Kuinka monella lintuharrastajalla rauhoitettujen lintujen munia?

p90+

Lintuharrastajat tunnetusti keräilevät myös lintujen munia kokoelmiinsa. Olen nähnyt parin harrastajan munakokoelmat ja ne ovat melko laajat. Kuinka monella lintuharrastajalla on kokoelmissaan rauhoitettujen lintujen munia ja kuinka paljon näillä tehdään vaihtokauppaa?

7

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennenaikaan

"on kokoelmissaan rauhoitettujen lintujen munia"
      No silloin viimevuosisadan puolivälissä, kun olin kakara, niin kyllähän niitä munia kölvit keräilivät. Eikä silloin mistään "rauhoituksesta" kukaan meuhkannut mitään. Kyllä monella kaverilla oli isotkin kokoelmat, mutta ei niitä "vaihdeltu". Jokainen kartutti itse kokoelmiaan, ravaamalla metsiä, soita, järvenrantoja ja kaislikoita. Korkeisiin puihinkin mentiin ripeästi, kuin oravat konsanaan. Eikä niillä kokoelmilla mitään arvoa ollut silloin, enkä osaa nähdä, että olisi vieläkään. Hulluna pidän jokaista, joka euronkaan maksaa mistään linnunmunasta.

• phyirosvo

Ai hulluna pidät, saatko sitten itse kananmunat ilmaiseksi kaupasta ? Sitä en usko, jotn tidat olla varas.

• phyiääliö

"saatko sitten itse kananmunat ilmaiseksi kaupasta "
      Aloituksessa puhuttiin "rauhoitettujen lintujen munista", niistä on kysymys.
      Kuvittelet viestissäsi siis kanat myös rauhoitetuksi. Kukaan muu ei rinnasta kananmunia rauhoitettujen lintujen muniksi.

• käääkk

Harvat lintuharrastajat ovat luonnon tai lintujen ystäviä. Eipä olisi ihme vaikka joltakulta löytysi linnunmunakokoelmakin. Lintuharrastus on ysein kateutta, pakkomiellettä, yksinäisyyttä tai tekemisen puutetta.

• Bongareistabongarein

Tän palstan otsikko on "Bongaus". Silloin täällä tulee keskustella myös vain ja ainoastaan bongauksesta. Piste. Bongarin "retkisaalis" mahtuu ruutuvihkoon ja vihko taskuun. Piste. Kaikensorttiset munien, linnunraatojen, pesien, oksennuspallojen, sun muun roinan keräilijät eivät kuulu Bongareihin. He kuuluvat telkien taakse. Piste. Keskivertobongarilla on KAKSI munaa. Toinen roikkuu yleensä toista hieman alempana. Tai kuten allekirjoittaneella, on toinen myös toista selvästi pienempi. Mut näitä muniamme vertaamme ja niistä keskustelemme toisen harrastuksen parissa. Sekään ei ole Bongausta. Piste. Opetelkaa lukemaan ja ymmärtämään lukemanne.

• munaton_naisbongari

Järkipuhetta mieheltä!

• Oldvaari

Linnunmunien keräystä harjoitin minäkin pojankossina. Se ei ollut silloin kiellettyä. Moni ikäiseni 1950-luvulla oli munienkeräyksessä mukana. Minullakin oli pieni kokoelma, samoin monella muulla koltiaisella. Myöhemmin kokoelma hävisi.
      Kyllä noilla on keräysarvoa, tuomionhan sai keräilijä, jolla oli 8 000 munan kokoelma. Se arvioitiin 250 000 euron arvoiseksi.

http://www.lapinkansa.fi/Kotimaa/1194962089090/artikkeli/linnunmunien kerailija joutuu maksamaan korvauksia valtiolle 250 000 euroa.html

Tuomio on kohtuuton, korvaus samoin.
      .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      139
      3095
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1686
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1374
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. Voi vttu. Tiedän jo nyt että laitan sulle tänään jotain tunnustusviestiä

Koita kestää ❤️
      Ikävä
      37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe