Miksi uskonnon arvostelusta loukkaannutaan?

blasphemy

Jos nyt päättäisin pilkata kristittyjen/muslimien/kenen tahansa jumalaa, miksi kyseisen uskonnon edustajat loukkaantuvat tuosta loukkaantumisesta? Onko heillä epävarmuutta siitä, että EHKÄ (LOL!!!) heidän uskomuksissaan ei olekaan mitään järkeä? Luulisi, että kaikki uskovaiset antaisivat oman jumalansa (mikä lienee, riippuu uskovaisesta) päättää siitä, mitä tekee pilkkaajilleen? Miten ihmisellä ylipäänsä voi olla mitään sitä vastaan, että muut eivät usko juuri siihen jumalaan, johon itse uskoo? Antaa täydellisen ja erehtymättömän jumalan itse päättää, mitä pilkkaajilleen ja epäilijöilleen tekee. Yrittävätkö uskovaiset itse asettua jumalansa asemaan yrittämällä kieltää jumalanpilkan?

13

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teiniangstiako?

Mitä tämä jumalan pilkkaaminen antaisi sinulle henkilökohtaisesti? Saisitko siitä hyvän olon itsellesi? Miksi tässä nykyajassa pitää kaikin tavoin repiä ihmisten sielut rikki? Me olemme jo rikkinäisiä, eikä jumalan pilkkaaminen tuo mitään hyvää, vaan se lisää ahdistusta.

Onko kyse jostain murrosikäisten uhoamisesta ja rajojen rikkomisesta, kun kaikki muut temput jo kokeiltu, eikä mistään enää saada kiksejä?

Yhteiskunnan pitäisi ennemmin tukea ihmisten henkistä ja hengellistä kehitystä, eikä tätä räävitöntä riehumista. Enkä nyt tarkoita, että joku dogmaattinen uskonto pitäisi niellä nahkoineen karvoineen, vaan yleensä hengellistä kehitystä, mikä tutkitusti lisää hyvinvointia.

• Itse en näe uskovien ihmisten pilkaamisessa mitään mieltä. Jumalan pilkkaaminen taas on ajatuksenakin absurdi.
        Silti uskovien mielipiteitä ei kenenkään tarvitse hyväksyä. Saan mielestäni sanoa aivan vapaasti , että lestadiolaisten ehkäisykielto, seksuaalivähemmistöjen demonisoiminen, kreationismi ja moni muu uskovien tuputtama asia osoittavat järjenkäytön hylkäämistä.

• tarkentava kysymys:

"Me olemme jo rikkinäisiä, eikä jumalan pilkkaaminen tuo mitään hyvää, vaan se lisää ahdistusta."

KENEN ahdistusta? Jos sinä todella luottaisit Jumalaasi, ei häntä pilkkaavien ihmisten pilkan pitäisi ainakaan sinua ahdistaa koska a) pilkka ei ole kohdistettu sinuun b) jumalasi on kaikkivoipa eli tuskinpa pilkkaajien sanat häntä satuttavat.

• Joillakin uskovaisilla on ikävä taipumus samastua jumalaansa ja he kokevat perustellunkin kritiikin henkilökohtaisena loukkauksena.

• Kristityillä ei ole tässä mitään hätää.
      Meitä on loukattu, mollattu ja syytetty haitallisuudesta kokoajan.
      Ei haittaa yhtään, Jeesus elää ja tulee kohta takaisin. Vielä vähän aikaa tätä hellettä ja sitten taivaan kotiin Jeesuksen luokse.

• JohnnyBlaze

Paitsi ettet pääse koska raamatussa lukee ettei ole mitään taivasta. XD Ottaako päähän?

• Tuskin Samin kaltainen tekopyhä hurskastelija taivaaseen pääsisi vaikka taivas olisikin olemassa.

• asia-m

• T. Aivas
        JohnnyBlaze kirjoitti:

Paitsi ettet pääse koska raamatussa lukee ettei ole mitään taivasta. XD Ottaako päähän?

2 Kor. 12:
        2. Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.

Ilm. 12:
        7. Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
        8. mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
        9. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan,

Joh. 1:
        51. Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle."

Ilm.4:
        1. Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva."

• fda

Tekin olette aina pilkanneet niitä jotka eivät ole uskoneet teidän versionne kristinuskosta mukaan.

• Luuletko sinä oikeasti kaiken ihmisvihasi ja -halveksuntasi jälkeen pääseväsi 'Jeesuksen luokse'?

• J. Umalanhullu

Kristityt ei loukkaannu JUmalan ja Jeesuksen pilkasta, Jeesus itse sanoi niin tapahtuvan.

Miksi sellaiseen pitäisi loukkaantua, en ymmärrä. Sehän on selvää, että kristittyjä pilkataan.

t. Jumalanhullu

• Kalikka Kalahtaa

Totuuden kertominen koetaan pilkanteoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      84
      5850
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3497
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      156
      2012
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      223
      1938
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      168
      1683
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1475
    7. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1011
    8. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      970
    9. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      64
      954
    10. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      109
      917
    Aihe