Paniikkihäiriö ja lentäminen, apua!!

lotte2

Tarkoituksena on vkl lähteä ulkomaanreissuun, lento kestää 2,5 h. Olen nyt jo ihan paniikissa sillä lentäminen pelottaa niin paljon. Olen viimeksi lentänyt yli 2 vuotta sitten ja silloin sain äidiltäni 2mg Rivatrilia ja vintti pimeenä koko lennon. En siis juurikaan muista mitään tuolta lennolta.
En siis pelkää lentokoneen putoamista tms vaan sitä kun en pääse sieltä pois ja korkeaa paikkaa. Lentoaika ei tällä kertaa ole edes kovin pitkä mutta oikein itkettää kun miettii että sinne koneeseen pitää mennä.

Pelkään myös sitä, että kun otan taas rauhoittavaa, että mitä jos se ei autakaan. Muuten en syö siis mitään muuta kuin cipralexia 5mg päivässä. Mutta ilman rauhoittavia minua ei koneeseen saa tekemälläkään. Onko hullua ottaa Rivatrilia tuollanen määrä yhtäkkiä ja onko kellään mitään kokemuksia tästä pelosta?

Kiitos vastauksista :)

4

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • artsi7

      Monet on vetäny rauhoittavia 20 vuotta putkeen. Ei mitään vaaraa yksittäinen käyttö tuollaisella määrällä.

    • Lentäen

      Jos ei konjakki paukku tai kaksi auta niin suosittelen kääntymään lekurin puoleen. Tod näk saat rauhoittavia opa tai oxa (sama aine) niin kannattaa kokeilla ensiksi kotona miten vaikuttaa. Itse en pidä lentämisestä lainkaan, vaikka koneessa on tullut oltua todella monta kertaa. Mikä siinä pelottaa?? Mua pelottaa koska en voi tehdä mitään enkä näe minne kone menee.. No ekana kone menee kohteeseen ja mitä näkemistä edessä on, mieluummin keskityn sivu näkymiin, musiikkiin yms. Ei ne kapteenit eikä lento emot tätä työtä tekisi jos se olisi vaarallista! Omakohtaisen kokemukset: 1. lento n. 1h meni nopeasti (konjakki) näitä useita. 2. Lento n.6h. näitäkin useita jo takana. jännitti ihan höpönä, kävin lääkärissä keskustelee ja suositteli oxamin lääkettä. No lento edessä enkä koskenut lääkkeeseen. Hammasta purren parin konjakin jälkeen koneeseen ja hyvin meni! Mitä pelättävää? 3. lento n. 10h. Olin jo tottunut varmaan kun ei jännittänyt (takana jo kymmeniä nousuja ja laskuja) yhtään, tai no vähät tottakai! Sen huomasin että joskus että mitä isompi kone sitä vähemmän mua jännitti.. Suosittelen sulle aloittaja jos voit niin ota pari rohkaisevaa (en tyrkytä enkä tuputa) niin varmasti pärjäät lennolla. Helpottaa kun näet että olet ilmassa ja menossa määränpäähän! Muista että ei se henkilökunta koneessa tekisi sitä työkseen jos se olisi riskialtista!
      Hyvää lomaa ja kerro kokemuksesta kun palaat takaisin!

    • Kokemusta on

      Kokemusta on. Lentokone oli paha paikka, koska sieltä ei pääse ulos. Alkoholia en voinut ottaa, seurustelin ihmisten kanssa. Nyt vanhemmiten otan vähän viiniä ja nautin lentämisestä kunhan ensin pääsen siihen koneeseen. Välttelen konetta kuitenkin. Jatkuva pieni lääkitys minulla. Minun pitää saada istua aina ikkunan vieressä. Lyhyet matkat menee. Kunhan pääset määränpäähän niin nautit .

    • lotte2

      Juu se juuri pelottaa kun sieltä ei pääse pois! Ja se että se on niin korkeella. En siis pelkää koneen tippumista tms. Tänään lähtee kone päivällä, aion ottaa 2mg Rivatrilia että pystyn sinne menemään. Kiitos tsempeistä! :)

      AP

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe