Millaista aluetta nuo ovat? Itäinen puoli pateniemestä kiinnostaa. Kummallakin alueella näyttää asuntoja olevan vapaana, etenkin heikkilänkankaalla. Viimeksi mainitussa ollaan käyty ja siellä oli hyvin rauhallista ihankuin maaseudulla.
Pateniemi ja Heikkilänkangas?
11
3599
Vastaukset
- suosittelen.
Heikkilänkangas taitaa olla Oulun rauhallisin kaupungiosa. Kakkossijalla varmaankin Saarela. Molemmista puuttuu kaljabaarit, ja myös ruokakaupat.
Pateniemi-Herukka alue on myös ihan kohtuullisen rauhallista, molemmista löytyy ainakin ruokakauppa, patelassa ainakin yksi kaljabaarikin. - 6777
Onko itä pateniemen puolella koulua lähellä? Entäs minkälaisia päiväkoteja? Heikkilänkankaalla ei ole miään kauppaa lähellä. Onkohan siellä sen takia asuntoja tyhjillään?
- 98765
Koulut on länsipatelan puolella ja rajakylässä sekä herukassa, ja uusi koulu rita-harjussa. Lyhyt matka kaikkiin. Päiväkotitilannetta en tiedä, mutta niitähän on Oulussa joka korttelissa.
- Jo 20 vuoden ajan
Pateniemi-Herukka on mukavaa seutua. Aito vanha asuinalue eikä mikään pellolle kauas palveluista laitettu. Löytyy rakenteilla olevan Lidlin jälkeen kolmekin kauppaa, S-Marketissa postin palvelupiste, on R-kioski, pizzeria, Grilli-kioskia, huoltoasema ja ABC-tankkaus, parturikampaamoa, pyöräkauppaa, uimarantaa, venesatamaa jne. Länsi-Patelan puolella ei rautatiekään ole ongelmana. Hyvät liikenneyhteydet Pohjantien ja Raitotien ansiosta.
- Pate Heikkilä
Kumpikin kaukana.
- Kete Rahkonen
Kaukana mistä?
Sehän varmaan riippuu mitä palveluja tarvitsee.. Heikkilänkankaalla on ainakin nättejä omakotitaloja jos jotain voisin sanoa. Ja jos oma auto on niin varmaan ihan sama missä sitä asuu.
Itse mietin paikkakunnan vaihtoa.. Muuttaa tavarat vaikka myöhemmin jos se ei heti onnistu. En ole koskaan Oulusta pitänytkään enkä tänne kotiutunut oikein mitenkään. Tärkeintä kai olisi olla siellä missä tuntee olonsa hyväksi ja jonne tuntee kuuluvansa.. Niin kuin se sanontakin kuuluu.. Koti ei ole siellä missä asun vaan siellä missä sydämeni on. Tässä tapauksessa varmaan pääkaupunkiseudulla. - jjk1
Itse olen asunut itä-Patelassa 5-vuotta ja palvelut ovat parantuneet huomattavasti. Enään ei tarvi lähtee edes keskustaan kun Ideaparkkiin pääsee kävellen ja Lidl valmistuu tässä keväällä. Tuossa Patelan keskustassa on apteekki, baari, pitseria, POP-pankki, K- ja S-marketit. Koulutkin aivan lähettyvillä
- fiffaa
pop pankkiin ei kannata mennä asiakkaaksi,ihan paska pankki.palvelu on ihan hanurista.
- kääpä
Heikkilänkangas on rauhallista seutua. Ei täällä ole kuin muutama myytävä talo, rivariasunnot on pääsääntöisessti asumisoikeusasuntoja, siksi tyhjillään. Kauppaan 1,5km, päiväkoti ja ala-aste vieressä. Autohan nyt pitää olla ihan sama missä päin oulua asuu.
- Höyhtyänhemppa
Ei mulla ainakaan ole ollut autoa koskaan, ja olen asunut Oulussa yli 30 vuotta. Ylipainoinen tarvii auton, kun siirtyy raksilan cittarista viereiseen prismaan...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802