Jälkitarkastus

jännittää

Eli vien auton jälkitarkastukseen ja viat joista tuli hylky on korjattu, mites kun vakuutus maksu on eräpäivän ohittanut mutta se ei ollut silloin kuukausi sitten, niin estääkö se nyt tämän jälkitarkastuksen?

8

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkäpäkös

      Voisko olla että saat katsastuksen läpi mutta jonki ajokiellon että vakuutus pitää maksaa jos niillä se jo näkyy?

    • 4+16

      Käytä korjaamokatsastusta tässä tapauksessa. He eivät huomaa sitä.

    • tiatoo

      Vakuutusmaksut eivät ole missään tekemisessä katsastuksen kanssa. Ajoneuvovero pitää olla maksettu. Jos ei ole niin ajo estyy.

      • Anonyymi

        kyllä muuten on, leimaa ei tule, jos vakuutusta ei ole. eli jos vakuutusta ei ole maksettu, ei ole vakuutusta


    • green4

      Aloittajalle: autolle ei lain mukaan edes saa tehdä jälkitarkastusta, jos on veroja ja/tai liikennevakuutusmaksuja rästissä, nämä asiat tarkastetaan jokaisen ajoneuvon kohdalla jo katsastukseen ilmoittautumisen yhteydessä ATJ:stä.

      Mikäli liikennevakuutusmaksuja on rästissä järjestelmän tietojen mukaan, tarvitset liikennevakuutusyhtiöstäsi todistuksen, että ne on hoidettu, muuten katsastus keskeytyy ja jälkitarkastukseen ei huolita (säädösperusta Ajoneuvolaki 52 §).

    • ka.1

      Tottakai jälkitarkastus voidaan tehdä mutta katsastuspäätöstä (hyväksytty/hylätty) ei, joten katsastus keskeytetään. Tällöin täytyy tuoda vakuutusyhtiöstä todistus että maksut on maksettu. Sen jälkeen jälkitarkastus voidaan hyväksyä.

    • Taatt

      Ei ihan samaan asiaan liittyen mutta kysyn näin. Mulla auton uusinta katsastus 16.2. Eilen parkkipaikalla pysäköinti ruudusta autoperuutti kuskin puoleiseen oveeni siten että se ei aukea. Voiko uusinta katsastusta siirtää vai mitä pitäisi tehdä?

    • vbjvhfhh

      ei sitä tarvi siirtää jos viat mitä katsastuksessa oli on korjattu niin viallinen ovi ei haittaa jälkitarkastusta.

      ainoastaan vakavat viat (ajokielto) viat voivat aiheuttaa hylkäykse jälkitarkastuksen yhteydessä ja juumissa oleva ovi ei ole sellainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe