Tarkoituksena on vkl lähteä ulkomaanreissuun, lento kestää 2,5 h. Olen nyt jo ihan paniikissa sillä lentäminen pelottaa niin paljon. Olen viimeksi lentänyt yli 2 vuotta sitten ja silloin sain äidiltäni 2mg Rivatrilia ja vintti pimeenä koko lennon. En siis juurikaan muista mitään tuolta lennolta.
En siis pelkää lentokoneen putoamista tms vaan sitä kun en pääse sieltä pois ja korkeaa paikkaa. Lentoaika ei tällä kertaa ole edes kovin pitkä mutta oikein itkettää kun miettii että sinne koneeseen pitää mennä.
Pelkään myös sitä, että kun otan taas rauhoittavaa, että mitä jos se ei autakaan. Muuten en syö siis mitään muuta kuin cipralexia 5mg päivässä. Mutta ilman rauhoittavia minua ei koneeseen saa tekemälläkään. Onko hullua ottaa Rivatrilia tuollanen määrä yhtäkkiä ja onko kellään mitään kokemuksia tästä pelosta?
Kiitos vastauksista :)
Paniikkihäiriö ja lentäminen, apua!!
4
158
Vastaukset
- artsi7
Monet on vetäny rauhoittavia 20 vuotta putkeen. Ei mitään vaaraa yksittäinen käyttö tuollaisella määrällä.
- Lentäen
Jos ei konjakki paukku tai kaksi auta niin suosittelen kääntymään lekurin puoleen. Tod näk saat rauhoittavia opa tai oxa (sama aine) niin kannattaa kokeilla ensiksi kotona miten vaikuttaa. Itse en pidä lentämisestä lainkaan, vaikka koneessa on tullut oltua todella monta kertaa. Mikä siinä pelottaa?? Mua pelottaa koska en voi tehdä mitään enkä näe minne kone menee.. No ekana kone menee kohteeseen ja mitä näkemistä edessä on, mieluummin keskityn sivu näkymiin, musiikkiin yms. Ei ne kapteenit eikä lento emot tätä työtä tekisi jos se olisi vaarallista! Omakohtaisen kokemukset: 1. lento n. 1h meni nopeasti (konjakki) näitä useita. 2. Lento n.6h. näitäkin useita jo takana. jännitti ihan höpönä, kävin lääkärissä keskustelee ja suositteli oxamin lääkettä. No lento edessä enkä koskenut lääkkeeseen. Hammasta purren parin konjakin jälkeen koneeseen ja hyvin meni! Mitä pelättävää? 3. lento n. 10h. Olin jo tottunut varmaan kun ei jännittänyt (takana jo kymmeniä nousuja ja laskuja) yhtään, tai no vähät tottakai! Sen huomasin että joskus että mitä isompi kone sitä vähemmän mua jännitti.. Suosittelen sulle aloittaja jos voit niin ota pari rohkaisevaa (en tyrkytä enkä tuputa) niin varmasti pärjäät lennolla. Helpottaa kun näet että olet ilmassa ja menossa määränpäähän! Muista että ei se henkilökunta koneessa tekisi sitä työkseen jos se olisi riskialtista!
Hyvää lomaa ja kerro kokemuksesta kun palaat takaisin! - Kokemusta on
Kokemusta on. Lentokone oli paha paikka, koska sieltä ei pääse ulos. Alkoholia en voinut ottaa, seurustelin ihmisten kanssa. Nyt vanhemmiten otan vähän viiniä ja nautin lentämisestä kunhan ensin pääsen siihen koneeseen. Välttelen konetta kuitenkin. Jatkuva pieni lääkitys minulla. Minun pitää saada istua aina ikkunan vieressä. Lyhyet matkat menee. Kunhan pääset määränpäähän niin nautit .
- lotte2
Juu se juuri pelottaa kun sieltä ei pääse pois! Ja se että se on niin korkeella. En siis pelkää koneen tippumista tms. Tänään lähtee kone päivällä, aion ottaa 2mg Rivatrilia että pystyn sinne menemään. Kiitos tsempeistä! :)
AP
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999