Oulu 14.1.2015 klo 11:05 | päivitetty 14.1.2015 klo 11:05
Kunnianloukkaustuomion saanut Joukamo Kortesalmi ei pyri eduskuntaan
Perussuomalaisten Kortesalmi sanoo, että tuomio ei vaikuttanut päätökseen. Kuusamolaisvaltuutettu harkitsee ehdokkuutta neljän vuoden kuluttua.
Perussuomalaisten kuusamolainen kaupunginvaltuutettu Joukamo Kortesalmi ei pyri eduskuntaan.
Joulukuun lopussa kunnianloukkauksesta sakkoihin tuomittu perussuomalaisten kuusamolainen kaupunginvaltuutettu Joukamo Kortesalmi ei lähde ehdolle kevään eduskuntavaaleissa.
Kortesalmen mukaan päätökseen ei liity dramatiikkaa eikä häntä ole painostettu poisjääntiin puoluejohdon taholta. Joukamo Kortesalmi toimii muun maussa Perussuomalaisten järjestösihteerinä.
– Tähän päätökseen ei sisälly mitään dramatiikkaa, vaan se on selkeä jatko niille kieltäytymisille, joita olen tehnyt monta kertaa lukuisissa vaaleissa aikaisemminkin.
– Puolueessa joillakin tahoilla on ehkä elänyt virheellinen käsitys siitä, että olisin automaattisesti ehdolla eduskuntavaaleissa, Kortesalmi sanoo.
– Minua on siis samanaikaisesti sekä pelätty että toivottu listoille.
Kortesalmi sanoo harkitsevansa lähtemistä ehdolle eduskuntavaaleissa neljän vuoden kuluttua.
LUE MYÖS
Kuusamolaisvaltuutetulle rapsahti sakkoja kunnianloukkauksesta 10.12.2014
Kunnianloukkaustuomion saanut Joukamo Kortesalmi ei pyri eduskun
5
145
Vastaukset
- Kokoomus
Kyllä Kortesalmen pyrky on ollut pelkkää dramatiikkaa. Ensin puoluesihteeriksi,sitten piirinpuheenjohtajaksi,liittyi kirkkoon takaisin ja pääsi vielä kirkkovaltuustoonkin,mutta äänisaalis oli pettymys.
Pettymys oli myös Kulpakon vaalitulos,jota vain mainosti.
Kertoiko Kortesalmi minkäpuolueen ehdokkuutta tavoittelee neljänvuoden päästä? - 8:n ääntä
Voisiko Joukamo perustella mitkä on ne luluisat vaalit joissa hän on kieltäytynyt ehdokkuudestaan, ei ainakaan silloin kieltäytynyt kun sai kokoomuksen ehdokkaana 8 ääntä kunnallisvaaleissa.
- Vuotungista
Kieltäytymisiä on niinpaljon ettei niitä voi enään muistaa.
- Martta pj.
Varmaan kieltäytynyt Kuusamon Marttojen puheenjohtajuudestakin.
- youiu på
vaaliehdokas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882