kumi/lateksi

mietteliäs

Mietinpä tässä sellaista että onko kenelläkään kokemusta siitä millaisen reaktion kumiallergia aiheuttaa naiselle kun ehkäisynä on kondomi? Kutinaa, kirvelyä vai mitä...

8

8318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukalie..

      Kutinaa, kirvelyä, pahimmassa tapauksessa anafylaktisen shokin. Eli riippuu tapauksesta.

      • latex allergia

        joo,kokemusta löytyy anafylaktisesta shokista;ja nimenomaan kumista;kauttaaltaan huono olo,kylmä hiki, tajunnan meno.onneksi oli kaveri joka osaa käyttää Epipeniä, ja tilasi ambulanssin hakemaan.Kamala kokemus.En suosittele


      • Urtikaria
        latex allergia kirjoitti:

        joo,kokemusta löytyy anafylaktisesta shokista;ja nimenomaan kumista;kauttaaltaan huono olo,kylmä hiki, tajunnan meno.onneksi oli kaveri joka osaa käyttää Epipeniä, ja tilasi ambulanssin hakemaan.Kamala kokemus.En suosittele

        Kysyisin mikä on Epipen? Kummipoika, 22v., sai sydänoireita ja tajuttomuustilan syynä voimakkaat urtikariapaukamat rinnanalueella (?). Jäin vain miettimään, että osasikohan ne tuolla "arvauskeskuksessa" suhtautua asiaan täydellä vakavuudella. Olen seurannut ja nähnyt useita kertoja krooniseksiluokiteltuja urtikariakausia ja eipä voi pojan kohtaloa kadehtia. Nyt oli ensimmäinen kerta kun ambulanssia jo tarvittiin.


      • JannaS
        Urtikaria kirjoitti:

        Kysyisin mikä on Epipen? Kummipoika, 22v., sai sydänoireita ja tajuttomuustilan syynä voimakkaat urtikariapaukamat rinnanalueella (?). Jäin vain miettimään, että osasikohan ne tuolla "arvauskeskuksessa" suhtautua asiaan täydellä vakavuudella. Olen seurannut ja nähnyt useita kertoja krooniseksiluokiteltuja urtikariakausia ja eipä voi pojan kohtaloa kadehtia. Nyt oli ensimmäinen kerta kun ambulanssia jo tarvittiin.

        ... adrenaliinipiikki. Tarkoitettu vakavien allergiareaktioiden ensiavuksi.


    • käyttöön

      Myynnissä, lateksiton kondomi kannattaneen käyttää jos normaali ei sovi.
      Itse olen kosketusallerginen kumille. Jo pelkästään henkilö jolla lateksikäsineet koskettaa minua suussani maistuu lateksin maku. Itse saan lateksista haavaumia ihoon (kohdunsuun haavaumat)

    • Petta

      Mulle myös tullut normaalista kondomista haavaumia alapäähän, eli heti kuin tulisi jotain ihottumaa, muita kumiallergian oireita mulla on, että kumiset siivouskäsineet aiheuttaa tosi pahan allergisen reaktion kasvoissa, siis punaista ihottumaa kauttaaltaan. Olen käynyt prick-ja lapputesteissä, jälkimmäisissä todettiin todella paha kumiallergia.
      Kiva huomata että kohtalotovereitakin on, ollut aika inhottavaa kun ei voi kellekään puhua vaivoistaan:)
      Lateksittomia kortsuja on ainakin Durex Avanti ja RFSU:n Zenith, myydään 5 kappaleen paketissa, hintaa noin 10 euroa. Kallistahan se on, mutta ennemmin maksan kuin riskeeraan terveyteni..

      • T.S.

        Mistähän noita lateksittomia kortsuja saisi ? Itellä on kans ilmeisesti lateksiallergia, tulee yleensä aina nokkosrokon tapaista ihottumaa seksin harrastamisen jälkeen ... ei kivaa ... melkoinen hinta kyylä, jos 10 euroa saa maksaa viidestä kumista ...


      • esss
        T.S. kirjoitti:

        Mistähän noita lateksittomia kortsuja saisi ? Itellä on kans ilmeisesti lateksiallergia, tulee yleensä aina nokkosrokon tapaista ihottumaa seksin harrastamisen jälkeen ... ei kivaa ... melkoinen hinta kyylä, jos 10 euroa saa maksaa viidestä kumista ...

        ööm joo mullaki on pienempänä todettu lateksi allergia mutta en tiedä kuinka vahvasti/voimakkaasti luonnonkumi oireelee ittellä :s täs on ollu miettimistä että uskaltaako ees koittaa ehkäästä tavallisella kondomilla vai hommata heti niitä lateksittomia ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      174
      6975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      39
      4107
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2075
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2009
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1601
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1578
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      37
      1415
    Aihe