Islamista luopuneita?

Allahia ei ole

Löytyykö täältä ketään, joka on luopunut islamista? Tarvitsisin keskusteluapua. Tai tietääkö joku hyviä kirjoja, dokumentteja tms. tästä aiheesta?

19

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Xizor
    • Je suis Charlie

      En ole entinen muslimi, mutta islamin vastustajana tiedän islamista enemmän kuin useat muslimit. Toisaalta, jos muslimeilta kysytään, niin mehän olemme kuulemma kaikki muslimeina syntyneitä, jotenk teknisesti olemme kaikki entisiä muslimeja.

      Mistä haluaisit keskustella?


      Tuo on yksi ensimmäisistä ex-muslimien sivuista, joihin olen tutustunut.
      http://www.faithfreedom.org/

      • Je suis Charlie

      • Osa 1
        Je suis Charlie kirjoitti:

        alkup. artikkeli
        "Why I Left Islam"
        http://www.faithfreedom.org/Articles/sina/why_i_left_islam.htm

        Suomennos: seuraavissa viesteissä osina.

        Tällä palstalla aikaisemmin käytyjä keskusteluja samasta aiheesta:
        Miksi jätin islamin
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10758020

        Miksi jätin islamin?



        Ali Sina




        Minulta kysytään usein, miksi lähdin islamista. Monille muslimeille sellaista vaihtoehtoa ei ole edes olemassa. He ajattelevat mieluummin, että ne, jotka jättävät islamin ovat maksettuja juutalaisia agentteja kuin että on olemassa ihmisiä, jotka mieluummin haluavat pidättää itsellään oikeuden ajatella itse, tai että jotkut heistä saattavat jopa ajatella, että islam ei ole heitä varten. Tässä ovat syyni.

        Vielä muutama vuosi sitten ajattelin, että uskoni islamiin ei perustunut sokeaan matkimiseen, vaan pikemminkin se oli tulos vuosien tutkimuksista ja työn tuloksista. Se asia, että olin lukenut monia kirjoja islamista, kirjoja joiden sisältämät ajatukset hyväksyin, vakautti minua: olin löytänyt totuuden. Kaikki minun puolueelliset tutkimukset vahvistivat uskoani. Aivan kuten muutkin muslimit uskoin, että oppiakseen jostakin, on mentävä lähteelle. Tietenkin islamin lähde on Koraani ja muslimioppineiden kirjoittamat kirjat. Siten en nähnyt mitään tarvetta etsiä muualta löytääkseni totuuden, koska olin varma, että olin jo löytänyt sen. Kuten muslimit sanovat “Talabe ilm ba’d az wossule ma’loom mazmoom” (On typerää etsiä tietoa, kun sen on jo löytänyt).

        Selvää on, että tämä on typerä idea. Mitä, jos me haluaisimme löytää totuuden tietystä vaarallisesta kultista? Riittääkö, että hyväksymme sen, mitä kultin johtaja ja hänen vannoutuneet kannattajansa sanovat? Eikö olisi viisasta laajentaa tutkimustamme, ja kuunnella mitä muut ihmiset ovat mieltä? Lähteelle meneminen on järkevää ainoastaan tieteellisessä tutkimuksessa, koska tiedemiehet eivät ole "uskovia". He eivät sano jotain, koska heillä on sokea usko. Tiedemiehet analysoivat kriittisesti todisteita. Se on erittäin kaukana uskonnollisesta lähestymistavasta, joka perustuu yksinomaan uskoon ja luottamukseen.

        Luullakseni tutustumiseni länsimaisiin arvoihin teki minusta ymmärtäväisemmän ja kasvatti ruokahaluani demokratiaan, vapaaseen ajatteluun, ihmisoikeuksiin, tasa-arvoon jne. Kun luin Koraanin uudestaan, törmäsin ohjeisiin, jotka eivät olleet samalla tasolla löytämieni uusien, humanististen arvojen kanssa. Ahdistuin ja tunsin oloni hyvin epämukavaksi lukiessani tämän kaltaisia opetuksia:

        * Pyhä Koraani 3.90:
        http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/003.qmt.html#003.090

        >>>Mutta ne, jotka hylkäävät Uskon sen jälkeen, kun he ovat sen vastaanottaneet ja menevät sitten lisäten uhmaansa Uskoa kohtaan, -Ei koskaan tule heidän katumuksensa hyväksytyksi; koska he ovat niitä, jotka ovat eksyneet.>Sellaisten, jotka Allahin uskon vastaanottamisen jälkeen julkilausuvat Epäuskoa – paitsi pakotettuna, hänen sydämensä edelleen vankkana uskosta – mutta sellaisten, joiden rinnat ovat avoinna Epäuskolle, sellaisten on Allahin viha, ja heidän on hirvittävä rangaistus.">Kuulin Profeetan sanovan: "Viimeisinä päivinä (Maailman) nuoria ihmisiä esiintyy typerine ajatuksineen ja ideoineen. He puhuvat hyvin, mutta he etääntyvät Islamista 'kuten nuoli, joka matkaa päinvastaiseen suuntaan', heidän uskonsa ei ylitä heidän kurkkuansa. Joten, missä tahansa näet heitä, tapa heidät, koska heidän tappajilleen on luvassa palkkio päivänä, jolloin tapahtuu henkiin herättäminen.">Ali poltti muutamia ihmisiä ja tämä uutinen tavoitti Ibn 'Abbas:n, joka sanoi, "Jos minä olisin ollut hän, en olisi polttanut heitä, kuten Profeetta sanoi, 'Älä rankaise (ketä tahansa) Allahin Rangaistuksella'. Ei epäilystäkään, sillä Profeetta sanoi: 'Jos kuka tahansa (muslimi) hylkää uskontonsa, tapa hänet' "


      • Osa 2
        Osa 1 kirjoitti:

        Miksi jätin islamin?



