Rethymnon

mä vaan123

Onko kukaan käynyt tuolla Rethymnonissa? Millainen paikka on?

38

12574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 456

      Ei oo kukaan käyny! Mikä se on ja missä?

    • ihan jees sinänsä

      Erittäin hyvä kymmenen kilometrin pituinen hiekkaranta ja hyvät kulkuyhteydet. Vanha kaupunki kujineen on mukavaa käveltävää. Muu kaupunki on tavanomaista betonikaupunkia, kuten muuallakin. Turistikuvissa näkyvä rantakatu on helvetillinen amok-juoksu, eli turistiravintoloiden keskittymä, eikä mikään romanttinen käyskentelykatu-se rauhallisempi osuus alkaa keskustasta itään, jossa hotellitkin ovat, mutta rantakatu on erillään ravintoloiden sisäänheittäjistä hiekkarannan tuntumassa. Kreetalaiset eivät sitten ole ystävällisin väki Kreikassa..

      • Oliivipuu

        Rethmnon on ihana lomakohde. Olemme olleet monesti. On kaupunkia ja hiekkarantaa. Suosittelen :)
        Kyllä me olemme saaneet hyvää ja ystävällistä palvelua.


      • ihan jees sinänsä
        Oliivipuu kirjoitti:

        Rethmnon on ihana lomakohde. Olemme olleet monesti. On kaupunkia ja hiekkarantaa. Suosittelen :)
        Kyllä me olemme saaneet hyvää ja ystävällistä palvelua.

        Eivät toki ole epäystävällisiä ja eihän mitään paapomista ainakaan suomalainen useimmiten kaipaakaan. väitän silti, että ns.kansanluonteen pohjalta mukavinta porukkaa löytyy eräiltä muilta saarilta. Voi johtua kreetalaisten omanarvontunteesta, mutta tietty pidättyvyys on olemassa. Ei se siis haittaa.


      • autoretkeläinen

        Rantakatu ja hiekkaranta-alue on todellakin inhottava turistirysä, jos haluaa omaa rauhaa, on mentävä useita kilometrejä itään päin (suosittelen auton vuokraamista, niin näkee myös oikeaa Kreetaa). Myös se keskustan vanha satama on viheliäinen turistirysä ahdistavine sisäänheittäjineen, pizzapaikkoineen ja matkamuistokauppoineen. Georgiopouloksen alue (länteen päin) on vierailemisen arvoinen, hyvin hiekkarantoineen ja sieltä löytyy myös oikeita tavernoja ja rantakahviloita, joissa paikallisetkin käyvät. Itse olen viettänyt Kreetalla lomaiani ja pitkiäkin aikoja yli 10 kertaa ja kiertänyt saaren autolla useaan kertaan. Suosittelen autonvuokrausta niin näkee oikeaa Kreetaa. En ole koskaan kokenut kreetalaisia mitenkään tympeinä-päinvastoin-, olen aina saanut iloisen ja ystävällisen kohtelun.


      • lupakkoo
        Oliivipuu kirjoitti:

        Rethmnon on ihana lomakohde. Olemme olleet monesti. On kaupunkia ja hiekkarantaa. Suosittelen :)
        Kyllä me olemme saaneet hyvää ja ystävällistä palvelua.

        JOS olette käyneet Turkissa - Kreetan sisäänheittäjät ja kauppiaat on hyvin hellämielisiä. Kaikille ei sovi oikeen mikään. Rannanpuoleista kävelykatua saimme aivan rauhassa kulkea. Maassa ja kohteessa mentävä kohteen ehdoilla. Jätettävä savolaisuus kotiin ja nautitaan lomasta


      • kiva_mesta

        Tuo kommentti "jos tahtoo omaa rauhaa" = väärä kohdevalinta ! Siellä todellakin on muitakin. Autolla helppo liikkua, liikenne melko sujuvaa, eikä torvet soi jos vähän empii matkatessaan. Paljon nähtävää ympäristössä. Saaren vastakkainen puoli hyvä päiväretki. Vanhassakaupungissa mukava kävellä


      • Voivoiiii
        kiva_mesta kirjoitti:

        Tuo kommentti "jos tahtoo omaa rauhaa" = väärä kohdevalinta ! Siellä todellakin on muitakin. Autolla helppo liikkua, liikenne melko sujuvaa, eikä torvet soi jos vähän empii matkatessaan. Paljon nähtävää ympäristössä. Saaren vastakkainen puoli hyvä päiväretki. Vanhassakaupungissa mukava kävellä

        Vai savolaisuus kotiin....onpa paha asennevamma! On parasta silloin pysyäkin vain kehä kolmosen sisällä,ettei vaan pääse yhtään kehittymään omasta sisäsiittoisesta pikkusieluisuudesta ulos...


      • Tyytyväinen

        Tulimme vasta ko paikasta. Viikko oli sopiva aika , paikka on sen verran pieni, ellei vuokraa autoa... Näin aikaisin aurinko helli puolet lomasta, merivesi oli tosi lämmintä ja pitkä matala ranta (hyvä lapsille). Turisteista ei ollut vielä tungosta . Rantakadulla oli oma valinta käveleek sisäänheittäjien puolta vai rantakadulla. Kokemus kaikkiaan hyvä.


      • Kreetalainen

        Kirjoitit että pieni paikka minusta aika iso Rodos on pieni.


      • Anonyymi
        Voivoiiii kirjoitti:

        Vai savolaisuus kotiin....onpa paha asennevamma! On parasta silloin pysyäkin vain kehä kolmosen sisällä,ettei vaan pääse yhtään kehittymään omasta sisäsiittoisesta pikkusieluisuudesta ulos...

        Jos on savolainen, ei tarvitse mennä Kreetalle. Muitakin vaihtoehtoja on loman viettoon.


    • Kreikkaan

      Paras paikka Kreetalla ja yksi parhaimpia koko Kreikassa.

    • Jassujaa

      Tosi hyvä paikka. Ollaan käyty kahtena kesänä peräkkäin ja ihmiset ovat olleet meille ainakin ystävällisiä ei mitään moitittavaa. Huonompaa palvelua saa Helsingissä. Paljon keskusteltu paikallisten kanssa ja jopa saatu hyviä ystäviä joiden kanssa tekemisissä loman jälkeenkin. Rethymnonissa on monena päivänä viikossa markkinoita ja siellä oma kiva tunnelmansa. Vanhassa kaupungissa riittää paljon katseltavaa. Rannalta löytyy varmasti tilaa ettei tarvitse olla kylkikyljessä kiinne rantaviivaa on kilometri tolkulla. Bussi yhteydet saarella hyvät ja helppo liikkua saaren muihin kyliin ja kaupunkeihin. Suosittelen.

    • Samarias

      Mukava paikka on. Monta kertaa ollut yksin, kaksin ja lasten kanssa

      Piitkä hiekkaranta sekä kiva vanhakaupunki. Uusi kaupunkikin ok. Paikallista väkeä. Ei pitkä muualle saarella. Kaksi kertaa oltu Ibiscos Gardenissa Finnmatkat all inclusive reissussa, oikein hyvä, jos lapsia.

      • maps

        Menkää jonkun matkanjärjestäjän sivulle, valitse hotelli vaikka rantakadulta, laita hotellin katuosoite Google Mapsiin, ja eikun ajeleen katuja kamera-auton mukana.
        Itse hotellista saat aidonmmat katu ja rantanäkymät sieltä, niin ja lähin INKA markettikin sekä gyros pita ym tarjonta.
        Katselin juuri katunäkymiä seudulta jossa kävimme n, 15v sitten, siis Rethymnon, paljon oli muuttunut mutta jokin sama tavernakin lähes entisellään, noin 3km keskustasta itään.
        Toimii Rhodoksen kaupungissa ym, isommissa paikoissa.


    • Olen käynyt Kreetalla usein, kävin viime keväänä Rethymnonissa ensi kerran ja totesin sen hyväksi paikaksi, jotenka olen varannyt sinne matkan kevääksi ja syksyksi. Ranta on pitkä ja siinä vieressä on pitkä kävelykatu.

    • esko333

      Tänään varattu matka Rethymnoniin ensi kesäksi. Hotelli on Summer Dream. Onko kokemuksia hotellista, ja onko hotellin lähellä hyviä ruokaravintoloita?

      • katti0

        Oltiin v-12 heinäkuussa summer dreamissa, kaksiossa. Mielestämme oli oikein kiva pikku hotelli. Sänky hyvä, lapset nukkui olohuoneen vuodesohvilla. Ruokaa teimme jonkinverran itse, minikeittiö ok. Vessan oven lukko vähän reistaili, tyttö lukitsi itsensä sisään mutta hetkessä saatiin hlökuntaan kuuluva monitoimimies apuun. Sijaitsee pääkadun vierellä joten muutama huone kadulle päin, joku voi pitää häiritsevänä, itse tykkäsin katsoa paikkallisten kulkua ja eloa. Melu ei häirinnyt.

        Henkilökunnan oppi tuntemaan, varsinkin allasbaarin mario kyllä piti fiiliksen kohdillaan niin lapsille kuin aikuisille.
        Useana iltana oli hotellilla omaa ohjelmaa, grilli-ilta, kreikkalainen ilta, pool partyt... Hieman syrjässähän tämä on, joten kiva kun asiakkaat osallistuivat mielellään.
        Hotellin aamupalasta ym en tiedä, yhden pizzan tilasimme altaalle joka kyllä oli hyvä ja itsetehty. Iltajuhlissa ruoka oli taivaallista.

        Rantakadulle parin minuutin matka, mahtava pitkä uimaranta heti siinä.
        Itse kaupunkiin kävelimme parikertaa, bussilla helppo myös kulkea kun kulkivat sitä pääkatua, taksi maksoi silloin aina sen 5e.
        Hotellilla facessa sivut, kannattaa käydä katsomassa.


    • mummma

      Olen käynyt montakin kertaa. Ei eroa paljonkaan muista Kreikan kohteista. Olen kylläkin viimeksi käynytn.10 v sitten. Yleisesti ottaen, eroa ei paljonkaan ole. Totuushan on, itse me turistit olemme monet paikat pilanneet, se on valitettava totuus. : (

      • eroaon

        No jestas sentään kyllä on eroa esim. Rethymnonilla ja Rodoksella sekä vaikka samalla saarella olevalla Hanialla. Kun kerran olet käynnyt monessa paikassa Kreikassa niin oletan, että olet myös käynnyt Rodoksen tai Hanian kaupungeissa eikö niissä mielestäsi ollut mitään eroa Rethymnoniin. Jo pelkästään näiden kaupunkien siisteydessä on eroa käynti optikolla auttaa näkemään.


      • nomikä
        eroaon kirjoitti:

        No jestas sentään kyllä on eroa esim. Rethymnonilla ja Rodoksella sekä vaikka samalla saarella olevalla Hanialla. Kun kerran olet käynnyt monessa paikassa Kreikassa niin oletan, että olet myös käynnyt Rodoksen tai Hanian kaupungeissa eikö niissä mielestäsi ollut mitään eroa Rethymnoniin. Jo pelkästään näiden kaupunkien siisteydessä on eroa käynti optikolla auttaa näkemään.

        No mikä on siistein? Rethymnonko?


      • matkailu_avartaa
        eroaon kirjoitti:

        No jestas sentään kyllä on eroa esim. Rethymnonilla ja Rodoksella sekä vaikka samalla saarella olevalla Hanialla. Kun kerran olet käynnyt monessa paikassa Kreikassa niin oletan, että olet myös käynnyt Rodoksen tai Hanian kaupungeissa eikö niissä mielestäsi ollut mitään eroa Rethymnoniin. Jo pelkästään näiden kaupunkien siisteydessä on eroa käynti optikolla auttaa näkemään.

        Ilman optikolla käyntiä voi todeta saarella kaikkialla töytyvän peltoja / tyhjiä tontteja, joissa "kasvatetaan" roskia ja muovipulloja. Mihin asioita vertaa ? ! Moniin kohteisiin verraten Kreikka on suhteellisen siisti,rannoiltaan ja katujenvarsiltaan. Samoin epäystävällistä palvelua matkoillaan kokevan,täytyy joskus katsoa peiliin hiukan kriittisemmin. Olen käynyt Kreetalla vain 4 kertaa, niillä EN kertaakaan kohdannut huonoa palvelua / huijausta tms.


    • parturiin

      Olisiko kokemuksia partureista tai kampaamoista ja niiden hintatasosta Rethymnonissa?

      • Mikis

        Kiinnostaisi tietää, mikä on se mielenkiintoisin kaupunkikohteena näistä kolmesta: Rethymnon, Hania vai Rodoksen kaupunki? Vaikka ovatkin makuasioita, niin kaikissa näissä kolmessa käyneet kertokaahan mielipiteitänne!


      • Kreikkafaniy

        Olen ollut näissä kaikissa, useammankin kerran . Minulla se olisi ilman muuta Rethymnon. Vaikka ensi viikolla lähtisin.


      • Uimari
        Mikis kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää, mikä on se mielenkiintoisin kaupunkikohteena näistä kolmesta: Rethymnon, Hania vai Rodoksen kaupunki? Vaikka ovatkin makuasioita, niin kaikissa näissä kolmessa käyneet kertokaahan mielipiteitänne!

        Rodos oli mukava paikka. Bussilla Falirakiin, siellä matalampi ranta jos on lapsia. Kaupunki niemessä ja oli tuulinen ranta ja toinen ranta. Jaksaa kävellä vanhakin läpi kaupungin,milloin mihinkin suuntaan. Rantakatu kiertää niemeä ja ihana rantatie menee kohti Kritikaa. Vain jalankulkijoille,ylempänä autoille tie.Amaryllis oli hyvä huokea hotelli keskellä kaupunkia. Perheen omistama ja ravintola täynnä. Perhoslaakso myös,jos jaksaa kävellä,on hyvä nähdä. Rahassa kylpeville loistohotelleja rannalla,näytti juotavat kannettavan rannalle,mutta ei sentään valutettu suppilosta pillin avulla suuhun,vaan ihan itse joivat lasista!! Rethymnonin näemme kohta.. Voittaa kyllä tämä lomapaikka Espanjan ja Turkin täysin.


    • Reissaajat

      Ihana Rethymnon!. Kreetan kolmanneksi suurin kaupunki ja samalla myös rantalomakohde. Mies taisi käydä siellä parturissa, mutta hintatso ehkä Suomen luokkaa. Naisväen shoppailumahdollisuudet ihan kivat. Infoa lisää kuvin ja sanoin matkailusivuiltamme: http://aeta24.com/

      • Retyyn

        Kiitti tuosta linkistä! Oli kiva käydä katselemassa teidän kuvianne. Itse olen menossa Retyyn touko-kesäkuun vaihteessa. =) Pääsee tutustumaan kaupunkiin vähän paremmin. Viime vuonna pääsin tekemään sinne muutaman tunnin visiitin. Tuli tunne, että tänne on päästävä uudelleen. Mielenkiinnolla odotan matkaamme! =)


      • ReissupariAetA
        Retyyn kirjoitti:

        Kiitti tuosta linkistä! Oli kiva käydä katselemassa teidän kuvianne. Itse olen menossa Retyyn touko-kesäkuun vaihteessa. =) Pääsee tutustumaan kaupunkiin vähän paremmin. Viime vuonna pääsin tekemään sinne muutaman tunnin visiitin. Tuli tunne, että tänne on päästävä uudelleen. Mielenkiinnolla odotan matkaamme! =)

        Kiva kun tykkäsit kuvistamme! Me tulimme vasta hiljattain Hanian keväiseltä kaupunkireissulta ja hyvä oli sekin matka. Vanhat kaupungit Venetsian aikaisine satamineen tekevät hienon fiiliksen!
        Mukavaa matkaa Sinulle iki-ihanaan Retyyn! :)


    • Kreetalle

      Rethymnon on hyvä paikka,ja sieltä on helppo kipaista vaikka mihin suuntaan.Itse ajelimme
      viime kevätkesästä Rethymnonista Agio Nigolaukseen ja Haniaan ja ympäri ämpäri ja
      jäi vielä paljon näkemättä joten sinne siis.

    • esko333

      Tosi hieno paikka oli Rethymnon, oltiin viikon reissussa. 2 aikuista ja 1 lapsi. Ainoa pieni miinus oli Rethymnonin vanhan kaupungin ravintoloitsijat, varsinkin satama-alueen sisäänheittäjät, esim. Haniassa ei noin agressiivisia olla.

      • SuosittelenTuristi

        Rethymnon on ihana paikka. Tosin olen käynyt siellä 80-luvulla jo. Kävin siinä pistäytymässä paikallisella bussilla Haniassakin päivän aikana. Rethymnonissa ruoka hyvää. Paikalliset joiden kanssa juttelin olivat loistavia. Olen käynyt myös mm. Rhodoksella. Ei pahaa sanaa sieltäkään. Turvallista syödä ja liikua.


      • Monestiollut

        " Ainoa pieni miinus oli Rethymnonin vanhan kaupungin ravintoloitsijat, varsinkin satama-alueen sisäänheittäjät, esim. Haniassa ei noin agressiivisia olla."
        Satama-alue ei ole vanhaa kaupunkia. Satama-aluen ravintoloitsijat ovat aggressiivisia, eivät vanhan kaupungin.


    • Reissailut

      Tulimme juuri Rethymonista. 13 päivän reissu,ihan hyvä. Mutta piti olla 15 pv. Tulimme sinne su-iltana 28.4 klo23.55 ja lähdimme 13.5 klo 00.50 koneeseen kotiinpäin. Siis 1.pv oli kokonainen 5 minuuttia Kreetalla ja 15. päivä 50 minuuttia Kreetan maaperällä. Varatessa ei näkynyt mielestäni kuin päivämäärät. Tui-matkatoimisto oli kyllä muuten hyvä,mutta 1 ja viim.
      pv kesti yht. tuon 55 minuuttia. Tuskin enää erehdyn enää samaan lankaan menemään.

      • törkimystoimisto

        Huijaustahan tuo Tui.n touhu on. Harhauttavaa mainontaa, kuten huonekaluliikkeillä. Joo, kohta on jäkättäjät paikalla kertomassa. Kuluttajaviranomaiselle kuuluisi selvittää markkinointi. Tietäähän tuon matkaa varatessa, mutta v...ttaa katsoa heidän nettisivujaan, jossa aliarvioidaan asiakkaita.


      • Reissurouva

        Korjaan "Reissaillut"-nimim. kirjoitustani:tuli siinä kuitenkin 14 vrk ,vaan 15 vrk kesti tuon 55 min. Ja TUI:n henkilökunta on hyvä. Mutta Rodoksella oli mielestäni mukavampi olla. 2 rantaa lähellä ,kaikki pienellä alueella jos on ikää tai. ollaan reissussa lasten kanssa.


    • Anonyymi

      Minkälainen hotelli on Rethymnonin Lefkoniko Hotels STD Studio . Onko All Inclusive kohdallaan tässä hotellissa.

    • Anonyymi

      Saako rethymnonista vuokrattua invamopia?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      65
      2880
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      407
      2782
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      98
      2233
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      83
      1962
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      72
      1900
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1818
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      8
      1808
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      148
      1767
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1562
    Aihe