Jep! Se on tavallaan ymmärrettävää, että takuuhuollon aika saattaa ottaa kaksi viikkoa. Yritysmaailmassa ei voikaan tukeutua siihen, että kaikki yhteystiedot, tieto- ja muut yrityksen kannalta olevat tiedot on "yhden koneen" varassa.
Se mikä sai minut kirjoittamaan tälle sivustolle on se, että kymmenen kuukauden vanhasta, uudesta tietokoneestani hajosi kovalevy ja se meni maahantuojalle takuukorjaukseen. Saatuani yhdentoista päivän jälkeen koneeni takaisin niin kaikki ei mennytkään niin kuin olin asian ajatellut toimivan.
Käynnistettyäni takuukorjauksesta saamani tietokoneen niin se alkoi huutaa kuin "sirkkeliä" olisi työpöydällä pyörittänyt! Otin jälleenmyyjääni yhteyttä ja sovittiin että yritän sitä katsella ja kuunnella viikonlopun yli. Ja jälleenmyyjä lähettikin suoran yhteyslinkin maahantuojaan jossa voisin olla Heihin suoraan yhteydessä. No, sehän on sellainen asia, että jos menet itse aukomaan tietokonetta ja katsomaan, että mitä osia sinne tietokoneeseesi on vaihdettu niin takuu loppuu siihen paikkaan. Kun tietokoneenmaahantuojalta yritin kysellä, että mitä tälle minun tietokoneelle on tehty niin he vastasivat, että ei minun tarvitse sitä tietää! Ja kysyin, että minkähän merkkinen se takuuhuollossa vaihdettu uusi kovalevy mahtaa olla, että voisin ottaa itsekin suoraan yhteyttä valmistajaan?
Eivät antaneet mitään tietoa! Kirjoitin Heille takaisin, että minulla on tietokone- ohjelmia, jolla pystyin toteamaan, että maahantuojan huollossa oli vaihdettu rikkoutuneen kovalevyn tilalle kolme vuotta vanhempi kovalevy, joka oli täynnä "Troijalaisia ja Viruksia!" Sen takia se tietokoneeni "ulvoi" ja piti niin isoa meteliä, että kuului toiselle puolelle taloa. Se, että Heidän takuuhuollossa koneeseeni vaihtamasta kovalevystä pystyin palauttamaan kovalevyn entisen omistajan tietoja ja tietueita heidän enemmän kuin huolimattoman korjausprosessinsa vuoksi niin kun Heille tästä asiasta ilmoitin ja laitoin Heille palautetta niin useamman kerran yrittivät "blogata" minut pois Heidän netissä toimivan asiakaspalvelu- ja huoltolinkistään ja tekivät myös sen, että kun tunnistivat minun sähköpostiosoitteeni niin se oli varmaankin laitettu "pannaan ei toivottujen asiakkaiden listalle!" No, yhdestä aikaisemmasta vastaavat tapauksesta hieman oppineena olen kopioinut ja tallentanut kaikki Heidän kanssaan käymäni viestin vaihdot eri pilvipalvelemille ja ulkoisille muistikorteille, että ovat tallessa jos sattuisi käymään niin, että tämä tietokoneeni yllättäen hajoaisi. Se, että tämä kansainvälisesti yksi suurimmista tietokonevalmistajissa ilmoittaa Tietokonepakkauksen sisällä olevassa 10x15 cm:ssä ohjekirjassaan toteuttavansa "vihreää, luontoa säästävää ajatusmaailmaa" kierrättämällä korjauksissaan vanhoja osia uudestaan käyttöön niin on mielestäni mennyt liian pitkälle jos sieltä voi palauttaa entisen omistajan tietoja esiin. Missä on siis tämä kuluttajien yksityisyyssuoja ja turva? Miten mahtaa ollakaan kun monet yritykset esim. "liisaavat" tietokoneita yritykseensä ja jo vastaava tapaus sattuu Heille ja Heidän vanhasta tietokoneesta kovalevyltä uusi omistaja voi palauttaa entisen omistajan tiedot ja yrityssalaisuudet esiin! Kunhan ehdin niin aion kirjoittaa tästä myös artikkelin maailmalla toimiviin tietokone- ja IT-alan lehtiin joissa olen mukana Insider-jäsenenä.
Näin meitä "huijataan!"
0
51
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663215
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272273Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681849Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281735Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161401- 281371
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61266Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja291251Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631167