Masennuslääkkeet vaarallisia

Masennuslääkkeistä... Itse en niitä käytä, enkä mitään muitakaan lääkkeitä. Jos joskus lääkettä johonkin tulisin tarvimaan, valitsisin luontaishoidon.
Lääkärit määrää liian helposti diapamit, opamoxit sun muut. Potilaalle resepti kouraan ja seuraava potilas sisään. Lääke vähentää ja helpottaa oireita, muttei poista oireiden syytä.
Masennuslääkkeet vois kokonaan poistaa markkinoilta, koska oireet pitää hoitaa eikä siihen tarvita lääkkeitä. Lääkkeitä popsimalla huijaa vain itseään. On selvitettävä ne syyt mistä masennus johtuu. On täysin turhaa hoitaa oireita jos oireiden syyt jää hoitamatta.
Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia, erityisen paljon niitä on masennuslääkkeillä.

29

540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rhysetu

Itse olen lääkitykseeni tyytyvväinen enkä ilman niitä olsi kuntoutunut vaikeasta masennuksestani.
      Kerroit oman mielipiteesi, mutta se ei ole ehdoton totuus vaan oma näkökulmasi, kuten minukin näkemykseni.

• labra rotta

Kannattaa ottaa huomioon että lääkitys nähdään tällä hetkellä parhaimpana? hoitomuotona, mutta tulevaisuudessa on ehkä ymmärretty että jotkut toiset hoitomuodot takaavat paremmat tulokset ja vähemmän haittavaikutuksia. Mielenterveys lääketiede on samalla tavalla lapsenkengissä nyt kuin fyysinen lääketiede oli joskus satoja vuosia sitten.Silloin kun hutkittiin ja kokeiltiin ja huomattiin että jokin toimii ja jokin taas ei toimi.

• eliitin vaiennuskeino

Juuri näin. Masennuslääkkeitä kehuu vain sellaiset lapselliset yksilöt, jotka oikeasti kaipaisi tukea läheisiltään, mutta koska ne ei sitä saa, niin niistä tuntuu kivalta, kun edes lääkärisetä kuuntelee ja antaa "lääkkeen", jolla pipi hoidetaan pois. Samalla lääkeyhtiöt, lääkärit ja terapeutit tekee mahtavaa liksaa näiden uusavuttomien kärsimyksellä. Fiksu ihminen ymmärtää juuri sen, että ongelmien syy ei millään lääkkeellä katoa, vaan oikeasti niitä pillereitä käytetään huumaamaan todella iso massa porukkaa sokeiksi ja vaitonaisiksi niiden todellisten yhteiskunnallisten ongelmien edessä, joita ei edes aiota ratkaista, koska siitä on huomattavasti suurempi hyöty tietyille tahoille.

• vois auttaa suakin.

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=96

Ahdistus ja masennus

Pro- ja prebiootit (synbiootit) vaimentavat tulehdussytokiineja ja hapetusstressiä, jotka ovat mukana kaikissa kroonisissa sairauksissa, myös masennuksessa. Synbioottien käyttö voi lisätä aivojen neurotrooppista tekijää (brain derived neurotrophic factor, BDNF). Synbiootit tulisi ottaa aina avuksi hoidettaessa kliinistä masennusta. Tätä asiaa on esitetty lääketieteessä ensi kerran vuonna 1910 (lue lisää).

• Et näköjään erota bentsoja ja masennus lääkkeitä toisistaan.

• vitunväliäkö sillä o

kummatkinpaskaa... oho tuli koko totuus.

• rwgwqerhg

Todista se-> hanki vaikea masennus ja kuntoudu siitä, muuten väitteesi on vain sanahelinää.

• irti lääkkeistä

Kyllä masennuslääkkeet tai bentsot joissakin tapauksissa ovat välttämättömiä, jos tuskatila on ihmisellä sietämätön niin itsemurhan riski kasvaa tosi suureksi. Muistan kun tuli ero intohimoisesti rakastamastani tyttöystävästäni ja vielä samaan aikaan lopetin opiskeluni, niin olisin luultavasti tappanut itseni jollen olisi saanut jotain rauhoittavia säännöllisesti jonkun aikaa, kunnes tilanne pääsi sitten tasaantumaan ja rauhoittumaan. Ja sama juttu masennuksenkin kanssa, jos elämän tilanne on raskaan masentava, niin kyllä masennuslääkkeitä saatetaan tarvita, että päästään tilanteen ohi. Ongelma on pikemminkin siinä, miten saada katkaistua lääkitys aina jälkeenpäin, ettei jäisi niihin koukkuun, kuten allekirjoittaneellekin valitettavasti kävi joksikin aikaa.

• ruikruikruikruik

Kiva, jos jollain on elämä oikeasti niin helppoa, että jostain parisuhteen rikkoutumisesta masentuu. Toi oli oikeastaan hyvin valaiseva esimerkki. Kiitos sun kaltaisten tyhjästä ruikuttajien kaikkiin muihinkin suhtaudutaan ylimielisen vähättelevästi ja kuvitellaan, että "tilanne" ratkeaa muutamalla napilla.

• vitun ääliö
        ruikruikruikruik kirjoitti:

Kiva, jos jollain on elämä oikeasti niin helppoa, että jostain parisuhteen rikkoutumisesta masentuu. Toi oli oikeastaan hyvin valaiseva esimerkki. Kiitos sun kaltaisten tyhjästä ruikuttajien kaikkiin muihinkin suhtaudutaan ylimielisen vähättelevästi ja kuvitellaan, että "tilanne" ratkeaa muutamalla napilla.

Itse asiassa lopetin samoihin aikoihin opinnot myös kesken, joten se ei ollut helppo pala, ja tuskin olisi kenellekään muullekaan ollut. Tuliko hyvä mieli kun sait itse valittaa ja ruikkia paskaoloasi tänne, et tiedä etkä tule enempää tietämään tilanteestani.

• aina oma valinta

Se, että sinun mielestäni sinun kohdallasi psyykenaineet ovat olleet "'välttämättömiä" ei tarkoita, että näin olisi muiden kohdalla. Missään nimessä aineita ei tarvita tai ne ole välttämättömiä vaan niitä voi käyttää, jos níin itse haluaa. Hyvä, jos olet ollut tyytyväinen valintaasi.

• ..............
        ruikruikruikruik kirjoitti:

Ei se ole välttämättä tyhjästä ruikuttamista, koska parisuhteen rikkoutuminen voi joillekin ihmisille olla varhaisempien hylkäyskokemusten uudelleen aktivoija ja kova itsetunnon loukkaus, joka laukaisee reaktiivisen masennuksen. Ei meidän kaikkien historia ole samanlainen, emmekä ole samasta puusta veistettyjä.

• Uudet masennuslääkkeet ovat kyllä ohjeiden mukaan käytettynä aivan turvallisia ja sivuvaikutukset ovat vähäisempiä kuin lääkkeillä yleensä. Ei kannata uskoa kaikkia satuja, mitä netistä lukee.

Opamax ja diapam eivät ole uuden polven masennuslääkkeitä, vaan bentsoja. Bentsojen riskit ovat aivan eri luokkaa riippuvuudesta lähtien.

• 7+3

Uudet masennuslääkkeet ovat kyllä ohjeiden mukaan käytettynä hyvin haitallisia ja sivuvaikutukset ovat merkittävästi vakavampia kuin lääkkeillä yleensä. Ei kannata uskoa kaikkia satuja, mitä netistä lukee.

• standardit

• turhautunuttähänpaskaan
        7+3 kirjoitti:

Uudet masennuslääkkeet ovat kyllä ohjeiden mukaan käytettynä hyvin haitallisia ja sivuvaikutukset ovat merkittävästi vakavampia kuin lääkkeillä yleensä. Ei kannata uskoa kaikkia satuja, mitä netistä lukee.

En ymmärrä mistä tämmösiä ihmisiä tulee. Kannattais pikkusen miettiä ennen kun kirjottaa tänne yhtään mitää. Mistä ketusta ihmiset voi tietää että masennuslääkkeet on pelkästään huono hoitomuoto, jos ei ite oo kokenu elämänsä aikana mitään. Olisiko se parempi etttä vakavasti masentunut ihminen tappaa itsensä ennemmin kun ottaisi lääkkeet käyttöön jonka avulla jaksaisi käydä tilanteeseen sopivassa hoidossa. Ihmisten joiden ei ole koskaan tarvinut kokea masennusta elämänsä aikana on mun mielestä turha edes puhua siitä saatika sitten vähätellä sairautta tai sen hoitomuotoja. Miettikää ihmiset vähän!!

• katopeiliin
        turhautunuttähänpaskaan kirjoitti:

En ymmärrä mistä tämmösiä ihmisiä tulee. Kannattais pikkusen miettiä ennen kun kirjottaa tänne yhtään mitää. Mistä ketusta ihmiset voi tietää että masennuslääkkeet on pelkästään huono hoitomuoto, jos ei ite oo kokenu elämänsä aikana mitään. Olisiko se parempi etttä vakavasti masentunut ihminen tappaa itsensä ennemmin kun ottaisi lääkkeet käyttöön jonka avulla jaksaisi käydä tilanteeseen sopivassa hoidossa. Ihmisten joiden ei ole koskaan tarvinut kokea masennusta elämänsä aikana on mun mielestä turha edes puhua siitä saatika sitten vähätellä sairautta tai sen hoitomuotoja. Miettikää ihmiset vähän!!

Miettisit itse vähän ennen kuin kommentoit. Mistä sinä tiedät kuka palstalainen on ollut masentunut tai kokeillut aineita?! Et mistään. Tee mukamas todellisuuteen perustuvia olettamuksia muista vaan mutulla.

• erghethz

Ei kannata uskoa lääkevastaisia trolleja jotka eivät ole kokeneet vaikeaa masennusta.

• zhtehgre

Kannattaakin uskoa lääkevastaisia "trolleja" jotka ovat kokeneet vaikeaa masennusta.

• Tuli selväksi..

Julistat masennuslääkkeiden vaarallisuudesta, mutta puhut Diapamista ja Opamoxista, joilla ei ole mitään tekemistä masennuslääkkeiden kanssa. Itse asiassa ne ovat depressantteja eivätkä antidepressantteja.

• Halkokivistö

Diatsepaami ja oksatsepaami ovat tosiaan bentsodiatsepiinien luokkaan kuuluvia aineita ja niitä nimitetään usein kansan keskuudessa nimellä ahdistuslääke. SSRI:t, kuten essitalopraami/sitalopraami, sertraliini, paroksetiini ja fluoksetiini kulkevat taas kansan keskuudessa nimellä "masennuslääke." Käytännössä molemmat vaikuttavat masennukseen kuitenkin yhtä lailla, joten varsinaista eroa vaikutuksessa ei ole. Bentsot toimivat masennukseen tutkitusti yhtä hyvin kuin SSRI:tkin. Molemmat ovat samaan aikaan sekä "depressantteja" että "antidepressantteja," aivan, kuten esimerkiksi alkoholi.

• .............
        Halkokivistö kirjoitti:

Diatsepaami ja oksatsepaami ovat tosiaan bentsodiatsepiinien luokkaan kuuluvia aineita ja niitä nimitetään usein kansan keskuudessa nimellä ahdistuslääke. SSRI:t, kuten essitalopraami/sitalopraami, sertraliini, paroksetiini ja fluoksetiini kulkevat taas kansan keskuudessa nimellä "masennuslääke." Käytännössä molemmat vaikuttavat masennukseen kuitenkin yhtä lailla, joten varsinaista eroa vaikutuksessa ei ole. Bentsot toimivat masennukseen tutkitusti yhtä hyvin kuin SSRI:tkin. Molemmat ovat samaan aikaan sekä "depressantteja" että "antidepressantteja," aivan, kuten esimerkiksi alkoholi.

