Yskä rohisee ja vinkuu, jo yli 3 vkoa

En jaksa tätä

Olen käynyt muutamaan otteeseen lääkärillä viimeksi muutama päivä sitten. On otettu CRP jossa ei näkynyt tulehdusta lainkaan, keuhkot kuunneltu aina ja ei mitään kuulu keuhkoista vaan aivan normaalit, se puhalluskoe jossa puhalletaan putkeen ja mittaa jotain keuhkojen tilavuutta tms, tulos oli erinomainen, otettu mycoplasma koe joka oli negatiivinen, aiemmin otettu kaikki allergiatestit, olen ottanut tänä vuonna influenssarokotteen ym... Jonkinlainen keuhkoputkentulehdus minulla on näin lääkäri sanoi, siihen varmuudeksi sain antib kuurin mutta se ei auttanut.
Tämä nyt sitten vaan on kuulemma virus ja näitä on liikkeellä. Yhä vaan jatkuu sellainen, jos yskin, kauhea rohina ja korina kuuluu, samaten hengitys vinkuu välillä uloshengittäessä. Minulla ei ikinä ole ollut tämmöistä.
Onko kellään muulla vastaavaa??? Oletteko saaneet jostain tietystä lääkkeestä tms tähän apua? Niin olen kokeillut myös reseptillä saatuja limaa juoksevammaksi tekeviä lääkkeitä plus jopa sain sellaisen astmapiipun tapaisen, eivät auta. Milloin se rohina oikein loppuu!? Meillä on tätä samantyyppistä ollut perheessä.

2

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13131313131313131313

Ota jotain yskänlääkettä

• deetää.....

Yskänlääkkeitä ei enään suositella kellekkään, koska eivät ole terveellisiä eivätkä auta missään vaivassa.

Hunaja on ainoa, jota suositellaan.

Ja D-vitamiinia.

D-vitamiinia tarvitaan, jotta elimistö tuottaisi mikrobeja tuhoavia peptidejä. Nämä peptidit tuhoavat elimistöön tunkeutuneita taudinaiheuttajia, sieniä, bakteereita ja viruksia. Niitä syntyy valkosoluissa ja hengitysteiden pinnalla, ja ne muodostavat limakalvoille suojamuurin esimerkiksi influenssaviruksia vastaan.

D-vitamiinia 50-125µg/vrk riippuen iästä.

1.8.2012 Euroopan Unionin elintarviketurvallisuuselin EFSA nosti D-vitamiinin turvallisena päiväannoksena pidetyn nuorten (11–17 v) ja aikuisten rajan 100 µg:aan. Vauvojen rajana EFSA pitää nyt 25 µg ja 1–10-vuotiaiden 50 µg päivässä. Lausunnossa mainitaan, että edes 250 µg päiväannoksella ei löydetty mitään haittavaikutuksia.
      http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/2813.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      157
      6364
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      50
      1816
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      38
      1474
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      49
      1071
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      324
      1019
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      48
      951
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      929
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      898
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      877
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      875
    Aihe