Käpyjen keräily

Käpyjen kerääjä

Olen jo vuosia kerännyt soilta käpyjä. Innostukseni käpyjen keräilyyn allkoi opettajani kehoituksesta "mennä suolle käpyjä keräämään". Siitähän se alkoi. Onkohan keräämilläni kävyillä markkinoita ja rahallista arvoa? Kertokaa muutkin jotka keräätte suolta käpyjä.

7

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eryi

      kuule noil ei oo p a s k a n vertaa arvoa. heitä ne va roskii ja hyppää ite perässä. mä en yhtään ymmärrä tätä juttuu et ihmiset jotka kerää ilmaseks jotain paskaa tässä tapauksessa käpyjä, niin luulee et sit ku ne on jonki aikaa niit keränny et niil olis sit automaattisesti arvoo 1000€.

      • kaikkea näkee

        Siis miksi niitä suolta pitää kerätä? Metsissä niitä paremmin on. Suolta kerään itse vaan lakkoja, karpaloita, juolukoita ja variksenmarjoja.


      • verotonta tuloa

      • käyttöä löytyy

        Kuusenkäpyjä voi käyttää esim. perävaon pyyhkimiseen, kun käy metsässä paskalla. Näin olen kuullut. Se perustuu siihen, että auenneet suomut keräävät kaiken täyhkän pois, kun vedät vastakarvaan.


    • Käpykylän_kylpylä

      Miinusmerkkistä on se rahallinen arvo, sakot nimittäin ansaitset. Käpyjä ei saa kerätä ilmaiseksi vaan pitää olla maanomistajan lupa.

    • GrilliHiillos

      Kävyistä saa parhaat hiillokset makkaraa paistellessa. Kyllä niistä maksetaankin, jos kuivatat ne ja säilöt hyvin.

    • maksumiesx

      Ei suolla kasva käpyjä mutta tuoreilla vihreillä kävyillä on arvoa kun niistä voi kasvattaa uusia puita .. niistä kyllä maksetaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe