Ulvilan sosiaalitoimi

vieras90

Mikä ihme siinä on, kun ei vain toimi?

Jätin toimeentulotukihakemuksen Ulvilan sosiaalitoimistolle 29.12.2014. Sain postissa kirjeen 03.01.2015, jossa pyydettiin liitteitä. Vein kaikki pyydetyt liitteet toimistolle 05.01.2015, hakemus on vieläkin käsittelyssä. Tuolloin 5. päivänä minulle sanottiin, että saan päätöksen viimeistään 7.päivä.

Edellispäivänä soitin toimistolle, että mikä mahtaa kestää, heidän päätöksenteko aikansa kun alkaa jo olla ummessa ja minulle luvattiin päätös jo aikoja sitten, silloin 7. päivänä. Sieltä minulle sanottiin, etten ole kuulemma vieläkään toimittanut liitteitä. Kovan taistelun jälkeen ne kuitenkin löytyivät, ihme ihme... No seuraavaksi minulle väitettiin, että ne olisivat saapuneet vasta 9.pvä?!

Pidemmän soittelun ja selvittelyn tuloksena minulle myönnettiin, että hups, olivat ne tulleet tuolloin 5.päivä kuten sanoit...Tämän jälkeen minulle sanottiin että saan päätöksen huomenna, eli 13.päivä.

Päätöstä ei kuulunut 13. päivä, joten otin yhteyttä sosiaaliasiamieheen, joka sanoi hoitansa asian heti kun kykenee.

Tänään, 14.päivä sosiaaliasiamies soitti minulle 09:45 ja kertoi, että asia on kunnossa, saan päätöksen (ja mitä ilmeisemmin rahat) kello 13:00 mennessä.

Kun kello oli 14:00, soitin taas jälleen kerran toimistolle, koska päätöstä ei kuulunut. Sieltä minulle kerrottiin, ettei minulle mitään päätöstä vielä ole luvattu. Virkailija alkoi taas väittämään, ettei liitteitä ole. Asia kuitenkin selvisi että kylläpä vain on. Noh, seuraavaksi sama rumba, ne ovat saapuneet meille vasta 9.päivä. Kovan selvittelyn ja selostuksen jälkeen virkailija ilmoitti nyrpeästi tarkistavansa asian ja soittavansa minulle viimeistään kello 15:00.

Taaskaan soittoa ei kuulunut, joten soitin itse. Sama nyrpeä virkailija vastasi minulle ja kyselin asiasta. "Juu, kyllä ne liitteet vasta 9.päivä on tänne tulleet, toimitit ne sen verran myöhässä että käsittely viivästyi sen takia, et saa tänään päätöstä." Hän vielä väitti, että olisin itse kirjoittanut liitteisiin, että "Tänään 9.päivänä jätän nyt nämä liitteet Ulvilan sosiaalitoimistolle" tai jotakin vastaavaa?!

Tämän jälkeen hermostuin ja lähdin itse toimistolle. Paikalla ei tietenkään ollut ketään, joten ei muuta kuin palveluneuvontaan kyselemään. Virkailija kertoi minun saavan päätöksen huomenna, 15.päivä, eikä lainkaan ymmärtänyt tuollaista käytöstä ja turhaa lupailua ja siirtelemistä.

Katsotaan miten käy...Miksei tämä järjestelmä voi toimia? Ei ihminen nyt elä ilman ruokaa koko kuukautta!

8

1127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ToinenkinKypsä

      Vittu mitä touhua... Pääsis jo itsekin töihin niin ei tarttisi tapella näiden virastojen kanssa.

    • totuus tässä

      Työhaastattelussa valitaan kaikkein kusipäisimmät henkilöt noihin hommiin jotta ei tarvitsisi auttaa ketään rahallisesti.Monesti hakija uupuu tähän paskaan eikä enää edes yritä hakea ja kaupunki säästää rahaa.

    • vieras90

      Nonniin, eipä sitä soittoa tänään kuulunut, tietenkään. Ei muuta kuin taas soittelemaan ympäri kaupungin eri virastoja ja ihmisiä. Tavoitin hakemukseni käsittelijän, joka lupasi käsitellä asian mahdollisimman nopeasti, joka tarkoittaisi ensi viikkoa.

      Pienoisen selostuksen jälkeen, että rahaa kaivataan NYT eikä ensi viikolla, hän kehoitti minua soittamaan sosiaalitoimiston johtajalle vai olisiko ollut johtava käsittelijä, en muista enää tarkkaan. Pomon kanssa puhelua hiukan aikaa puhelimessa ja luvattiin hoitaa asia.

      Noin tunnin päästä hän soitti minulle takaisin ja kertoi, että saisin päätöksen puolessa tunnissa, jokohan jotakin tapahtuisi? Pomo sanoi myös, että virastossa oli sössitty liitteideni kanssa, mitä ei kukaan meinannut myöntää. Ei muuta kuin odottelemaan ja kärvistelemään. Päätös viipyi ja viipyi, kunnes tunnin päästä netistä sain lukea, että päätös on hyväksytty!

      No, seuraava ongelma. Katsoin maksun suuruuden, 925e....Taloudessa kaksi tulotonta, työtöntä työnhakijaa ihmistä! Perusosat ja osan vuokrasta siis maksoivat...Juuri ja juuri saimme vuokran maksettua, muutaman laskun ja hiukan ruokaa. Muutama lasku jäi kylläkin maksamatta, pakko ruokaakin oli saada jossain kohtaa.

      Kyllähän valtio pitää huolen omistaan vai miten se meni...

      • Bullshittiä

        925e..?!

        Rohkenen epäillä summaa.Tarkoitat varmaankin 92,5€?

        Jos saatte työttömyyskorvaukset (olette työnhakijoina TE keskuksessa), eli 20% verojen jälkeen nettona 600€ x 2, teille ei varmasti makseta vajaata tonnia siihen päälle vaikka tilanteenne olisi mikä tahansa.

        Meillä menee toisen työkkärikorvaus ja hiukan vielä lisää toisenkin työkkärikorvauksesta vuokraan pelkästään, sähkö ja vesi siihen päälle.Käteen ei jää teitä isommalle perheelle juuri mitään ja me olemme LIIAN isotuloisia saamaan edes euroa sieltä.

        Koko aloitus haiskahtaa pahemman kerran provolle.


      • vieras90
        Bullshittiä kirjoitti:

        925e..?!

        Rohkenen epäillä summaa.Tarkoitat varmaankin 92,5€?

        Jos saatte työttömyyskorvaukset (olette työnhakijoina TE keskuksessa), eli 20% verojen jälkeen nettona 600€ x 2, teille ei varmasti makseta vajaata tonnia siihen päälle vaikka tilanteenne olisi mikä tahansa.

        Meillä menee toisen työkkärikorvaus ja hiukan vielä lisää toisenkin työkkärikorvauksesta vuokraan pelkästään, sähkö ja vesi siihen päälle.Käteen ei jää teitä isommalle perheelle juuri mitään ja me olemme LIIAN isotuloisia saamaan edes euroa sieltä.

        Koko aloitus haiskahtaa pahemman kerran provolle.

        Hommahan on siis niin, että kumpikaan emme saa työttömyyskorvausta, joten tulot ovat nollassa molemmilla. Sossusta saatava perusosa on n.405e/nokka, joten saamme niistä n.810e, loppu raha on osa vuokrasta.


      • ulvilan possusossu
        vieras90 kirjoitti:

        Hommahan on siis niin, että kumpikaan emme saa työttömyyskorvausta, joten tulot ovat nollassa molemmilla. Sossusta saatava perusosa on n.405e/nokka, joten saamme niistä n.810e, loppu raha on osa vuokrasta.

        Ette siis ole työttömiä työnhakijoita vaan opiskelijoita kenties?
        Vai onko karenssi päällä molemmilla? Jos on, se tarkoittaa -20% siivua pois myös toimeentulotuesta.Jos noin tosiaan on, tilanteenne on aika perseestä.


    • HUUUOOOOHHHHH

      Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla, että ei ota kirjallista todistusta siitä, mitä papereita on jättänyt sossuun ja milloin? Ei sitten tarvitse tännekään kirjoitella, että mitä milloinkin virkailija väitti, kun on asiat mustaa valkoisella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1709
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1648
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      1185
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1144
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1122
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1037
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      991
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. 7
      972
    Aihe