uusi 1.2 tsi ea211

sekundaa

http://www.motor-talk.de/forum/kapitale-motorschaeden-beim-1-2-tsi-ea211-t5038354.html

jakohihna rispaantunut piloille kun on kulkenut pahasti toisessa laidassa
kuvia
http://www.motor-talk.de/bilder/kapitale-motorschaeden-beim-1-2-tsi-ea211-g65873237/img-0752-i207495030.html
piloille mennyt,kulkenut aivan lohkossa kiinni

http://www.motor-talk.de/bilder/kapitale-motorschaeden-beim-1-2-tsi-ea211-g65873237/img-0754-i207495031.html

aivan uusi moottori

http://www.motor-talk.de/bilder/kapitale-motorschaeden-beim-1-2-tsi-ea211-g65873237/img-0753-i207495032.html

33

3215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljyäkin paloi

      taas sutta koko jakopää.noh eipä noissa turbokaan kestä kuin 60 th km,kertakäyttö kulttuuria totesi tm kestotestissään.

      • ossspersunullinkuppi

        Klassikko 60tkm turbo jossa epäiltiin olevan kuluneisuutta ja arveltiin sen vielä kestävän tie kuinka pitkään.
        Pitäisi röllinkin ottaa edes vähän asioista selvää.


      • Anonyymi
        ossspersunullinkuppi kirjoitti:

        Klassikko 60tkm turbo jossa epäiltiin olevan kuluneisuutta ja arveltiin sen vielä kestävän tie kuinka pitkään.
        Pitäisi röllinkin ottaa edes vähän asioista selvää.

        Moktar.Gubta oot miehistä tykkäävä ;)


    • puuilosta edelleen

      myös öljyn kulutus on säilynyt ominaisuutena hyvin.öljyä palaa ensi metreistä lähtien,tosin nousee rajusti jo 50 th.n kieppeillä kun turbon kulumisesta johtuen menee läpi turbostakin

      • osssspersunullinkupp

        faktaa vai röllin märkä uni?


      • MJK.

        Ei mene turbon kautta. Jos se menisi turbon laakerista pakoputkeen auton perässä olisi niin sankka savu, että perässä ajavaa ei näe. Minulta hajosi Nissanista turbo, niin perässä ollut linja-auto hävisi näkyvistä.
        Tämä savun määrä on helppo testata, kun pudottaa kuuman pakosarjan päälle tipan synteettistä öljyä ei auton moottoria enää näe.


    • voi voi_sentään

      hirveä kippo, ja vikapesä kuten aiemmatkin skeidat.

    • Älsaösdlpo,aslqotryu

      KAIKKI NE KUVAT ON YHDESTÄ JA SAMASTA MOOTTORISTA vaikka jullinjuntti yrittää säveltää, että kysymyksessä on monta eri tapausta.

      Jostakin syystä hihnapyörän pultit ovat löystyneet jolloin vahinko on aiheutunut. Yksittäistapaus. Ei ole elämää suurempi asia, vaikka jullinjuntti yrittääkin tapansa mukaan dramatisoida.

      Tästäkin asiasta on jo monta aiempaa postausta, joten katson tämän ihan turhaksi spämmäämiseksi. Mutta minkäs julllinjuntti vinoutuneelle sielunelämälleen mahtaa.

    • vain yksi hajonnut??

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html

      tässä uusin 2015

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1420168455849.html

      kaikki penäävät nyt noihin ongelma autoihin takuun pidennyksiä
      Saksalaisen Auto Bildin tuore laaturaportti penää takuupidennyksiä.
      Auto Bild Saksan tuoreessa laaturaportissa moititaan uusien autojen uutta ja hienoa tekniikkaa. Pahimmillaan uutuustekniikka pelaa koeajoissa erinomaisesti, mutta voi olla vikaherkkää vuosien mittaan.

      Esimerkeiksi lehti nostaa muun muassa huonot nykyakut, Volkswagenin TSI-moottorien jakoketju- ja seitsenvaihteisen DSG-vaihteiston ongelmat sekä Mazdan kehnon ruosteeneston.

      Ikävimmät viat ilmenevät kun autojen takuu on jo rauennut, eli noin kolmen-neljän vuoden ikäisenä. Lääkkeeksi tähän Auto Bild suosittelee erityisesti saksalaismerkeille takuuajan pidentämistä.

      Auto Bildin tämänvuotisen laaturaportin kolmen parhaan automerkin kärki on:

      1. Toyota (arvosana 2, asteíkko 1-5)

      2. Mazda (arvosana 2,29)

      3. Volvo (arvosana 3,33)

      • on se myös tyjmä

        Lumisota-sokealle jullinjuntille: Linkkiä pukkaa, mutta ei hihna TSIn suuntaan.


      • YLKSJKÅÄÖLKHYYKKUY

        ALOITUKSESSA OLI PUHE UUDESTA MOOTTORISTA JOSSA JAKOPÄÄ ON HIHNALLA. NIISTÄ EI LIIEMMIN OLE RAPORTOITU VIKOJA.

        ILTA-SANOMIEN ARTIKKELEISSA KÄSITELLÄÄN EDELLISEN SUKUPOLVEN AUTOJA, JOISSA JAKOPÄÄ ON KETJULLA.

        MIKSI JULLINJUNTTI NÄMÄKIN ASIAT HALUAA SEKOTTAA? SIKSI, KOSKA POJULLA EI OLE MINKÄÄNLAISTA ASIANTUNTEMUSTA EIKÄ TIETOA ASIOISTA. TAI SITTEN TEKEE SEN TAHALLAAN. SITÄHÄN SE PROVOILEMINEN ON. ASIOIDEN VÄÄRISTELYÄ JA HARHAANJOHTAMISTA.


      • persutokkiinsa
        YLKSJKÅÄÖLKHYYKKUY kirjoitti:

        ALOITUKSESSA OLI PUHE UUDESTA MOOTTORISTA JOSSA JAKOPÄÄ ON HIHNALLA. NIISTÄ EI LIIEMMIN OLE RAPORTOITU VIKOJA.

        ILTA-SANOMIEN ARTIKKELEISSA KÄSITELLÄÄN EDELLISEN SUKUPOLVEN AUTOJA, JOISSA JAKOPÄÄ ON KETJULLA.

        MIKSI JULLINJUNTTI NÄMÄKIN ASIAT HALUAA SEKOTTAA? SIKSI, KOSKA POJULLA EI OLE MINKÄÄNLAISTA ASIANTUNTEMUSTA EIKÄ TIETOA ASIOISTA. TAI SITTEN TEKEE SEN TAHALLAAN. SITÄHÄN SE PROVOILEMINEN ON. ASIOIDEN VÄÄRISTELYÄ JA HARHAANJOHTAMISTA.

        Onko uusi hihna TSI myös yhtä heikko kuin jakoketju TSI?


    • maskisuoja ei auta

      mites se öljyn kulutus ja webaston pakollisuus noihin tsi koneisiin,nostaa käyttökuluja komeesti.

      • Provot ammutaan

        Öljyn kulutus on trollien ylläpitämä myytti. Kaikki autot kuluttavat jonkin verran öljyä, mutta jos öljyä ei kulu, se voi olla osoitus viasta; joko männänrenkaiden ohi vuotaa polttoainetta kampikammioon, tai sitten öljyn sekaan pääsee jäähdytysnestettä.

        Uusi hihnakättöinen moottori on asiantuntijoiden mukaan riittävän lämmin ilman lisälämmitintäkin.

        Se niistä provoista taas.


      • maskinsuojaa ei tarvita,

        ainakaan ketjukoneissa, joissa ptc-lisälämmitin. Lämpiää ja on pitkässä matka-ajossa kuuma 18 c asetuksella.

        35,5tkm menty ilman öljynkulutusta, kuten edellisetkin autot, merkistä riippumatta. En usko, että bensa kuitenkaan joka autossa "korvaa" merkittävästi öljyä...

        Että trollausta vanhoin eväin taas...


    • näin se vaan on

      TSI MOOTTORIT SYÖ ÖLJYÄ AIVAN LIIKAA,EIKÄ VW TEE ASIALLE MITÄÄN,no tuskin se voisikaan kun ei osaa

      http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=204035&tstart=0

      1.4 TSI moottoria kuluttaa huoltovälillä 30 tkm 15 litraa tai 30 litraa tai vieläkin enemmän niin meneekö tosiaan luonnollisen vaihtelun piikkiin, varsinkin kun tiedossa on pitkään ollut että 1.4 TSI moottoria on toimitettu vääränkokoisilla männänrenkailla ja niitä oli myös 2011 autoissa, mikään vahinko ei siis ollut kyseessä vaan täysin harkittu epäkurantin materiaalin kierrätys maksavien asiakkaiden kustannuksella.

      Männänrenkaista löytyy netistä speksit ja niissä on hiuksenhieno ero mutta juuri riittävä mittavirhe aiheuttamaan väljät sylinterit jo uutena, oman auton moottori tosin oli jo "uutena" käytetyn näköinen ties kuinka monessa autossa oli jo kierrätetty ennen Poloista. Että kun takuukorjaukset tehdään vaihtamalla käytettyä osaa tilalle, niin olisiko jopa hieman oikaistu ja laitettu käytetty moottori jo suoraan uuteen ja se uusi moottori erikseen myyntiin, näitä on paljon spekuloitu,
      tsi moottorit kierrätetään koko ajan,vanha pois ja uusi (tehdas kunnostettu tilalle)
      myös turbojen läpi vuodot lisää öljyn kulutusta

      • paljon on paljon

        voi juma näitä julleja.vag autot on kuluttanut aikojen alusta öljyä ja sama meno jatkuu edelleen,
        jos jullit ei usko voin laitaa sata sivua keskusteluja kun jullit itkee suunnatonta öljyn kulutusta.
        on monet laittaneet huollon seuraamaan öljyn kulutusta tarkkaan.mutta vastaus on ettei korjata,saa viedä huollon mukaan 1l per 1000km.eli 30 litraa huoltovälillä.

        männärenkaat irtoavat/kuluvat jo uutena eikä maahantuoja ole ollut kovin innokas niitä vaihtamaan.

        Vai onko yksikään näistä alle 100tkm ajetuista VAG omistajista joiden motti vie sen 1l/1000km saanut männänrenkaita vaihdettua takuuseen? Tai onko mikään muukaan merkkiliikkeen takuuseen suorittama toimenpide öljynkulutusta pudottanut?


    • jakopää uusiksi

      1.4 TSI:

      Liian pitkä öljynvaihtoväli>>öljyn kyky sitoa likaa itseensä täyttyy>>lika kiinnittyy öljypohjaan>>uusi moottoriöljy liuottaa klimpit irti>>imusiivilä tukkeutuu>>öljynpaineet romahtaa>>jakopään ketju ei kiristy (pakokaasuahdin ei saa voitelua)>>ketju venyy rallattaessaan>>säätyvä nokka-akseli yrittää korjata virhettä>>säätövara loppuu>>varotusvalo syttyy>>auto asentajalle korjattavaksi.

      Uskon että ylenpalttinen öljynkulutus vielä lisää tuota ongelmaa sillä jatkuva lisäily aiheuttaa väärän turvallisuudentunteen öljyn kunnosta. Ei pysy kauaa kunnossa jos noin helposti kulkeutuu suuntaan jos toiseenkin. Litra / 1000tkm on varmasti liikaa jos ajatellaan että koneella pitäisi päästä useampi satatuhatta kilometria (tai vastaava määrä tunteja kaupunkikäytössä)

    • samaa tuttua

      jakopää hajoo joka tapauksessa vaihtoi öljyjä vaikka kuinka usein,ketju viruu edelleenkin ja ketjun tiukkaus mekanismikin pettää.

      • Kärsivällisyyttä

        Odottele vaan jakopään hajoamista, mutta älä pitkästy odotuksessa


      • ei loppua näy
        Kärsivällisyyttä kirjoitti:

        Odottele vaan jakopään hajoamista, mutta älä pitkästy odotuksessa

        Hyvinhän noita hajoo päivittäin.oikeuden päätöksellä vw joutui korvaamaan ja pidentämään takuita monissa maissa.


      • ..the end is always near
        ei loppua näy kirjoitti:

        Hyvinhän noita hajoo päivittäin.oikeuden päätöksellä vw joutui korvaamaan ja pidentämään takuita monissa maissa.

        No. Montako hihnaa ja ketjua tänään on hajonnut? Sulla on tietoa, joka muilta puuttuu.


    • täysinpöpi

      Kyllä tää larvonta on sotkemassa joka ikisessä asiassa.varmaan päivystänyt täällä jo vuosia

      • PahaAddiktio

        Hehehee. Ja sinä "nukutkin" Suomi24-päällä....


    • halbaföörd

      Saksasta saa kymppitonnilla fiestan perkele sentäs, voi vittu on kallis suomessa sama biili!

    • paljonasiaa

      Tiesuola hoitaa loput tsi.t sulattoon.

      • äläjunttiselitämitään

        Tiesuolalla ja TSI:llä ei ole paskankaan vertaa tekemistä keskenään.


      • asialinja
        äläjunttiselitämitään kirjoitti:

        Tiesuolalla ja TSI:llä ei ole paskankaan vertaa tekemistä keskenään.

        Ei myöskään trolleilla ja autotekniikalla.


    • työtäriittää

      Huokoiset hihnapyörät ei diggaa tiesuolasta.eikä maalit karistava sämpylä kori.

    • artistimaksaa

      Ruskeaa mönjää.moottorin ulko että sisäpuolella.aina kaput.

    • vispilä

      öljyt katoaa ja sakkaantuu

    • kuluttaja-aktivisti

      Tämä on erittäin tärkeä asia

    • Anonyymi

      MaailmanMatti Moktar.Valkku.Gubta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3174
    2. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2102
    5. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1701
    8. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1546
    9. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1260
    10. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    Aihe