Mulla on nyt ollut haluttomuutta kohta melkein vuoden. Kaikki alkoi siitä kun aloitin suhteen alussa e-pillerit. Meni 3 kuukautta ja seksihalut katosivat lähes olemattomiin. Samalla sain aknen kasvoihin. Asiaa en sen enempään ajatellut, vaan lopetin e-pillerit. Lääkärissä kuitenkin kehotettiin ehdottomasti ottamaan uudet e-pillerit, koska olen parisuhteessa. No, otinpa sitten uuden merkin. Olin ehtinyt olla 2 kk ilman pillereitä, mutta ei seksihalujakaan näkynyt tänä aikana. Uutta merkkiä ehdin vain hetken käyttää, koska huomasin hiusteni ohentuneen huomattavasti, akne räjähti kasvoille ja seksihalut edelleen olivat poissa. En kestänyt tätä ja päätin, etten moisiin pillereihin koske!
Olin 4 kk ilman e-pillereitä. Seksihalut eivät tulleet takasi, akne oli edelleen naamassa, hiukset onneks sentään paksuuntu jonkunverran.
Ajattelin ottaa nuo yaz e-pillerit käyttöön, mitä olen joskus 3-4v sitten kokeillut, mutta nää ei oo aiheuttanu mitään muita ongelmia, kuin runsaita kuukautisia ja todella epäsäännöllisiä semmosia. Nyt ollaanki niitä syöty jo pitkään..
Mietin, että mikä tässä on ongelma?! Miksei seksihalut palaa? Mä oon päättänyt jo varata ajan lääkäriin sen takia. Ollaan miehen kanssa puhuttu tästä satoja kertoja, oon yrittänyt katsoa pornoa, miettiä kaikenlaista, aamusin ei tee mieli... Ei vaan toimi. Ei sitten mikään. Hyvä kun edes muistaisin miltä tuntuu, että tekee mieli seksiä. Todella outoa, kun ei ole seksuaalisia haluja, ei yhtään mielikuvitusta ei mitään. Vielä noin 7-8kk sitte oli ja kovatkin.
Onko tietoa mitkä sairaudet esim voi tätä aiheuttaa? Tai onko ne hiton e-pillerit joita eka kokeilin niin vahingoittanu jotenki mun hormooneja, ettei seksihalut ns. toimi... Onko kokemuksia asiasta? Miten saitte halut takas?
Jos saisin valita, en iki päivänä olis ottanu niitä e-pillereitä mitä alussa kokeilin. (Mercilon ja mircogynon...
Olin 4 kk ilman e-pillereitä. Seksihalut eivät tulleet takasi, akne oli edelleen naamassa, hiukset onneks sentään paksuuntu jonkunverran.
Ajattelin ottaa nuo yaz e-pillerit käyttöön, mitä olen joskus 3-4v sitten kokeillut, mutta nää ei oo aiheuttanu mitään muita ongelmia, kuin runsaita kuukautisia ja todella epäsäännöllisiä semmosia. Nyt ollaanki niitä syöty jo pitkään..
Mietin, että mikä tässä on ongelma?! Miksei seksihalut palaa? Mä oon päättänyt jo varata ajan lääkäriin sen takia. Ollaan miehen kanssa puhuttu tästä satoja kertoja, oon yrittänyt katsoa pornoa, miettiä kaikenlaista, aamusin ei tee mieli... Ei vaan toimi. Ei sitten mikään. Hyvä kun edes muistaisin miltä tuntuu, että tekee mieli seksiä. Todella outoa, kun ei ole seksuaalisia haluja, ei yhtään mielikuvitusta ei mitään. Vielä noin 7-8kk sitte oli ja kovatkin.
Onko tietoa mitkä sairaudet esim voi tätä aiheuttaa? Tai onko ne hiton e-pillerit joita eka kokeilin niin vahingoittanu jotenki mun hormooneja, ettei seksihalut ns. toimi... Onko kokemuksia asiasta? Miten saitte halut takas?
Jos saisin valita, en iki päivänä olis ottanu niitä e-pillereitä mitä alussa kokeilin. (Mercilon ja mircogynon...
Vastaukset 2
Vanhimmat
Korjaan microgynon
Lääkärit tietenkin kehottaa aina ottamaan pillerit kun ovat diilissä lääkefirmojen kanssa... mitä enemmän pillereitä sen isommat bonukset saavat... terveet elämäntavat liikunta ja terveellinen ruoka on aina parempi niiden seksihalujen korjaamiseen...ja on niitä parempiakin ehkäsykeinoja olemassa.. hittoon sellaset pillerit niillä muuta kuin myrkytät ittes...