Voiko mitenkään estää otsikkotagien h1, h2 jne. aiheuttaman tyhjänrivin ennen kappaletta ? Onko ainoa keino määritellä oma tyyli korvaamaan esim. ?
Tyhjän rivin esto
8
346
Vastaukset
- Tõppõ
- Tõppõ
- ­
Tõppõ kirjoitti:
-  
­ kirjoitti:
- testaaja
  kirjoitti:
- Tõppõ
Mitä tarkoitat oman tyylin määrittelemisellä?
Tokihan kaikkia elementtejä voi muuttaa mieleisekseen, esim. noiden otsikoiden alta saa tyhjän pois css:llä näin:
h1, h2, h3, h4, h5 {margin-bottom: -20px;}h1, h2, h3, h4, h5 { margin-bottom: 0; }
asettaa otsikon jälkeisen reunuksen (margin) nollaksi. Negatiivisilla reunuksilla ei yleensä kannata leikkiä, koska jossain vaiheessa siitä seuraa, että tekstit menevät päällekkäin.
Tuo -20px on kai tarkoitettu kompensoimaan sitä, että seuraavan kappaleen (p-elementin) yläreunus on ehkä 20 pikseliä. Mutta tuohan on pelkkä arvaus, ja yleensä väärä. Jos haluaa kokonaan poistaa tyhjän tilan otsikon ja seuraavan kappaleen väliltä, fiksuinta on tehdä tähän tapaan:
h1, h2, h3, h4, h5 { margin-bottom: 0; }
p.alku { margin-top: 0; }
...
Hei maailma
No niin, aloittakaamme...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733121
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802246
- 602063
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408