Kuinka monella lintuharrastajalla rauhoitettujen lintujen munia?

p90+

Lintuharrastajat tunnetusti keräilevät myös lintujen munia kokoelmiinsa. Olen nähnyt parin harrastajan munakokoelmat ja ne ovat melko laajat. Kuinka monella lintuharrastajalla on kokoelmissaan rauhoitettujen lintujen munia ja kuinka paljon näillä tehdään vaihtokauppaa?

7

192

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennenaikaan

"on kokoelmissaan rauhoitettujen lintujen munia"
      No silloin viimevuosisadan puolivälissä, kun olin kakara, niin kyllähän niitä munia kölvit keräilivät. Eikä silloin mistään "rauhoituksesta" kukaan meuhkannut mitään. Kyllä monella kaverilla oli isotkin kokoelmat, mutta ei niitä "vaihdeltu". Jokainen kartutti itse kokoelmiaan, ravaamalla metsiä, soita, järvenrantoja ja kaislikoita. Korkeisiin puihinkin mentiin ripeästi, kuin oravat konsanaan. Eikä niillä kokoelmilla mitään arvoa ollut silloin, enkä osaa nähdä, että olisi vieläkään. Hulluna pidän jokaista, joka euronkaan maksaa mistään linnunmunasta.

• phyirosvo

Ai hulluna pidät, saatko sitten itse kananmunat ilmaiseksi kaupasta ? Sitä en usko, jotn tidat olla varas.

• phyiääliö

"saatko sitten itse kananmunat ilmaiseksi kaupasta "
      Aloituksessa puhuttiin "rauhoitettujen lintujen munista", niistä on kysymys.
      Kuvittelet viestissäsi siis kanat myös rauhoitetuksi. Kukaan muu ei rinnasta kananmunia rauhoitettujen lintujen muniksi.

• käääkk

Harvat lintuharrastajat ovat luonnon tai lintujen ystäviä. Eipä olisi ihme vaikka joltakulta löytysi linnunmunakokoelmakin. Lintuharrastus on ysein kateutta, pakkomiellettä, yksinäisyyttä tai tekemisen puutetta.

• Bongareistabongarein

Tän palstan otsikko on "Bongaus". Silloin täällä tulee keskustella myös vain ja ainoastaan bongauksesta. Piste. Bongarin "retkisaalis" mahtuu ruutuvihkoon ja vihko taskuun. Piste. Kaikensorttiset munien, linnunraatojen, pesien, oksennuspallojen, sun muun roinan keräilijät eivät kuulu Bongareihin. He kuuluvat telkien taakse. Piste. Keskivertobongarilla on KAKSI munaa. Toinen roikkuu yleensä toista hieman alempana. Tai kuten allekirjoittaneella, on toinen myös toista selvästi pienempi. Mut näitä muniamme vertaamme ja niistä keskustelemme toisen harrastuksen parissa. Sekään ei ole Bongausta. Piste. Opetelkaa lukemaan ja ymmärtämään lukemanne.

• munaton_naisbongari

Järkipuhetta mieheltä!

• Oldvaari

Linnunmunien keräystä harjoitin minäkin pojankossina. Se ei ollut silloin kiellettyä. Moni ikäiseni 1950-luvulla oli munienkeräyksessä mukana. Minullakin oli pieni kokoelma, samoin monella muulla koltiaisella. Myöhemmin kokoelma hävisi.
      Kyllä noilla on keräysarvoa, tuomionhan sai keräilijä, jolla oli 8 000 munan kokoelma. Se arvioitiin 250 000 euron arvoiseksi.

http://www.lapinkansa.fi/Kotimaa/1194962089090/artikkeli/linnunmunien kerailija joutuu maksamaan korvauksia valtiolle 250 000 euroa.html

Tuomio on kohtuuton, korvaus samoin.
      .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1749
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1226
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      34
      1112
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      135
      933
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      836
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      704
    7. 77
      642
    8. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      629
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      608
    10. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      581
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      528
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      502
    14. 36
      484
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe