Voiko mitenkään estää otsikkotagien h1, h2 jne. aiheuttaman tyhjänrivin ennen kappaletta ? Onko ainoa keino määritellä oma tyyli korvaamaan esim. ?
Tyhjän rivin esto
8
345
Vastaukset
- Tõppõ
- Tõppõ
- ­
Tõppõ kirjoitti:
-  
­ kirjoitti:
- testaaja
  kirjoitti:
- Tõppõ
Mitä tarkoitat oman tyylin määrittelemisellä?
Tokihan kaikkia elementtejä voi muuttaa mieleisekseen, esim. noiden otsikoiden alta saa tyhjän pois css:llä näin:
h1, h2, h3, h4, h5 {margin-bottom: -20px;}h1, h2, h3, h4, h5 { margin-bottom: 0; }
asettaa otsikon jälkeisen reunuksen (margin) nollaksi. Negatiivisilla reunuksilla ei yleensä kannata leikkiä, koska jossain vaiheessa siitä seuraa, että tekstit menevät päällekkäin.
Tuo -20px on kai tarkoitettu kompensoimaan sitä, että seuraavan kappaleen (p-elementin) yläreunus on ehkä 20 pikseliä. Mutta tuohan on pelkkä arvaus, ja yleensä väärä. Jos haluaa kokonaan poistaa tyhjän tilan otsikon ja seuraavan kappaleen väliltä, fiksuinta on tehdä tähän tapaan:
h1, h2, h3, h4, h5 { margin-bottom: 0; }
p.alku { margin-top: 0; }
...
Hei maailma
No niin, aloittakaamme...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584612
- 444505
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184