Kunnianloukkaustuomion saanut Joukamo Kortesalmi ei pyri eduskun

taan.

Oulu 14.1.2015 klo 11:05 | päivitetty 14.1.2015 klo 11:05
Kunnianloukkaustuomion saanut Joukamo Kortesalmi ei pyri eduskuntaan

Perussuomalaisten Kortesalmi sanoo, että tuomio ei vaikuttanut päätökseen. Kuusamolaisvaltuutettu harkitsee ehdokkuutta neljän vuoden kuluttua.

Perussuomalaisten kuusamolainen kaupunginvaltuutettu Joukamo Kortesalmi ei pyri eduskuntaan.
Joulukuun lopussa kunnianloukkauksesta sakkoihin tuomittu perussuomalaisten kuusamolainen kaupunginvaltuutettu Joukamo Kortesalmi ei lähde ehdolle kevään eduskuntavaaleissa.

Kortesalmen mukaan päätökseen ei liity dramatiikkaa eikä häntä ole painostettu poisjääntiin puoluejohdon taholta. Joukamo Kortesalmi toimii muun maussa Perussuomalaisten järjestösihteerinä.

– Tähän päätökseen ei sisälly mitään dramatiikkaa, vaan se on selkeä jatko niille kieltäytymisille, joita olen tehnyt monta kertaa lukuisissa vaaleissa aikaisemminkin.

– Puolueessa joillakin tahoilla on ehkä elänyt virheellinen käsitys siitä, että olisin automaattisesti ehdolla eduskuntavaaleissa, Kortesalmi sanoo.

– Minua on siis samanaikaisesti sekä pelätty että toivottu listoille.

Kortesalmi sanoo harkitsevansa lähtemistä ehdolle eduskuntavaaleissa neljän vuoden kuluttua.

LUE MYÖS

Kuusamolaisvaltuutetulle rapsahti sakkoja kunnianloukkauksesta 10.12.2014

5

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokoomus

Kyllä Kortesalmen pyrky on ollut pelkkää dramatiikkaa. Ensin puoluesihteeriksi,sitten piirinpuheenjohtajaksi,liittyi kirkkoon takaisin ja pääsi vielä kirkkovaltuustoonkin,mutta äänisaalis oli pettymys.
      Pettymys oli myös Kulpakon vaalitulos,jota vain mainosti.
      Kertoiko Kortesalmi minkäpuolueen ehdokkuutta tavoittelee neljänvuoden päästä?

• 8:n ääntä

Voisiko Joukamo perustella mitkä on ne luluisat vaalit joissa hän on kieltäytynyt ehdokkuudestaan, ei ainakaan silloin kieltäytynyt kun sai kokoomuksen ehdokkaana 8 ääntä kunnallisvaaleissa.

• Vuotungista

Kieltäytymisiä on niinpaljon ettei niitä voi enään muistaa.

• Martta pj.

Varmaan kieltäytynyt Kuusamon Marttojen puheenjohtajuudestakin.

• youiu på

vaaliehdokas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe