kokemuksia friisiläisistä

ensihevosta etsimässä

Kertokaa kokemuksia friisiläisistä!!!
Sopiiko hyvin ensihevoseksi?

9

1156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu paljon

      Itse en kyllä kehottaisi ensihevoseksi friisiläistä, ellei ole sitten todella jo saanut ratsastustaidot huippuunsa ja ole ollut hoitanut erilaisia hevosia pitempään, varsinkin pitää olla kokemusta isokokoisemmista hevosroduista! Kuten kaikkien hevosten, niin friisiläisen kanssa tulee ongelmia yleensä vasta sitten kun liian kokematon joutuu sen vakituiseksi omistajaksi. Ongelmaa jos ei omistaja itse tiedosta tai osaa korjata heti niin se kostautuu myöhemmin kyllä, jos ei heti. Friisiläisen kanssa se ei välttämtätä aina näy käytöksessä suoraan, vaan myöhemmin kehon ongelmissa.

      Kannattaa myös miettiä sopiiko se omien unelmien kanssa yhteen. Hyvä ratsastettavahan se on kaikin puolin, mutta jos esim esteratsastuksessa haluaa päästä oikeasti pitkälle joskus niin se ei ole friisiläisen kanssa mahdollista.

      • maailman kauneinpia rotu

        Miksi ratsastustaso pitäisi olla heti huipussa?
        Sitähän voi sijoittaa hevosen ammattitaitoiselle tallille missä voi osallistua tunneille.
        Aloittajan tavoin Olen hankkimassa ensimmäistä hevosta ja aion ostaa friisin.
        Se on kyllä totta ettei ole parhaita esteille mutta Jos kouluratsastus kiinnostaa enemmän
        Niin siihenhän friisit sopivat mainiosti!
        Kannattaa ap käydä jossain tutustuun kyseiseen rotuun!


      • kunhan mietiskelen

        Aika monessa juurikin friisiläisten myynti ilmoituksissa mainitaan että sopii erinomaisesti
        aloittelijoille ja jopa lapset voivat ratsastaa....

        Miksi friisiläisistä on vaikeampi huomata jos jotain on pielessä??


      • Ransku

        Ovat tunnettuja piilottamaan kipunsa äärimmäiseen viime tippaan asti. Useimmiten ensin sulkeutuvat ja tyytyvät kohtaloon kuin oireilisivat niin, että omistaja osaisi mitään epäillä.


      • CherD
        Ransku kirjoitti:

        Ovat tunnettuja piilottamaan kipunsa äärimmäiseen viime tippaan asti. Useimmiten ensin sulkeutuvat ja tyytyvät kohtaloon kuin oireilisivat niin, että omistaja osaisi mitään epäillä.

        Ja mikään muu rotuko ei ole? Tunnen montakin suomenhevosta jotka tekevät samaa..


    • tietoa_teillekkin

      Omaa hevosta ei kannata alkaa miettimään rodun mukaan että "mikä rotu ois kiva" vaan sen, milliaselta hevonen tuntuu

      • xxxxxxxxxx

        Tottakait voi miettiä rotuakin!! xD
        Jos rotu miellyttää ja sopii omiin tarpeisiin niin sitten vain etsimään sopivaa yksilöä! :p


    • Oma kokemukseni friisiläisistä on ollut hyvä. Sympaattisia ja kilttejä, mutta vaativat kuitenkin tasonsa verran ratsastaessa, kuten muutkin hevoset. Jos välttämättä haluat friisiläisen ensihevoseksi, niin kannatta etsiä tammaa, sillä tunnetusti nehän ovat kaikkien eläinten tavoin hieman rauhallisempia.

      Kaikkien elävien tavoin jokaisella yksilöllä on oma luonteensa, joten yleisesti ei voi puhua että friisit olisivat lempeitä tai ärhäköitä.

      Ja kannattaa myös miettiä kuinka tavoitteellisesti haluaa ratsastaa. Jos haluat suuren esteuran, niin friisiläinen on väärä vaihtoehto. Se sopii kyllä mainiosti koulupuolelle.

    • Onnellinenomistaja

      Tammikuussa kyselin täältä friisiläisestä ensihevoseksi ja nyt olen jonku aikaa ollut friisiläisen omistaja! :)
      Mieletön hevonen enkä voisi ihanempaa toivoakkaan! :)
      Ap

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3423
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1545
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1371
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1285
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1198
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1125
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1057
    Aihe