suunnittelutarveratkaisu varmistaa rakennusluvan?

eksniijuu

Ostimme tontin ehdollisena että siihen saa rakentaa. Piti hakea suunnittelutarveratkaisua joka hyväksyttiinkin. Tontin omistaja halusi tehdä kaupat tämän jälkeen ja niin teimmekin kauppakirjat, mutta nyt alkoi mietityttää että mitä jos rakennuslupaa ei tulekaan? Voiko näin käydä vaikka suunnittelutarveratkaisu on hyväksytty tulevan talon alustavilla kuvilla? TIetysti aina voi olla jotain viilaamista talon ulkonäön jne. kanssa, mutta niin kuin periaatteessa voiko olla rauhallisin mielin että lupa tulee (kunhan saamme lupapaperit vihdoin eteenpäin)?

2

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luottavaine

eikö suunnittelutarpeessa nimenomaan ratkaista soveltuuko ko alueelle haettua rakentamista, ja kun hyväksyntänsä ovat tehneet, on yksittäisen virkamiehen enää kielto perustella. melko paljon pitää ymmärtääkseni olosuhteiden olla muuttunut alueella, mikäli rak.lupaa ei myönnettäisi.

• vaihtoehto2

No virkamiehien johdonmukaisuuteen ei voi luottaa. SIksi pyrimme itse teettämään nuo lupahommatkin toimijalla joka rakentaa tontille talonkin. Arvostan paljon tuota että jaksaa tehdä itse paljon projektin eteen mutta tilanteemme takia ratkaisimme asian näin. Vuokraamme tai ostamme tontin johon on valmiiksi suunniteltu luvallinen rakennus. Tervetuloa naapuriimme Pellaslaaksoon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe