Samalla kun seuraamme tapahtumia maailmalta, olen miettinyt samalla Jeesuksen sanoja opetuslapsilleen Matt. 24 luvussa.
" 4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
Mielestäni tämä kuvaa juuri tätä aikaa, mitä elämme nyt.
Tämä kaikkinainen pahuus maailmassa, vain lisääntyy....
- sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
Olen - 50 luvulla syntynyt mies ja nähnyt tätä kaikkea useita vuosikymmeniä ja kyllä pahuus lisääntyy kiihtyvällä vauhdilla.....
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.24.html
Minkälaista aikaa me elämme ?
12
90
Vastaukset
- Suuri muutos
"monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta."
Raamatun mukaan koko maailma on pahan vallassa. Olet varmaankin, uskova mies, huomannut, että olemme tulleet sellaisiin aikoihin, joissa kristityt lankeavat laajalti pois armon evankeliumista. Monen kirjavaa oppia on tarjolla kristinuskon nimissä, eikä vain "torontolaisuutta", nauruherätystä tai äärikarismaattista voimaevankelioimista, vaan tavallisessa kansankirkkomme tavallisesta julistuksesta puuttuu se suolaisuus, josta Jeesus puhui. Tällainen lankeaminen on huomaamattomampaa - puhutaan näennäisen oikein Jumalasta, mutta saarnan kuulija ei saa kokemusta, että Jumala puhuiisi hänelle. Laki ei murra ketään synnintuntoon, eikä armoon ja anteeksiantoon kuulu enää parannuken teko.
Eikö tuo "monet lankeavat pois" tarkoita kristittyjen lankeamista pois uskon tieltä? Siitä seuraa, että uskovien joukossa on paljon vain uskonnollisuutta ja uskonnollinen ihminen vihaa uskovaa, tiedosti hän sitä tai ei. Sokerinen, yleisinhimillinen rakkaudellinen ja humanistinen julistus on juuri tuota väärien profeettojen nousemista ja monet menevät eksyksiin. Minua ei huolestuta maailman ihmisten maallistuneisuus, niinhän sen pitääkin olla. MInua surettaa se,e ttä kansankirkkomme ja monet kristityn nimeä kantavat maallistuvat ja mukautuvat elämään tämän maaillman ajan mukaan. Raamatun Sanasta ei enää silloin tutkita, miten meidän tulee elää.
Room. 12:2 "Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä."Totta. Ääri ilmiöt vievät usein ihmisten huomion siitä hiljaisesta uskosta luopumisesta, joka on jo hyvin pitkällä kaikkialla.
Suun tunnustu on, mutta missä on oikea sydämen usko, joka näkyy epäitsekkäissä teosissa?- uskova mies
Näinhän se on, monet ovat ainakin pois poikenneet, mutta yhtälailla Jeesus vielä kutsuu heitä takaisin.
Ovat siis niiden pahojen palvelijoiden kaltaisia, jotka nurisevat, että Herran tulo viipyy, mutta näin myös Jeesus sanoi; " löydänköhän uskoa, kun tulen takaisin " ?
Matt.24: 48,
Jeesus myös lupasi meille puolustajan, Pyhän Hengen, sekä rukoilee puolestamme, kuten tässä:
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.17.html
Meidän tulee myös rukoilla toistemme puolesta
- Tilannearviota
Elämme nyt murrosaikaa!
Liberaali länsimainen hyvinvointiyhteiskunta vetelee viimeisiään eikä uutta ole näköpiirissä.
Lisäksi länttä uhkaa miltantti islam, jonka voiman esinäytöksiä olemme nyt viime vuoden aikana nähneet ja kokeneet. Rauhalliset muslimit ovat statisteja ja kaiken määrää nyt nämä terroristit. jotka ovat vasta aloittamassa toimintaansa. Charlie Hebdon isku oli vasta koepallo ja siisti. Seuraavassa vaiheessa näemme vielä raakempia ja massiivisempia iskuja, joiden tarkoitus on lamauttaa länsimainen hyvin vointiin tottunut pullasorsa toimintakyvyttömäksi. Tehokeinona tullaan käyttämään lähinnä nyt teurastuksenomaisia iskuja paikkoihin, joissa ihmisiä on paljon ja kuolonuhreja saadaan satoja. Myöskään Putin ei kertakaikkiaan voi olla käyttämättä tilaisuutta hyväkseen vallata vaikutusvaltaa lännestä, kun islam panee lännen ensin polvilleen. Talous tietenkin romahtaa tässä rytäkässä ihan tyystin ja kiitetään nyt vaan jokaisesta päivästä jonka vielä saamme elää rauhassa ja ruokaa riittää. Liberaali länsi saa siis mitä on tilannutkin.
Miten uskovien tulee suhtautua tähän tilanteeseen?
Avainsana on evankeliumia! Julistamme evankeliumia kuten ennenkin ahtaina aikoina kuten esim. Rooman keisareiden vainot. Meidän kannalta tilanne ei muutu mitenkään. Tiedämme mitä tämä maailma on ja mikä sen kohtalo on oltava. Luotamme Jumalan apuun - lähinnä nyt ihmeitten kautta - joka tilanteessa ja julistamme evankeliumia ja autamme hätääntyneitä lähimmäisiämme sen voimanmäärän mukaan mitä Jumala meille antaa. Ihmiset kääntyy jokatapauksessa puoleemme ja Herra varjele meitä, jos emme ole kykeneviä heitä auttamaan ja evankeliumia Kristuksen rakkaudesta julistamaan. - Tel Aviv for Jesus
https://www.youtube.com/watch?v=8cBnUt6TkYo
Sanoma, josta Markku puhuu on vuodelta 2012.
Jokaisen kristitytyn tulisi tämä puhe kuulla. Puhe on monitahoisesti kuuntelen arvoinen: Eksytystä on, se tulee ovelammaksi, ainakin ja takuuvarmasti heille, jotka eivät tunne kirjoituksia, lue Raamattu ja kuuntele juuri sellaista Raamatun mukaan opettavaa Raamatun sanomain ymmärtäjää, joka ei pyri eksyttämään.
Rukous oli aikanaan minulle se, jota en niin harjoittanut. Nykyään harjoitan, Raamattua pyrin päivittäin kuuntelemaan netissä vähintään 4 lukua keskittyen siihen, mitä puhuja kertoo: Esim. itämaan tietäjät kumarsivat Jeesusvauva, eivät Mariaa, tämä asia käy ilmi kun kuuntelee TARKKAAVAISENA mitä Raamatunlukija lausuu. Ajatuksen tulee pysyä aktiivisesti kuunneltavassa asiassa niin oppii eniten.- Tarkkana
On erittäin hyvä, että rukoilet ja tutkit Raamattua. Netti on vain niin täynnä erilaisia opetuksia, joista monet ovat väärää opetusta ja jotkut selvää harhaopetusta. Raitishenkistä lain ja armon oikeaa opetusta joutuu aivan etsimään.
On hienoa, että olet saanut ahaa-elämyksen tajutessasi, että itämaan tietäjät todellakin kumarsivat Jeesus-vauvaa eivätkä Mariaa. Mutta - kaikkina aikoina raamatulliset uskovat ovat aina tienneet ja uskoneet, että tietäjien, paimenten ja myös meidän ainoa palvonnan kohde on itse Jeesus. Maria-kultti on muotoutunut eräissä suurissa kirkkokunnissa, mutta kirjoitat nyt luterilaisuus-palstalle. Jeesus on uskomme ja palvontamme kohde, jos me vain yhdessä ylipäätänsä uskomme Jeesukseen.
TV7:n katselun olen itse lopettanut huomattuani, kuin paljon Raamatun vastaista opetusta sieltä tulee ja valitettavasti epätervettä aineistoa. Kuuntele edelleen tarkkaavaisena, mutta erityisesti: ole tarkkana sen suhteen, mitä kuuntelet ja mihin keskityt.
- Viihdyin matkalla
Synnin suvainnin liberaalin iljettävää aikaa, joka saanee lakiin vääryyden leiman homostelusyntiliittoja hyväksymällä.
Suomen eduskunnasta tulee erottaa kaikki ne, jotka äänestivät homostelun puolesta. Stubb yllytti eduskuntaa äänestämään homostelun puolesta, joten iso vastuu jäi nyt Stubille Herran edessä vastattavaksi kuten kaikilla muillakin Jumalan thdosta piittaamattomat kätyrit. - hedelmästä tuntee
Konservatiivit, älkää antako syntihyväksynnän vaikuttaa teihin. Teitä yritetään väsyttää luopumaan uskollisesta uskosta Jeesukseen. Heitä ovat erilaiset ihmiset, jotka niin koittavat tehdä, ei-konservatiivit.
Synnintekijää tulee nuhdella julkisesti jos tekee syntiä julkisesti.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2163739- 1202113
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641744Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2121743- 1741578
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1861476- 531324
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751261- 591228
- 1191141