Pyh. Bentsoista alpratsolaamilla on antidepressiivistä tehoa.

• Luonnollisesti terve

Minkä vaihtoehtohoidon valitsisit, jos sairastuisit keskivaikeaan masennukseen?

• tämäkin trolli???

Kannattaako ruokkia näitä trollien avaajia enempää??????????????

• Uskotaan hyvään

Hyvä janneli!!

Puhuminen, oma vastuu myös asenteisiin/arvoihin ja muutoshalu, hyvä tukiverkosto, syiden löytäminen ja asioiden muuttaminen näiden löydettyä jne jne....
      Luonnon antama parantava voima, hiljaisuus ja itseapukirjat yhdessä joogan kanssa ovat hyviä keinoja. Hetket mistä saa rauhaa ja levollisuutta.
      Omasta hyvinvoinnista huolehtiminen (syöminen, nukkuminen, armo antaminen itselle, sosiaalinen elämä vaikka pikku hiljaa, ulkoilu....) on tärkeää.

Työuuvuin ja masennuinkin aikoinani.
      Vain puolen vuoden ajan otin kyllä luontaistuotetta (mäkikuismaa), mutta en halunnut syödä lääkkeitä enempää tuona aikana. Halusin purkaa asiat ja se oli minun toipumiseni tie. Kävin oikein pohjalla ja mietin itsemurhaa. Oli vain sattumasta kiinni etten lähtenyt junan alle. Oli kyllä kova ja kivinen tie. Pikku hiljaa kuitenkin nousin ja löysin rauhan/hyvän olon. Vaati kyllä paljon kärsimystä.

Toki jokaiselle löytyy se oma tie ja se meille jokaiselle suotakoon.
      Ei siis kannata kenenkään pahoittaa mieltä eikä tuottaa pahaa mieltä kenellekään.

Tsemppiä kaikille!
      Valoa ja toivoa on aina, vaikka sitä kuinka koetellaan!

• kirveellä töitä

Tänne kirjottelee paljon ihmiset joilla menee mielestään hyvin, ja näin tulee menemään-niinhän he uskovat kun ovat "hyviä ihmisiä". Entäpä kun esim lapsi kuolee,vammautuu ym ym. Tai asut erossa lasten toisesta vanhemmasta ja hän pahoinpitelee lasta ja alkaa vuosien oikeustaistelu huoltajuudesta.Kokeile asua vuosia narsistin kans ja selvitä siitä näiden tekojen kans terveenä. Toivon todella että teille täydellisille(kusipäille") sattuisi jotain, niiku osalle tulee varman tapahtumaan koska olette niin pentuja jutuissanne. Tai törmäätte tuiran tapaiseen tapaukseen ihan kosketusetäisyydellä. Kun se kirves tulee päätä kohti kokeilkaa keretä miettiä oisko masennuslääke auttanut

• nimimerkkiKOKEMUSTAon

Itse olen ollut monta vuotta masentunut kolme vuotta meni niin nyt niitä edes vähän ehdotellaan että pääsisin edes sängystä pois. En itse ole kokenut ja sanottiin just et tänne ei kannata tulla koska täältä kuulee kaikkea paskaa niistä lääkkeistä. Oli näköjään oikeassa, olen itse vielä yläasteelainen enkä pääse sängystä ylös ja kuuntelin biisejä ja itkenkaiket päivät en ymmärrä mikä sun pointti on ja kyllä aikuisille annetaan nopeemmin ne käteen ehkä puolessa vuodessa jopa jos ei ole ohimenevää mutta aikuisten kroppa myös kestää paremmin muutokset kropassa ja aikuisilla muutenkin on ihan eri lääke kuin pienemmillä.

• Aptapt

Masennuslääkkeet olisi parasta sekoittaa juomaveteen jo vesilaitoksilla. Näin kaikki saisivat kraanasta masennuslääkityksen juomaveden mukana. Tässä olisi kansalaisaloitteen paikka vai mitä ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60