Kuinka monella lintuharrastajalla rauhoitettujen lintujen munia?

p90+

Lintuharrastajat tunnetusti keräilevät myös lintujen munia kokoelmiinsa. Olen nähnyt parin harrastajan munakokoelmat ja ne ovat melko laajat. Kuinka monella lintuharrastajalla on kokoelmissaan rauhoitettujen lintujen munia ja kuinka paljon näillä tehdään vaihtokauppaa?

7

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennenaikaan

      "on kokoelmissaan rauhoitettujen lintujen munia"
      No silloin viimevuosisadan puolivälissä, kun olin kakara, niin kyllähän niitä munia kölvit keräilivät. Eikä silloin mistään "rauhoituksesta" kukaan meuhkannut mitään. Kyllä monella kaverilla oli isotkin kokoelmat, mutta ei niitä "vaihdeltu". Jokainen kartutti itse kokoelmiaan, ravaamalla metsiä, soita, järvenrantoja ja kaislikoita. Korkeisiin puihinkin mentiin ripeästi, kuin oravat konsanaan. Eikä niillä kokoelmilla mitään arvoa ollut silloin, enkä osaa nähdä, että olisi vieläkään. Hulluna pidän jokaista, joka euronkaan maksaa mistään linnunmunasta.

    • phyirosvo

      Ai hulluna pidät, saatko sitten itse kananmunat ilmaiseksi kaupasta ? Sitä en usko, jotn tidat olla varas.

    • phyiääliö

      "saatko sitten itse kananmunat ilmaiseksi kaupasta "
      Aloituksessa puhuttiin "rauhoitettujen lintujen munista", niistä on kysymys.
      Kuvittelet viestissäsi siis kanat myös rauhoitetuksi. Kukaan muu ei rinnasta kananmunia rauhoitettujen lintujen muniksi.

    • käääkk

      Harvat lintuharrastajat ovat luonnon tai lintujen ystäviä. Eipä olisi ihme vaikka joltakulta löytysi linnunmunakokoelmakin. Lintuharrastus on ysein kateutta, pakkomiellettä, yksinäisyyttä tai tekemisen puutetta.

    • Bongareistabongarein

      Tän palstan otsikko on "Bongaus". Silloin täällä tulee keskustella myös vain ja ainoastaan bongauksesta. Piste. Bongarin "retkisaalis" mahtuu ruutuvihkoon ja vihko taskuun. Piste. Kaikensorttiset munien, linnunraatojen, pesien, oksennuspallojen, sun muun roinan keräilijät eivät kuulu Bongareihin. He kuuluvat telkien taakse. Piste. Keskivertobongarilla on KAKSI munaa. Toinen roikkuu yleensä toista hieman alempana. Tai kuten allekirjoittaneella, on toinen myös toista selvästi pienempi. Mut näitä muniamme vertaamme ja niistä keskustelemme toisen harrastuksen parissa. Sekään ei ole Bongausta. Piste. Opetelkaa lukemaan ja ymmärtämään lukemanne.

      • munaton_naisbongari

        Järkipuhetta mieheltä!


    • Oldvaari

      Linnunmunien keräystä harjoitin minäkin pojankossina. Se ei ollut silloin kiellettyä. Moni ikäiseni 1950-luvulla oli munienkeräyksessä mukana. Minullakin oli pieni kokoelma, samoin monella muulla koltiaisella. Myöhemmin kokoelma hävisi.
      Kyllä noilla on keräysarvoa, tuomionhan sai keräilijä, jolla oli 8 000 munan kokoelma. Se arvioitiin 250 000 euron arvoiseksi.

      http://www.lapinkansa.fi/Kotimaa/1194962089090/artikkeli/linnunmunien kerailija joutuu maksamaan korvauksia valtiolle 250 000 euroa.html

      Tuomio on kohtuuton, korvaus samoin.
      .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1485
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      917
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      773
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe