Onko peräti ensi kerta?
http://www.iltalehti.fi/autot/2015011219010075_au.shtml
Kerrankin autoliitto tekee jotain
50
153
Vastaukset
- vajaalla mennään aidosti
Miksi tuohon pitäisi puuttua. Hyvä vaan että sakkoja tulee, jos ei osaa rajoitusten mukaan ajaa. Ja saadaan lisää rahaa lähetettäväksi vaikka Kreikkaan.
- Rahat pois tyhmiltä!!
Juuri näin. Miksei valtio ottaisi rahaoja sieltä mistä sitä helpoiten saa? Jos rahanpuutetta jotenkin pystyy vähentämään miksei sitä tehtäisi tyhmien ja heikkohermoisten autoilijoiden kustannuksella?! Ylinopeuden ajaminen kun on aina täysin vapaaehtoista!
- edunvalvontaa?
Rahat pois tyhmiltä!! kirjoitti:
Juuri näin. Miksei valtio ottaisi rahaoja sieltä mistä sitä helpoiten saa? Jos rahanpuutetta jotenkin pystyy vähentämään miksei sitä tehtäisi tyhmien ja heikkohermoisten autoilijoiden kustannuksella?! Ylinopeuden ajaminen kun on aina täysin vapaaehtoista!
Vielä on huomattava tuo argumentointi: Poliisi _ei_ kerää rahaa itselleen. Sakkotulot menevät valtion tuloihin ja ne jaetaan sieltä valtion budjetin kautta minne milloinkin. Tästä puolesta päättävät itse valitsemamme poliitikot.
Jos Autoliitto haluaisi todellisuudessa tehdä jotain autoilijoiden hyväksi, sen pitäisi yrittää vaikuttaa teiden kuntoon ja palveluiden saatavuuteen. Ei siihen, miten poliisi rapsuttaa niitä joilta ajaminen ei sujunut sääntöjen mukaan. Rahat pois tyhmiltä!! kirjoitti:
Juuri näin. Miksei valtio ottaisi rahaoja sieltä mistä sitä helpoiten saa? Jos rahanpuutetta jotenkin pystyy vähentämään miksei sitä tehtäisi tyhmien ja heikkohermoisten autoilijoiden kustannuksella?! Ylinopeuden ajaminen kun on aina täysin vapaaehtoista!
Mutta nopeusrajoituksia tulisi päivittää nykyautoille sopiviksi nyt ne ovat todella alhaiset jopa liian alhaiset että kaikki turhautuu ja alkaa tekemään muuta kuin ajaa autoa
- Eduskunta päättää
autoilija kirjoitti:
Mutta nopeusrajoituksia tulisi päivittää nykyautoille sopiviksi nyt ne ovat todella alhaiset jopa liian alhaiset että kaikki turhautuu ja alkaa tekemään muuta kuin ajaa autoa
Rajoitukset ovat oikein sopivat.
Raskaat kuljetukset ovat joka tapauksessa pakotettuja noin 80km/h nopeuteen. Ihan turhaa lisätä nopeuseroja enempää kuin niitä nyt jo on. Ajaminen on taloudellisempaakin jos ei turhaan höselletä...
Perustelu turhautumisesta ja ohiestekemisistä ei onneksi koske kun näitä ADHD-ihmisiä. Tavallisille autoilijoille riittää tekemistä hiljaisemmassakin nopeudessa. Eduskunta päättää kirjoitti:
Rajoitukset ovat oikein sopivat.
Raskaat kuljetukset ovat joka tapauksessa pakotettuja noin 80km/h nopeuteen. Ihan turhaa lisätä nopeuseroja enempää kuin niitä nyt jo on. Ajaminen on taloudellisempaakin jos ei turhaan höselletä...
Perustelu turhautumisesta ja ohiestekemisistä ei onneksi koske kun näitä ADHD-ihmisiä. Tavallisille autoilijoille riittää tekemistä hiljaisemmassakin nopeudessa.Koskee kaikkia
Rajoitukset tulisi jo viimein päivittää nykyautoja vastaamaan- Ajattelepa pikkasen
autoilija kirjoitti:
Koskee kaikkia
Rajoitukset tulisi jo viimein päivittää nykyautoja vastaamaan"Koskee kaikkia"
Nyt kun raskaankaluston painotkin nousivat radikaalisti mielestäsi "rekkojenkin" nopeuksia pitäisi nostaa?? Oletko ajatellut miten paljon pidemmän pysähtymismatkan vaatii esim. 76-tonnia painava yhdistelmä jos sen nopeutta nostetaan vaikka 10 km/h?! Kuinka paljon suurempi liike-energia siinä on ja samalla myös törmäysvoima?! Fysiikanlait ei muutu vaikka autotekniikka paranisikin ja liikenteessä heikoin lenkki on aina ihminen. Edelleen vaikka autot olisivat kuinka hienoja, Ajattelepa pikkasen kirjoitti:
"Koskee kaikkia"
Nyt kun raskaankaluston painotkin nousivat radikaalisti mielestäsi "rekkojenkin" nopeuksia pitäisi nostaa?? Oletko ajatellut miten paljon pidemmän pysähtymismatkan vaatii esim. 76-tonnia painava yhdistelmä jos sen nopeutta nostetaan vaikka 10 km/h?! Kuinka paljon suurempi liike-energia siinä on ja samalla myös törmäysvoima?! Fysiikanlait ei muutu vaikka autotekniikka paranisikin ja liikenteessä heikoin lenkki on aina ihminen. Edelleen vaikka autot olisivat kuinka hienoja,Ei olla puhuttu rekkojen nopeuksista vaan henkilöautojen. Kyllä nyky rekat pysähtyy huomattavasti nopeammin kuin mitä 70-luvulla ja on lukkiutumattomat jarrut ym. ei enää perävaunu luista vastaantulevien kaistalle jarrutuksessa. Kuten kävi kerran kun hollantilaisbussi ja rekka törmäsi
- Ajatelepa vähän!
autoilija kirjoitti:
Ei olla puhuttu rekkojen nopeuksista vaan henkilöautojen. Kyllä nyky rekat pysähtyy huomattavasti nopeammin kuin mitä 70-luvulla ja on lukkiutumattomat jarrut ym. ei enää perävaunu luista vastaantulevien kaistalle jarrutuksessa. Kuten kävi kerran kun hollantilaisbussi ja rekka törmäsi
Nykyrekkojen massakin on varmaan 4-5-kertainen 70-luvun kalustoon nähden. Huomaa ettei sulla ole mitään konkreettista kokemusta raskaankaluston ajamisesta ja siitä miten paljon 10km/h lisäys nopeuteen vaikuttaa pysähtymismatkaan.
- onhan se pelle
Ajatelepa vähän! kirjoitti:
Nykyrekkojen massakin on varmaan 4-5-kertainen 70-luvun kalustoon nähden. Huomaa ettei sulla ole mitään konkreettista kokemusta raskaankaluston ajamisesta ja siitä miten paljon 10km/h lisäys nopeuteen vaikuttaa pysähtymismatkaan.
Äläs ny puhu joutavia, palstapellehän on raskaanliikenteen ammattilainen, onhan se monasti todennut ettei pääse ohittamaan vasemmalta kun siellä ajaa pakettiautot ja henkilöautot.
Ajatelepa vähän! kirjoitti:
Nykyrekkojen massakin on varmaan 4-5-kertainen 70-luvun kalustoon nähden. Huomaa ettei sulla ole mitään konkreettista kokemusta raskaankaluston ajamisesta ja siitä miten paljon 10km/h lisäys nopeuteen vaikuttaa pysähtymismatkaan.
On kyllä kokemusta. Kyllä nykyrekat pysähtyy huomattavasti nopeammin kuin mitä 70-luvun olen ajanut molempia. Ei varmasti ole 4 -5 kertainen. Aina ovat rekat ajaneet ylipainoilla esim. ei esimäistäkään tukirekkaa ole näkynyt koskaan paperitehtaalla millä olisi laillinen kuorma ei 70 luvulla eikä nyt
autoilija kirjoitti:
On kyllä kokemusta. Kyllä nykyrekat pysähtyy huomattavasti nopeammin kuin mitä 70-luvun olen ajanut molempia. Ei varmasti ole 4 -5 kertainen. Aina ovat rekat ajaneet ylipainoilla esim. ei esimäistäkään tukirekkaa ole näkynyt koskaan paperitehtaalla millä olisi laillinen kuorma ei 70 luvulla eikä nyt
Ainakin henkilöautojen nopeuksia tulisi nostaa
Talvirajoitukset pois
moottoritiellä 140 km/h (tämä on yleinen nopeus jo nyt eikä ole aiheuttanut onnettomuuksia)
Maanteillä tulisi nostaa 80 sataseen ja sallia myös 120km/h ainakin Oulun ja Lapinlääneissä. Mutta tässä mennään vain väärään suuntaan esim. tie 55 Porvoo Mäntsälä kokoajan kasvaa 80 osuus- vajaalla mennään aidosti
autoilija kirjoitti:
Ainakin henkilöautojen nopeuksia tulisi nostaa
Talvirajoitukset pois
moottoritiellä 140 km/h (tämä on yleinen nopeus jo nyt eikä ole aiheuttanut onnettomuuksia)
Maanteillä tulisi nostaa 80 sataseen ja sallia myös 120km/h ainakin Oulun ja Lapinlääneissä. Mutta tässä mennään vain väärään suuntaan esim. tie 55 Porvoo Mäntsälä kokoajan kasvaa 80 osuusTässä jälleen syy, miksi niitä ei pitäisi nostaa. Pysähtymismatka 80 km/h vauhdista kuivalla tiellä 50 metriä, lumisella 105 metriä. 100 km/h vauhdista kuivalla tiellä 71 metriä, lumisella 156 metriä. Jos on kiire, lentokoneet ja helikopterit on keksitty.
- laskepa poju uudestaan
autoilija kirjoitti:
On kyllä kokemusta. Kyllä nykyrekat pysähtyy huomattavasti nopeammin kuin mitä 70-luvun olen ajanut molempia. Ei varmasti ole 4 -5 kertainen. Aina ovat rekat ajaneet ylipainoilla esim. ei esimäistäkään tukirekkaa ole näkynyt koskaan paperitehtaalla millä olisi laillinen kuorma ei 70 luvulla eikä nyt
Ajattelepa puupää vähän. Otetaanpa 70-luvun kolmiakselinen puoliperävaunullinen "rekka" tai neliakselinen täysperä. Laskepa montako sellaista mahtuu nykyisten uusien painoluokkien 8 tai yhdeksänakselisiin yhdistelmiin. Suurimmat painot nykyään pyörii 80:n tonnin kieppeillä.
- Tiedätkö?
autoilija kirjoitti:
Ei olla puhuttu rekkojen nopeuksista vaan henkilöautojen. Kyllä nyky rekat pysähtyy huomattavasti nopeammin kuin mitä 70-luvulla ja on lukkiutumattomat jarrut ym. ei enää perävaunu luista vastaantulevien kaistalle jarrutuksessa. Kuten kävi kerran kun hollantilaisbussi ja rekka törmäsi
10%:n nopeuden nosto pidentää jarrutusmatkaa 40%! Pysähtymismatka kun pitenee nopeuden neliössä. Niin rekoissa kuin henkilöautoissakin.