        Ali Sina




        Minulta kysytään usein, miksi lähdin islamista. Monille muslimeille sellaista vaihtoehtoa ei ole edes olemassa. He ajattelevat mieluummin, että ne, jotka jättävät islamin ovat maksettuja juutalaisia agentteja kuin että on olemassa ihmisiä, jotka mieluummin haluavat pidättää itsellään oikeuden ajatella itse, tai että jotkut heistä saattavat jopa ajatella, että islam ei ole heitä varten. Tässä ovat syyni.

        Vielä muutama vuosi sitten ajattelin, että uskoni islamiin ei perustunut sokeaan matkimiseen, vaan pikemminkin se oli tulos vuosien tutkimuksista ja työn tuloksista. Se asia, että olin lukenut monia kirjoja islamista, kirjoja joiden sisältämät ajatukset hyväksyin, vakautti minua: olin löytänyt totuuden. Kaikki minun puolueelliset tutkimukset vahvistivat uskoani. Aivan kuten muutkin muslimit uskoin, että oppiakseen jostakin, on mentävä lähteelle. Tietenkin islamin lähde on Koraani ja muslimioppineiden kirjoittamat kirjat. Siten en nähnyt mitään tarvetta etsiä muualta löytääkseni totuuden, koska olin varma, että olin jo löytänyt sen. Kuten muslimit sanovat “Talabe ilm ba’d az wossule ma’loom mazmoom” (On typerää etsiä tietoa, kun sen on jo löytänyt).

        Selvää on, että tämä on typerä idea. Mitä, jos me haluaisimme löytää totuuden tietystä vaarallisesta kultista? Riittääkö, että hyväksymme sen, mitä kultin johtaja ja hänen vannoutuneet kannattajansa sanovat? Eikö olisi viisasta laajentaa tutkimustamme, ja kuunnella mitä muut ihmiset ovat mieltä? Lähteelle meneminen on järkevää ainoastaan tieteellisessä tutkimuksessa, koska tiedemiehet eivät ole "uskovia". He eivät sano jotain, koska heillä on sokea usko. Tiedemiehet analysoivat kriittisesti todisteita. Se on erittäin kaukana uskonnollisesta lähestymistavasta, joka perustuu yksinomaan uskoon ja luottamukseen.

        Luullakseni tutustumiseni länsimaisiin arvoihin teki minusta ymmärtäväisemmän ja kasvatti ruokahaluani demokratiaan, vapaaseen ajatteluun, ihmisoikeuksiin, tasa-arvoon jne. Kun luin Koraanin uudestaan, törmäsin ohjeisiin, jotka eivät olleet samalla tasolla löytämieni uusien, humanististen arvojen kanssa. Ahdistuin ja tunsin oloni hyvin epämukavaksi lukiessani tämän kaltaisia opetuksia:

        * Pyhä Koraani 3.90:
        http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/003.qmt.html#003.090

        >>>Mutta ne, jotka hylkäävät Uskon sen jälkeen, kun he ovat sen vastaanottaneet ja menevät sitten lisäten uhmaansa Uskoa kohtaan, -Ei koskaan tule heidän katumuksensa hyväksytyksi; koska he ovat niitä, jotka ovat eksyneet.>Sellaisten, jotka Allahin uskon vastaanottamisen jälkeen julkilausuvat Epäuskoa – paitsi pakotettuna, hänen sydämensä edelleen vankkana uskosta – mutta sellaisten, joiden rinnat ovat avoinna Epäuskolle, sellaisten on Allahin viha, ja heidän on hirvittävä rangaistus.">Kuulin Profeetan sanovan: "Viimeisinä päivinä (Maailman) nuoria ihmisiä esiintyy typerine ajatuksineen ja ideoineen. He puhuvat hyvin, mutta he etääntyvät Islamista 'kuten nuoli, joka matkaa päinvastaiseen suuntaan', heidän uskonsa ei ylitä heidän kurkkuansa. Joten, missä tahansa näet heitä, tapa heidät, koska heidän tappajilleen on luvassa palkkio päivänä, jolloin tapahtuu henkiin herättäminen.">Ali poltti muutamia ihmisiä ja tämä uutinen tavoitti Ibn 'Abbas:n, joka sanoi, "Jos minä olisin ollut hän, en olisi polttanut heitä, kuten Profeetta sanoi, 'Älä rankaise (ketä tahansa) Allahin Rangaistuksella'. Ei epäilystäkään, sillä Profeetta sanoi: 'Jos kuka tahansa (muslimi) hylkää uskontonsa, tapa hänet' "

        >>>Kahdeksan miestä 'Ukil heimosta tuli Profeetan luo. He havaitsivat Medinan ilmaston epäsoveliaaksi. Joten he pyysivät Allahin Apostolilta maitoa. Allahin Apostoli sanoi, "Minä suosittelen, että seuraisitte kamelien laumaa." Siispä he menivät ja joivat kamelin maitoa ja ureaa (lääkkeenä), kunnes heistä tuli terveitä ja lihavia. Sitten he tappoivat paimenen ja ajoivat kamelit pois, ja heistä tuli uskottomia - sen jälkeen, kun he ensin olivat olleet muslimeita. Kun Profeetta oli saanut tästä ilmoituksen, hän lähetti joukon miehiä takaa-ajoon, ja ennen kuin aurinko nousi korkealle, heidät tuotiin, ja heidän kätensä ja jalkansa hakattiin poikki. Sitten hän pyysi nauloja, jotka kuumennettiin ja työnnettiin heidän silmiinsä, ja heidät jätettiin Harraan (aavikko Medinassa). He pyysivät vettä, eikä heidän tehdessään kuolemaa kukaan antanut heille vettä.>Kertoi Aisha, Ummul Mu'minin:
        Allahin Apostoli(rauha_hänen_ylleen). Sano: Sen muslimimiehen, joka todistaa ettei ole muita jumalia kuin Allah ja että Muhammed on Allahin Apostoli, verta ei pidä laillisti vuodattaa paitsi vain kolmesta syystä: ihminen, joka syyllistyi haureuteen avioliiton solmimisen jälkeen, missä tapauksessa hänet tulee kivittää; se joka tulee taistelemaan Allahin ja hänen Apostolinsa kanssa, missä tapauksessa hänet tulee tappaa tai ristiinnaulita tai maastakarkoittaa; tai se joka tekee murhan, mistä hänet tulee tappaa.>Kertoi Abdullah Ibn Abbas:
        Sokealla miehellä oli orja-äiti, jolla oli tapana solvata Profeettaa(rauha_hänen_ylleen) ja kritisoida häntä. Mies kielsi naista, mutta tämä ei lopettanut. Mies nuhteli häntä, mutta tämä ei luopunut tavastaan. Yhtenä yönä nainen aloitti Profeetan(rauha_hänen_ylleen) panettelun ja solvasi tätä. Jolloin mies otti tikarin, laittoi sen raskaan olevan naisen vatsalle, painoi sitä, ja tappoi hänet. Lapsi joka tuli äidin jalkojen välistä oli likaantunut verestä, joka oli siellä. Kun aamu tuli, Profeetta(rauha_hänen_ylleen) sai ilmoituksen tapauksesta.
        Hän kokosi ihmiset ja sanoi: Minä vannotan Allahin kautta tätä miestä, joka on tehnyt tämän teon ja minä vannotan häntä minun oikeudellani häneen, että hänen pitäisi nousta ylös. Hyppien ihmisten niskojen päällä ja täristen mies nousi ylös.
        Hän istui Profeetan(rauha_hänen_ylleen) eteen ja sanoi: Allahin Apostoli! Minä olen hänen herransa; hänellä oli tapana solvata sinua ja kritisoida sinua. Minä kielsin häntä, muta hän ei lopettanut, ja minä nuhtelin häntä, mutta hän ei luopunut tavastaan. Minulla on häneltä kaksi poikaa kuin helmiä, ja hän oli minun seuranani. Viime yönä hän alkoi solvata ja kritisoida sinua. Joten otin tikarin, laitoin sen hänen vatsalleen ja painoin sitä, kunnes tapoin hänet.
        Sen jälkeen Profeetta(rauha_hänen_ylleen) sanoi: Oi todistakaa, mitään kostotoimenpidettä hänen verestään ei ole maksettava.>Ei ole laillista teille (naida enempää) naisia tämän jälkeen, eikä vaihtaa heitä (muihin) vaimoihin, vaikkakin heidän kauneutensa vetää teitä puoleensa, paitsi ne, jotka teidän oikea kätenne omistaa (jalkavaimoina): ja Allah tarkkailee kaikkea".


      • Osa 3
        Osa 2 kirjoitti:

        >>>Kahdeksan miestä 'Ukil heimosta tuli Profeetan luo. He havaitsivat Medinan ilmaston epäsoveliaaksi. Joten he pyysivät Allahin Apostolilta maitoa. Allahin Apostoli sanoi, "Minä suosittelen, että seuraisitte kamelien laumaa." Siispä he menivät ja joivat kamelin maitoa ja ureaa (lääkkeenä), kunnes heistä tuli terveitä ja lihavia. Sitten he tappoivat paimenen ja ajoivat kamelit pois, ja heistä tuli uskottomia - sen jälkeen, kun he ensin olivat olleet muslimeita. Kun Profeetta oli saanut tästä ilmoituksen, hän lähetti joukon miehiä takaa-ajoon, ja ennen kuin aurinko nousi korkealle, heidät tuotiin, ja heidän kätensä ja jalkansa hakattiin poikki. Sitten hän pyysi nauloja, jotka kuumennettiin ja työnnettiin heidän silmiinsä, ja heidät jätettiin Harraan (aavikko Medinassa). He pyysivät vettä, eikä heidän tehdessään kuolemaa kukaan antanut heille vettä.>Kertoi Aisha, Ummul Mu'minin:
        Allahin Apostoli(rauha_hänen_ylleen). Sano: Sen muslimimiehen, joka todistaa ettei ole muita jumalia kuin Allah ja että Muhammed on Allahin Apostoli, verta ei pidä laillisti vuodattaa paitsi vain kolmesta syystä: ihminen, joka syyllistyi haureuteen avioliiton solmimisen jälkeen, missä tapauksessa hänet tulee kivittää; se joka tulee taistelemaan Allahin ja hänen Apostolinsa kanssa, missä tapauksessa hänet tulee tappaa tai ristiinnaulita tai maastakarkoittaa; tai se joka tekee murhan, mistä hänet tulee tappaa.>Kertoi Abdullah Ibn Abbas:
        Sokealla miehellä oli orja-äiti, jolla oli tapana solvata Profeettaa(rauha_hänen_ylleen) ja kritisoida häntä. Mies kielsi naista, mutta tämä ei lopettanut. Mies nuhteli häntä, mutta tämä ei luopunut tavastaan. Yhtenä yönä nainen aloitti Profeetan(rauha_hänen_ylleen) panettelun ja solvasi tätä. Jolloin mies otti tikarin, laittoi sen raskaan olevan naisen vatsalle, painoi sitä, ja tappoi hänet. Lapsi joka tuli äidin jalkojen välistä oli likaantunut verestä, joka oli siellä. Kun aamu tuli, Profeetta(rauha_hänen_ylleen) sai ilmoituksen tapauksesta.
        Hän kokosi ihmiset ja sanoi: Minä vannotan Allahin kautta tätä miestä, joka on tehnyt tämän teon ja minä vannotan häntä minun oikeudellani häneen, että hänen pitäisi nousta ylös. Hyppien ihmisten niskojen päällä ja täristen mies nousi ylös.
        Hän istui Profeetan(rauha_hänen_ylleen) eteen ja sanoi: Allahin Apostoli! Minä olen hänen herransa; hänellä oli tapana solvata sinua ja kritisoida sinua. Minä kielsin häntä, muta hän ei lopettanut, ja minä nuhtelin häntä, mutta hän ei luopunut tavastaan. Minulla on häneltä kaksi poikaa kuin helmiä, ja hän oli minun seuranani. Viime yönä hän alkoi solvata ja kritisoida sinua. Joten otin tikarin, laitoin sen hänen vatsalleen ja painoin sitä, kunnes tapoin hänet.
        Sen jälkeen Profeetta(rauha_hänen_ylleen) sanoi: Oi todistakaa, mitään kostotoimenpidettä hänen verestään ei ole maksettava.>Ei ole laillista teille (naida enempää) naisia tämän jälkeen, eikä vaihtaa heitä (muihin) vaimoihin, vaikkakin heidän kauneutensa vetää teitä puoleensa, paitsi ne, jotka teidän oikea kätenne omistaa (jalkavaimoina): ja Allah tarkkailee kaikkea".

        Tässä on toinen:
        Sunan Abu-Dawud Book 38, Number 4349
        http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/abudawud/038.sat.html#038.4349

        >>>Kertoi Ali ibn AbuTalib:
        Juutalaisnainen tapasi solvata Profeettaa(rauha_hänen_ylleen) ja kritisoida häntä. Mies kuristi häntä kunnes tämä kuoli. Allahin Apostoli(rauha_hänen_ylleen) julisti, ettei naisen verestä vaadittu korvauksia.>Kertoi Abdullah ibn Abbas:
        Koraanin jae -"Rangaistus niille, jotka käyvät sotaa Allahia ja Hänen Apostoliaan vastaan ja taistelevat väellä ja voimalla pahankurisuuttaan, kaikkialla on teloitus, tai ristiinnaulitseminen, tai käsien ja jalkojen katkaiseminen vastakkaisilta puolilta tai maastakarkoitus…kaikkein armeliain" - oli paljastettu monijumalaisille. Jos joku heistä katuu ennen pidätystään, se ei estä häntä saamasta määrättyä rangaistustaan, jonka hän ansaitsee".>Kertoi Atiyyah al-Qurazi:
        Olin Banu Qurayzah vankien joukossa. He (komppaniat) tutkivat meidät, ja ne, joille oli alkanut kasvamaan karvoitusta, tapettiin, ja ne joille ei vielä ollut, heitä ei tapettu. Minä olin niiden joukossa, joille karvoitus ei ollut vielä kasvanut.>Kertoi Jabir ibn Abdullah:
        Varas tuotiin Profeetan(rauha_hänen_ylleen) eteen. Hän sanoi: Tappakaa hänet. Ihmiset sanoivat: Hän on tehnyt varkauden, Allahin Apostoli! Sitten hän sanoi: Hakatkaa hänen kätensä irti. Joten hänen (oikea) kätensä hakattiin irti. Hänet tuotiin toisen kerran ja hän sanoi: Tappakaa hänet. Ihmiset sanoivat: Hän on tehnyt varkauden, Allahin Apostoli! Sitten hän sanoi: Hakatkaa hänen jalkansa irti. Joten hänen (vasen) jalkansa hakattiin irti. Hänet tuotiin kolmannen kerran ja hän sanoi: Tappakaa hänet. Ihmiset sanoivat: Hän on tehnyt varkauden, Allahin Apostoli! Sitten hän sanoi: Hakatkaa hänen kätensä irti. Joten hänen (vasen) kätensä hakattiin irti. Hänet tuotiin neljännen kerran ja hän sanoi: Tappakaa hänet. Ihmiset sanoivat: Hän on tehnyt varkauden, Allahin Apostoli! Sitten hän sanoi: Hakatkaa hänen jalkansa irti. Joten hänen (oikea) jalkansa hakattiin irti.
        Hänet tuotiin viidennen kerran ja hän sanoi: Tappakaa hänet
        Joten me veimme hänet pois ja tapoimme hänet. Sitten me raahasimme hänet ja heitimme hänet kaivoon ja heitimme hänen päälleen kiviä.>Te ette löydä yhtään Allahiin ja Viimeiseen päivään uskovaa ihmistä solmimassa ystävyyttä heidän kanssa, jotka vastustavat Allahia ja hänen Lähettilästään.


      • Osa 4
        Osa 3 kirjoitti:

        Tässä on toinen:
        Sunan Abu-Dawud Book 38, Number 4349
        http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/abudawud/038.sat.html#038.4349

        >>>Kertoi Ali ibn AbuTalib:
        Juutalaisnainen tapasi solvata Profeettaa(rauha_hänen_ylleen) ja kritisoida häntä. Mies kuristi häntä kunnes tämä kuoli. Allahin Apostoli(rauha_hänen_ylleen) julisti, ettei naisen verestä vaadittu korvauksia.>Kertoi Abdullah ibn Abbas:
        Koraanin jae -"Rangaistus niille, jotka käyvät sotaa Allahia ja Hänen Apostoliaan vastaan ja taistelevat väellä ja voimalla pahankurisuuttaan, kaikkialla on teloitus, tai ristiinnaulitseminen, tai käsien ja jalkojen katkaiseminen vastakkaisilta puolilta tai maastakarkoitus…kaikkein armeliain" - oli paljastettu monijumalaisille. Jos joku heistä katuu ennen pidätystään, se ei estä häntä saamasta määrättyä rangaistustaan, jonka hän ansaitsee".>Kertoi Atiyyah al-Qurazi:
        Olin Banu Qurayzah vankien joukossa. He (komppaniat) tutkivat meidät, ja ne, joille oli alkanut kasvamaan karvoitusta, tapettiin, ja ne joille ei vielä ollut, heitä ei tapettu. Minä olin niiden joukossa, joille karvoitus ei ollut vielä kasvanut.>Kertoi Jabir ibn Abdullah:
        Varas tuotiin Profeetan(rauha_hänen_ylleen) eteen. Hän sanoi: Tappakaa hänet. Ihmiset sanoivat: Hän on tehnyt varkauden, Allahin Apostoli! Sitten hän sanoi: Hakatkaa hänen kätensä irti. Joten hänen (oikea) kätensä hakattiin irti. Hänet tuotiin toisen kerran ja hän sanoi: Tappakaa hänet. Ihmiset sanoivat: Hän on tehnyt varkauden, Allahin Apostoli! Sitten hän sanoi: Hakatkaa hänen jalkansa irti. Joten hänen (vasen) jalkansa hakattiin irti. Hänet tuotiin kolmannen kerran ja hän sanoi: Tappakaa hänet. Ihmiset sanoivat: Hän on tehnyt varkauden, Allahin Apostoli! Sitten hän sanoi: Hakatkaa hänen kätensä irti. Joten hänen (vasen) kätensä hakattiin irti. Hänet tuotiin neljännen kerran ja hän sanoi: Tappakaa hänet. Ihmiset sanoivat: Hän on tehnyt varkauden, Allahin Apostoli! Sitten hän sanoi: Hakatkaa hänen jalkansa irti. Joten hänen (oikea) jalkansa hakattiin irti.
        Hänet tuotiin viidennen kerran ja hän sanoi: Tappakaa hänet
        Joten me veimme hänet pois ja tapoimme hänet. Sitten me raahasimme hänet ja heitimme hänet kaivoon ja heitimme hänen päälleen kiviä.>Te ette löydä yhtään Allahiin ja Viimeiseen päivään uskovaa ihmistä solmimassa ystävyyttä heidän kanssa, jotka vastustavat Allahia ja hänen Lähettilästään.

        *Pyhä Koraani 3.118…120:
        http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/003.qmt.html#003.118

        >>>Oi te uskovaiset! Älkää ottako ystäviksenne ketään uskontonne ulkopuolelta, sillä he eivät epäonnistu tehdessään parhaansa teidän korruptoimisessa. He halajavat teidän vakavaa vahingoittamista. Viha on jo esiintynyt heidän suissaan, mutta mitä heidän rintansa kätkee, on paljon pahempaa. Tosiaan. Me olemme tehneet selväksi teille säkeet, jos te ymmärrätte. Katso! Te olette niitä, jotka rakastatte heitä, mutta he eivät rakasta teitä, ja jos te uskotte kaikkiin Kirjoituksiin[Tawraat, Injeel, Qur'an]. Ja kun te tapaatte heidät, he sanovat: 'Me uskomme.' Mutta kun he ovat yksin, he purevat kynsiään raivoissaan teitä vastaan. Sano: 'Sortukaa perikatoon raivossanne. Varmasti Allah tietää, mitä on rinnoissa (kaikki salaisuudet)'. Jos teille käy hyvin, se surettaa heitä, mutta jos jokin paha valtaa teidät, he iloitsevat siitä…>Oi te, jotka uskotte! Älkää ottako juutalaisia ja kristittyjä ystäviksenne, he eivät ole muuta kuin ystäviä toisilleen…>Taistele heitä vastaan, jotka eivät usko Allahiin eivätkä Viimeiseen päivään, eivätkä pidä kiellettynä sitä, minkä Allah ja hänen lähettiläänsä kielsivät, eivätkä tunnusta Totuuden uskontoa, (vaikka he olisivat) Kirjan Kansaa, kunnes he maksavat Jizyan suostuvaisesti alistumalla, ja tuntevat itsensä kukistetuiksi.


      • Osa 5(5)
        Osa 4 kirjoitti:

        *Pyhä Koraani 3.118…120:
        http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/003.qmt.html#003.118

        >>>Oi te uskovaiset! Älkää ottako ystäviksenne ketään uskontonne ulkopuolelta, sillä he eivät epäonnistu tehdessään parhaansa teidän korruptoimisessa. He halajavat teidän vakavaa vahingoittamista. Viha on jo esiintynyt heidän suissaan, mutta mitä heidän rintansa kätkee, on paljon pahempaa. Tosiaan. Me olemme tehneet selväksi teille säkeet, jos te ymmärrätte. Katso! Te olette niitä, jotka rakastatte heitä, mutta he eivät rakasta teitä, ja jos te uskotte kaikkiin Kirjoituksiin[Tawraat, Injeel, Qur'an]. Ja kun te tapaatte heidät, he sanovat: 'Me uskomme.' Mutta kun he ovat yksin, he purevat kynsiään raivoissaan teitä vastaan. Sano: 'Sortukaa perikatoon raivossanne. Varmasti Allah tietää, mitä on rinnoissa (kaikki salaisuudet)'. Jos teille käy hyvin, se surettaa heitä, mutta jos jokin paha valtaa teidät, he iloitsevat siitä…>Oi te, jotka uskotte! Älkää ottako juutalaisia ja kristittyjä ystäviksenne, he eivät ole muuta kuin ystäviä toisilleen…>Taistele heitä vastaan, jotka eivät usko Allahiin eivätkä Viimeiseen päivään, eivätkä pidä kiellettynä sitä, minkä Allah ja hänen lähettiläänsä kielsivät, eivätkä tunnusta Totuuden uskontoa, (vaikka he olisivat) Kirjan Kansaa, kunnes he maksavat Jizyan suostuvaisesti alistumalla, ja tuntevat itsensä kukistetuiksi.

        *Pyhä Koraani 9.113:
        http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/009.qmt.html#009.113

        >>>Ei ole soveliasta Profeetan, eikä niiden jotka uskovat, kysyä Allahin anteeksiantoa mushrikeenista [pakanuudesta], vaikka se olisi sukulaisten puolesta, sen jälkeen, kun on tullut heille selväksi, että he ovat Tulen asukkaita (koska he kuolivat uskottomuuden tilassa).


      • Je suis Charlie
        Osa 5(5) kirjoitti:

        *Pyhä Koraani 9.113:
        http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/009.qmt.html#009.113

        >>>Ei ole soveliasta Profeetan, eikä niiden jotka uskovat, kysyä Allahin anteeksiantoa mushrikeenista [pakanuudesta], vaikka se olisi sukulaisten puolesta, sen jälkeen, kun on tullut heille selväksi, että he ovat Tulen asukkaita (koska he kuolivat uskottomuuden tilassa).

        Linkit tuskin enää toimivat, koska usc.edu on sittemmin muuttanut sivustonsa täysin.


      • Je suis Charlie
        Je suis Charlie kirjoitti:

        Linkit tuskin enää toimivat, koska usc.edu on sittemmin muuttanut sivustonsa täysin.

        Tuolta jostain ne lähteet löytyvät, kun kopioi alkuperäisestä engl. artikkelista sanoja ja etsii niiden avulla Koraanin tai hadithin kohdan.


        http://www.usc.edu/org/cmje/religious-texts/home/search.php

        Esim.
        hakusana "Ali burnt some people"
        Tulos:
        Hadith
        Translation of Sahih Bukhari, Volume 4, Book 52, 004.052.260
        Volume 4, Book 52, Number 260:
        Narrated Ikrima:

        Ali burnt some people and this news reached Ibn 'Abbas, who said, "Had I been in his place I would not have burnt them, as the Prophet said, 'Don't punish (anybody) with Allah's Punishment.' No doubt, I would have killed them, for the Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him.' "
        http://www.usc.edu/org/cmje/religious-texts/hadith/bukhari/052-sbt.php


    • totta 1

      Allahia ei ole
      Olipa mykistävää tietoa Islamin opista koraanissa. Jos väittämäsi pitää paikkansa niin suvaitsevaisuuteni loppuu heitä kohtaan tähän.
      Tämä kirjoitus antaa minulle uusia näkökulmia kun kuulee puhuttavan rauhan uskosta Islamissa.

    • näillä mennään
    • koraanijatiedehömpäs

      1970 ja 1980-luvuilla useita tutkijoille esitettiin jakeita Koraanista ja Haditheista ja pyydettiin kommentoimaan niitä. Eräitä lausuntoja sitten otettiin pois asiayhteydestään ja esiteltiin maailmalle ikään kuin näiden tutkijoiden mielestä on tieteellisesti todistettu, että Koraani on jumalallista alkuperää.

      Nyt näette heidän todelliset mielipiteensä

      lyhyt yhteenveto
      http://www.youtube.com/watch?v=XgVfENG2BwE

      täydelliset haastattelut
      http://www.youtube.com/playlist?list=PLB15EB718630F3EB4

    • reddit linnkki viel
    • tuli on irti Indones
    • dfm.,vfbgbn

      Laitoin linkin se siirtyi alimmaiseksi! Katso sieltä! Indonesian herätys!

    • Je suis Charlie

      Ihmisiä on kahta eri lajia: islamista luopuneita ja islamista juopuneita.

    • Totuus2

      Sodan ja kuun jumala Allah.
      Allah ja Allat olivat alkujaan auringon ja kuun jumalia. (Zwemmer, (Ed) The Daughters of Allah, By Winnett, F V, MWJ, Vol. XXX, 1940, pg. 120-125).

      Tämän johdosta Hubalin ja Allahin täytyi olla yksi ja sama, niin kuin tämä lähde sanoo: "Mitä jumalaa Quraishit edustivat? Mekan temppelissä asui Hubal.. mutta Hubalia EI ole mainittu Koraanissa... rakennuksessa, jossa Hubal asuu, EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ ALLAHIA ESITTÄVÄN KIVEN YMPÄRILLÄ [kuten Warraq huomasi, että Hubal oli alunperin musta kivi] jos Quraishit EDUSTIVAT ALLAHIA. Mitä tekemistä Hubalilla on temppelissä?... Quraishit olivat luonnollisestikin monijumalisia, mutta niillä [eri jumalilla] oli oma asumuksensa kullakin. YHDENKÄÄN ESI-ISLAMILAISEN PYHÄKÖN, KIVEN TAI RAKKENNUKSEN EI TIEDETÄ ANTANEEN ASUNTOA ENEMMÄLLE KUIN YHDELLE MIESPUOLISELLE [pää] JUMALALLE, jota vastaa yksi miespuolinen ja naispuolinen jumala.. jos Allah oli pakanallinen jumala [ja me olemme nähneet, että hän on] niin kuin mikä tahansa muu jumala, niin QURAISHIT EIVÄT OLISI SALLINEET HUBALIN JAKAA PYHÄKKÖÄ HÄNEN KANSSAAN... Tästä täytyy palata takaisin näkemykseen, että ALLAH SAATTAISI OLLA YKSINKERTAISESTI TOINEN NIMI HUBALILLE, niin kuin Wellhausen ehdottaa; aivan niin kuin israelilaiset tunsivat Jahven Elohimina, niin arabit TUNSIVAT HUBALIN ALLAHINA, JOKA TARKOITTAA JUMALAA" (Muslim Trade and the Rise of Islam, pp.192-193, korostukset minun).

      Kaaban alkuperä

      Kaaba on kuutiomainen rakennelma, joka on rakennettu Allahille, ja sinne muslimit menevät suutelemaan mustaa kiveä ja rukoilemaan Allahia. Se on kaikkien muslimien keskeisin pyhäkkö.

      Muslimit uskovat, että Aabraham ja Ismail rakensivat pyhäkön, ja että he saivat ohjeet Jumalalta. Mutta historia paljastaa eri kertomuksen .

      "On käytännöllisesti katsoen varmaa, että Aabraham ei saavuttanut KOSKAAN Mekkaa" (Watt, p.136, Muslim and Christian Encounters, korostukset minun).

      "Muslimien tradition mukaan Abram ja Ismail rakensivat Kaaban... mutta näiden traditioiden ulkopuolella ei ole absoluuttisesti MITÄÄN TODISTETTA tälle väitteelle – ei kertomuksia, ei arkeologisia todisteita eikä asiakirjoja. Snouck Hurgronje on todellakin osoittanut, että Muhammad KEKSI tämän tarinan antaakseen uskonnolleen arabialaisen alkuperän... ja liittäen samalla kertaa islamiin Kaaban sen kaikkine historiallisine ja uskonnollisine yhteyksineen arabeille." (Warraq, Why I Am Not A Muslim, p.131, korostukset minun).

      Mikä on sen todellinen alkuperä?

      "Esi-muhamettilaisina aikoina uskottiin, että kivi oli pudonnut kuusta ja oli pyhä VANHALLE KUUNJUMALA HUBALILLE. Kivi oli suljettu pieneen neliskulmaiseen temppeliin, joka tunnettiin nimellä Kaaba (Kabah), joka piti sisällään monia pienempiä jumalia..." (Robert Payne, The History of Islam, p.4, korostukset minun).

      "... Kaaba oli itse asiassa rakennettu temppeliksi KUUNJUMALALLE" (Morey; The Moon God Allah, p.9, korostukset minun).

      Maxine Robinson SANOO, "Kaaba Mekassa, joka on saattanut olla ALUNPERIN YKSISTÄÄN HUBALIN TEMPPELI..." (Life of Muhammad, p.40, korostukset minun).

      "Muhammadin aikana Kaaba oli virallisesti omistettu HUBAL-jumalalle..." (Karen Armstrong, Muhammad, p.61, korostukset minun).

      Muhammadin uskonnollinen tausta

      Kun katsomme Muhammadin taustaan, niin näemme, että hän oli HUBALIN PALVOJA, KAABAN ALLAHIN (JUMALAN)! Ja kun me ymmärrämme hänen taustansa, islam tulee entistä selkeämmäksi.

      Hänen ISOISÄNSÄ USKONTO oli HUBALIN USKONTO!

      Muhammadin syntyessä hänen isoisänsä, joka oli KAABAN PITÄJÄ (KEEPER OF THE KAABA), teki tämän HUBALIN edessä: "Hänen [Muhammadin] syntymänsä jälkeen hänen äitinsä lähetti kertomaan hänen isoisälleen Abd al-Muttalibille, että hän oli saanut poikalapsen... On väitetty, että Abd al-Muttalib vei hänet (jumalankuvan) eteen HUBALIN KAABAN KESKELLÄ, jossa hän seisoi ja RUKOILI ALLAHIA, ja kiitti häntä hänen lahjastaan" (Guillaume, A. The Life of Muhammad, pp.66-68; see also F.E. Peters, A Reader of Classical Islam, p.45, korostukset minun). Tämä vahvistaa Wattin lausunnon, että "Profeetan elämäkerroissa (sira) on kertomuksia pakanallisista mekkalaisista rukoilemassa Allahia, samalla kun he seisoivat HUBALIN KUVAN EDESSÄ." (Watt, Muhammad's Mecca, p.39, korostukset minun)

      On mielenkiintoista huomata, että Muhammadin isää kutsuttiin "Abdullahiksi", joka tarkoittaa "Allahin palvelijaa". Nyt jos Muhammadin isoisä oli Hubalin palvoja, ja kutsuttu hänen pojakseen ja Hubalin, Allahin, niin sitten Hubal on Allah!

      Tässä kertomuksessa Muhammadin syntymästä GJO Moshay kirjoittaa: "Tässä paljastavassa tapauksessa Muhammadin isoisän elämässä. Kuka on 'Herra'? Oliko se Allah? Entäpä Hubal?... Ibn Ishaqin selityksen mukaan tässä Allahin rukoileminen oli SAMA KUIN HUBALIN RUKOILEMINEN. Ne saattoivat tarkoittaa käytännössä SAMAA ASIAA. Kun HA-BAAL tai HU-BAAL tarkoittaa "Herraa", niin "Al-ilah" tai "Allah" tarkoittaa "sitä (the) jumalaa" (joka on tämä Allah, p.136, korostukset minun). Hubal on ALLAH!

    • kut28

      Tietenkin muslimeita kielletään kuoleman uhalla olemaan etsimättä vertailevaa tietoa muista lähteistä kuin koraanista, koska koraani ei ole oikea totuuden läjde, sen vesi on sameaa, totuus on kirkasta.

      Mä etsin kanssa totuutta kun aikanaan selvisi että henkimaailma on olemassa.

      Sitten alkoi hahmottumaan että paha henkinmaailma saa pahaa aikaan maailmassa ihmisille isossa kuvassa ja siihen liittyy pakottaminen, uhkailu, murhat, valehtelu, kaikenlainen pahuus ja sen pahuuden hyväksyminen erilaisin seliyksin miksi saa valehdella, miksi saa murhata ym.

      koraaniakin joskus tutkin jonkun aikaa ja tajusin nopeasti sen olevan täyttä tuubaa. Hinduilla ja buddhalaisilla oli sentään järkeä touhuissaan mutta skin tytkimisen jälkeen osoitti pahan henkimaailman puolen palvontaan.

      Kristinuskoakin tutkin kauan, sieltä ei köytänyt valheita, ei yhtään, profetiat toteutuneet 100 pros vuosituhansien ajan ja vaikka mitä. Duoraan sanottuna Raamattu on jotain ihmisjärjelle tietyllä tavalla vaikeasti käsitettävää mutta kaikki se on totta, kukaan ei ole valhetta sieltä löytänyt vaikka inokkaita kokeilijoita on piisannut. Raamattu opillisesti on ok mutta tottakai ihminen kykenee pahoihin tekoihin olipa oikeassa opissa tai väärässä opissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      275
      2911
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1880
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      259
      1148
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      941
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      804
    Aihe