kun menet seuraavan kerran hoitajallesi, sanot ettet vain pystynyt. Ja jos ne painostaa, niin itke. Sano, että olet heikko paska etkä pysty tähän ja olet pahoillasi siitä, etkä halua vaivata hoitajiakaan olemalla hajalla ja jos jotain voisit tehdä niin tekisit.

      Täällä maailmassa on ihan tarpeeksi ihmisiä kantamassa tätä systeemiä, ainut joka tässä kärsii olet sinä, muu maailma jatkaa mallillaan. Ymmärrä, että olet uhri. Muut tekee, koska he jaksavat, ja niin se on aina mennyt. Pidetään huoli niistä, jotka eivät enää jaksa. Me emme ole enää eläimiä, me tuetaan toisiamme. Et ole vaivaksi kenellekään. Et vain jaksa suoriutua täällä hullunmyllyssä. Ja se on ihan okei, näin se toimii.

    • latva viallinen

      " Pidetään huoli niistä, jotka eivät enää jaksa. Me emme ole enää eläimiä, me tuetaan toisiamme. Et ole vaivaksi kenellekään. Et vain jaksa suoriutua täällä hullunmyllyssä. Ja se on ihan okei, näin se toimii. "

      Joo, tuo herättää hieman pohtimaan olisko lopputulema ollut minunkin
      kohdalla hieman toisenlainen jos olis riittävän nuorena jotenkin päässyt
      irtautumaan, jotenkin herännyt tiedostamaan tuon kaltaisia oppeja ja
      ajatuksia sekä elämään tarpeeksi paljon tuollaisessa ympäristössä,
      kaiken sen vihan ja syyllistämisen sijaan, oppinut edes jotakin
      yhteisöllisyyttä, paremmin ymmärtämään ja elämään monen eri
      tyyppisten vähemmistöjenkin seassa.

      Menin töihin jo hyvin nuorena, sielläkin alusta lähtien alkoi tulla niitä
      huonoja muistoja ja kokemuksia, se miten koin sen kaiken miltä se
      tuntui käydä joka päivä siellä. En voi suositella sillä tavalla töissä
      käyntiä, siten vain rampaudutaan lisää. Ne ongelmat kaatuu sitten
      joskus myöhemmin aina vaan suurempina koko painollaan niskaan, luhistaen koko siihen asti rakennetun ja joten kuten koossa
      pidetyn korttitalon kasaan. Eli sairasta ihmistä ei pitäisi pakottaa
      menemään mihinkään töihin, ei ennen kuin se on riittävän terve
      kestääkseen sen kaiken.

      Pitäis kai sitä edes nuoria ihmisen alkuja pyrkiä auttamaan jollain
      systeemillä eteenpäin niin, että ne kestäis myöhemmin paremmin
      ne työelämänkin haasteet, eikä vaan rampautuis lisää siellä päätyen
      lopulta jonkinlaiseen romahdukseen, lopulliseenkin.

    • työtön duunari

      Kunpa ay-liikkeen johtajatkin tekisivät saman päätöksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2231
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      94
      994
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      107
      990
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe