En löytänyt poliittista kotia

En löytänyt poliittista kotia

Olen lähes kuuden vuoden ajan etsinyt itselleni poliittista kotia eli sellaista puoluetta, jossa voisin toimia ja edistää uskonnollisia ja yhteiskunnallisia ajatuksiani ja tavoitteitani eli Suomen itsenäisyyttä, eroa EU:sta ja Jumalan tahdon mukaisten vanhurskaiden ja oikeudenmukaisten lakien säätämistä. Minun ajattelussani usko ja politiikka kuuluvat erottamattomasti yhteen ollen saman elämän eri puolia.

Etsintä on nyt loppu: poliittista kotia ei löytynyt. Olen yhtä tyhjän päällä nyt kuin aloittaessanikin keväällä 2009.

Takana ovat jäsenyydet seuraavissa puolueissa (osassa olin myös ehdokkaana): Kokoomus (3 kuukautta), Kristillisdemokraatit (14 kuukautta), Itsenäisyyspuolue (5 kuukautta), perustamani uusi puolue Suomen Laillisuuspuolue (2½ vuotta) ja Keskusta (1½ kuukautta) sekä loppuvuodesta 2010 alustavat tunnustelut Perussuomalaisiin ja Muutos 2011 –puolueeseen, jotka ilmoittivat, että he eivät ota minua jäseneksi.

Mistään ei tullut mitään. Minut joko käytännöllisesti katsoen erotettiin, kun jo luvattu ehdokkuus vaaleissa peruttiin, tai minä erosin itse eri syistä johtuen tai minulle ei löytynyt enää tilaa listoilla tai minua ei haluttu alun perinkään mukaan tai kannatusta ei vain ollut tarpeeksi, kuten kävi oman puolueeni kanssa, jonka toiminnan jouduin lopettamaan 25.11.2014.

Viimeisin yritykseni löytää poliittista vaikutuskanavaa alkoi 28.11.2014, kun minut hyväksyttiin Keskustan Loviisan paikallisyhdistyksen ja johtokunnan jäseneksi. Tänään, 15.1.2015, olen lähettänyt Loviisan Keskustan johdolle eroilmoitukseni puolueesta. Samalla luovun pyrkimästä Keskustan kansanedustajaehdokkaaksi huhtikuun vaaleihin.

Syy erooni on yksinkertainen. Keskustan Loviisan johto julkaisi Loviisan Sanomien Facebookissa 14.1.2015 kannanoton, jonka mukaan minun Loviisan Sanomien Facebook-sivuilla yksityishenkilönä, ei Keskustan jäsenenä, julkaisemani uskonnolliset ja profeetalliset kirjoitukset ovat herättäneet närää ja ne ovat olleet äärimmäisyyksiin meneviä. Johtokunnan kahdeksan jäsentä ilmoittivat yksimielisesti: ”Me katsomme, että Pihon näkemykset eivät edusta johtokunnan näkemyksiä eivätkä Loviisan Keskustan näkemyksiä.” Julkinen ilmoitus jatkui: ”Pihon asemaa jäsenenä tullaan käsittelemään seuraavassa Keskustan Loviisan paikallisyhdistyksen yleisessä kokouksessa.”

Katson, että viimeinen lause merkitsee sen verran selvää epäluottamusta minua kohtaan, että kyse ei voi olla muusta kuin siitä, että minut aiotaan erottaa seuraavassa kokouksessa paikallisyhdistyksestä. Haluan säästää Loviisan Keskustan minun erottamisen vaivalta ja lähetin siksi oman eroilmoitukseni.

Ymmärrän, että Loviisan Keskusta on kirjoitusteni tuottaman kielteisen julkisuuden vuoksi hankalassa välikädessä, koska monet ihmiset liittävät mielipiteeni Keskustaan, vaikka en ole kirjoittanut keskustalaisena vaan uskovana yksityishenkilönä. Siksi on parempi molempien kannalta, että tiemme eroavat.

Näen itse täysin mahdollisena sen, että voisin toimia sekä uskonnollisia ja profeetallisia sanomia esiintuovana rohkeana julistajana että radikaaleja muutoksia isänmaallisuuden ja arvokonservatiivisuuden suuntaan tahtovana poliitikkona. Mutta tällainen ennakkoluuloton yhdistelmä ei ole näköjään Suomessa mahdollista.

Moni on ihmetellyt sitä, miksi minä ylipäätään menin mukaan Keskustaan. Kummastelu on paikallaan, koska on totta, että näkemykseni eroavat joissakin asioissa melko paljon Keskustan linjasta. Haluan esim. Suomen eroa EU:sta, mitä Keskusta ei aja. Olen maahanmuuttokriittinen, mikä ei kuulu Keskustan agendaan. Olen homoavioliittolakia vastaan, kun Keskustasta löytyi kuusi arvoliberaalia lain kannattajaa. Kannatan talousdemokratiaa eli irtautumista kansainvälisten pankkien velkaorjuudesta siten, että Suomi laskee itse liikkeelle oman valuuttansa eli markan. En ole kuullut, että Keskustassa kukaan olisi samaa mieltä.

Eli näkemyseroja on niin paljon, että en pitkään ajatellut missään nimessä voivani liittyä Keskustaan. Menin mukaan Keskustaan lopulta sen takia, että halusin uskoa ystäväni Arto Merisalon kehotusta, että minun olisi parempi yrittää toimia jossakin olemassa olevassa isommassa puolueessa pyrkien sisältä päin vaikuttamaan sen puolueen politiikkaan. Merisalon ajatus on varmaan sinällään hyvä, mutta minun kohdallani tämäkään idea ei toiminut tai en päässyt kokeilemaan sen toimivuutta, kun jo tuli epäluottamuskenkää.

Olen nyt käynyt Suomen puoluekentän läpi. Olen ollut kuudessa vuodessa jäsenenä viidessä puolueessa. Loput puolueet ovat sellaisia, joihin en voi katsoa edes yrittäväni liittyä. En voi toimia missään puolueessa Suomessa. Omassa puolueessani, Suomen Laillisuuspuolueessa, olisin voinut tehdä työtä Suomen ja suomalaisten hyväksi, mutta se ei saanut tarpeeksi kannatusta.

Summa summarum: jatkan uskonnollista ja yhteiskunnallista toimintaani eri tavoin, mutta puoluepolitiikka ei ole minua varten. Minun ideani, visioni ja toimintatapani ovat puoluepolitiikan ulkopuolella.

12

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Politiikassa edellytetään yhteistyökykyä ja puolueen linjaan sopimista. Sinulla taitaa olla liian monta särmää ja aktiivisuutta sen verran, että et kykene sopeutumaan yhteenkään valmiiseen puolueeseen.

Mikään ei estä sinua perustamasta omaa puoluetta, jossa voit rauhassa olla mitä mieltä vain.

Aika harva voi olla kaikista asioista samaa mieltä kanssasi. Taidat edustaa jokaisessa mainitsemassasi asiassa vähemmistöä.
      Vähemmistö x vähemmistö x vähemmistö = marginaali.

Sananvapaus mahdollistaa sinullekin vapaasti ajatustesi esiintuomisen siitä rippumatta kuulutko mihinkään puolueeseen.

• Minä perustin jo oman puolueen, Suomen Laillisuuspuolueen, 7.5.2012, mutta jouduimme lopettamaan sen 25.11.2014 kannatuksen puutteen vuoksi.

En mene enää puoluepolitiikkaan.

• Viisas ratkaisu. Monet poliitikassakin toimivista pitävät varsinaista vaikuttamista tärkeämpänä sitä, että pääsevät vain ilmaisemaan kantansa. Kannan ilmaisuun puolestaan on nykyään useita kanavia.

• Mikä on riittävää kannatusta? Jäitkö ihan yksin ajatustesi kanssa?
        Kyllä Suomesta ehkä löytyy muutama, jotka jakavat kaikki tässä esittämäsi ajatukset. Intohimolla ja tunteen palolla voi jakaa mielipiteitään ja tyrkyttääkin niitä toisille, vaikka kukaan ei olisikaan kanssasi täysin samaa mieltä itsellesi tärkeistä asioista.

Sinulla on kutsumusta poliittiseen toimintaan. Miksi "riittävä" kannatuksen puute estäisi mielipiteittesi jakamisen.

Kenties saat riittävällä sinnikkyydellä vaikka tänne Suoli24 palstalle oman puolueen keskusteluosion :)

• Pundit kysyi, mikä on riittävää kannatusta.

Riittävää kannatusta olisi ollut se, että olisimme saaneet kerätyiksi vaadittavat 5000 kannattajakorttia yhden vuoden aikana.

Se ei kuitenkaan onnistunut. Saimme kokoon vain 1210 korttia. Koska kortteja ei saatu kerätyiksi, Suomen Laillisuuspuoluetta ei olisi voitu hyväksyä Oikeusministeriössä rekisteröidyksi puolueeksi, joten SLP ei olisi voinut osallistua kevään eduskuntavaaleihin, joihin saavat ottaa osaa vain rekisteröidyt puolueet. Päätimme sen tähden purkaa yhdistyksen ja lopettaa koko toiminnan, mikä tapahtui 25.11.2014.

• No yllättävän paljonkin sait kerättyä kannatuskortteja.

Jos kaikki nämä ovat kynnyskysymyksiäsi:

Maahanmuuttokriittisiä saattaa olla suomalaisista jopa 50 %.
        Homoliittoja vastusti ehkä 40 %
        EU:sta eroa kannattaa n. 38 %
        Kirkon ja valtion yhdistämistä profeetalliseksi kannattaa enintään 4 %.

0,5x0,4x0,38x0,04 x äänioikeutetut = enintään n. 7.600 täysin samanmielistä.

• Funk U

"Johtokunnan kahdeksan jäsentä ilmoittivat yksimielisesti: ”Me katsomme, että Pihon näkemykset eivät edusta johtokunnan näkemyksiä eivätkä Loviisan Keskustan näkemyksiä.” Julkinen ilmoitus jatkui: ”Pihon asemaa jäsenenä tullaan käsittelemään seuraavassa Keskustan Loviisan paikallisyhdistyksen yleisessä kokouksessa.”

Onko niin, että tunnettu keskustalainen voi tehdä rikoksen, ja saatuaan siitä syytteen ja tuomion hän voi jatkaa puolueessa, mutta tuntemattomampi keskustalainen ei voi eikä saa yksityishenkilönä ilmaista ajatuksiaan esim. Facebook-sivulla? Siltä se vaikuttaa.

• Eli tarkoitatko vähän samaa kuin Ulf Sunqvistin tapauksessa. Hän jatkoi kyllä puolueen jäsenenä ja sai vieläpä velkansa anteeksi Arja Alhon järjestelyllä.

Vai tarkoitatko samaa kuin Jussi Halla-Aho, joka edelleen jatkaa puolueessa.

Onko mielestäsi niin, että minkä muun tahansa puolueen jäsen saa tehdä rikoksen ja jatkaa puolueessa, mutta ei Keskustapuolueen jäsen - siltä vaikuttaa?

• Funk U
        pundit kirjoitti:

Eli tarkoitatko vähän samaa kuin Ulf Sunqvistin tapauksessa. Hän jatkoi kyllä puolueen jäsenenä ja sai vieläpä velkansa anteeksi Arja Alhon järjestelyllä.

Vai tarkoitatko samaa kuin Jussi Halla-Aho, joka edelleen jatkaa puolueessa.

Onko mielestäsi niin, että minkä muun tahansa puolueen jäsen saa tehdä rikoksen ja jatkaa puolueessa, mutta ei Keskustapuolueen jäsen - siltä vaikuttaa?

Olipa rikos kenen tahansa tekemä, niin siitä on annettava joko pieni tai iso tuomio. Pääasia on, että tuomitaan jos syytteet ovat pitäviä.

Sundqvistin tapaus ei ole tuoreessa muistissa, joten en siihen kajoa. Jos rikos tapahtui, niin syytteen suhteen ollaan hieman myöhässä.

Halla-Ahon tapaus oli melkoinen farssi. Mies oli ajatuksiltaan rehellinen ja kertoi miten asiat oikeasti ovat, ja tekopyhät kehittivät siitä kunnon shown. Maailmaa halaavat ja suomalaista yhteiskuntaa nakertavat pellet olivat taatusti tyytyväisiä, kun saivat hattuihinsa uuden kukan.

• Funk U kirjoitti:

Olipa rikos kenen tahansa tekemä, niin siitä on annettava joko pieni tai iso tuomio. Pääasia on, että tuomitaan jos syytteet ovat pitäviä.

Sundqvistin tapaus ei ole tuoreessa muistissa, joten en siihen kajoa. Jos rikos tapahtui, niin syytteen suhteen ollaan hieman myöhässä.

Halla-Ahon tapaus oli melkoinen farssi. Mies oli ajatuksiltaan rehellinen ja kertoi miten asiat oikeasti ovat, ja tekopyhät kehittivät siitä kunnon shown. Maailmaa halaavat ja suomalaista yhteiskuntaa nakertavat pellet olivat taatusti tyytyväisiä, kun saivat hattuihinsa uuden kukan.

Jonkun anarkistin mielestä pitäisi olla sallittua varastaa varakkkaalta. Jonkun mielestä tyhmiä saa pettää. Jonkun mielestä toisia ihmisiä ja kansanryhmiä pitäisi saada rauhassa panetella ja herjata julkisuudessa.

Lait on tehty yhteiskuntarauhan säilyttämiseksi. Ne sitovat kaikkia - myös Halla-Ahoa. Halla-Ahon tuomio oli täysin oikea.

Ei tyhmien mielipiteiden julkituominen ole rehellisyyttä. Tässä tapauksessa tyhmän mielipiteen julkituominen oli lainvastaistakin. Tyhmien mieliteiden julkituomisesta saa rangaistuksen aivan kuin jos kirjotat herjauskirjoituksen naapuristasi tällä palstalla.

Ei rehellisyyttä Halla-Aholta osoittanut sekään, että hän ei korjannut tulojaan tuomioistuimelle. Hän oli kansanedustaja tuomion antoaikana ja sakot laskettiin ikään kuin hänellä ei olisi ollut tuloja lainkaan 6 euron päiväsakolla. Sellaista rehellisyyttä minä en oikein arvosta mihinkään.

• Je suis un Dieu

Onhan vielä noi eläkeläispuolueet. Ja köyhien puolue, missä se vanhempi daami heiluu Raamatun kanssa? Olisitte tosi kova taistelupari, kun syöksisitte vanhatestamentillista tulikiveä homostelijoiden ja liittovaltioluopioiden päälle. Mitippä vielä!

• Sinulle nauravat kaikki! HOHOHOHOHOHOHOOO!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6628
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      40
      4522
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      54
      2259
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      39
      1848
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      7
      1428
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1199
    7. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1171
    8. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1154
    9. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1087
    10. Oletteko kaivattunne kanssa samaa tasoa?

Vai onko out of your league?
      Ikävä
      67
      1018
    Aihe