- kolme pelleä
autoilija kirjoitti:
On kyllä kokemusta. Kyllä nykyrekat pysähtyy huomattavasti nopeammin kuin mitä 70-luvun olen ajanut molempia. Ei varmasti ole 4 -5 kertainen. Aina ovat rekat ajaneet ylipainoilla esim. ei esimäistäkään tukirekkaa ole näkynyt koskaan paperitehtaalla millä olisi laillinen kuorma ei 70 luvulla eikä nyt
Ensimmäistäkään tukkirekkaa ei ole paperitehtaalla näkynyt, miksi ne sinne menisivät, on siinä tosipelle "autoilija", no se kertoo sen ettei pelle ole Plasto-Volvoa isompaa "rekkaa" ajanut, no senhän toki jo tiesimmekin.
- vajaalla mennään aidosti
kolme pelleä kirjoitti:
Ensimmäistäkään tukkirekkaa ei ole paperitehtaalla näkynyt, miksi ne sinne menisivät, on siinä tosipelle "autoilija", no se kertoo sen ettei pelle ole Plasto-Volvoa isompaa "rekkaa" ajanut, no senhän toki jo tiesimmekin.
Voisiko kolme pelleä käydä lekurissa ja pyytää toisia lääkkeitä. Nykyiset kun eivät näytä toimivan. Saisit sitten kenties kirjoitettua tänne jotain asiaakin, eikä vain muiden solvaamista.
- kolme pelleä
vajaalla mennään aidosti kirjoitti:
Voisiko kolme pelleä käydä lekurissa ja pyytää toisia lääkkeitä. Nykyiset kun eivät näytä toimivan. Saisit sitten kenties kirjoitettua tänne jotain asiaakin, eikä vain muiden solvaamista.
Niin mitäs asiaa sinulla sitten oli. Etkö kenties taaskaan ymmärtänyt lukemaasi, taitaa kuitenkin mennä vajakkisuutesi piikkiin. Sehän sinä olet.
laskepa poju uudestaan kirjoitti:
Ajattelepa puupää vähän. Otetaanpa 70-luvun kolmiakselinen puoliperävaunullinen "rekka" tai neliakselinen täysperä. Laskepa montako sellaista mahtuu nykyisten uusien painoluokkien 8 tai yhdeksänakselisiin yhdistelmiin. Suurimmat painot nykyään pyörii 80:n tonnin kieppeillä.
JOOO ennen ei rekoissa ollut rajoitinta ja silloin rekat ajoi aina yli sataa. Rekkakuskit varoitti toisille jos on tutka. Silloin ei ollut poliisiautoissa kiinteää tutkaa vaan ainoastaan tienvarressa oli. Kaikki tiesi aina onko tutka tai ei rekkojen nopeuksista jos rekka ajoi rajoitusten mukaan oli 100% varmuudella vähän matka päässä tutka ja jos rekka ajoi ylinopeutta ei tutkaa ollut mailla halmeilla. Ei rekat silloinkaan aiheuttanut onnettomuuksia, vaikka ei ollut ABS jarruja ja silloin usein jarrutuksessa perävaunu lipsui väärällä kaistalle kun siinä lukkiutu jarrut ennen kuin nupissa.
kolme pelleä kirjoitti:
Niin mitäs asiaa sinulla sitten oli. Etkö kenties taaskaan ymmärtänyt lukemaasi, taitaa kuitenkin mennä vajakkisuutesi piikkiin. Sehän sinä olet.
Kenen kanssa keskustelisit täällä jos kaikki olisi samaa mieltä???????
Ite oot pelle ja superpelle oletkinTiedätkö? kirjoitti:
10%:n nopeuden nosto pidentää jarrutusmatkaa 40%! Pysähtymismatka kun pitenee nopeuden neliössä. Niin rekoissa kuin henkilöautoissakin.
JOOO mutta nyky autot pysähtyy 25% siitä mikä oli jarrutusmatka 70-luvun mosseilla ja ladoilla ja kupla volkkareilla ym. eikä silloin ollut lukkiutumattomia jarruja ym.
Että rajoitukset pitäisi päivittää nyky autoja vastaamaan ja nyky teitä- Rekkamies12
laskepa poju uudestaan kirjoitti:
Ajattelepa puupää vähän. Otetaanpa 70-luvun kolmiakselinen puoliperävaunullinen "rekka" tai neliakselinen täysperä. Laskepa montako sellaista mahtuu nykyisten uusien painoluokkien 8 tai yhdeksänakselisiin yhdistelmiin. Suurimmat painot nykyään pyörii 80:n tonnin kieppeillä.
"Suurimmat painot nykyään pyörii 80:n tonnin kieppeillä"
70-luvulla jo rekat painoi 40 tonnia ja ylikuormat oli yleisiä. Nyt on sentään autot parempia kuin silloin ennen. - Rekkamies12
autoilija kirjoitti:
JOOO mutta nyky autot pysähtyy 25% siitä mikä oli jarrutusmatka 70-luvun mosseilla ja ladoilla ja kupla volkkareilla ym. eikä silloin ollut lukkiutumattomia jarruja ym.
Että rajoitukset pitäisi päivittää nyky autoja vastaamaan ja nyky teitäJarrutehostimet oli harvinaista herkkua 60 - 70 - luvuilla ja oli rumpujarrut ja mikä pyörä tahansa saattoi lukkiutua ensin ja yleensä se oli taka-akselilla joten auto meni minne tuuli kuljetti
- Old Schooler
Rekkamies12 kirjoitti:
"Suurimmat painot nykyään pyörii 80:n tonnin kieppeillä"
70-luvulla jo rekat painoi 40 tonnia ja ylikuormat oli yleisiä. Nyt on sentään autot parempia kuin silloin ennen.70-luvulla 3-ja 4-akselisissa yhdistelmissä ei todellakaan ollut painoa 40 tonnia!! Kuvitteket väärin. Senverran tuli silloin pyörittyä teinipoikana isäukon mukana sora-ja puutavarnajossa. Ja jos vaikka olisi ollutkin ei senaikaisilla moottoritehoilla ja kalustolla muutenkaan olisi ajettu satasen tai jopa sen yli olevia nopeuksia.
On täysin yhdentekevää miten, millä ja millaisilla rekoilla ennen on ajettu koska ainoa mikä merkitsee NYKYÄÄNKIN nopeudennostossa on jarrutusmatkojen pituuden kasvaminen. Kuten yllä todettiin 10%:n nopeudennosto pidentää jarrutusmatkaa samalla autolla 40%. On se auto/yhdistelmä minkä ikäinen tai kokoinen tahansa. Oli siinä jarrut kuinka hyvät tahansa tai oli massaa kuinka paljon hyvänsä. Lait ja säädökset voi olla millaisia tahansa mutta fysiikanlait on ja pysyy samoina!! - pöllikuski
kolme pelleä kirjoitti:
Ensimmäistäkään tukkirekkaa ei ole paperitehtaalla näkynyt, miksi ne sinne menisivät, on siinä tosipelle "autoilija", no se kertoo sen ettei pelle ole Plasto-Volvoa isompaa "rekkaa" ajanut, no senhän toki jo tiesimmekin.
Minä käyn päivittäin paperitehtaalla puutavarakuorman kanssa. Joskus jopa saman päivän aikana kolmekin kertaa.
Old Schooler kirjoitti:
70-luvulla 3-ja 4-akselisissa yhdistelmissä ei todellakaan ollut painoa 40 tonnia!! Kuvitteket väärin. Senverran tuli silloin pyörittyä teinipoikana isäukon mukana sora-ja puutavarnajossa. Ja jos vaikka olisi ollutkin ei senaikaisilla moottoritehoilla ja kalustolla muutenkaan olisi ajettu satasen tai jopa sen yli olevia nopeuksia.
On täysin yhdentekevää miten, millä ja millaisilla rekoilla ennen on ajettu koska ainoa mikä merkitsee NYKYÄÄNKIN nopeudennostossa on jarrutusmatkojen pituuden kasvaminen. Kuten yllä todettiin 10%:n nopeudennosto pidentää jarrutusmatkaa samalla autolla 40%. On se auto/yhdistelmä minkä ikäinen tai kokoinen tahansa. Oli siinä jarrut kuinka hyvät tahansa tai oli massaa kuinka paljon hyvänsä. Lait ja säädökset voi olla millaisia tahansa mutta fysiikanlait on ja pysyy samoina!!Taitaa muistaa väärin. Kyllä rekan kokonaispaino oli jo silloin 40 tonnia ja nopeudet oli aika kovia ennen rajoittimen pakolliseksi tuloa ja myös ajopiirturin ja silloin rekkakuskit tekivät useamman päivän putkia ei ollut työaika lakia.
Kaikki nykyautot pysähtyvät huomattavasti lyhyellä matkalla joten nopeuksiin ei tarvitse vedota. Jos ennen ajettiin huomattavasti lujempaa huonommilla jarruilla ja ajo-ominaisuuksilla miksi ei sitten tänäpäivänä?
Muistan tapauksen 70-luvulta kun ajoimme kuplafolkkarilla yli 120km/h meni Shellin öljyrekka kevyesti ohi.Old Schooler kirjoitti:
70-luvulla 3-ja 4-akselisissa yhdistelmissä ei todellakaan ollut painoa 40 tonnia!! Kuvitteket väärin. Senverran tuli silloin pyörittyä teinipoikana isäukon mukana sora-ja puutavarnajossa. Ja jos vaikka olisi ollutkin ei senaikaisilla moottoritehoilla ja kalustolla muutenkaan olisi ajettu satasen tai jopa sen yli olevia nopeuksia.
On täysin yhdentekevää miten, millä ja millaisilla rekoilla ennen on ajettu koska ainoa mikä merkitsee NYKYÄÄNKIN nopeudennostossa on jarrutusmatkojen pituuden kasvaminen. Kuten yllä todettiin 10%:n nopeudennosto pidentää jarrutusmatkaa samalla autolla 40%. On se auto/yhdistelmä minkä ikäinen tai kokoinen tahansa. Oli siinä jarrut kuinka hyvät tahansa tai oli massaa kuinka paljon hyvänsä. Lait ja säädökset voi olla millaisia tahansa mutta fysiikanlait on ja pysyy samoina!!Teillä on varmasti ajotaito vähän hakusessa tai autot huonoja, kun vastustatte nopeusrajoitusten nostamista.
- On se
onhan se pelle kirjoitti:
Äläs ny puhu joutavia, palstapellehän on raskaanliikenteen ammattilainen, onhan se monasti todennut ettei pääse ohittamaan vasemmalta kun siellä ajaa pakettiautot ja henkilöautot.
Kyllä Plasto-Volvo -kuorma-auto antaa kokemusta mihin vain liikenteessä.
;-)
. - Niin, mutta
Rekkamies12 kirjoitti:
Jarrutehostimet oli harvinaista herkkua 60 - 70 - luvuilla ja oli rumpujarrut ja mikä pyörä tahansa saattoi lukkiutua ensin ja yleensä se oli taka-akselilla joten auto meni minne tuuli kuljetti
Fysiikan lait ovat ihan samat nyt kuin 70-luvulla. Tämä tuppaa unohtumaan näiltä "asiantuntijoilta". Kitka ei ole muuttunut yhtään, eikä kaarteen ominaisuudet tiessä.
Niin, mutta kirjoitti:
Fysiikan lait ovat ihan samat nyt kuin 70-luvulla. Tämä tuppaa unohtumaan näiltä "asiantuntijoilta". Kitka ei ole muuttunut yhtään, eikä kaarteen ominaisuudet tiessä.
Fysiikan lait muuttuu kun tekniikka kehittyy renkaat ja jarrut ovat satakertaa paremmat tänäpäivänä
- So what?
vajaalla mennään aidosti kirjoitti:
Tässä jälleen syy, miksi niitä ei pitäisi nostaa. Pysähtymismatka 80 km/h vauhdista kuivalla tiellä 50 metriä, lumisella 105 metriä. 100 km/h vauhdista kuivalla tiellä 71 metriä, lumisella 156 metriä. Jos on kiire, lentokoneet ja helikopterit on keksitty.
Entä sitten, sitten aloitetaan pysähtyminen aikaisemmin
- Tyhmäkin olet!
autoilija kirjoitti:
Fysiikan lait muuttuu kun tekniikka kehittyy renkaat ja jarrut ovat satakertaa paremmat tänäpäivänä
Tekniikka voi muuttua millaiseksi tahansa mutta fysiikanlait on ja pysyy. Sen luulisi jokaisen ymmärtävän.
- vajaalla mennään aidosti
So what? kirjoitti:
Entä sitten, sitten aloitetaan pysähtyminen aikaisemmin
Sinulla on nähtävästi selvännäkijän kykyjä. Eli tiedät jo etukäteen, koska se hirvi tielle loikkaa ja alat jarruttamaan jo ennenkuin sitä edes näkyy.
- sehän on pelle
Tyhmäkin olet! kirjoitti:
Tekniikka voi muuttua millaiseksi tahansa mutta fysiikanlait on ja pysyy. Sen luulisi jokaisen ymmärtävän.
Lähes tulkoon kaikki paitsi palstapelle sen ymmärtää, eihän se ymmärrä mitään muutakaan.
- WTF??
vajaalla mennään aidosti kirjoitti:
Sinulla on nähtävästi selvännäkijän kykyjä. Eli tiedät jo etukäteen, koska se hirvi tielle loikkaa ja alat jarruttamaan jo ennenkuin sitä edes näkyy.
Juu, pävittäinhän sitä aloitetaan jarrutus viime tipassa :D
- kolme pelleä
pöllikuski kirjoitti:
Minä käyn päivittäin paperitehtaalla puutavarakuorman kanssa. Joskus jopa saman päivän aikana kolmekin kertaa.
Paperitehtaalle ei mene yhtään tukkirekkaa, miksi ne sinne menisivät. Palstapelle aloitti tämän tukkirekka paperitehtaalla.
Tyhmäkin olet! kirjoitti:
Tekniikka voi muuttua millaiseksi tahansa mutta fysiikanlait on ja pysyy. Sen luulisi jokaisen ymmärtävän.
Vertaa tämän päivän autoja 70 luvun autoihin. Kyllä pysähtyy nopeammin ja ovat jarrutuksessa vielä ohjattavissakin, Että nopeudet vastaamaan 2015 vuotta ei 70 lukua
- kolme pelleä
Vammaistenliitto ei ole vielä osallistunut ongelmiesi poistoon, tuskin edes kykeneekään.
- Ihana Kokoomuksemme!
Ja Kokoomus ei kykene poistamaan mitään ongelmia vaan ppäivittin luovat niktä lisää!
- ....,,,,
Näin tuo samainen herra maalaili piruja seinälle jo reilut viisi vuotta sitten. Onkohan noita ikäviä seurauksia näkynyt?
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/67124-7-kilometrin-ylinopeuslinjalla-ikavia-seurauksia - verot valtion makset
Autoliitto tosiaankin on saamaton järjestö yleensä, mutta kerrankin puhuu asiaa. Tosin autoliitonn vaikutuskeinot asiaan ovat vähäiset. Vaalit ovat kuitenkin tulossa lähiaikoina, joten nyt olisi syytä vaikuttaa ehdokkaisiin. On vaadittava kaikkia ehdokkaita selkeästi ilmaisemaan kantansa ko. rahastukseen ja silloin helppo valita kenelle äänensä antaa. Jokainen vähääkään asioita seuraava on jo pitkään tiennyt, että nopeuskyttäily ei ole mitään liikenneturvallisuustyötä, vaan härskiä verotuksenomaista rahastusta. Valtio siis ottaa rahaa sieltä, mistä se helpoimmin on saatavissa. Oikeat rikolliset eivät poliisia paljoakaan kiinnosta.
- Viisas veronmaksaja
Neljäkymmentäneljä vuotta on tullut tuolla tien päällä oltua, eikä kertaakaan ole härskisti verotettu. Kannattaisi katsoa joskus sinne aurinkolipan takana olevaan peiliin, ennen kuin alkaa muita syytellä omasta osaamattomuudestaan ja tyhmyydestään.
- älykkö..
Tyhmiltä olisi hyvä rahastaa, niitä riittää 90% liikenteen kaikista kuljettajista, arvion mittarina suuntavilkun käytön hallinta.
- vajaalla mennään aidosti
Juu, tuo on yksi hyvä keino bongata vajakkeja liikenteessä. Jos noin simppeliä asiaa ei ajaessa kykene suorittamaan, niin silloin mennään kyllä reilusti vajaalla. Ja prossat on varmaan aika kohdillaan.
- hmmmmm
Sakkorajaa voisi laskea hyvinkin. Autoliitto ei huomioi sitä, että enemmistössä liikenneonnettomuuksiin johtaneista syistä on ollut liian kova nopeus.
Moni ajaa siitäkin huolimatta sakkorajalla aina ja ohittelee päättömästi säästä huolimatta. Kyllä sille pitää jotain tehdä.- Varovaisuutta lisää
Juuri näin. Nopeuden laskiessa onnettomuusriski pienenee samoin pyäshtymismatka, törmäysenergiat, vammat ja kuoleman todennäköisyys. Vahinkojen vähentyessä pienenee myös vakuutusmaksut.
Varovaisuutta lisää kirjoitti:
Juuri näin. Nopeuden laskiessa onnettomuusriski pienenee samoin pyäshtymismatka, törmäysenergiat, vammat ja kuoleman todennäköisyys. Vahinkojen vähentyessä pienenee myös vakuutusmaksut.
Ei välttämättä laske, koska ihmiset turhautuu, kun joutuu hitaasti ajamaan ja alkaa tehdä muuta ajaessa. Räpläämään tablettia tai puhelinta ja puhumaan kännykkään ym. Ei sitten huomata jos jotain on edessä. Nopeassa ajossa säilyy virkeys eikä tee mieli tehdä muuta kuin ajaa autoa ja näin huomataan myös esteet ym. liikenteessä.
- Jep jep
autoilija kirjoitti:
Ei välttämättä laske, koska ihmiset turhautuu, kun joutuu hitaasti ajamaan ja alkaa tehdä muuta ajaessa. Räpläämään tablettia tai puhelinta ja puhumaan kännykkään ym. Ei sitten huomata jos jotain on edessä. Nopeassa ajossa säilyy virkeys eikä tee mieli tehdä muuta kuin ajaa autoa ja näin huomataan myös esteet ym. liikenteessä.
Kuten sanoittu, ADHD:n kanssa ei pitäisi ollenkaan ajaa. Edes Plasto-Volvolla.
Jep jep kirjoitti:
Kuten sanoittu, ADHD:n kanssa ei pitäisi ollenkaan ajaa. Edes Plasto-Volvolla.
Ei ole tuon taudin kanssa mitään tekemistä. Katso itse mitä ihmiset tekee kun ajavat autoja. Minä näen monenlaista kun ohittelen heitä. Jotkut kutovat ja jotkut lukevat ja moni puhuu kännykkään ajon aikana. Ja kaikkeen on syy LIIAN ALHAISET NOPEUSRAJOPITUKSET. Ja tämä on syy onnettomuuksiin.
- porvoolainen
Rekat kulkevat tuurin varassa, kuten päivittäisissä uutisissa kuulemme. Kaiken aikaa on joku jossakin poikittain tai ojassa tms. Muuten nopeurajoitukset suojelevat muita tiellä kulkevia ja kaupunkilaisia hurjastelijoilta.
....mutta onhan se kyllä kurjaa, kun ei m...kunjatkeella pääse machoilemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä772727Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2811559Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461497- 871351
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3991321Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3941260Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381007Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2929Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun321832Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254822